ďťż
Użytkownicy bezsczotek-kilka pytan o przelozenia,zasilanie.
Adrian Lutyński - Nie Kwi 06, 2008 4:31 pm " />Witam, Próbuję się oswoić ze swoim BL, idzie mi to z braku czasu dość mozolnie, dlatego chciałbym podpytać o kilka spraw. Używam w drogowym team losi xxx-s zestawu regiel Genius 80 GM i silnik Hacker E40 5.5t (5900kv,ok. 380W przy 6cel). Przełożenie 7, zasilanie NiMH 7cel Sanyo3600/Team Orion4500/IB4200. Sensory nie podłączone. Pytania, prosiłbym jeśli można o info jak mocne macie silniki i regle: 1.Na jakich przełożeniach jeździcie w onroad lub offroad(tzn np buggy lub rally na lzejszej nawierzchni)? 2.Z sensorami czy bez? 3.Ilu z was zasila się wciąż NiMH i ile cel? Czy z tego nie wynikają czasem problemy? 4. Czy jeździcie po b. krótkich krętych torach czy raczej większych pozwalających się rozpędzić? 5.Czy używacie kagańca na ampery ciągłe i te startowe? 6.Jaki kąt wyprzedzenia używacie? Pojawiają mi się nowe pytania, a nie chcę wszystkiego sam od początku przerabiać. Więc prosiłbym o kilka słów KiT - Nie Kwi 06, 2008 9:16 pm " />1.Na jakich przełożeniach jeździcie w onroad lub offroad(tzn np buggy lub rally na lzejszej nawierzchni)? buggy 12-16 rally 8-10 2.Z sensorami czy bez? bez 3.Ilu z was zasila się wciąż NiMH i ile cel? Czy z tego nie wynikają czasem problemy? już nie zasilam, brak wydajności prądowej rzutujący niepłynnym startem. 4. Czy jeździcie po b. krótkich krętych torach czy raczej większych pozwalających się rozpędzić? oba warianty , przy 70000 obrotach, zasilaniu 14V i przełożeniach 14-15 w buggy i przyspieszenie zawsze jest większe niż przyczepność, a prędkość maksymalna niż długość toru. 5.Czy używacie kagańca na ampery ciągłe i te startowe? Tak na startowe, jednak emocje synow potrzebują jakiegoś ogranicznika 6.Jaki kąt wyprzedzenia używacie? default nie zmieniałem bo po co, ani mocy ani obrotów mi nie brakuje, więc dlaczego rezygnować z wysokiej sprawności i małych strat idących w Waty cieplne. Adrian Lutyński - Nie Kwi 06, 2008 9:30 pm " />Czyli jak pakiet nie nowy to lekkie swirowanie na dole moz sie zdarzyc... i dlatego serwo ciut swiruje, bo napiecie pewnie spada... Czyli jak dam 9-10 przelozenie to drogowka da sie lepiej (wolniej,plynniej) jezdzic? KiT - Nie Kwi 06, 2008 9:33 pm " />1. na to wygląda, 2. da sie michal.pa - Sob Maj 03, 2008 5:59 pm " />żeby nowego tematu nie zakładać tu chciałbym się zapytać użytkowników zestawów bezszczotkowych Novaka GTB z silnikami Velocity i modelu Asso TC4: jakiej używacie zębatki atakującej i odbierającej? bo ja cały czas stopniowo zwiększam liczbę zębów na ataku bo silnik mi sie w ogóle nie grzeje (mam już atak 23 odbiór nie zmiennie 72) KiT - Śro Maj 21, 2008 8:28 am " />w TC4 z MM5700 i zasilanie 14V obecnie używam 72 odbiór i 23 atak. Tomek Massalski - Śro Maj 21, 2008 9:00 am " /> ">żeby nowego tematu nie zakładać tu chciałbym się zapytać użytkowników zestawów bezszczotkowych Novaka GTB z silnikami Velocity i modelu Asso TC4: Do ocenienia przełożenia potrzebne