ďťż
Turnigy LiFEPO4




Maciolus - Pon Lis 09, 2009 6:00 pm
" />LiFe w koncu wkroczy pod strzechy dzieki Turnigy

Cena dobra w przeciwienstwie do Max Amps
http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... tegory=218




dubik - Pon Lis 09, 2009 6:32 pm
" />jakies testy by sie tego sprzedaly,badz przynajmniej opinie doswiadczonych uzytkownikow,a nie laikow zachwyconych nowa zabawaka.



Grzegorz Kopertowski - Pon Lis 09, 2009 6:32 pm
" />Cena naprawdę super. Za 4500mAh 6.6V 30C 25$ Ciekawe jak z parametrami i jakością.



Maciolus - Pon Lis 09, 2009 6:56 pm
" />Rozumiem dubik, ze to nie wycieczka w moja strone

A tak na powaznie to towar cieplutki, prosto z fabryki. Liczne komentarze wysypia sie za 2-3 tyg.




dubik - Pon Lis 09, 2009 7:00 pm
" />mowie ze przydalby sie test (aby nie kupowac w ciemno) a o Tobie nie mowie jako o laiku tymbardziej nawet ze nic procz ceny tutaj nie podales wiec nawet nie mialbym podstawy do uzycia tego okreslenia-mowie o laiku w sesie osoby ktora kupi to i zachwali nie sprawdzajac do konca towaru,tylko wlozy do modelu zobaczy ze jedzie i maks ocena,juz rozumiesz?.



KiT - Pon Lis 09, 2009 10:50 pm
" />
">a o Tobie nie mowie jako o laiku tymbardziej nawet ze nic procz ceny tutaj nie podales wiec nawet nie mialbym podstawy do uzycia tego okreslenia-mowie o laiku w sesie osoby ktora kupi to i zachwali nie sprawdzajac do konca towaru,tylko wlozy do modelu zobaczy ze jedzie i maks ocena,juz rozumiesz?.

Skąd ta agresja?



dubik - Wto Lis 10, 2009 6:39 am
" />heheh jaka agresja? Jestem spokojny jak baranek heheh Nie wiem czy ja czegos nie widze w tym co napisalem,a jest tam cos "naskakujacego na kogos" jesli tak jest i kogos cos obraza to przepraszam nie mialem nic zlego na mysli.



Tomek Lipert - Wto Lis 10, 2009 10:21 pm
" />Konkretne pytanko - czy będzie odczuwalna różnica między pakietem NiMH 6S a LiFe 2S, jeśli chodzi o prędkość? Siłą rzeczy napięcie jest niższe, a jeszcze jakiś czas będę korzystał ze silnika szczotkowego w drogówce, a potestowałbym z chęcią LiFe, jednak dodatkowy spadek osiągów nie jest tym, na co liczę. Sprawdzał to ktoś?



Grzegorz Kopertowski - Wto Lis 10, 2009 10:25 pm
" />Tu masz wykresy:
http://janomat.citymedia.pl/Batteries/l ... s_life.png
2S Life porównywalne do 5cell NiMh



Maciolus - Śro Lis 11, 2009 9:45 am
" />Zgrabne, wykresy, zgrabne. Pytanie tylko jaki byl prad rozladowania bo sie nie dopatrzylem?



Grzegorz Kopertowski - Śro Lis 11, 2009 10:15 am
" />20A

">W sprzedaży są dostępne LiFe, np:
LiFe-Akku V-MAXX 30C 2/3400 Car 6,6V G4
i
LiFe-Akku 20C 2/3600 Car 6,6V G4
W informacji o ww. pakietach jest wzmianka o ich żywotności.
Nie jest też tajemnicą, że są bezpieczniejsze od LiPo.
Tu masz porównanie charakterystyk rozładowania pakietów 5 cel NiMH 4600 (jedne z lepszych) i LiFe 6,6V 3600mAh 20C prądem 20A.




Maciolus - Śro Lis 11, 2009 10:23 am
" />A masz mozliwosc 40A? Tu raczej 5S NiMh nie bylyby konkurencja (napieciowo) dla 2S LiFe



Grzegorz Kopertowski - Śro Lis 11, 2009 10:29 am
" />To nie moje wykresy, spytaj p. Jana Matukina



luke - Śro Lis 11, 2009 11:49 am
" />
">Konkretne pytanko - czy będzie odczuwalna różnica między pakietem NiMH 6S a LiFe 2S, jeśli chodzi o prędkość? Siłą rzeczy napięcie jest niższe, a jeszcze jakiś czas będę korzystał ze silnika szczotkowego w drogówce, a potestowałbym z chęcią LiFe, jednak dodatkowy spadek osiągów nie jest tym, na co liczę. Sprawdzał to ktoś?
Proste rozwiazanie zaloz mocniejszy silnik mocy ci brakowac niebedzie na life tylko zeby regulator to puscil



KiT - Śro Lis 11, 2009 1:22 pm
" />Life o tej samej pojemności będą "twardsze" niż NiMh czyli spadek napięcia będzie niższy nie liczę pierwszych 15 sekund.

