ďťż
Walne Zebranie Sekcji Modeli Samochodów
Andrzej Trella - Wto Mar 23, 2010 3:54 pm " />Witam, na stronie Komisji umieściłem protokół z Walnego Spotkania Sekcji. Zapraszam do zapoznania się. http://rccars-poland.eu/ Andrzej Trella - Czw Mar 25, 2010 12:13 pm " />Witam, W związku z nieprzyjęciem stanowiska członka zarządu przez Tadeusza Żelazo, jego miejsce zajmuje Jacek Żurek. Jacek podczas głosowania uzyskał kolejną liczbę głosów uprawniającą go do zajęcia miejsca w zarządzie. Andrzej Trella - Nie Mar 28, 2010 8:43 am " />Witam, opublikowane zostały przepisy spotowe i techniczne na sezon 2010. Zapraszam do zapoznania się na stronę Sekcji. Grzegorz Ogonowski - Nie Mar 28, 2010 8:57 am " />Panie Andrzeju, jak należy rozumieć pojawienie się w przepisach technicznych klasy Kadet? Czy to oznacza, że będzie ona przywrócona? Zaremba Lesław - Nie Mar 28, 2010 9:46 am " />Andrzej,czyżby wracało stare...? W propozycjach przepisów na stronie Google nie było mowy o klasie Kadet.Teraz po CKM pojawiła się.Nie to żebym miał coś przeciwko tej klasie,ale mam przeciwko takim działaniom.Czy to będzie standardem ;częściowa ,niepełna informacja, a potem i tak po Swojemu.Chyba nie o to nam chodziło.... Ps.w dopuszczonych płynach do opon powinien znaleźć się płyn Nosram bo to to samo co LRP. tadeusz żelazo - Nie Mar 28, 2010 10:33 am " />A ja mam inne pytanie. W przepisach sportowych jest zapis że zmian mozna dokonywać najpóźniej na 3 miesiące przed początkiem sezonu. A w przepisach technicznych brak jakiego kolwiek zapisu o wyprzedzeniu wprowadzanych zmian. Nie neguje mozliwości wprowadzania zmian w trakcie sezonu. Ale uczciwość nakazuje zapewnić zawodnik jakiś czas na dostosowanie sie do zmian.I nie chodzi w żadnym bądź razie o trzy dni robocze. Chyba że p.Niedźwiecki ( czytaj OSM ) nie wyczerpał jeszcze wszystkich swoich pomysłów. Jeżeli tak - to jest to przynajmniej jakieś wytłumaczenie. Andrzej Trella - Nie Mar 28, 2010 12:36 pm " />Odpowiadam na temat klasy Kadet. Swego czasu postanowiono zrezygnować z rozgrywania klasy Kadet. Klasa zastała również usunięta z przepisów. Nie chcę się na ten temat rozwodzić. Chciałbym reaktywować tę klasę, aby dać możliwość rywalizacji sportowej naszym najmłodszym zawodnikom na zdrowych zasadach. W jaki sposób to zrobimy jeszcze nie wiem. Aby jednak nie było potem problemów typu, że nie ma zapisów w przepisach postanowiłem umieścić je dla pożądku jeż teraz. CKM nie miał z tym nic wspólnego. Postaram sie w jak najkrótszym czasie przekazać informacje odnośnie tej klasy. Andrzej Trella - Nie Mar 28, 2010 12:40 pm " /> ">Ps.w dopuszczonych płynach do opon powinien znaleźć się płyn Nosram bo to to samo co LRP. Gdyby zgłosił to ktoś wcześniej to byśmy wpisali. Nie mniej jednak nikt nikomu nie urwie głowy, gdy bedzie stosował ten płyn. Temat sobie zapiszę i umieścimy to przy kolejnej nowelizacji przepisów. Andrzej Trella - Nie Mar 28, 2010 12:54 pm " /> ">W przepisach sportowych jest zapis że zmian mozna dokonywać najpóźniej na 3 miesiące przed początkiem sezonu. Tadeusz, dziwię Twojemu postępowaniu. Dobrze wiesz, że przed walnym zebraniem panował w naszej działalności totalny chaos. Zrobiliśmu w kótkim czasie kawał dobrej roboty. Najwżniejsze, że udało nam się zebrać, poprawić regulamin, poprawić przepisy. Każdy mógł się wypowiedzieć i miał na to stosowną ilość czasu. Teraz jak zatwierdziliśmy to na CKM to znowu zaczynają sie ataki, że coś nie tak. Przepisy może wymagają jeszcze drobnych poprawek i dokonamy ich w stosownym czasie. Gdybyśmy trzymali się tego zapisu, to dzisiaj nic byśmy nie