ďťż
Warto czy darować sobie ?
Paweł Szturomski - Czw Kwi 13, 2006 7:46 pm " />Witam. Panowie sprawa jest taka. Kupiłem nowy silnik i chciałbym go dotrzeć. Problem jest taki, ze na tą chwile mam 2l Tornada 25% ale póżniej bede jeżdził na BigBang 16%. Wiec docierac go na 25% ? Może dokupić 2.5 l BB i zmieszać ? Tomasz Dolata - Czw Kwi 13, 2006 7:52 pm " />Broń Boże nie mieszaj! Jeszcze w dodatku o innym stężeniu procentowym nitro...Ja bym docieral na paliwku na którym będziesz w przyszłości jeździł... Marek Byrczak - Czw Kwi 13, 2006 8:14 pm " /> ">Tomasz Dolata Broń Boże nie mieszaj! Jeszcze w dodatku o innym stężeniu procentowym nitro...Ja bym docieral na paliwku na którym będziesz w przyszłości jeździł... Miales lub widziales spaline na oczy ? Jesli nie to daruj sobie takie komentarze. Tomasz Ostrowski - Czw Kwi 13, 2006 9:46 pm " /> ">Broń Boże nie mieszaj! Jeszcze w dodatku o innym stężeniu procentowym nitro...Ja bym docieral na paliwku na którym będziesz w przyszłości jeździł... bardziej bym się bał innego producenta i innego oleju niż zawartości nitro, to ostatnie we wszystkich paliwach jest takie samo ... i tylko to. spinacz_nyc - Czw Kwi 13, 2006 11:40 pm " />e tam ja mieszam przy docieraniu i nie tylko 3 silniki docieralem tylko 1 stosujac sie do wskazowek 2 tak jak mi sie podobalo, i mieszam 20% z 25% inne firmy mam swoje dolewam kolego ktora kolwiek butelke zlapie pod reke, pozatym docieralem na 25% jezdze na czym sie da by jechac chcial Tomasz Ostrowski - Pią Kwi 14, 2006 6:38 am " /> ">e tam ja mieszam przy docieraniu i nie tylko 3 silniki docieralem tylko 1 stosujac sie do wskazowek 2 tak jak mi sie podobalo, i mieszam 20% z 25% inne firmy mam swoje dolewam kolego ktora kolwiek butelke zlapie pod reke, pozatym docieralem na 25% jezdze na czym sie da by jechac chcial ... i zmieniasz silniki co 5 litrów Sp33d - Pią Kwi 14, 2006 8:42 am " />Dokładnie, przy jeździe na czym się da silni długo nie pożyje. A docierać najlepiej jest na tym paliwie na którym będziesz w przyszlości jeździł. A jak chcesz zmienić paliwo najleopiej jest wypalić jeden bak na klocku, a przy następnym nie jeździć na maksa. spinacz_nyc - Pią Kwi 14, 2006 3:44 pm " /> ">e tam ja mieszam przy docieraniu i nie tylko 3 silniki docieralem tylko 1 stosujac sie do wskazowek 2 tak jak mi sie podobalo, i mieszam 20% z 25% inne firmy mam swoje dolewam kolego ktora kolwiek butelke zlapie pod reke, pozatym docieralem na 25% jezdze na czym sie da by jechac chcial ... i zmieniasz silniki co 5 litrów 1szy sprzedalem po 10 litrach w stanie idealnym poniewarz chcialem cos mocniejszego, koles ktory go kupil byl bardzo zadowolony, ze ma swietna kompresje itd itd sh 28 ktory nastepnie kupilem zobacz na filmiku jezdzilem na maxa nawet 150 stopni i silnik byl docierany 2 baki, pozniej dostawal wszystko razem z piachem ktory kiedys zmielil po zgubieniu filtra, pozatym w zimie dostal takie baty ze poezjam ( bez budy na sniegu i 100 stopni) i silnik poszedl na ebay jako ok stan, kupiony ( chyba przez sklep) dostalem plusa ( poszedl za 60$) silnik stracil sprearzani ale mimo to wszyscy podziwilli ze jeszcze chodzil i to niezle ( tmaxx z 2.5 nie dawal mu rade) mimo ze nie mial sprerzania ( chyba glowica nie dociskala ?? nie chcialo mi sie szukac przyczyny) chodzil jakies 20 litrow teraz mam LRP 28 docierany nawet nawet z 6 bakow 20 i 25% co tam sie wlalo, i ma przejechane