ďťż
V Eliminacja HPI LRP Challenge 13-09-08 Malinka




HPI Polska - Wto Wrz 02, 2008 1:37 pm
" />Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią zapraszam na V Eliminacje HPI LRP Challenge.
Termin 13-09-2008 sobota
Tor Malinka w Zgierzu.

Mam nadzieję że będzie to dobra okazja do treningu i spotkania przed MP w Michałowicach.
Po południu opublikujemy informator.




HPI Polska - Wto Wrz 02, 2008 4:50 pm
" />Na stronie www.hpi.pl opublikowaliśmy już szczegółowe informacje.
Jutro postaramy się uruchomić formularz zgłoszeniowy.
Serdecznie zapraszam.

P.s.
W czwartek wylatuje do Hiszpanii Reprezentacja Polski na finał "HPI Baja Endurance Challenge".

Darek Stefanowicz
Jacek Witkowski
Bartek Jodko
Kacper Jodko

Trzymamy kciuki.



Łukasz Jedlinski - Wto Wrz 02, 2008 6:18 pm
" />Finał super ze bedzie a za DARKA I JACKA trzymam wszystkie kciuki powodzenia chłopaki za dwoch pozostałych tez choc nieznam a na finale oczywiscie bede



Darek Stefanowicz - Wto Wrz 02, 2008 7:51 pm
" />dzięki Łukasz. Postaramy sie nie dać plamy.
12 godzin jednym modelem to jednak bardzo długo, więc liczyć sie bedzie chyba najbardziej przygotowanie techniczne.

Po powrocie zdamy relacje.




HPI Polska - Wto Wrz 02, 2008 7:59 pm
" />Formularz zgłoszeniowy
Wielkie dzięki dla Marka za szybką publikację.



Łukasz Jedlinski - Śro Wrz 03, 2008 5:50 am
" />wiem wiem ze 12 godzin to sporo ale przeciez jada fachowcy w temacie baji bedzie oki skopcie im ......... niech zobacza ze nie dylko kubica umiej jezdzic



HPI Polska - Śro Wrz 03, 2008 6:48 pm
" />Model naszej reprezentacji
Brakuje tylko skrzydeł husarskich



HPI Polska - Czw Wrz 04, 2008 1:19 pm
" />Reprezentacja wylądowała.
Na razie tylko kilka fotek z telefonu.



HPI Polska - Czw Wrz 04, 2008 4:52 pm
" />Po woli przygotowujemy się do zawodów i chciałbym omówić z Wami przypadki nieprawidłowego działania urządzenia liczącego okrążenia.

Testowaliśmy dzisiaj nasze urządzenie ARC i pchełki. W warunkach testowych wszystkie transpondery działają bez zastrzeżeń.
Chciałbym, więc zwrócić uwagę na rzecz oczywistą, lecz nie zawsze stosowaną przez zawodników na zawodach.

Kwestia dotyczy zasilania pchełki.
W odróżnieniu od innych systemów pchełki ARC są zasilane z modelu. System ARC nie przewiduje innych rozwiązań.
Odbiorniki aparatury w modelach wyposażone są w dowolną ilość gniazd kanałów oraz jedno gniazdo zasilające.
Pamiętajcie, że pchełka powinna być koniecznie wpięta w gniazdo zasilające.
Nie należy zasilać pchełki z dowolnego gniazda np. sterującego skrętem lub gazem.
Wartości prądów w tych gniazdach sterujących mogą ulegać zmianie zgodnie z sygnałami otrzymywanymi z aparatury.

Zasilanie do pchełki musi być dostarczane ze stabilnego źródła zasilania, czyli z głównego gniazda zasilania odbiornika lub bezpośrednio z akumulatorów modelu.
Jeśli będziecie stosować się do tej zasady nie powinno być żadnych problemów. Pamiętajcie o tym i przygotujcie swój model przed zawodami do właściwego zasilania transpondera – „pchełki”.



Przemek Morawski - Czw Wrz 04, 2008 7:02 pm
" />
">Nie należy zasilać pchełki z dowolnego gniazda np. sterującego skrętem lub gazem.
Wartości prądów w tych gniazdach sterujących mogą ulegać zmianie zgodnie z sygnałami otrzymywanymi z aparatury.