Life o tej samej wydajności prądowej (da się osiągnąć przy mniejszej pojemności) będą lżejsze, ale czas jazdy będzie krótszy.



dubik - Czw Lis 12, 2009 10:48 pm
" />a co sadzicie o parametrach ladowania ktore podali?Maks to niby 5C wiec przy paczce 4500mah to wychodzi ponad 20 amper.



KiT - Pią Lis 13, 2009 8:09 am
" />no tak się ładują LiFe 2300mAh ładuję 10A i nie protestują, nie widzę przeszkód dlaczego 4500mAh by miały protestować przeciwko 20A. Tylko wtedy już porządne wtyki do ładowarki trzeba używać.



luke - Pią Lis 13, 2009 8:33 am
" />Noi czy przy takim pradzie balanser sie wyrobi ?



Przemek Morawski - Pią Lis 13, 2009 8:43 am
" />To czy się balanser wyrobi zależy od ładowarki a ile jest na rynku ładowarek o prądzie ładowania 20A? Jeszcze jedna rzecz musi sie wyrobić, zasilacz do ładowarki.



Maciolus - Pią Lis 13, 2009 8:56 am
" />20A ----> bufor z akumulatora Pb przy wiekszym napieciu pakietu lub 24V na wejsciu.

Nie widzialem swoja droga ladowarki > 10A

Producenci na razie ida w napiecie nie natezenie. Sprawa sie jednak szybko zmieni, bo jest coraz wiecej LiPo z mozliwoscia ladowania 5C, a czas to przeciez pieniadz



KiT - Pią Lis 13, 2009 12:57 pm
" />
">Noi czy przy takim pradzie balanser sie wyrobi ?
Balancer musi mieć prąd balansowania 1/10 - 1/20 prądu ładowania wtedy się wyrabia.
Jak zintegrowany się nie wyrabia to zatrzymuje ładowania, lub redukuje prąd ładowania.

Faktem jest, że nie widziałem ładowarki z balancerem o prądzie 1-2A, ładowarki 20A to już są

http://media.hyperion.hk/dn/eos/



luke - Pią Lis 13, 2009 1:09 pm
" />Albo np stara futaba CDR 5000 ladowanie do 12A rozladowywanie do 40A



KiT - Pią Lis 13, 2009 1:14 pm
" />strasznie awaryjna ta Futaba niestety i nie ma już wsparcia producenta. To jeden z tych produktów które dobrze wyglądały na papierze i na stronie w Internecie.



dubik - Pią Lis 13, 2009 1:16 pm
" />mi sie wlasnie ostatnio udalo okazyjnie kupic ladowarke "EOS 0720i NET3 DC INPUT 11V~28V 7S 250W 20A" dlatego interesowalo mnie te 20A w tych aku.Juz myslalem nad polaczeniem szeregowym i ladowanie 2 pakietow 3s jako jednego 6s,ale i tak moc maksymalna ogranicza bo 250/21=~12A.



luke - Pią Lis 13, 2009 1:26 pm
" />
">strasznie awaryjna ta Futaba niestety i nie ma już wsparcia producenta. To jeden z tych produktów które dobrze wyglądały na papierze i na stronie w Internecie.
Racja fakt nie mialem z nia do czynienia a parametry papierkowe robia wrazenie, sugerowalem sie marka ale na to wyglada ze powinni zostac przy robieniu nadajnikow



Maciolus - Pią Lis 13, 2009 1:49 pm
" />Faktycznie juz produkuja 20A. Niestety dalej 250W. Zatrzymalem sie widac technologicznie na moim poczciwym Hyperionie 610i



Przemek Morawski - Pią Lis 13, 2009 2:01 pm
" />Przecież jest 20A@350W (8s) albo 20A@300W (6s). Zwie się to iCharger 208B i 206B.



Adrian Lutyński - Sob Lis 21, 2009 8:30 pm
" />Ewentualnie Robbe Eternity, zastanawiałem się nad nią swego czasu.
No i oczywiście kultowe Schulze, tam masz balansery z pradami wyrównania ponad 1A i do tego przekierowują prąd z przeładowanych cel do niedoładowanych, pełna komunikacja z PC itd. Ładowarki 20A pewnie też robią



KiT - Śro Gru 02, 2009 7:58 am
" />Tylko zawsze jest pytanie po co:
4600mAh @ 10A daje czas ładowania około 50minut.
4600mAh @ 20A daje czas ładowania ok. 35minut.

