ďťż
UL, UN, UT, UM itd.




tom634 - 2006-08-20, 14:59
Witam,

co oznaczają te oznaczenia? Pytam się, bo w pewnym artykule rzeszowskich spotterów UL984 było tłumaczone jako Upper Level 984.
http://www.czudec-online.info/Article417.phtml
Pozdrawiam.




FL350 - 2006-08-21, 06:28
tom634 napisał:
co oznaczają te oznaczenia?



Lukasz - 2006-08-21, 07:12
Witam. Temat w zasadzie wyczerpany, ale jesli moge cos dodać...

FL350 napisał:
Sprawa jest o tyle poważna, że nie do końca jasna. Mocno historyczna, a poddana ewolucji, która i osobom odpowiedzialnym za nazewnictwo chyba nieco wymknęła się spod kontroli i jest dziś mieszanką początkowych znaczeń dosłownych (które nawet pierwotnie opierały sie o kolory jakie drogom przypisywano na mapach lotniczych!) ze współczesną przypadkowością.




Rasog - 2006-08-30, 11:53
Łukasz napisał:
Witam. Temat w zasadzie wyczerpany, ale jesli moge cos dodać...

FL350 napisał:
Sprawa jest o tyle poważna, że nie do końca jasna. Mocno historyczna, a poddana ewolucji, która i osobom odpowiedzialnym za nazewnictwo chyba nieco wymknęła się spod kontroli i jest dziś mieszanką początkowych znaczeń dosłownych (które nawet pierwotnie opierały sie o kolory jakie drogom przypisywano na mapach lotniczych!) ze współczesną przypadkowością.





Lukasz - 2006-08-30, 17:35
A jednak, temat nie do konca wyczerpany
PL-11, Dodatek 1. Rozdział 2. - Układ oznacznika
2.1 Oznacznik trasy ATS powinien składać się z oznacznika
podstawowego uzupełnionengo w razie potrzeby a)... b)...
2.2. Podstawowy oznaczik będzie składał sięz jednej litery alfabetu
i nastepującej po niej jednej liczby od 1 do 999.
2.2.1. Wyboru litery należy dokonać spośród wymienionych poniżej:
a) A, B, G, R dla tras, które stanowią cześć regionalnych sieci
tras ATS i nie są trasami nawigacji obszarowej
b) L, M, N, P dla tras nawigacji obszarowej, które stanowią część
regionalnych sieci tras ATS
c) <span style="font-weight: bold">H, J, V, W</span> dla tras, które nie stanowią czesci regionalnych sieci
tras ATS i nie są trasami nawigacji obszarowej
d) Q, T, Y, Z dla tras nawigacji obszarowej, które nie stanowią
części regionalnych tras ATS.



FL350 - 2006-08-30, 18:08
Łukasz napisał:

A jednak, temat nie do konca wyczerpany



Lukasz - 2006-09-01, 20:19
FL350 - nie jestem autorem tej ustawy, pozostaje mi tylko odesłanie do lektury Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 marca 2004 r. w sprawie zasad działania służb ruchu lotniczego
(Dz. U. z dnia 17 marca 2004 r.)

Dla zainteresowanych link:
http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/0415.htm

Więc z tego:
"2.1.2. Liczba znaków wymagana do utworzenia oznacznika powinna, w miarę możliwości, składać się nie więcej niż z pięciu znaków.
2.2. Podstawowy oznacznik powinien się składać z jednej litery alfabetu i następującej po niej jednej liczby od 1 do 999."
2.3. W razie potrzeby należy dodać literę uzupełniającą jako prefiks do podstawowego oznacznika, jak podano niżej:
[...]
b) U w celu wskazania, że trasa lub jej część ustalona jest w górnej przestrzeni powietrznej;

...moim zdaniem wynika, ze teoretycznie jest mozliwe oznaczenie UL1, UN12, czy też UM999 itd.



tom634 - 2006-09-03, 09:26
Tylko, że to jest stare. To dotyczy dróg ATS, których jest teraz chyba trzy.
b) L, M, N, P dla tras nawigacji obszarowej, które stanowią część
regionalnych sieci tras ATS </td> </tr>
Powered by WordPress, ©