Darek, sprecyzujmy. W trzypinowym gnieździe w odbiorniku mamy kolejno licząc od prawej strony gniazd 1 - minus zasilania 2 - plus zasilania 3 - sygnał sterujący pracą serwa czy regulatora. Czym się różni napięcie między pinami 1 i 2 w gnieździe zasilania odbiornika a w poszczególnych kanałach? Różni się tym że w gnieździe zasilania mamy napięcie równe napięciu pakietu zasilającego a w gniazdach kanałów mamy napięcie z układu BEC w odbiorniku. Jeśli ten układ BEC jest niezbyt dobry to pod wpływem płynącego przez niego prądu w czasie pracy serwa (im mocniejsze serwo tym większy prąd) może wariować napięcie i wtedy pchełka może faktycznie zgłupieć. Myślę że warto więc notować typy odbiorników i serw w modelach mających problemy z pchełkami. Przyczyna może być też inna, przerwy zasilania pchełki pod wpływem drgań (zimne luty, naderwane ścieżki itp).



HPI Polska - Pią Wrz 05, 2008 4:49 am
" />Oczywiście zdarzyło się również uszkodzenie pchełki, ale najczęściej jest ono wykrywalne i powtarzalne w każdych warunkach również testach poza modelem.

Podczas kilku imprez obserwowaliśmy natomiast oczywiste prawidłowości.
Najczęściej powtarza się sytuacja, że konkretny zawodnik ma problemy z pchełką a inny (w kolejnym biegu) z tą samą pchełką ich nie ma.
Pisząc powyższe informacje staram się, więc uczulić uczestników naszych zawodów na kwestię zasilania, która stanowi podstawowy problem.
Oczywiście mogą być też inne powody, ale musimy najpierw wyeliminować te podstawowe.

Brak działania pchełki powoduje niepotrzebna irytację zarówno zawodników i sędziów.
Zadbajcie o stabilnie zasilanie pchełki a wszystko powinno być OK.
Myślę, że część zawodników może potwierdzić moją opinię na podstawie praktycznych doświadczeń z zawodów.



HPI Polska - Sob Wrz 06, 2008 6:17 am
" />Dostaliśmy właśnie mix kilkunastu nowych fotek.
Dzisiaj nadszedł dzień prawdy.
Na wczorajszym treningu według opinii „menago teamu” nie odstawaliśmy od innych reprezentacji.
Będziemy was informowali na bieżąco.
Trzymamy kciuki

"Tor jest długi (okrążenie ok 1 min) i dosyć kręty.
Polewają go w czasie jazd wodą, co kilkanaście minut, bo się dosyć mocno kurzy i jest wtedy jest trochę błota, więc model wygląda jak wygląda .
Tor po 4 godzinach treningów trochę się zdeformował a naraz jechało nie więcej niż 10 modeli, więc jeśli na zawodach pojedzie 16 modeli, (bo tyle przyjechało teamów) to będzie się zmieniał z godziny na godzinę.
Pozdrawiam
Jacek Witkowski "



Łukasz Jedlinski - Sob Wrz 06, 2008 10:09 am
" />bedzie dobrze widze ze nastroje i humorydopisuja trzymamy kciuki



HPI Polska - Sob Wrz 06, 2008 1:34 pm
" />O godzinie 13:17 dostałem info ze nasz team zajmuje 4 pozycję



HPI Polska - Sob Wrz 06, 2008 7:19 pm
" />Ok. godziny 16.00
Polski team awansował na 3 miejsce.
Prowadzą Węgrzy
Na 2 miejscu Finlandia.
Przez jakiś czas mieliśmy 2 pozycję ale napatoczyła się awaria.
Wyścig kończy się ok. 24.00 więc jeszcze wszystko może się zdarzyć.
16 ekip w komplecie kontynuuje wyścig.