zrobili i byłoby jeszcze gorzej i cały kolejny sezon jeżdzilibyśmy po staremu. ">Chyba że p.Niedźwiecki ( czytaj OSM ) nie wyczerpał jeszcze wszystkich swoich pomysłów. Na dzień dzisiejszy proszę osobiste animozje nie propagować na forum. Obecnie działać będziemy zgodnie z regulaminem i przepisami, a decyzje o ewentualnym odstępstwach będzie podejmować Władza Sekcji wraz z delegatami klubów. Andrzej Trella - Nie Mar 28, 2010 1:00 pm " />Podsumowując powyższe. Panowie, jestem otwarty na dyskujsę i do dyspozycji całej społeczności modelarskiej. Uprzedzam jednak, że jeżeli w przyszłości dyskusja będzie miała charakter obraźliwy oraz będzie atakiem na działania sekcji lub osoby w niej działające, nie będzie podejmowana. Z góry dziękuję. Zaremba Lesław - Nie Mar 28, 2010 1:03 pm " />Andrzej rozumiem,że klasa Kadet to Twoje dziecko i powszechnej,społecznej konsultacji nie podlegało.... Andrzej Trella - Nie Mar 28, 2010 1:19 pm " />Owszem, nie było jeszcze konsultacji, bo zajmowaliśmy się innymi sprawami. Jak dobrze wiesz temat nie jest łatwy, ale chcielibysmy go jak najszybciej podjąć i rozwiazać. Zaremba Lesław - Nie Mar 28, 2010 1:23 pm " />Wystarczył by sygnał,a była cisza....i nagle jak grom z jasnego nieba.Teraz to już chyba na halę bo te trzy miesiące już się nie znajdzie... P.s.czy byłeś może na CKM.Może jakaś informacja o nastrojach...wśród kartonów i łódek,bo to oni są największym beneficjentem kasy z Ministerstwa.... Andrzej Trella - Nie Mar 28, 2010 2:00 pm " />Na CKMie byłem i napisze krótkie streszczenie niebawem. Grzegorz Ogonowski - Nie Mar 28, 2010 2:23 pm " /> "> ........ Jak dobrze wiesz temat nie jest łatwy, ale chcielibysmy go jak najszybciej podjąć i rozwiazać. Panie Andrzeju, przede wszystkim gratuluję odwagi! Temat od strony technicznej wydaję się dość prosty, ponieważ przepisy są gotowe. Od strony sportowej jest problem z okresem trzymiesięcznym, jeśli miałoby to funkcjonować w sezonie letnim. Największe schody to czekają Pana w konfrontacji z OSM, które jest kompletnie przeciwne tej klasie i ma swoją wizję. Nie jestem i nie czuję się żadnym reprezentantem grupy byłych uczestników klasy Kadet ale jestem pewien, że w tej sprawie będzie Pan miał bardzo szerokie poparcie wśród modelarzy. Powodzenia! Marcin Jeżak - Nie Mar 28, 2010 4:25 pm " />A ja myślę Grzegorzu że to będzie jeszcze trudniejsze, bo chętni do tej klasy już w większości okrzepli w 540-tce, więc liczyć trzeba tylko na nowe dusze. A co do przepisów technicznych dla tej klasy to w tej postaci nie uwzględniają stopniowego nabierania umiejętności. Jest tylko wrażenie że dba się o portfele rodziców a to za mało żeby nazwać to klasą dla początkujących. Jeden problem to brak ograniczenia pakietów do tz stick (może powinna być lista dopuszczonych najtańszych rozwiązań), Drugi to silniki (tu też lista) są takie, które dają osiągi bardzo bliskie 540-tce przy 6 celach Trzeci problem to nadawanie tytułów Mistrza Polski w Kadecie. Grzegorz Ogonowski - Nie Mar 28, 2010 4:56 pm " />Tu Marcin zgoda, że wielu co uciekło do klasy 540 nie wróci do Kadeta ale jak zobaczysz na klasyfikacje 540-tki to znajdziesz tam kilka podwozi wanienkowych i myślę, ze Kadet byłby dla nich dobrym jak nie lepszym miejscem. Ale generalnie zgoda, odpływ do klasy 540 był duży. W sprawie przepisów Kadeta, z racji tego że też przeszliśmy tą klasę chętnie podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Dla mnie dwie rzeczy należałoby rozważyć: - zgadzam się, że tylko stick pack 6 cel i żadne selekcje, - silnik zastanowiłbym się czy nie 27T i też byłbym za