ďťż
Układ kierwoniczy w RC18
sebas86 - Pon Kwi 05, 2010 9:05 pm " />Od jakiegoś czasu posiadam kopię RC18 i mam mały problem z luzami w układzie kierowniczym. Luzy widoczne są głównie na lewym kole, zapewne przez niezbyt szczęśliwie zaprojektowane łączenia, zupełnie takie same luzy obserwowałem u kolegi w dwóch oryginalnych modelach RC18T i MT. I teraz pytanie, na ile opłaca się wymieniać standardowe plastiki na wersje aluminiowe? Czy może istnieje jakiś inny skuteczniejszy sposób na zmniejszenie luzów w tym modelu? Maciej Nowak - Wto Kwi 06, 2010 5:44 pm " />Tak to jest duża wada konstrukcyjna rc18. Co należy zrobić by się tego pozbyć?? 1. Aluminiowy układ kierowniczy- jest trochę lepiej, sam używałem, ale też żadna rewelacja. 2. Serwo-saver mod utwardzenie oryginalnego servo savera- jest kilka sposobów, w tym mojego autorstwa. 3. Drag Link http://di1.shopping.com/images1/pi/33/d ... cial+E.jpg na zagranicznych forach piszą, że daje więcej niż alu układ (i to rozwiązanie jest tańsze) niestety niedostępne w PL. Można też wykombinować samemu coś podobnego montując kawałek odpowiednio wyprofilowanego lexanu bezpośrednio pod głowy śrub mocujących standardowy element konstrukcyjny nad wałem, wtedy będzie działać w podobny sposób do drag linka, aczkolwiek z pewnością nie tak precyzyjnie. 4. Konwersja exoteka, gdzie mamy totalnie "bezluzowy" układ kierowniczy na łożyskach, aczkolwiek nie da się tego systemu zamontować do standardowej wanienki podwoziowej. Reasumując: Według mnie najlepsze rozwiązanie nie ingerujące w podwozie to 3. Plus koniecznie Serwo-saver mod. Albo na standardową plastikową "sprężynkę" założyć zewnętrzną sprężynę z serwo savera http://sklep.rcracing.pl/product_info.p ... ts_id=1103 (to jest najlepsze rozwiązanie, osobiście je stosuję, aczkolwiek gdybym nie był w przeszłości zmuszony kupić całego serwo savera nie wydał bym 50zł specjalnie na taką sprężynkę). Albo wykonać mój mod do którego potrzeba 1 zawleczkę od karoserii, pilnik i trochę wprawy by odpowiednio: a) Wyprofilować zawleczkę (polecam imadełko modelarskie i kombinerki, aczkolwiek to zależy od pomysłu wykonawcy, w każdym razie ma powstać +- okrągły otwarty pierścień o średnicy nieco mniejszej niż standardowej "sprężynki" serwo savera). b) Wyryć pilnikiem rowek po środku plastikowej "sprężynki". c) Umieścić w nim odpowiednio wyprofilowany kawałek zawleczki. Tak spreparowany element dużo ciaśniej wchodzi na swoje miejsce, oraz pracuje przy działaniu większej siły niż standardowy, przez co model błyskawicznie, bez "lagów" reaguje na polecenia kierownicą. sebas86 - Sob Kwi 10, 2010 12:47 pm " />Na pewno mówimy o tym samym RC18? Podałeś link do strony z Serwo-saverem dla Xraya, chociaż wygląda podobnie do tego stosowanego w modelach Team Associated. Co do reszty będę musiał coś pokombinować, sam serwo saver to tylko jeden z elementów - chociaż czuję, że jeden z ważniejszych (model obecnie ma jakby mniejszy łuk skrętu podczas wykonywania szybkich zwrotów), ale który też ma mało wspólnego z luzami na innych elementach. Właśnie te inne luzy martwią mnie bardziej ponieważ mają wpływ na zbieżność kół podczas jazdy. Maciej Nowak - Sob Kwi 10, 2010 2:45 pm " />Jak najbardziej, zewnętrzna sprężyna od serwo-savera Xray doskonale nadaje się do nałożenia jako dodatkowa na standardową, do standardowego serwo-savera http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a744b.html - tak to wygląda u mnie. Generalnie narazie najlepszym rozwiązaniem luzów pozostaje drag link http://cgi.ebay.com/Associated-RC18T-St ... 1991wt_939 sebas86 - Nie Cze 20, 2010 10:38 am " />Wreszcie znalazłem trochę czasu aby usiąść i pogrzebać w bebechach. Dokupiłem także oryginalne podwozie więc mam też porównanie kopii i oryginału. Ogólnie sprawa rzeczywiście wygląda nieciekawie w oryginalnym serwo-saverze od TA, na szczęście w kopii jest bardzo sztywny i nie sprawia najmniejszych problemów. Problemem zostają cięgna, które dają kilka mm luzu i tu sprawa wygląda lepiej w oryginalnym RC18. Szkoda, że w Polsce nie są dostępne drag linki, z chęcią bym skorzystał. Będzie chyba jednak trzeba samemu coś przygotować. Dzięki za odpowiedzi i za fotki, rzuciło to sporo światła na problem. I dzięki za podsunięcie pomysłu na wykonanie osłon na delikatne przeguby. |