jeszcze typ silnika i napięcie zasilania. Przykładowo dla Vortexa 3,5 zwoja i 5 cel w Nowym Sączu niezłym przełożeniem było 9,3. Natomiast na torze dywanowym w BC założyłem maksymalnie co się dało w Xray T2 i jeszcze by się przydało zwiększyć. KiT - Śro Maj 21, 2008 9:36 am " />Tomek jak piszesz że przydałoby się zwiększyć to masz na myśli: że miałeś 9,3 a chciałeś np.: -> 10,0? Tomek Massalski - Śro Maj 21, 2008 9:38 am " /> ">że miałeś 9,3 a chciałeś np.: -> 10,0? Nie. Miałem 12, a potrzeba było ze 12,5. KiT - Śro Maj 21, 2008 9:52 am " />a jakie jest Kv tego silnika? Adrian Lutyński - Śro Maj 21, 2008 9:58 am " /> ">w TC4 z MM5700 i zasilanie 14V obecnie używam 72 odbiór i 23 atak. Na 5700kv z takim przelozeniem? Ile to daje finalnego przelozenia???? Tomek Massalski - Śro Maj 21, 2008 10:39 am " /> ">że miałeś 9,3 a chciałeś np.: -> 10,0? Nie. Miałem 12, a potrzeba było ze 12,5. Trochę przesadziłem. Miałem 10,6 a potrzeba było około 11. ">a jakie jest Kv tego silnika? Nie chwalą się. Przeszukałem fora, tak trochę na szybko i nic nie udało mi sie znaleźć. Adrian Lutyński - Śro Maj 21, 2008 10:49 am " />Nurtuje mnie pytanie, czy potrzeba tyle mocy czy poprostu mamy silniki ze zbyt dużym KV na to zasilanie? Tomek Massalski - Śro Maj 21, 2008 11:03 am " /> ">Nurtuje mnie pytanie, czy potrzeba tyle mocy czy poprostu mamy silniki ze zbyt dużym KV na to zasilanie? Odpowiadam oczywiście tylko za siebie. Już dawno przestałem jadąc na zawody zastanawiać się czy przypadkiem nie mam za szybkiego modelu. Raczej kombinuje jak tą szybkość najlepiej wykorzystać. Poza tym wydaje mi się, że 6V to nie takie znowu duże napięcie. KiT - Śro Maj 21, 2008 12:34 pm " />Powiem, tak w off-road przeszedłem na 4600 bo było za szybko. Teraz jest okay. W on-road pokombinowałem, trochę popróbowałem z ustawieniami amortyzacji i prześwitu, ale najważniejsze założyłem pianki na koła. Przełożenie które mam to 8,5 jak dobrze pamiętam. Ale model to rakieta. Co najważniejsze widać wszystkie zjawiska związane z większymi prędkościami (prace spojlera, jeszcze dyfuzora nie zrobiłem, docisk karoserii). Tylko z oczu za szybko znika Adrian Lutyński - Śro Maj 21, 2008 12:59 pm " /> ">Nurtuje mnie pytanie, czy potrzeba tyle mocy czy poprostu mamy silniki ze zbyt dużym KV na to zasilanie? Odpowiadam oczywiście tylko za siebie. Już dawno przestałem jadąc na zawody zastanawiać się czy przypadkiem nie mam za szybkiego modelu. Raczej kombinuje jak tą szybkość najlepiej wykorzystać. Poza tym wydaje mi się, że 6V to nie takie znowu duże napięcie. Ty masz 6V, KIT na tym samym przelozeniu i podobnym KV jezdzi na 14.... KiT to prawda, że wychodzą nowe rzeczy, ale silnik sie nadmiernie nie grzeje? Właśnie stoję przed lutowaniem a123 i kurde wciąż nie wiem czy 4s to nei za wiele... Zwlaszcza ze 2/4 silnikow mam 5300-5900KV pod obciążeniem i po ok. 400W przy 7V.... CO przy 14v daje chore (?) liczby. KiT - Śro Maj 21, 2008 1:33 pm " />nie takie znów chore: obroty silnika 79 000 rpm przełożenie 