ďťż
Venom 3000mAh
Konradus_99 - Śro Lip 12, 2006 6:53 pm " />Witam !! Czy ten akumulator http://www.rojna.pl/index.php?d=produkt&id=711 moge nabyć gdzie indziej online niż u rojny ??? Czy on dobrze sie sprawuje ??? warto go kupić ??? A może coś innego w cenie do 100zł ??? Pozdrawiam !! Bartosz Majewski - Śro Lip 12, 2006 7:16 pm " />Lepiej poczekaj trochę i kup LRP 3600. Epic wcale nie jest taki dobry. Tylko nie kupuj badziewnego IP od rojny. Paweł Lipiec - Śro Lip 12, 2006 7:37 pm " />A może powiesz dlaczego IP to badziewie JarekC - Czw Lip 13, 2006 5:58 am " /> ">Czy on dobrze sie sprawuje ??? warto go kupić ??? A może coś innego w cenie do 100zł ??? Nie spodobało mi się, że w/g producenta zalecany prąd ładowania to 1A, maksymalny dopuszczalny to 2A, przyczym producent ostrzega, że ładowanie prądem 2A zmniejsza czas życia tego pakietu. Nie wiem, na ile poważnie należy traktowac te ostrzeżenia. Wiem natomiast, że producenci innych pakietów spokojnie dopuszczają prądy ładowania rzędu 1C i niczym nie straszą SMC dla swoich pakietów na ogniwach IB zaleca prąd ładowania 6A. Zauważyłem też, że autko na tym pakiecie nie ma takiego przyspieszenia jak np. na pakiecie z ogniw IB3600. Częsciowo wynika to moze właśnie z niskiego prądu ładowania? Poza tym nie mam do pakietu zastrzerzeń, chociaż moim zdaniem warto dołozyc troche kasy i kupic coś innego, na porządnych ogniwach. Ale jesli nie chcesz wydac więcej niz 100zł, to spokojnie bierz Venoma. Używam go od kilku miesięcy i poza w/w wadami nie zauważyłem żadnych problemów. Przy okazji: dołaczam sie do pytania o IP - co z nimi jest nie tak? Tomasz Dolata - Czw Lip 13, 2006 4:59 pm " /> ">[...] Zauważyłem też, że autko na tym pakiecie nie ma takiego przyspieszenia jak np. na pakiecie z ogniw IB3600. Częsciowo wynika to moze właśnie z niskiego prądu ładowania? [...] Dokładnie tak. Konradus_99 - Czw Lip 13, 2006 5:35 pm " />hmmm ... W takim razie co mi polecacie w pojemności ok 3000mAh ??? Edit : Chociaż ja i tak narazie ładowałbym ten pakiet ładowarką nocną no ale w końcu kiedyś kupie "normalną" więc Venom mi nie odpowiada Maciolus - Czw Lip 13, 2006 6:00 pm " />Tanie ogniwa maja przede wszystkim niska wydajnosc pradowa i duza rezystancje. Do tego doklada sie niski prad ladowania. Stad ospalosc i powolnosc modelu. Do niedawna bylem "milosnikiem" i uzytkownikiem tanich pakietow. "Nawrocilem" sie po zabawie z IB4200. Polecam temat forum GP4300 vs IB4200. KiT - Czw Lip 13, 2006 6:10 pm " />Jeżeli chce się tanio to należy samodzielnie dokonać zakupu w rcmart ogniw IB 3800mAh i zbudować pakiet. Dla dwóch pakietów licząc koszty wysyłki itp. nic co za ten pieniądze będzie tak jeździć nie znajdziesz. Jeżeli chcesz bardzo dobrze to celuj w ogniwa IB 4200mAh. Pakiety o większe pojemności renomowanych producentów są zalecane nie dlatego, że dłużej się jeździ, ale dlatego, że mają całkowicie inną wydajność prądową. Konradus_99 - Czw Lip 13, 2006 7:13 pm " />Dzięki, jak będę bardziej zawansowany w umiejętnościach i w kasie to będę celował w te ogniwa IB albo GP . Teraz szukam gotowego pakietu w cenie około 100zł i