ok 4-5 litrow na 16-25% leje co mam pod reka pozatym jeszcze mialem 2 tmaxxy ( uzywane) i hpi rs z mojego doswiadczenia wazne jest jak docierasz a nie czym ( nie wiem jak wyglada polskie paliwo ale ja kupuje tylko sprawdzone w usa czyli monster, trinity, o'donnell, byron lub traxxas wiec nie wiem co wy lejecie) wiec tak to wyglada u mnie aha toost, bez takich, nie mow co ja robie jezeli nie wiesz - bardzo nie mile - ze tak to okresle Karol Sworobowicz - Sob Kwi 15, 2006 6:53 am " />wszystko zalezne jest od tego jak chcemy traktowac silnik. profesjonalne wyczynowe silniki roznia sie i to baardzo od tych 'zwyklych', ktore znajdziemy w modelach rtr. Profesjonalne silniki wymagaja profesjonalnego traktowania, wiec i dociera sie je profesjonalnie. Polega to faktycznie na docieraniu na takim paliwie na jakim bedziemy pozniej jezdzic!! zauwazcie ze inny % nitro - inna cieplota i charakterystyka pracy, inne paliwo- inna ilosc oleju(kazdy producent robi wg. swoich receptur i doswiadczen) wiec inna praca i inne smarowanie (inne ustawienia silnika) wiec nie oplaca siem wlewac tego 'co pod reka' do zbiornika . Profesjonalny modelarz bedzie profesjonalnie traktowal silnik:) Piotrek-krk - Sob Kwi 15, 2006 7:03 am " /> "> z mojego doswiadczenia wazne jest jak docierasz a nie czym ( nie wiem jak wyglada polskie paliwo ale ja kupuje tylko sprawdzone w usa czyli monster, trinity, o'donnell, byron lub traxxas wiec nie wiem co wy lejecie) No tak, ale Pawel Sz chce pozniej jezdzic na big bang, czyli troszke gorszym niz wymieniles ( z opin ktore czytalem ). Pawel, kup odrazu BigBang, a tornado sprzedaj. Moze ktos na torze sie znajdzie i za jakies 60zl sprzedasz Karol Sworobowicz - Sob Kwi 15, 2006 7:11 am " />faktycznie zdecydowanie tornado ejst lepszym paliwkiemniz big bang(i prosze mi tu nie mowic ze to nieprawda bo sam wiem, sam sprawdzalem, sam widzalem, sam regulowalem i slyszalem jak pracuja silniki na roznych paliwach:P). no ale jezeli bedzie kolega jezdzil na big bangu to niech i dotrze na tym samym Robert Małyszewicz - Sob Kwi 15, 2006 7:28 am " />Zawsze docieraj silnik na tym paliwku na jakim bedziesz smigal Artur Dzierzęcki - Sob Kwi 15, 2006 8:26 am " /> ">e tam ja mieszam przy docieraniu i nie tylko 3 silniki docieralem tylko 1 stosujac sie do wskazowek 2 tak jak mi sie podobalo, i mieszam 20% z 25% inne firmy mam swoje dolewam kolego ktora kolwiek butelke zlapie pod reke, pozatym docieralem na 25% jezdze na czym sie da by jechac chcial ... i zmieniasz silniki co 5 litrów 1szy sprzedalem po 10 litrach w stanie idealnym poniewarz chcialem cos mocniejszego, koles ktory go kupil byl bardzo zadowolony, ze ma swietna kompresje itd itd sh 28 ktory nastepnie kupilem zobacz na filmiku jezdzilem na maxa nawet 150 stopni i silnik byl docierany 2 baki, pozniej dostawal wszystko razem z piachem ktory kiedys zmielil po zgubieniu filtra, pozatym w zimie dostal takie baty ze poezjam ( bez budy na sniegu i 100 stopni) i silnik poszedl na ebay jako ok stan, kupiony ( chyba przez sklep) dostalem plusa ( poszedl za 60$) silnik stracil sprearzani ale mimo to wszyscy podziwilli ze jeszcze chodzil i to niezle ( tmaxx z 2.5 nie dawal mu rade) mimo ze nie mial sprerzania ( chyba glowica nie dociskala ?? nie chcialo mi sie szukac przyczyny) chodzil jakies 20 litrow teraz mam LRP 28 docierany nawet nawet z 6 bakow 20 i 25% co tam sie wlalo, i ma