ďťż
Trzy pytania
piotrekzet - 2007-05-23, 05:25 Pytanie pierwsze, za 8 punktów Czy da się zdjąć skrzynię bez zdejmowania silnika? Jeśli tak, to czy sanki trzeba zdejmować? A amortyzator? Pytanie drugie, za 145 punktów Czy skrzynia axod od 3.0 pasuje do 3.8? Ale proszę tylko o odpowiedzi pewne na 100%, na 99% wiem, nie mówię, żeby nie sugerować nikogo Może ktoś "miał w garści" dwie skrzynie i porównał? Pytanie trzecie poza konkursem Zmieniając skrzynie z AXOD na AX4N lub podobną - co jest potrzebne oprócz skrzyni? GAZDA - 2007-05-23, 07:58 1. tak conajmnie w 3 gen, ale myśle że we wzystkich sie da 2. w 3.0 jak i w 3.8 była ta sama skrzynia 3. daj se spokój z ax4n... piotrekzet - 2007-05-23, 08:26 No właśnie, co z AX4N? A AXOD-E? Ja do tej pory miałem do czynienia tylko z AXOD, wiem o co biega z tamtymi, ale jak się sprawują? Lepsze czy gorsze od AXOD? 3.0 i 3.8 ta sama skrzynia na bank? Nie ma różnicy w przełożeniach i innych pierdołkach? Bo jak się znowu wsadzę na minę to będziesz miał czkawkę przez rok A z tym wyciąganiem skrzyni, sanki muszę zdejmować? Ona będzie schodzić w stronę amortyzatora, no nie? Na długim wieloklinie siedzi czy na krótkim? Chodzi mi o to, ile miejsca potrzebuję Nie chcę rozbebeszać całej okolicy skrzyni, bo kto to potem poskłada? Oczywiście opstrykam wszystko co się da i podeślę GAZDA - 2007-05-23, 09:03 axod to axod, wątpie żeby były różne wersje tego samego modelu skrzyni, to jest taka sama skrzynia, axod-e ax4s ax4n są sterowane elektronicznie, to już całkiem coś innego inna generacja, nie wiem czy sie opłaca wszystko przerabiać. sam nie zdejmowałem skrzyni, ale widziałem w warsztacie, nieźle sie namęczyli w 3 osoby, okolice musieli niestety też rozkręcać... tyle że mówie tu o 3ciej generacji, gdzie wszystko jest bardzo zabudowane... piotrekzet - 2007-05-23, 09:13 Kurczątko... To mnie czeka "bebeszenie"... Nie wiem, jak 3 gen może być BARDZIEJ zabudowana niż I, ja już mam ciasno Hehe, jak wyjąłem chłodnicę, akumulator i obudowę filtra powietrza to zmieściłem się pod maską Nogi trochę niewygodnie, ale reszta looozik GAZDA - 2007-05-23, 09:17 uważaj żebyś se miski nie uszkodził, szczególnie tej z boku... piotrekzet - 2007-05-23, 09:20 No wiem, w ogóle to przegwizdana robota... A wiesz może co jest pod tą miską z boku? Oprócz oleju Jakieś wystające bebechy? Wrażliwe? Głupie pytanie GAZDA - 2007-05-23, 09:27 z boku mam płyte sterującą, czyli tak, jak najbardziej wrażliwe... piotrekzet - 2007-05-23, 09:29 To się będę pieścił... To znaczy skrzynię, mnie to może żona popieści RadAg! - 2007-05-23, 16:05 Ty GAZDA masz cos do AX4N?? Moim zdaniem to najlepsza skrzynia w Bykach. Mama ma AXODa w Sable'u 3.8 i powiem ze reaguje wolniej niz AX4N, poza tym nie jest asynchroniczna...Generalnie AX4N mysli krocej, lepiej dobiera przelozenia, jest dynamiczniejsza.... GAZDA - 2007-05-23, 22:14 ja żeś wpadł na taki pomyśł, że mam coś przeciw? to najlepsza skrzynia. pisałem