zobaczyłem to http://www.hpi.pl/sklep_rcauto/product_ ... ts_id=4877 wiem że wersja 3600 sprawuje sie dobrze , a jak jest z tą ???? lepszy wybór od Venoma ??? Pozdrawiam ! zbig - Czw Lip 13, 2006 7:58 pm " />Drobna uwaga: prąd ładowania nie ma istotnego wpływu na prąd rozładowania (pomijając to, że że pakiet po ładowaniu dużym prądem ma większą temperaturę i stąd inne właściwości). Wszyscy producenci są zgodni co do tego, że ładowanie mniejszym prądem korzystnie wpływa na żywotność pakietu, a szybkie ładowanie to "zło konieczne". Oczywiście dla nas jest lepiej jeśli pakiet "pozwala" na szybsze ładowanie (o ile oczywiście nie jest to tylko chwyt marketingowy i producent nas nie buja ) Pakiet o dużej wydajności prądowej poprawia dynamikę i jest jak najbardziej wskazany, ale... może być też przyczyną problemów. W moim Twin Daggerze po wsadzeniu lepszego pakietu zaczął sie przegrzewać regulator Po prostu nie wytrzymuje zwiększonych pradów przy ruszaniu i podjazdach. Maciolus - Czw Lip 13, 2006 8:41 pm " /> ">Drobna uwaga: prąd ładowania nie ma istotnego wpływu na prąd rozładowania (pomijając to, że że pakiet po ładowaniu dużym prądem ma większą temperaturę i stąd inne właściwości). Tu bym sie spieral. Sugeruje wnikliwa analize krzywych ladowania i rozladowania akumulatorow. ">Wszyscy producenci są zgodni co do tego, że ładowanie mniejszym prądem korzystnie wpływa na żywotność pakietu, a szybkie ładowanie to "zło konieczne". Oczywiście dla nas jest lepiej jeśli pakiet "pozwala" na szybsze ładowanie (o ile oczywiście nie jest to tylko chwyt marketingowy i producent nas nie buja ) Taka jest teoria. W praktyce jaka jest roznica pomiedzy iloscia ladowan 1000 i powiedzmy 800. 99% uzytkownikow nigdy nie osiagnie takiej liczby ladowan. Smiem twierdzic natomiast, ze lepiej prawidlowo dbac w inny sposob o pakiet (formowanie, rozladowywanie, dlugotrwale przechowywanie w stanie czesciowego naladowania, itp.) niz ladowac go pradami 0,1 C. ">Pakiet o dużej wydajności prądowej poprawia dynamikę i jest jak najbardziej wskazany, ale... może być też przyczyną problemów. W moim Twin Daggerze po wsadzeniu lepszego pakietu zaczął sie przegrzewać regulator Po prostu nie wytrzymuje zwiększonych pradów przy ruszaniu i podjazdach. To jest niestety efekt uboczny dobrego aku. Wieksze napiecia i prady. Ale dzieki temu miodnosc z jazdy. Bawimy sie przeciez w modelarstwo. W sklepach elektronicznych jest zatrzesienie radiatorow. Niewielkim nakladem pracy i kosztow mozna rozwiazac problem chlodzenia. "> ???? lepszy wybór od Venoma ??? Ja bym kupowal LRP bez zastanowienia. Popros wlasciciela dobrej ladowarki, osobe "siedzaca" w temacie o prawidlowe uformowanie pakietu. Bartosz Majewski - Pią Lip 14, 2006 11:25 am " />Sorry że tak długo nie pisałem. Napisałem, że IP to badziew, ponieważ jakieś 2 dni temu jeźdźiłem z kolegami i ja miałem LRP, a drugi IP. IP niby jest lepszy od LRP, ale... jeźdźił dwukrotnie krócej i wolniej (obydwaj mamy TT na standartowych silnikach). On kupił IP z tego powodu, że LRP nie było długo na stanie. Nie polecam pakietów IP. Na ładowarce IP ma pojemność 