przejechane ok 4-5 litrow na 16-25% leje co mam pod reka pozatym jeszcze mialem 2 tmaxxy ( uzywane) i hpi rs z mojego doswiadczenia wazne jest jak docierasz a nie czym ( nie wiem jak wyglada polskie paliwo ale ja kupuje tylko sprawdzone w usa czyli monster, trinity, o'donnell, byron lub traxxas wiec nie wiem co wy lejecie) wiec tak to wyglada u mnie aha toost, bez takich, nie mow co ja robie jezeli nie wiesz - bardzo nie mile - ze tak to okresle Ale najlepszy jest kawalek o tym filtrze i piachu Polskie paliwo a raczej to kupowane w naszym kraju w niczym nie odbiega od tego ze stanów a nawet śmiem twierdzić ze może być lepsze. Mamy obecnie dwie znane i renomowane marki w kraju - RunnerTime i Tornado i niczego tym paliwom nie brakuje. Mateusz Sworobowicz dobrze napisal że powinno się docierać na tym samym paliwie co jazdy ale dotyczy to glównie silników wyczynowych i zwlaszcza on-road. Każde paliwo ma swoją ,,cieplotę,, i utrzymuje pewną temp silnika a co z tym idzie odpowiednie pasowanie i dotarcie. Nie sądzę żeby w modelach off-road mialo to jakiekolwiek znaczenie a już w MT to żadne. Myślę że powinieneś raczej zastanowić się nad wyborem paliwa ze względu na jego jakość a co z tym idzie i żywotność silnika. Ja osobiście nie widzę przeciwskazań do takiej przesiadki na paliwa ale może się okazać że ten nowy silnik nie będzie chcial pracować na tym nowym paliwie, tak już bywalo. Karol Sworobowicz - Sob Kwi 15, 2006 1:25 pm " />chcialbym wniesc poprawke - napisal Karol Sworobowicz - mlodszy brat Mateusza, pojawil siem on na forum dopiero parenascie godzin temu:P Tomasz Dolata - Nie Kwi 16, 2006 8:25 pm " /> ">Tomasz Dolata Broń Boże nie mieszaj! Jeszcze w dodatku o innym stężeniu procentowym nitro...Ja bym docieral na paliwku na którym będziesz w przyszłości jeździł... Miales lub widziales spaline na oczy ? Jesli nie to daruj sobie takie komentarze. Sorry za małe ot ale w tym momencie kąpletnie Cie nie rozumiem? Czy musze mieć czy widzieć spaline, żeby wiedziec że lepiej jest docierać silnik na paliwku na jakim będzie się jeździć w przyszłości? To może zrobimy eksperyment? Pośmigaj kilka baków na Tornadzie 16%, później na RT 20% a na koncu na BB 25%...zobaczymy ile silniczek pożyje... bikeman1 - Czw Lip 19, 2007 1:35 pm " />No właśnie, wiec jak to jest do końca. Czy można zmieniać to paliwo podczas uzytkowania silnika???? Czekam teraz na mój nowy nabytek (Truggy z silnikiem 4.3ccm)...w domu mam 2.5L Tornado 16% i nie wiem czy na nim mam docierać silnik i póżniej przesiąść sie na to nowe BB 20%...hmmm Co myslicie o tym nowym BB Sical? Robert Małyszewicz - Czw Lip 19, 2007 1:46 pm " />No właśnie, wiec jak to jest do końca. Czy można zmieniać to paliwo podczas uzytkowania silnika???? Czekam teraz na mój nowy nabytek (Truggy z silnikiem 4.3ccm)...w domu mam 2.5L Tornado 16% i nie wiem czy na nim mam docierać silnik i póżniej przesiąść sie na to nowe BB 20%...hmmm Question Co myslicie o tym nowym BB Sical? Lepiej zacznij odrazu docierać na BB. BB Sical, bardziej smierdzi od tego sarego bb ale za to samochod ma kopa i mniej sie grzeje. Wiem bo sam mam w domu stare bb i nowe. Polecam nowsza wersje bikeman1 - Czw Lip 19, 2007 2:08 pm " />A jakim modelem jezdzisz na BB? Ile juz wyjechales tego nowego BB? Robert Małyszewicz - Czw Lip 19, 2007 2:10 pm " />Jezdze na tym paliwe modele savage 25ss czasami mt2 i rs4 3. Wyjezdzielm juz 2,5l. |