ino żeby se spokój dał bo tak dużo przerabiać by musiał, bo to całkiem inna skrzynia niż axod... oicmoh - 2007-05-23, 23:18 Pytanie pierwsze, za 8 punktów Czy da się zdjąć skrzynię bez zdejmowania silnika? Jeśli tak, to czy sanki trzeba zdejmować? A amortyzator? Pytanie drugie, za 145 punktów Czy skrzynia axod od 3.0 pasuje do 3.8? Ale proszę tylko o odpowiedzi pewne na 100%, na 99% wiem, nie mówię, żeby nie sugerować nikogo Może ktoś "miał w garści" dwie skrzynie i porównał? Pytanie trzecie poza konkursem Zmieniając skrzynie z AXOD na AX4N lub podobną - co jest potrzebne oprócz skrzyni? 1. Da się - luzujesz maxymalnie sanki (dwie śruby przednie muszą być załapane na 2 -3 zwoje, tylne wykręcasz całkowicie), odkręcasz maglownice od karoserii i działasz. Musisz się uzbroić w bardzo długą przedłużkę do kluczy nasadowych - będziesz jej potrzebował do odkręcenia jednej ze śrub mocujących skrzynię do silnika (nie będziesz miał innego podejścia) Najprościej jest wyjąć górą cały zespół (silnik ze skrznią), lub do dołu - całość z sankami 2. Nie wiem - ale z tego co słyszałem - nie 3. Z doświadczenia wiem ( osobiście mam skrzynię z 1990 r. w samochodzie z 1993 r.), że jest to praktycznie niewykonalne - inne sterowanie (komputer), inna wiązka, inne wtyczki. Przekładka skrzyni kosztowała mnie 750 zł. (sama robocizna z kombinacją z podłączeniem i "oszukaniem" komputera)... lepiej kupić inny samochód GAZDA - 2007-05-23, 23:34 2. Nie wiem - ale z tego co słyszałem - nie w obydwu silnikach stosowane były skrzynie axod, więc czym sie różniły? albo jakie jeszcze oznaczenia mają te skrzynie? axod dla 3.0 axod dla 3.8, czy ax4n też są różne wersje? oicmoh - 2007-05-24, 00:06 Z tego co pamiętam - inne konwentery na 100%, wydaje mi się że również jest inny kształt blkoku silnika ... zresztą wystarczy zadzwonić do Dybowa k/Radzymina - facet ma wszystko w jednym paluszku GAZDA - 2007-05-24, 00:34 no ale obydwa silniki miały skrzynie axod GS 1986 2.5 L CFI HSC I4 90 hp (67 kW) 130 ft lbf (176 N m) 3-speed ATX automatic GS/LS 1986-1991 3.0 L SFI Vulcan V6 140 hp (104 kW) 160 ft lbf (217 N m) 4-speed AXOD automatic GS/LS 1988-1991 3.8 L SFI Essex V6 140 hp (104 kW) 215 ft lbf (291 N m) 4-speed AXOD automatic piotrekzet - 2007-05-24, 05:08 3. Z doświadczenia wiem ( osobiście mam skrzynię z 1990 r. w samochodzie z 1993 r.), że jest to praktycznie niewykonalne - inne sterowanie (komputer), inna wiązka, inne wtyczki. Przekładka skrzyni kosztowała mnie 750 zł. (sama robocizna z kombinacją z podłączeniem i "oszukaniem" komputera)... lepiej kupić inny samochód 850 to i tak przyzwoicie, tutaj za zdjęcie skrzyni biorą od 600 do 800 W każdym razie dzięki Chodziło mi głównie o wyjęcie tej cholery, demontaż całości z silnikiem mi się nie uśmiecha, bo od silnika kilka detali też będę musiał odkręcić... I wszystko na podwórku... Do góry nie podniosę, a w dół nie mam tyle miejsca, bryczka wisi nad ziemią, ale nie za wysoko |