4248 mAh, a LRP 4127 mAh. Czyli 100 mAh kosztuje 20 zł Ps. po tym jak napisałem prawde o tym pakiecie na forum rojny mój post został skasowany, a ja zostałem zbanowany Konradus_99 - Pią Lip 14, 2006 11:51 am " />No tak w końcu pakiet pakietowi nie równy W tym problem że nie mam dostępu do żadnej lepszej ładowarki ani swojej ani czyjejś tylko do nocnej Jak w takim razie mam prawidłowo uformować pakiet ?? Pozdrawiam ! Bartosz Majewski - Pią Lip 14, 2006 11:56 am " />A jaki ma prąd ładowania? Maciolus - Pią Lip 14, 2006 11:59 am " />Na temat formowania bylo zakladane juz n topic'ow. Sugeruje wnikliwa lekture forum i korzystanie z opcji "szukaj". Obawiam sie jednak, ze "nocna" ladowarka, bez detekcji delta peak mozesz w dosc szybkim czasie "zarznac" pakiet NiMh Bartosz Majewski - Pią Lip 14, 2006 12:01 pm " />No właśnie Konradus może narazie zamiast pakietu kup ładowarke np. Duratrax. Później dopiero baw się w pakiety. Paweł Lipiec - Pią Lip 14, 2006 12:04 pm " />No bartas92 ale test , gdyby nie takie dokładne i wnikliwe porównania pakietów jak twoje ludzie by kupowali szajs , dobrze sa tacy ludzie jak ty i nam pomagaja teraz juz wiem że IP to szajs wielkie dzięki kiedy nastepny tak wnikliwy test Bartosz Majewski - Pią Lip 14, 2006 1:44 pm " />Czy to miało brzmieć jak ironia czy naprawde? Z tego co wiem kupiłeś ten pakiet więc wiesz jaki jest. zbig - Pią Lip 14, 2006 2:27 pm " /> ">Drobna uwaga: prąd ładowania nie ma istotnego wpływu na prąd rozładowania (pomijając to, że że pakiet po ładowaniu dużym prądem ma większą temperaturę i stąd inne właściwości). Tu bym sie spieral. Sugeruje wnikliwa analize krzywych ladowania i rozladowania akumulatorow. Sporo ich przeanalizowałem, niestety nie miałem okazji trafic explicite na charakterystykę rozładowania w funkcji prądu ładowania. Może podasz jakiegoś linka? Medal ma dwie strony. Małe prądy ładowania utrudniają detekcję końca ładowania (słaba delta peak), duże prądy powodują silny wzrost temperatury i ciśnienia w ogniwie, co może je uszkodzić lub pogorszyć parametry. Jeśli ładowarka ma dużą wartość delta peak, to ogniwo jest mocno przeładowywane, a co gorsza szybkośc generowania gazów w ogniwie jest większa niż szybkość ich ponownej absorpcji, gazy wydostaja się na zewnątrz i w konsekwencji ogniwa szybko tracą właściwości. Dobre ładowarki mają niskie wartości -DV lub wręcz (jak Pulsar) opcję detekcji maksymalnego napięcia, a nie jego spadku. Natomiast faktem jest, że ogniwo o wyższej temperaturze (czyli zaraz po szybkim ładowaniu) ma wyższe napięcie. W zakresie od 0 do 40 stopni średnia wartośc napięcia może być większa niż 0,1V - jest o co powalczyć, zwłaszcza zimą. Ale i tu kij ma dwa końce - ogniwa oddają maksimum swojej pojemności w zakresie temperatur 20-30 stopni, potem pojemność spada. Paweł Lipiec - Pią Lip 14, 2006 6:19 pm " />tak bartas92 kupiłem ten pakiet ale jeszcze go nie testowałem bo nie doszedł , jak go przetestuje to ci powiem jaki jest , KiT - Pią Lip 14, 2006 8:03 pm " /> ">Drobna uwaga: prąd ładowania nie ma istotnego wpływu na prąd rozładowania (pomijając to, że że pakiet po