Mam jedną ładowarkę jeden pakiet na zawodach kończę bieg, pakiet na ładowarkę @10A
model to przedmuchania. Opony do smarowania (30 minut minimum płyn na oponach z tego co się sprawdzałem). W razie kraks jakiś serwis, kontrola.

Za ile jest zwyczajowo następny bieg?

Ile w te 5min wyjmę z pakietu, jakie były wyniki w Pabianicach?



Przemek Morawski - Śro Gru 02, 2009 8:04 am
" />Robert, w klasie SPEC po biegu wchodziło w pakiet LiFe ok. 2500mAh. Biegi były co godzinę. Czasu więc aż nadto.



KiT - Śro Gru 02, 2009 12:41 pm
" />no to nie ma o czym mówić @6A też starczy.

Ja ładuje ogniwo 2300mAh prądem 7A i nie ma degradacji po 150 cyklach.

Czyli prąd 10A na pakiet 2P daje 5A na ogniwo czyli prąd 2C - nieszkodliwy dla LiFe. Innymi słowy ograniczeniem będzie ładowarka i zasilacz. Ale też nie sensu robić wyścig zbrojeń.

W praktyce każdy zawodnik i tak będzie miał min. 2 pakiety, jakby co i cały kult voo doo związany z ładowaniem ogniw odejdzie w mroki zapomnienia. Może co bardziej zagorzali fani ładowania będą ładować dwa pakiety spięte szeregowo, tak dla FUN'u.



Grzegorz Kopertowski - Śro Gru 02, 2009 4:17 pm
" />Po biegu wchodziło mi w pakiet 2800-3000mAh. Ładowanie 5A spokojnie starcza by wyrobić się przed następnym biegiem.



Adrian Lutyński - Śro Gru 02, 2009 5:12 pm
" />Jeśli możesz to powiedz jaki motor miałeś i jakie opony? No i jakie przełożenie Mimo usilnych starań 2500mAh,choć ty miałeś zawsze 2-3 okrążenia więcej, ale i tak sporo więcej ci wyszło



Grzegorz Kopertowski - Śro Gru 02, 2009 5:22 pm
" />Koła od początku do końca Vtec 24R smarowane płynem CS Ultra Grip jakieś 40-50 minut przed wyścigiem, regulator CS-Rocket Competition (program 9) silnik Speed Passion 9.5t. Podczas eliminacji miałem przełożenie 7,52, na tym przełożeniu silnik miał około 80* na finały zmieniłem przełożenie na 7.14, temperatura silnika po ostatnim finale skoczyła do 95* a to już trochę za dużo, dodam, że miałem zamontowany radiator na silniku.



Adrian Lutyński - Śro Gru 02, 2009 5:30 pm
" />Ano właśnie, odważnie Generalnie na tym programie (w GM to mode 8 ) żadko udaje się skończyć wyścig, silniki spływają po 4.5 minuty Ale zużycie prądu już się zgadza Dzięki wielkie za info!
Ale model to chyba nie za wiele ci ważył?



Grzegorz Kopertowski - Śro Gru 02, 2009 5:39 pm
" />1370g. W drugim finale Kuba Pietrzak pojechał na identycznym zestawie jak ja ten sam regulator(też program 9), to samo zasilanie, to samo przełożenie, ten sam silnik, tyle, że bez radiatora i niestety pożegnał się z silnikiem. Nawiązując do tematu bo trochę z niego zboczyliśmy LiFe od Turnigy poradziło sobie świetnie lecz po jednej imprezie trudno jeszcze ocenić jak z żywotnością itd.



Adrian Lutyński - Śro Gru 02, 2009 5:51 pm
" />No właśnie un-happy endu w stylu Kuby się obawiałem. Ale waga ci pomagała.
Jeśli masz ładowarkę która podaje rezystancję pakietu to mógłbyś podać ile wyszło.



Grzegorz Kopertowski - Śro Gru 02, 2009 5:53 pm
" />Niestety nie mam.



Adrian Lutyński - Śro Gru 02, 2009 5:58 pm
" />To oberkamy jak doleci do mnie pakiecik. Porównam cylindryczne cele a123 racing do tego Turnigy. Wagowo to to samo.



Michał Abramowicz - Śro Gru 02, 2009 7:09 pm
" />
">Koła od początku do końca Vtec 24R smarowane płynem CS Ultra Grip jakieś 40-50 minut przed wyścigiem, regulator CS-Rocket Competition (program 9) silnik Speed Passion 9.5t. Podczas eliminacji miałem przełożenie 7,52, na tym przełożeniu silnik miał około 80* na finały zmieniłem przełożenie na 7.14, temperatura silnika po ostatnim finale skoczyła do 95* a to już trochę za dużo, dodam, że miałem zamontowany radiator na silniku.