listą dopuszczonych DOBRZE/TRWALE OZNAKOWANYCH!!! silników Krzysztof Wicher - Nie Mar 28, 2010 6:11 pm " />[quote=" - zgadzam się, że tylko stick pack 6 cel i żadne selekcje, - silnik zastanowiłbym się czy nie 27T i też byłbym za listą dopuszczonych DOBRZE/TRWALE OZNAKOWANYCH!!! silników[/quote] Myślę że trochę ludzi wróciłoby do tej klasy, sam znam co najmniej dwóch z naszego podwórka. Ale tak jak powiedział Grzegorz akumulatory tylko stick pack 6 cel a nie selekcje i silniki tylko DOBRZE OZNACZONE. Za dużo było przekrętów w tej kwestii w roku ubiegłym. NIe ma na rynku silników 23 T dobrze oznakowanych (tak Ansman jak i Hackmoto są niesprawdzalne a jedna głupia nalepka którą można zastąpić drugą nie jest identyfikacją). Za przykłądem Marka Kusiakiewicza silniki Saturn 27T katalogowy i sprawa jest pewna. tadeusz żelazo - Nie Mar 28, 2010 7:15 pm " />Andrzej. Może już teraz obraź się i nic nie pisz. Ale jak już piszesz to rób to rzetelnie. W sprawozdaniu z zebrania piszesz że analizowaliście przepisy i regulamin punkt po punkcie. I nikt na to nie wpadł aby wpisać "okres dostowawczy" zmian przepisów. Nie wierzę. Ale jak widać wiara tutaj nie ma zastosowania. Co zaś do autorskiego pomysłu z klasą Kadet. I tu też mam wątpliwości co do prawdziwości tego stwierdzenia. Kojarząc fakty z przeszłości, Twoje wcześniejsze wypowiedzi twierdzę ze nie jest to Twój pomysł. Zapis w regulaminie o tym że klasa Kadet jest rozgrywana tylko w sezonie halowym połączona z "parciem" OSM na organizowanie takiej klasy w ramach zawodów off-road w trakcie negocjacji z LOK w sierpniu 2009 roku i inne fakty skłania mnie do postawienia takiej tezy. Andrzeju. Obaź się . Będzie mniej wpadek. Albo traktuj ludzi poważnie. PS. Przypominam że za nie całe dwa tygodnie syn mój "kończy" swoją przygodę z modelarstwem. Dlatego moje pisanie jest już typowo "społeczne". PS II. Co do osoby p.Niedźwieckiego. Napiętnuję jego sposób działania którym wykazał się nie raz. I nie są to osobiste amimozje. I nie zmuszaj mnie do upublicznienia opini osób związanych z OSm o tym panu. tadeusz żelazo - Nie Mar 28, 2010 7:23 pm " /> ">Ale tak jak powiedział Grzegorz akumulatory tylko stick pack 6 cel a nie selekcje i silniki tylko DOBRZE OZNACZONE. Nie wiem czy ktoś chce skorzystać z doświadczeń innych. Ale Paweł jeźdźił 3 lata w klasie Top Stock. Byli, są i będą tatusiowie którzy uważają że zakup "topowego" sprzet zapewni ich dzieciom zwycięstwa przy braku umiejętności. Dlatego proponuję zastanowić się czy nie lepsza droga to ograniczenie przełożenia całkowitego przy okreslonych silnikach. O sukcesie zawodnika zacznie w większym stopniu decydować "czystość" jazdy jak i umiejętność reakcji na sytuacje na torze. To tak pod rozwagę. Tomasz Wójcik - Nie Mar 28, 2010 8:00 pm " /> ">Największe schody to czekają Pana w konfrontacji z OSM, które jest kompletnie przeciwne tej klasie i ma swoją wizję. Wydaje mi się, że wręcz przeciwnie. Wizja Grzegorzu poległa w ciągu mijającego sezonu. Teraz trzeba jakoś z tego wyjść ... A tak swoją drogą Kadeta w Nowym Sączu (2009) "położyły" dwie, no góra cztery osoby. Jeśli teraz jednej osobie uda się go wskrzesić , to chwała za to! Tylko przepisy jasne, czytelne i możliwe do egzekwowania! Zaremba Lesław - Nie Mar 28, 2010 8:04 pm " />Są przepisy na stronie KMK. http://rccars-poland.eu/files/sekcja/pr ... e_2010.pdf Marcin Jeżak - Nie Mar 28, 2010 8:08 pm " /> "> Nie wiem czy ktoś chce skorzystać z doświadczeń innych. Ale Paweł jeźdźił 3 lata w klasie Top Stock. Byli, są i będą tatusiowie którzy uważają że zakup "topowego" sprzet