ďťż
UL, UN, UT, UM itd.
tom634 - 2006-08-20, 14:59 Witam, co oznaczają te oznaczenia? Pytam się, bo w pewnym artykule rzeszowskich spotterów UL984 było tłumaczone jako Upper Level 984. http://www.czudec-online.info/Article417.phtml Pozdrawiam. FL350 - 2006-08-21, 06:28 tom634 napisał: co oznaczają te oznaczenia? Lukasz - 2006-08-21, 07:12 Witam. Temat w zasadzie wyczerpany, ale jesli moge cos dodać... FL350 napisał: Sprawa jest o tyle poważna, że nie do końca jasna. Mocno historyczna, a poddana ewolucji, która i osobom odpowiedzialnym za nazewnictwo chyba nieco wymknęła się spod kontroli i jest dziś mieszanką początkowych znaczeń dosłownych (które nawet pierwotnie opierały sie o kolory jakie drogom przypisywano na mapach lotniczych!) ze współczesną przypadkowością. Rasog - 2006-08-30, 11:53 Łukasz napisał: Witam. Temat w zasadzie wyczerpany, ale jesli moge cos dodać... FL350 napisał: Sprawa jest o tyle poważna, że nie do końca jasna. Mocno historyczna, a poddana ewolucji, która i osobom odpowiedzialnym za nazewnictwo chyba nieco wymknęła się spod kontroli i jest dziś mieszanką początkowych znaczeń dosłownych (które nawet pierwotnie opierały sie o kolory jakie drogom przypisywano na mapach lotniczych!) ze współczesną przypadkowością. Lukasz - 2006-08-30, 17:35 A jednak, temat nie do konca wyczerpany PL-11, Dodatek 1. Rozdział 2. - Układ oznacznika 2.1 Oznacznik trasy ATS powinien składać się z oznacznika podstawowego uzupełnionengo w razie potrzeby a)... b)... 2.2. Podstawowy oznaczik będzie składał sięz jednej litery alfabetu i nastepującej po niej jednej liczby od 1 do 999. 2.2.1. Wyboru litery należy dokonać spośród wymienionych poniżej: a) A, B, G, R dla tras, które stanowią cześć regionalnych sieci tras ATS i nie są trasami nawigacji obszarowej b) L, M, N, P dla tras nawigacji obszarowej, które stanowią część regionalnych sieci tras ATS c) <span style="font-weight: bold">H, J, V, W</span> dla tras, które nie stanowią czesci regionalnych sieci tras ATS i nie są trasami nawigacji obszarowej d) Q, T, Y, Z dla tras nawigacji obszarowej, które nie stanowią części regionalnych tras ATS. FL350 - 2006-08-30, 18:08 Łukasz napisał: A jednak, temat nie do konca wyczerpany Lukasz - 2006-09-01, 20:19 FL350 - nie jestem autorem tej ustawy, pozostaje mi tylko odesłanie do lektury Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 11 marca 2004 r. w sprawie zasad działania służb ruchu lotniczego (Dz. U. z dnia 17 marca 2004 r.) Dla zainteresowanych link: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/0415.htm Więc z tego: "2.1.2. Liczba znaków wymagana do utworzenia oznacznika powinna, w miarę możliwości, składać się nie więcej niż z pięciu znaków. 2.2. Podstawowy oznacznik powinien się składać z jednej litery alfabetu i następującej po niej jednej liczby od 1 do 999." 2.3. W razie potrzeby należy dodać literę uzupełniającą jako prefiks do podstawowego oznacznika, jak podano niżej: [...] b) U w celu wskazania, że trasa lub jej część ustalona jest w górnej przestrzeni powietrznej; ...moim zdaniem wynika, ze teoretycznie jest mozliwe oznaczenie UL1, UN12, czy też UM999 itd. tom634 - 2006-09-03, 09:26 Tylko, że to jest stare. To dotyczy dróg ATS, których jest teraz chyba trzy. b) L, M, N, P dla tras nawigacji obszarowej, które stanowią część regionalnych sieci tras ATS </td> </tr> |