ďťż
Wersja Testowa Gry - Zabezpieczenie
Seichyn - 2 sty 2010, o 20:05 " />Witam. Proponuję wprowadzić do gry rodzaj rejestrów (certyfikat czasu użytkowania), które będą określały jak długo można by było ją użytkować na telefonie od chwili pierwszego włączenia. Mogłoby by to nieznacznie ograniczyć możliwość dłuższego testowania gry przez osoby trzecie mogące wykorzystać grę do własnych celów. Nadto byłoby to rodzajem czasu na testowanie gry dla testerów, czy naprawdę poświęcają nieco czasu na testowanie gry. Dobrym pomysłem moim zdaniem byłoby także: -Wprowadzenie (tymczasowo) ograniczenia pozwalającego użytkować grę tylko na jednym (bądź kilku) wybranym modelu telefonu. Każdą taką aplikacje dostosowywano by pod model telefonu danego testera. -Każda wysłana aplikacja (gra) do testera posiadałaby by w jednym z plików class informacje (określony nr. lub komu jest wysyłana, tzn nick testera itp), która pozwoliłaby określić kto dopuścił się ewentualnego "wypuszczenia" na zewnątrz gry. Może to i jest trochę czasochłonne, ale jeśli naprawdę chcecie zabezpieczyć jako tako grę to proponuje powziąć takie kroki, gdyż mogą dać naprawdę dużą szansę ochrony. A i wiem, że takowe rzeczy są możliwe, gdyż widziałem aplikacje z takimi opcjami. Pozdrawiam. adammo - 2 sty 2010, o 20:10 " />Tylko pytanie po co? Gra nie będzie sprzedawana - a silnik ostatecznej wersji będzie i tak dostępny jako Open Source . Taki pomysł byłby dobry gdyby była to produkcja komercyjna - zresztą zabezpieczanie w przypadku jakichkolwiek programów pisanych w Javie jest po prostu śmieszne - w końcu każdy plik class możemy bez problemu zdekompilować otrzymując pierwotny kod źródłowy... Seichyn - 3 sty 2010, o 00:01 " />To była propozycja na czas tymczasowy, bo jak widzę obecnie nie chcecie by wyszła ona przed premierowo. Po za tym nie każdy by wiedział jak takie zabezpieczenie ominąć. |