Hm.
Ale jakoś w eliminacji nie miałeś szału z prędkością i odejściem, jakoś tak pamiętam, że wyszedłem przed tobą na prostą i
nie byłeś konkurencyjny (nie mówię o zakrętach, tam muszę się jeszcze dużo nauczyć).

U mnie na life i nowym sofcie w GM był szał
Tak jak mówiłem, mode 8 w GM czy ten w CS ostatni głównie generują temperaturę

m.



KiT - Śro Gru 02, 2009 7:37 pm
" />to pochwał się Michał swoim setupem



Adrian Lutyński - Śro Gru 02, 2009 7:58 pm
" />Obaj mieliśmy podobny, on był lżejszy i miał bardziej dowalone przełożenie. Tak samo waga nie była widoczna na osiągach, choć na pewno odczuwalna w temperaturach. Ja miałem ok. 1470, Mav 1540, Abram pewnie z 1420? My przełożenie 6, on 5.82 o ile pamiętam, mode 7 (wg CS z lekko zdjętym timingiem drugiego stopnia.



KiT - Śro Gru 02, 2009 8:25 pm
" />ale 2500mAh w pięc minut daje 30A średniego lub jak dla Abrama 35A to są wartości o 10A mniejsze niż myślałem. gorzej że to się przeradzać może w 50W ciepła na silniku. Bez radiatora nie podchodź.



Adrian Lutyński - Śro Gru 02, 2009 8:32 pm
" />Jeździliśmy bez radiatorów, więc sie da. A tempe więcej przez VT właśnie, bo zmienia się zapewne sprawność.



KiT - Śro Gru 02, 2009 8:44 pm
" />a te silniki mają wentylowany wirnik?



luke - Śro Gru 02, 2009 8:49 pm
" />PRO ma ale Mav smigal na blue bez i tez nienarzekal.



Adrian Lutyński - Śro Gru 02, 2009 8:53 pm
" />Mój ma (Pro 9,5), Abrama (purple 9,5sport) i Mava (blau 9,5 sport)nie.



Michał Abramowicz - Śro Gru 02, 2009 9:11 pm
" />Cześć!

Na mojej wadze z pakietem life GM (cele A123) 1394g, podczas zawodów był problem, że jestem poniżej limitu (pomyłka 1400, a było
1350g), 1370 czy 1380 pokazywała waga na stole sędziowskim.

FDR 99/34*2 = 5.82, silnik gm sport blau 9.5T, używany, wirnik 12.5mm z wentylatorem z cs'a9.5T (skarcony nie raz),
więc silnik miałem średni.

Ogólnie max temp na silniku 79C, regiel max 59, normalnie 72-75 silnik, regiel około 55.
Setup dla gm'a soft 7.6 (gm 95) tutaj: http://abram.eu.org/files/life_pabianic ... 5_9.5T.txt

Serwo low profile futaba s9651, wszystkie kable jak najmniejsze (14awg do silnika i pakietu), ramka lipo ASSO (taki
kawałek węgla, żaden szał, moim zdaniem zdupczyli robote, przesunięte na nowe otwory około 8-9 mm), płyty ITF.

Ogólnie model małej wagi jak na moje możliwości

Od drugiego biegu miał pytę na koła gdyż skręciłem dyfer mocniej, 1 bieg przepuszczał i buksował

Żeby ten drajwer nie był pi...
m.



luke - Śro Gru 02, 2009 9:15 pm
" />Kable nie za cienkie ?? Chociazby miedzy reglem a pakietam ? Srednio 30-35A wiec peak pewnie 150% tego to juz chyba 12awg by sie przydalo czy na wyrost ?



KiT - Śro Gru 02, 2009 10:24 pm
" />jak krótkie to może styknąć... jak lutowane tym bardziej.



Michał Abramowicz - Śro Gru 02, 2009 10:28 pm
" />W większości wypadków miałem 14AWG od regla do pakietu.

12AWG są grube i ciężkie ... w ostateczności używane w poprzedniej konfiguracji jako element wyważenia

m.



KiT - Śro Gru 02, 2009 10:30 pm
" />a serwo to S9551 tak?



Michał Abramowicz - Czw Gru 03, 2009 6:35 am
" />
">a serwo to S9551 tak?

Dokładnie te które poleciłem i było w promocji

m.



KiT - Czw Gru 03, 2009 7:27 am
" />dzięki dzięki jeżdzę jeżdzę tylko się promocja skończyła
Powered by WordPress, ©