Po południu trochę padało



Łukasz Jedlinski - Nie Wrz 07, 2008 7:25 am
" />no i co bo jak wstalem pierwsze co sprawdzam a tutaj nic czekam na informacje



HPI Polska - Nie Wrz 07, 2008 9:17 am
" />Witam
Ok. 02.00 w nocy dostałem info, że zajęliśmy 7 miejsce.
Czekamy na oficjalne wyniki, zdjęcia i komentarz od chłopaków.
W połowie wyścigu mieliśmy nadzieje na tak zwane "pudło"
Biorąc pod uwagę, że jesteśmy w połowie stawki to jak na pierwszy międzynarodowy sprawdzian uzyskaliśmy w pełni satysfakcjonujący wynik.
Charakterystyka wyścigu 12h jest dość specyficzna i wiele zależy nie od samej jazdy, ale awarii, jakie mogą przydarzyć się po drodze.
Nas niestety to spotkało.
Jak chłopaki się wyśpią po południu dostaniemy więcej informacji.
Z naszej strony składam wielkie gratulacje za uzyskany wynik i ogromny test wytrzymałości całego zespołu.

Przez całą sobotę z niecierpliwością czekałem na każde info z toru.
Osobiście dawno nie przeżywałem z takim entuzjazmem żadnego wyścigu.
Rozmawiając w nocy po zawodach z Darkiem Stefanowiczem dało się wyczuć adrenalinę i radość z zajętego miejsca.
Wrażenia są tak silne, że z pewnością nie będzie to nasza ostatnia wizyta na zawodach zagranicznych.
Wiele natomiast zależy od Waszego nastawienia.
Jeśli macie ochotę brać udział w międzynarodowych zawodach HPI LRP Challenge chętnie zaoferujemy naszą pomoc organizacyjną.
Wyjazd do Hiszpanii to jeden wielki "spontan" organizacyjny.
Po południu dalszy ciąg relacji.
Ekipa przylatuje do Polski dopiero we wtorek.
Zobaczymy się na zawodach 13-09-2008 Malinka.



Darek Stefanowicz - Nie Wrz 07, 2008 9:46 am
" />No i już po.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z uzyskanego wyniku choć po pierwszej połowie wyścigu był apetyt na więcej.
W 7 godzinie wyścigu byliśmy nawet na 2 pozycji, niestety pierwsza awaria -rozerwanie opony i niemożliwość odkręcenia nakrętki koła (tak się zapiaszczyła że musieliśmy zmienić cały wahacz z piastą), a potem w dziewiątej godzinie wymiana sprzęgła przesuneła nas na siódmą pozycję.

Jednym słowem było dobrze a inne teamy poza Węgrami i Finami były do objechania.

Więcej wrażeń i zdjęć po powrocie.

Dziękuję HPI Polska za pomoc przy organzacji wyjazdu i udosępnienie modelu.



Marek Wojna - Nie Wrz 07, 2008 10:00 am
" />Jeszcze nigdy nic nie pisaliśmy,ale dziś nie możemy sie powstrzymać!!!
Chcemy złożyć naszemu teem-owi serdeczne gratulacje za tak fantastyczny wynik
Dzięki za tak wspaniałe emocje,które nie pozwalały nam spać
Na następną imprezke jedziemy z wami:D
Pozdrowienia i podziękowania dla "Wuja",Jacusia i jego serwisantki ,Kacpra i Bartka
Agata i Marek-czekamy na was i fotki
PS "Wujo"mam nowy model!!!!czeka na Ciebie i ja też bo CHCE JUŻ NIM POJEŻDZIĆ!!!!!



Łukasz Jedlinski - Nie Wrz 07, 2008 11:48 am
" />no no Panowie i Pani swietnie moje gratulacje w nastepnym roku trzeba pojechac wieksza ekipa bedzie wiekszy doping i dla wszystkich zabawa pozdro do zobaczenia



HPI Polska - Wto Wrz 09, 2008 12:48 pm
" />Testy.
Przy okazji wprowadzania na rynek nowej wersji zestawów bezszczotkowych postanowiliśmy zrealizować projekt, który dawno mieliśmy ochotę.