zapewni ich dzieciom zwycięstwa przy braku umiejętności. Podstawą przepisów klasy Kadet powinno być ograniczenie prędkości. Jeżeli przepisy pozostaną nie zmienione w tej kwestji to rzeczywiście bez większego znaczenia są inne ograniczenia. Janek jeździli w Top stocku (1 sezon), Kadecie (2 sezony) A najciekawsze doświadczenie przeżyliśmy w Klasie Start silnik 27T przełożenie 8,0 (w/g przepisów) Janek pożyczył swojego TRF-a bratu i okazało się że przy tej prędkości podwozie nie miało żadnego znaczenia. Dwóch zawodników (tt-01 i trf) jechało bez rozbijania i liczył się tylko tor jazdy. Nie jestem za tym żeby dopuścić takie podwozia do Kadeta, chciałem tylko zauważyć że jeśli ograniczy się prędkość to ilość wydanej kasy przestaje mieć znaczenie, zbędne stają się aluminiowe elementy, ogranicza się wydatki na połamane części. A umiejętności zdobywa się też mniej boleśnie i moim zdaniem szybciej. Dodatkowa zaleta to że zawodnik po osiągnięciu pewnego poziomu poprostu przestanie interesować się klasą Kadet. Tomasz Wójcik - Nie Mar 28, 2010 8:09 pm " /> ">Są przepisy na stronie KMK. Nie wiem, czy to była odpowiedź dla mnie? Panie Lesławie, ja to wiem. Problem w tym, że nie można ich uważać za jasne i możliwe do egzekwowania (myślę o Kadecie) Zaremba Lesław - Nie Mar 28, 2010 8:22 pm " />Ale zostały zatwierdzone na CKM i klamka zapadła.O tym napisałem,że pojawiły się bez konsultacji...Teraz to zmiany chyba na następny sezon halowy....Dla mnie nie ma znaczenia zawartość merytoryczna bo to klasa z której Filip wyrósł,ale o formę w jaki sposób się pojawiła.Ogarnia mnie strach,że mogą się takie zjawiska powtarzać w innych klasach.Tym bardziej,że na Walnym P.Bernady domagał się prawa ustalania przepisów przez sędziów.A niejeden z Nas wie ile to bubli w historii zawdzięczamy znanej parze sędziowskiej....Kolejny raz pokazano,że to nie zawodnicy mają prawo decydować .Pewnie ktoś napisze,że pozostałe klasy były konsultowane...,ale przecież chodzi o całokształt,a nie o fragment demokracji. Przydało by się wyjaśnienie w sprawie klasy MT,która nie jest ujęta w przepisach technicznych.Czy wypadła z MP,czy pojawi się znienacka.... Krzysztof Skrzypiec - Pon Mar 29, 2010 6:45 am " /> ">Przydało by się wyjaśnienie w sprawie klasy MT,która nie jest ujęta w przepisach technicznych.Czy wypadła z MP,czy pojawi się znienacka.... o ile sie nie mylę to na KMK ustalilismy że klasa Start wypada z rywalizacji MP a w zamian pojawia się podział na kat. wiekowe w klasie Buggy niestety nie pamiętam co z klasą MT a w protokule nie ma tego ale mysle że ta klasa sama siebie zweryfikuje frekfencją pozdrawiam krzysztof Zaremba Lesław - Pon Mar 29, 2010 6:56 am " />Nie ma przepisów,nie ma klasy..... Marcin Jeżak - Pon Mar 29, 2010 7:17 am " /> ">Nie ma przepisów,nie ma klasy..... A Formuła? Skoro jest promocyjna tzn. eksperymentalna i brakuje przepisów to może jest możliwe dopuszczenie modeli E10 GT Jest wtedy szansa że coś z tego zostanie w przyszłości, zwiększy się ilość chętnych, a przyszłość klasy określą zawodnicy. Zaremba Lesław - Pon Mar 29, 2010 7:32 am " /> ">o ile sie nie mylę to na KMK ustalilismy że klasa Start wypadaja z rywalizacji MP a w zamian pojawia się podział na kat. wiekowe w kalsie Buggy niestety nie pamiętam co z klasą MT a w protokule nie ma tego ale mysle że ta klasa sama siebie zweryfikuje frekfencją pozdrawiam krzysztof Klasa IC-10 Start ma przepisy to jest w MP.Nie bardzo wiem co ma wspólnego klasa Start On-road z podziałem na grupy wiekowe w Off-road. Chyba coś po staremu zamieszane te przepisy. Marcin Jeżak - Pon Mar 