ładowaniu dużym prądem ma większą temperaturę i stąd inne właściwości). Tu bym sie spieral. Sugeruje wnikliwa analize krzywych ladowania i rozladowania akumulatorow. Sporo ich przeanalizowałem, niestety nie miałem okazji trafic explicite na charakterystykę rozładowania w funkcji prądu ładowania. Może podasz jakiegoś linka? Zbyszek okrutny jesteś obaj wiemy, że czegoś takiego nawet jeśli się mierzy to się nie podaje. Ale jest pewien związek. Większe prądy ładowania podgrzewają pakiet, to już napisałeś. Napięcie naładowanego pakietu dużym prądem w końcowej fazie lub metodą 4 krokową jest większe. Różnice podałeś ale jest ona także przy ustalonej tenperaturze, możesz to sprawdzić albo chłodząc pakiet (nie wiem dlaczego producenci tego nie podlecają w czasie ładowania) lub wystudzić pakiet po ładowaniu do takiej samej temperaturze. Generalne stawiałbym, że to późniejsza detekcja delty warunkuje wyższym napięciem. Warto może zaznaczyć, że to wyższe napięcie będzie się utrzymywać w kilkunastu może do 20 sekund od rozpoczęcia rozładowania (dużo zależy od prądu), ale daję przewagę na starcie. zbig - Pią Lip 14, 2006 8:29 pm " />Moze rzeczywiście przesadziem. Przeładowanie NiMh jest zawsze niekorzystne (niezależnie czy dużym, czy małym prądem), ochłodzenie pakietu osłabi delta peak czyli zwiększy przeładowanie pakietu. Myślę, że o to chodzi. Często producenci podają, że przy szybkim ładowaniu nie powinno polegać się wyłcznie na -dV, ale tez stosować np czujnik temperatury i kontrolować dT/dt - czyli reagować na przyspieszone tempo nagrzewania się ogniw na końcu ładowania (czyli nawet nie samą wysoką temperaturę!). No i jeszcze słowo o trwałości ogniw: przyjmuje się, że jest to ilość cykli po których ogniwo ma już tylko 60% pojemności Bartosz Majewski - Pią Lip 14, 2006 8:57 pm " /> ">tak bartas92 kupiłem ten pakiet ale jeszcze go nie testowałem bo nie doszedł , jak go przetestuje to ci powiem jaki jest , A masz z czym porównać? Bo jak miałem JetPacka tylko to myślałem, że w pakiecie znaczenie ma tylko pojemność, ale myliłem się. LRP jest o wiele zrywniejszy niż IP, choć nie tak jak GP i Intelect KiT - Pią Lip 14, 2006 9:12 pm " /> ">No i jeszcze słowo o trwałości ogniw: przyjmuje się, że jest to ilość cykli po których ogniwo ma już tylko 60% pojemności Czyli różnicę w pojemności i wydajności prądowej będzie już widać po 100 ładowaniach. Jeśli ktoś ładuje raz dziennnie to mamy 3 miesiące. A to już nie jest tak odległy termin jakby to wynikało z poprzednich postów. Więc warto się zastanowić szczególnie jak ma się jeden - dwa pakiety. Maciolus - Nie Lip 16, 2006 8:32 pm " /> "> Sporo ich przeanalizowałem, niestety nie miałem okazji trafic explicite na charakterystykę rozładowania w funkcji prądu ładowania. Może podasz jakiegoś linka? Niestety nie mam zadnego zapisanego. Jakis czas temu buszujac w sieci znalazlem na ktoryms z licznych anglojezycznych forow ciekawe wykresy. Jak tylko na nie trafie jeszcze raz to natychmiast podam link. Paweł Lipiec - Nie Lip 16, 2006 8:43 pm " />No mam z czym porównac z LRP GP camelionem i Intelect bartas92, na pulsarze |