Podstawą jest podwozie - model 66502 - Lightning 10 Stadium
Wymontowaliśmy z modelu podzespoły napędu spalinowego oraz zbędne akcesoria i wyposażyliśmy go w nowy silnik bezszczotkowy 3,5T klasy 540 oraz regulator 100A.
Zasilanie pakietem LiPo RcHobby 7,4 V 5000 mAh
lub NiMh 7,2 V RcHobby 4600 mAh

Dla czego zdecydowaliśmy się na przeróbkę akurat tego podwozia?
1. Model off-road, stosunkowo lekki,
2. Układ przeniesienia napędu i zawieszenie zaprojektowane do przenoszenia dużych obciążeń.
3. Wystarczająca ilość miejsca do montażu elektryki na płycie podłogowej.
4. Niska cena modelu RTR. Po sprzedaniu silnika, elektroniki i pozostałych akcesoriów spalinowych, podwozie kosztuje ok. 300-400 zł
5. Idzie zima a elektrykiem można ścigać się na hali.

Szczegóły techniczne tej realizacji opiszemy niebawem w innym temacie.
Czas modyfikacji ok. 12h – biorąc pod uwagę prace koncepcyjne uważam za dość dobry wynik.
Wczoraj po południu realizowaliśmy pierwsze jazdy.
Model chodzi jak rakieta.
Na standardowych ustawieniach regulatora jest w stanie pokonać każdy model spalinowy w skali 1:10.
Przy podkręceniu parametrów regla obawiam się, że będzie bardzo trudny do opanowania.
Jeśli zdążymy z wszystkimi testami postaramy się wystartować modelem na najbliższych zawodach w klasie Truck.

Przy tej okazji namawiam wszystkich posiadaczy modeli 1:10 off-road elektrycznych i spalinowych na wspólne wyścigi w klasie Truck.



Paweł Rosiński - Wto Wrz 09, 2008 1:40 pm
" />3,5 to troche za mocny silnik do buggy. Ja startując w 4WD miałem 4,5.
W tarnowie silnik uzyskał temp. 105 stopni, zastanawiałem się jak to możliwe, że przewody mi się nie odlutowały.
Proponuje 5,5-6,5 troche mniejszy power ale za to można model utrzymać na torze a silnik nie przekracza 80 stopni.

Co do porównania BL do silnika spalinowego to w Stanach w zawodach klubowych w klsie IC-8 Buggy startują razem BL i splainówki. Podobno nie widać większej róznicy w prędkościach.



HPI Polska - Wto Wrz 09, 2008 4:22 pm
" />Świadomie zastosowaliśmy taki silnik, aby nadwyżki jego parametrów zdławić w setupie regulatora.
Traktujemy tą konfiguracje, jako testową. Cena silników bezszczotkowych bez względu na ilość T jest podobna.
Uzasadnione, więc jest używanie mocniejszych silników i świadomie ograniczanie ich paramentów po to, aby w razie potrzeby móc wykorzystać jego możliwości.
Zakres ustawień regulatora daje duże możliwości



Przemek Morawski - Wto Wrz 09, 2008 4:50 pm
" />
">Uzasadnione, więc jest używanie mocniejszych silników i świadomie ograniczanie ich paramentów po to, aby w razie potrzeby móc wykorzystać jego możliwości.

No niestety nie mogę się z tym zgodzić. Gdyby to było takie proste byłyby tylko silniki 3,5T. Dlaczego są inne, o mniejszym kV? Bo nie tylko obroty się liczą, moment obrotowy również o ile nie bardziej.



HPI Polska - Wto Wrz 09, 2008 5:54 pm
" />
">nie tylko obroty się liczą, moment obrotowy również o ile nie bardziej.
Twój punkt widzenia jest właściwy biorąc pod uwagę wymagania zawodników.
Nie zapominaj natomiast, że ok. 95% naszych klientów zwraca uwagę na ekonomię inwestycji. Dla nich liczy się elastyczność możliwości a nie max wykorzystanie wszystkich parametrów w czasie wyścigu.
Po to właśnie testujemy ten zestaw i chętnie w praktyce porównam jego osiągi z modelami spalinowymi.
Możliwe, że jakieś złe doświadczenia zweryfikują mój pogląd. Na tą chwilę nie zauważyłam żadnych minusów takiej konfiguracji a pod maską drzemie ogromny zapas mocy. Nie wiem jeszcze na jak długo starczy zasilanie, czy dojedziemy do końca wyścigu? Na razie jestem pod wrażeniem.



