ďťż
Ustawienia buggy
Michał Zieliński - Czw Mar 17, 2005 6:40 pm " />Chciałbym sie popytac osob doswiadczonych jak ustawiają lub ustawiali buggy. hodzi mi tu o charakterystyke zawieszenia na zawody, jakie sprężyny w amortyzatorach, olej, Kąt kół itp. Aha i oczywiście w jakim modelu pozdrawiam zieluch Tomasz Łuczyński - Czw Mar 17, 2005 7:01 pm " />nie ma "uniwersalnych" ustawien... wszystko ustawiasz pod konkretna nawierzchnie, tor itp... Michał Zieliński - Czw Mar 17, 2005 7:39 pm " />Do torow na polskę ponieważ mam zamiar wystartowac w tegorocznych zawodach Adam Jaszczurowski - Czw Mar 17, 2005 8:54 pm " />Tomalo ma racje nie ma uniwersalnych ustawien, natomiast mozna sprobowac bazowego setupu: Kat kol przednich: 2 negatywne kat kol tylnych: 2,5 negatywne Kat wyprzedzenia sworznia: miedzy 18-22* zbieznosc przednia: 2 rozbiezne zbieznosc tylna: 3 zbiezne Akerman:przednie mocowanie Wysokosc tylu: wachacze poziomo Wysokosc przodu: troche ponizej tylu stabilizator: pomiedzy 2-3mm olej amortyzatorow przednich: 40-50 olej amortyzatorow tylnych: 35-45 tloki amortyzatorow: 1,2-1,4mm sprezyny amortyzatorow: niebieskie (srednie- miekkie) gorne mocowanie amortyzatorow przednich: w gornym rzedzie, srodkowe gorne mocowanie amortyzatorow tylnych: w gornym rzedzie 2-3/4 albo tez srodkowe dolne mocowanie amortyzatorow przod/tyl: wewnetrzne/wewnetrzne mocowanie gornego wachacza(lacznika) przod/tyl: dolne wewnetrzne/gorne wewnetrzne anti squat (tyl): 2-3* mocowanie spojlera: 1/1 olej do dyfrow: 5000/10000/2000 (przod/srodek/tyl) to sa prawie dokladnie skopiowane ustawienia Adama Drake z jego Jammina X1, niektore zmienilem, tzn rozszerzylem te ktore najbardziej zmieniaja wlasciwosci zawieszenia (glownie olej w amorach). Jest tez napisane zeby wiecej starac sie przyzwyczaic do auta niz kombinowac. A najwazniejsze w ustawieniach sa opony, dobry dobor opon to 80% sukcesu Michał Zieliński - Czw Mar 17, 2005 9:21 pm " />Wielkie dzieki adaś Jak by ktos miał również jakies ustawienia to tez bym prosił pozdrawiam Paweł Lipinski - Pon Mar 21, 2005 4:33 pm " />Witam Wejdz sobie tu www.cmldistribution.co.uk zakladka cars i setup/hints tam znajdziesz 3 rozne ustawienia do Hypera Co do amorow na zachodzie panuje moda na rozwiercanie otworów w tłoczkach do 1.4 lub 1.5 i stosowania gestszych olejow . Na zachodzie tory sa rowne maja duze chopy i szybkie zakrety u nas jest odwrotnie (przynajmniej narazie )..Ja zostawilem normalne a olej mam 30 wt z przodu a z tylu 20 wt Co do dyfrow z tylu używam 1000 srodkowy 7000 (jesli stosuje bo mam torsena ) a przod 5000 Im lepsza przyczepnosc toru tym gestsze oleje sie stosuje .jak jest slisko to lepiej zastosowac srodek 5000 (mniej bedzie buksowac kolami podczas przyspieszania sprawdzalismy w Goslinie z bratem i mial lepsze efekty na 5 niz ja na 7) co do przednich kół ja mam 1 stopien rozbieżne na 2 byl dla mnie troche za nerwowy stabilizatory czarny z przodu i srebrny z tylu Mam nadzieje ze choc troche Ci pomoglem ale zawsze najlepiej samemu testowac ustawienia i wybrac