ďťż
Ustawienie zawieszenia buggy.




Tomek Trzos - Sob Maj 09, 2009 9:08 pm
" />Witam.
Od pewnego czasu mam problem z dobrym ustawieniem zawieszenia w moim buggy. Nie znam się na tym kompletnie, nie znam zależności w tych ustawieniach dlatego zwracam się z prośbą do czytających. Jeśli wiesz jak ustawić zawieszenie, pisz.

Aktualne ustawienie:

Przód, góra: http://iv.pl/images/uiffn8kantm69gr7h4xv.jpg
Przód, dół: http://iv.pl/images/ns4n0f26q76cor1d0a9d.jpg
Tył, góra: http://iv.pl/images/t7v3xir8d2qapk3tdgps.jpg
Tył, dół: http://iv.pl/images/cmkqckaxlymvjndswjc.jpg
Całość uzupełniają twarde sprężyny i olej 35wt.
Na powyższym ustawieniu zawieszenie nie pracuje prawie w ogóle. Buggy dobijający podłogą z wysokości nie całego metra to kiepska kombinacja.

Dysponuję miękkimi, średnimi i twardymi sprężynami. Mam nadzieję, że ktoś poradzi mi co zmienic.

Pozdrawiam T.




Michał Sękal - Pon Maj 11, 2009 11:00 am
" />
"> Buggy dobijający podłogą z wysokości nie całego metra to kiepska kombinacja.

Sporo ludzi tak jeździ w baggusach, przykładowo jak sobie wyobrażasz żeby model nie dobijał podłogą przy prześwicie 3cm ?



Rafał Kowina - Pon Maj 11, 2009 1:30 pm
" />Zawieszenie zaczyna wytracać prędkość spadającego modelu już przy pierwszym kontakcie kół z podłożem. Zwiększenie droop'u powinno pomóc, jednak przełoży się to na rozkładanie masy przy hamowaniu i przyśpieszaniu oraz na sterowność modelu (podsterowność, nadsterowność). Jeśli wybierzemy gęstszy olej, twardsze sprężyny model tak szybko nie dobije jednak zawieszenie stanie się mniej wrażliwe na małe oraz średnie nierówności. Miększe sprężyny i rzadszy olej zapewnią nam częstsze dobijanie ale również zwiększenie czułości zawieszenia. Można zastosować sprężyny progresywne, które zwiększą swoja twardość w końcowej wartości skoku. Słyszałem też o stosowaniu przewodu paliwowego zakładanego na goleń amora, która również znacząco wpływa na progresywność w pracy amorka. Myślę, że zalezy to przede wszystkim gdzie się jeździ, ja np. najczęściej jeżdżę po lesie, truggy bardzo miękki, niski, dobija z 30 - 40cm

Polecam poczytać forum truggyracers.com - jest tam dużo informacji na temat poszczególnych ustawień zawieszenia, jakie są konsekwencje zmiany tych ustawień na inne itd.

pozdr.



Wiktor Sułek - Pon Maj 11, 2009 4:23 pm
" />Ściągnij też sobie Hudy Offroad Setup Book - też na początku byłem kompletnie zielony, teraz już cośtam kojarzę, ale i tak razem z instrukcją, HUDY leży w skrzynce z narzędziami i zawsze z niego korzystam




Adam Jaszczurowski - Wto Maj 12, 2009 10:35 pm
" />http://users.telenet.be/elvo/

Jeszcze tu warto zerknąć, chociaż to głównie o elektrycznych buggy



Michał Kowalski - Śro Maj 20, 2009 4:00 pm
" />Wstrzelę się w temat ... odnośnie zawieszenia to mam pytanko ... jaki będzie najlepszy olej do amortyzatorów buggy oczywiście na nawierzchnię piaszczystą (taką jaką ma tor w Malince) ??.bo właśnie kupiłem model GS STORM CL-1 PRO i nie wiem jaki olej wlał poprzedni właściciel ,a wydaje mi się iż model jest troszkę za miękki



Paweł Lipinski - Czw Maj 21, 2009 11:18 am
" />standartowe tloczki olej 350 i niebieskie sprezyny



Tomek Trzos - Pon Maj 25, 2009 2:00 pm
" />
">standartowe tloczki olej 350 i niebieskie sprezyny

Uważam Pana za polską "skarbnicę wiedzy" na temat GS. Może mi Pan doradzic co zmienic w aktualnym zawieszeniu? Zrozumiałem zasadę "albo się dobrze trzyma i mało skacze, albo odwrotnie". Chciałbym, by zawieszenie dobrze trzymało się toru w Piasecznie, ( zieloną hopkę pokonuję przejazdem, nie skokiem ).

Z góry dziękuję!



Mateusz Jura - Śro Maj 27, 2009 2:34 pm
" />
">standartowe tloczki olej 350 i niebieskie sprezyny

Uważam Pana za polską "skarbnicę wiedzy" na temat GS. Może mi Pan doradzic co zmienic w aktualnym zawieszeniu? Zrozumiałem zasadę "albo się dobrze trzyma i mało skacze, albo odwrotnie". Chciałbym, by zawieszenie dobrze trzymało się toru w Piasecznie, ( zieloną hopkę pokonuję przejazdem, nie skokiem ).

Z góry dziękuję!

Spokojnie może i dobrze skakać i dobrze się trzymać (akurat GS latał bardzo fajnie).

Sprobuj 45 wt z przodu, 30-35 wt z tyłu, standartowe spręzyny (te jasnoniebieskie).
Jak model sie prowadzi? Trzyma się czy np. zarzuca tyłem, slabo skreca itp. ?



Paweł Lipinski - Śro Maj 27, 2009 3:30 pm
" />Mateusz oznaczenia u kazdego producenta 35 moze miec inna gestosc http://www.twf8.ws/php/index.php?option ... Itemid=175.
Generalnie tak jest gestszy olej w amorach pozwala na dluzsze skoki ale model gorzej zachwuje sie na nierownosciach i odwrotnie .



Mateusz Jura - Śro Maj 27, 2009 6:02 pm
" />
">Mateusz oznaczenia u kazdego producenta 35 moze miec inna gestosc http://www.twf8.ws/php/index.php?option ... Itemid=175.
Generalnie tak jest gestszy olej w amorach pozwala na dluzsze skoki ale model gorzej zachwuje sie na nierownosciach i odwrotnie .


To były chyba oleje LOSI, ale głowy nie dam.

Masz racje z tym olejem, jednak tor w piasecznie ma dość równą nawierzchnię. 350ct używałem w NT i na tamtym kartoflisku się całkiem fajnie sprawdzało, tu jednak spróbowałbym czegoś sztywniejszego.

pozdrawiam
Powered by WordPress, ©