Paweł Rosiński - Wto Wrz 09, 2008 6:14 pm
" />Pamiętajcie o temp. jaką taki silnik wydziela przy uzyskaniu pełnej mocy (bez ograniczej) . Jeśli taki "klient" bedzie chciał się pobawić na "pełnej mocy" to:
1. spali regulator
2. zarżnie akumulatory znacznie szybciej (przy silniku 4,5 w 4wd akusy osiągały ponad 80 stopni)
ale z punktu widzenia handlowca to nie wady ale zalety



HPI Polska - Wto Wrz 09, 2008 7:59 pm
" />
">Pamiętajcie o temp. jaką taki silnik wydziela przy uzyskaniu pełnej mocy (bez ograniczej)
A kto i kiedy mówił tu o pełnej mocy?
Parametry będą zwiększane na miarę potrzeb, możliwości modelu i toru. Granicą będą możliwości opanowania modelu.
Jakie będą optymalne parametry zobaczymy. Taki jest cel tego testu.



HPI Polska - Śro Wrz 10, 2008 1:44 pm
" />Wstepny raport z zawodów Baja Endurance Challenge Finals
.....Film



HPI Polska - Pią Wrz 12, 2008 9:53 am
" />Wczoraj cały dzień spędziliśmy na torze.
Wynajęliśmy ciężki sprzęt, aby wyrównać nawierzchnię.

Zmieniliśmy ukształtowanie zakrętu 180st. za prostą przy stanowisku sędziowskim. Dosypaliśmy tam ok. 20/30 cm ziemi, dzięki czemu powierzchnia toru podniosła się, jest lepiej widoczna i nie ma tendencji do tworzenia kałuży w czasie opadów deszczu.

Poprawiliśmy również wjazd i wyjazd z Pit-Stopu. Cała nawierzchnia toru jest wyrównana i ubita. Zobaczymy jak długo wytrzyma.

Sprawdziliśmy działanie systemu zliczania okrążeń – wszystko działa bez zarzutu.

Na zawodach nie planujemy sprzedaży części. Jeśli macie jakieś potrzeby serwisowe bardzo prosimy o dokonanie zamówienia w sklepie magazynu głównego. Części będą dostarczone na zawody pod konkretne zamówienie.

Chętnych zapraszamy dziś na trening.



Łukasz Jedlinski - Pią Wrz 12, 2008 11:49 am
" />pieknie panowie pieknie i widze ze frekfencja niezla sie szykuje do zobaczenia jutro



Przemek Morawski - Pią Wrz 12, 2008 12:33 pm
" />Czy w zawodach mogą jeździć modele innych firm niż HPI/LRP/HB ?



HPI Polska - Pią Wrz 12, 2008 3:14 pm
" />Pisaliśmy o tym już wielokrotnie.
Oczywiście mogą i serdecznie zapraszamy.
Wszyscy zawodnicy biorą również udział w losowaniu nagród.
Różnica polega jedynie na tym że wyniki użytkowników modeli z poza stajni HPI,HB,LRP nie są uwzględnianie w rankingu HPI LRP Challenge.



Przemek Morawski - Pią Wrz 12, 2008 4:34 pm
" />Wiesz Darku, zawsze lepiej się upewnić niż jechać na próżno BTW jak sytuacja na torze po dzisiejszym deszczu?



Darek Stefanowicz - Pią Wrz 12, 2008 7:27 pm
" />Lista startowa

http://www.modelcars.pl/zawody/startorder.pdf



Michał Pastusiak - Pią Wrz 12, 2008 7:58 pm
" />Witam , tor około godziny 16-17 był super śmigaliśmy .



HPI Polska - Pon Wrz 29, 2008 9:54 am
" />Zapraszam do nowego tematu.
VI Eliminacja HPI LRP Challenge 10/11-10-2008 Łódź
Powered by WordPress, ©