te ktore najbardziej odpowiadaja Pozdrawiam i do zobaczenia na torze Michał Karpiński - Pon Mar 21, 2005 6:15 pm " />Co do toru, w weekend po Świętach przyjedzie do nas maszyna (koparka) i powiekszymy znacznie tor, zostanie powiększona i wyprostowana prosta (nierówności), zostaną zrobione pochylone zakręty (mocno pochylone) będą prawdopodobnie 4 spore skocznie, nowa nawierzchnia (glina) i sporo przeróbek po to aby była ostra jazda zarówno elektrykami i spalinówkami, może przyślę zdjęcia z prac bruno - Sob Lut 25, 2006 5:54 am " />ja odnosnie amorkow zalalem olejem 40 i wydaje mi sie ze troszke za twardo jak jest z ta dziurka w tloku bo w opisie jest ze 1,2-1,4mm i mam podobnie, tylko czy to jest jeden otworek czy wiecej (mam jeden) ? Wiesław Groszkowski - Sob Lut 25, 2006 6:57 am " />Witam dam ci przykład na dwóch najlepszych zawodnikach Artura Dzierzeckigo i Artura Groszkowskiego. Artur G wział model od Artura D obaj maja zblizona technike jazdy ,gdyz Artur G stawiał pierwsze kroki w modelarstwie u Artura D i był prowadzony przez niego.I tu sie okazuje , Artur G zmienia zupełnie ustawienia ,oraz oleje w dyfrach ,amorach itp.ArturD w swoim nowym modelu innej firmy ma takze inne ustawienia niz w modelu ktory sprzedał Groszkowi.Na torze jada łeb w łeb .Pozostaje ci tylko praktyka oraz pomoc na torze kolegow ktorzy ci jej nieodmowia. Arkadiusz Gajzler - Czw Mar 09, 2006 10:01 am " />Czesc Michał, jesli satysfakcjonuje Cie pomoc "nienajlepszych" zawodników to przyjdź pod namiot na najblizszych zawodach, a napewno cos wykombinujemy. Ja oficjalnie nie piszę na jakich ustawieniach jezdze, ponieważ ciagle sie tego ucze i kombinuje na wszystkie strony ,na początku troche na oślep ale teraz juz widze postępy i to mnie bardzio cieszy, staram sie aby model jak najmniej odrywał sie od toru, i nie "zarzucał". Najwazniejszą sprawa w IC-8T wedlug mnie są opony, przyczepnosc w bagusach to priorytet, musisz miec wiaderko opon roznego rodzaju, nastepna sprawa to oleje, dyfry i amortyzatory musza byc zalane odpowiednim olejem na daną nawierzchnie. O tym można ksiązke napisać jesli takowa wiedzę by ktos posiadł w zupełności. W tym własnie jest klucz sukcesu na miarę światową. Takie jest moje zdanie. Niepodważalny jest fakt, że ręka zawodnika czyni cuda, dobrze Wiesiek powiedział, umiejętności zawodnika to podstawa. 40% sukcesu zawdzięczamy pracy włożonej przy grzebaniu w modelu, pozostałe 60% na podescie. Niestety gdy poziom staje sie wyrównany kazdy czynnik moze miec kluczowe znaczenie na naszą pozycje. Jezeli stwierdzimy brak komuniakcji miedzy tobą a silnikiem, to juz dobry Boże nie pomoze, myśle ze wiesz o czym pisze Arkadiusz Gajzler - Czw Mar 09, 2006 10:08 am " /> , z tymi zawodnikami to żart ........ oczywiście chylę czoła przed Wiesiem i Arturami Michał Zieliński - Czw Mar 09, 2006 4:32 pm " />Ostatnio czytałem troche własnie konkretnie o moedu XB8 i bardzo duzo rzeczy się dowiedziałem, ponieważ z tego co się orjentuje to był to zawodnik teamowy Ale reszte juz ustalimy " pod namiotem" |