8,6 obroty koła: 9 200 rpm dla kół 60mm, jeden obrót to droga 0,188496m przelicznik rpm na km/h dla drogi koła wyrażone w metrach, k=0,06 czyli v = 110km/h Gdzie tu kosmos? Silnik ma założone w sumie 4 radiatory pasywne i się nie grzeje Tomek Massalski - Śro Maj 21, 2008 1:37 pm " /> ">Ty masz 6V, KIT na tym samym przelozeniu i podobnym KV jezdzi na 14.... Co do podobieństwa KV to nie jestem taki pewien. Co prawda nie znalazłem danych dla silników Oriona, ale niektóre silniki tej klasy przekraczają 10k KV. KiT - Śro Maj 21, 2008 1:39 pm " />celowałbym w przedział 8500-9500 dla tego silnika Tomek Massalski - Śro Maj 21, 2008 1:50 pm " />punktem odniesienia może być: ">GM 4.5 Evo3 6800RPM/v Speed Passion 4.5 10.800 RPM/v !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Novak 4.5 9000 RPM/v LRP X11 VECTOR 4.5 7800 RPM/v MM 7700 7700RPM/v ORION 4.5 could someone tell us the RPM/v ? i jeszcze http://www.lrp.cc/e/lis/05_Electric-Motors/E-Motors-technical.html#E-Motor_Tech_Vector Adrian Lutyński - Śro Maj 21, 2008 5:28 pm " />Uhm, zapomniałem o ostatnim pędzie u producentów do kv, tak czy tak spoooro, chyba dość długie tory Robert jeździsz? A ja sie obawiam żeby na Hackerze 82000rpm przy 10.5 przełożeniu uzywać.... KiT - Czw Maj 22, 2008 12:10 am " />tory powiadasz... z torów to znam jeden w Ursusie, taka porażka w stolicy, aa i dywanowy w Blue City. Na obu można jeździć na dużo mniejszych prędkościach maksymalnych. Ostatnio jeżdżę na placach manewrowych, płyta lotniska też jest niezła Adrian Lutyński - Czw Maj 22, 2008 8:43 am " />Tory to dla mnie to co sobie sam ustawię, po parkingu bez celu sie nie szwędam Ale jaką długosć mają np proste? Michał Bugajski - Czw Maj 22, 2008 9:47 am " /> ">Tory to dla mnie to co sobie sam ustawię, po parkingu bez celu sie nie szwędam Ale jaką długosć mają np proste? proste od 40-70m Tomek Massalski - Czw Maj 22, 2008 9:48 am " /> ">Tory to dla mnie to co sobie sam ustawię, po parkingu bez celu sie nie szwędam Ale jaką długosć mają np proste? Asfaltowe mają 30-80m prostej, dywanowe tyle ile pozwala miejsce - od 20m do 40m. Zdjęcia można znaleźć tutaj: http://www.rcauto.pl/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=291 Adrian Lutyński - Czw Maj 22, 2008 9:53 am " />Tak mi sie wlasnei wydawalo... KiT - Pią Maj 23, 2008 9:39 pm " />tam gdzie ja jeżdżę , ok. 80m. Ale mam taką ciekawą kombinację. 60m prostej łagodny łuk i 70m prostej. Na końcu tej drugiej mam maksymalną. Adrian Lutyński - Pią Maj 23, 2008 10:15 pm " />a jakie opony? I czy sprawdzales np gps jakie sa predkosci? KiT - Pią Maj 23, 2008 10:18 pm " />mikroguma twardość 38 nie niesprawdzałem ale dla mnie tak szybko, że aż strach Adrian Lutyński - Pią Maj 23, 2008 10:23 pm " />No wlasnie, ale mi sie gąbki wydają mniej przyczepne niż guma, tyle ze nie balonują. Jestem na 67km/h i jest co robic, a co dopiero dalej... KiT - Nie Maj 25, 2008 8:01 pm " />80km/h na godzinę to już jechałem przed samochodem ale B44, TC4 jest sporo szybsze. |