29, 2010 8:09 am " /> "> o ile sie nie mylę to na KMK ustalilismy że klasa Start wypadaja z rywalizacji MP(...) Według przepisów sportowych myli się Pan. pkt. 1.3.2 Krzysztof Skrzypiec - Pon Mar 29, 2010 8:55 am " />ale nie porozumienie ja pisałem o IC 8 Start klasa w której mogło jeździć wszystko i była to klasa offroad pozdrawiam krzysztof Marcin Jeżak - Pon Mar 29, 2010 10:12 am " /> ">ale nie porozumienie ja pisałem o IC 8 Start klasa w której mogło jeździć wszystko i była to klasa offroad w takim razie przepraszam Zaremba Lesław - Pon Mar 29, 2010 10:56 am " />A no właśnie to nieporozumienie,ale widać ,że ta klasa pociągnęła za sobą i MT.... Zaremba Lesław - Pon Mar 29, 2010 1:20 pm " />Patrząc na kalendarz to w ramach mistrzostw Polski pojawiają się jeszcze inne klasy nie ujęte w Przepisach Technicznych....Obawiam się teraz działań destrukcyjnych w celu pokazania ,że za "Naszych" czasów to było inaczej.Andrzej czy uczestniczysz w tym,czy ogarniasz i chcesz zmienić lub czy chociaż masz świadomość tego,że takie sytuacje się pojawiaja. Zbiór przepisów powinien zawierać wszystkie przepisy klas startujących w ramach MP. Andrzej Trella - Pon Mar 29, 2010 2:50 pm " /> ">Patrząc na kalendarz to w ramach mistrzostw Polski pojawiają się jeszcze inne klasy nie ujęte w Przepisach Technicznych Jeżeli masz na myśli E10 TC L&G/DTM oraz E10 2WD/4WD Junior Buggy to pojawienie się tych klas w kalendarzu jest wynikiem podpisania umowy OSM - LOK, z kótrej OSM musi sie wywiązać do końca sezou letniego 2010. Nie ma konieczności w związku z tym zmieniać naszych przepisów specjalnie pod te klasy. Marcin Jeżak - Pon Mar 29, 2010 3:47 pm " /> ">Jeżeli masz na myśli E10 TC L&G/DTM oraz E10 2WD/4WD Junior Buggy to pojawienie się tych klas w kalendarzu jest wynikiem podpisania umowy OSM - LOK, z kótrej OSM musi sie wywiązać do końca sezou letniego 2010. Nie ma konieczności w związku z tym zmieniać naszych przepisów specjalnie pod te klasy. Czy to dotyczy też E10 Formuła? Pytam bo jestem zainteresowany tą klasą. Adam Różycki - Pon Mar 29, 2010 4:14 pm " /> ">...Obecnie działać będziemy zgodnie z regulaminem i przepisami, a decyzje o ewentualnym odstępstwach będzie podejmować Władza Sekcji wraz z delegatami klubów. Andrzej, Mam takie pytanie pomocnicze - którym zapisem Regulaminu Sekcji kierowałeś się podejmując jakiekolwiek decyzje o wprowadzeniu klasy do rozgrywek MP ??? Ja np. znalazłem coś takiego w Regulaminie: "3. Zarząd Sekcji jest organem wykonawczym Walnego Zebrania i jest zobowiązany do wypełniania jego postanowień i działania zgodnie z niniejszym regulaminem Sekcji." , nie odczytuj tego pytania, jako jakiejś "osobistej animozji" ale wytłumacz proszę co ma wspólnego Twoje postępowanie z szacunkiem dla wspólnych ustaleń i osób, które to ustalały?, i czy z tym postępowaniem zgadzają się pozostali, wybrani członkowie Zarządu, czy też zostali pominięci ?, bo ja teraz już rozumiem decyzję Tadeusza o rezygnacji... Andrzej Trella - Pon Mar 29, 2010 7:10 pm " /> ">Czy to dotyczy też E10 Formuła? Pytam bo jestem zainteresowany tą klasą Klasa formuła została wprowadzona nieazależnie od umowy OSM/LOK jako klasa promocyjna. Marcin Jeżak - Pon Mar 29, 2010 7:24 pm " />Pytam o przepisy do Formuły. Tzn chciałbym je poznać. Andrzej Trella - Wto Mar 30, 2010 7:39 pm " />Nie ma jeszcze przepisów do Formuły. Klasa jest klasą promocyjną i przepisy zostaną napisane, gdy obecnie startujący w niej zawodnicy przedstawią rekomendacje. W sprawie szczegułów prosze kontaktować się z Jackiem Żurkiem, Piotrkiem Błazuckim lub Wojtkiem Kowalem. |