ďťż
wlaczenie klasy 1/18 do zawodow




Rafał Malczyński - Czw Sty 06, 2005 1:37 pm
" />A micro? Nie bedzie micro na hali wiecej ? Czy to tylko blad przy robieniu kalendarza?




Jacek Ochociński - Pią Sty 07, 2005 2:17 pm
" />Pytanie w sprawie micro - ilu nas będzie jeździło osiemnastkami i w jakich kategoriach (w Łodzi było 9 furek) - nie widzę ani jednych zawodów w nowym kalendarzu?
Co prawda w Top Stocku było jeszcze mniej zawodników, ale to jest klasa "z tradycjami". A może jednak dołączyć 1:18 do zawodów - zarówno halowych, jak i na otwartym powietrzu?



Rafał Malczyński - Pią Sty 07, 2005 3:11 pm
" />Zgadzam sie... kilka osob mialo modele 1/18 i sporo teraz kupilo... ale nie rozumiem zabardzo dlaczego ich nei ma w kalendarzu... teraz na zaowdach bylyby juz chyba spokojnie z 2 grupy



Lech Pepliński - Pią Sty 07, 2005 5:50 pm
" />A czy jest możliwe żeby zawody na dywanie odbyły się bez "18" ? To dla kogo i czego ta klasa ? Bo chyba nie jest to klsa wystawowa ? Na wystawę są "kartonówki ".




Marek Kusiakiewicz - Pią Sty 07, 2005 8:32 pm
" />Wczoraj Rafał Piesio (jeden z Adminów tego forum) rozmawiał ze Zbyszkiem Ciećwierzem w sprawie klasy micro. N apoczatku rozmowa była taka se ale bardzo możliwe że kalsa zostanie oficjalnie wprowadzona.

Sam ze swojej strony zrobie wszytsko aby zawody sie odbywały na każdej halowej imprezie w tym roku.



Paweł Żelazo - Pią Sty 07, 2005 9:01 pm
" />Ponieważ nie jest to ostateczna wersja kalendarza to pokusze się o stwierdzenie, że jeszcze organizatorzy przekonają się do klasy Micro. Jeśli na zawodach stawiliby się ci którzy posiadają takie modele to przecież organizatorzy nie pogardzą kolejnymi wpisowymi . Co prawda można by mówić, że nagrody (puchary itp.) dużo kosztują ale jak dla mnie nie muszą one być.



Jacek Ochociński - Pią Sty 07, 2005 9:13 pm
" />Nagrody są, jak są sponsorzy, ale puchary, dyplomy - te MUSZĄ być. I mam nadzieję, że jeśli pokusimy się znowu o organizację zawodów w Łodzi, to będą - a wpisowe - ostatnio wynosiło 5 zł od zawodnika
A na poważnie - mam nadzieję, że wspólnymi siłami uda nam się doprowadzić do poważnego zaistnienia klasy mikro - czy to jako MP, czy choćby pucharów HPI, czy innych producentów.



Rafał Malczyński - Pią Sty 07, 2005 9:14 pm
" />Nom wlasnie ja chce sobie przynajmniej tym "malym" pojezdzic w polsce, zeby nie trzebabylo jechac do czech na zaowdy, zeby od czasu do czasu uzyc tego modelu... Tych modelu jest calkiem sporo... jak dla mnei to puchrow nie musi byc... np. dyplomy sa tansze Ostatnio w Lodzi jezdzilo z tego co pamietam to chyba 9 takich modeli no i bylo fajnie... Trzeba isc z duchem czasu



Rafał Piesio - Pią Sty 07, 2005 9:42 pm
" />Jedynym sposobem przekonania organizatorow zawodow oraz osob ukladajacych kalendarze - czyli tych, ktorzy decyduja o ksztalcie zawodow jest przekonanie, ze wsrod zawodnikow jest potrzeba rozgrywania takich zawodow oraz uswiadomienie im jak liczne jest grono posiadaczy modeli w tej skali zainteresowanych udzialem w wyscigach.

Rzeczywisice, wczoraj i dzis rozmawialem ze Zbyszkiem Ciećwierzem. Wydaje mi sie, ze on rowniez jest zdania, ze jesli bedzie zainteresowanie i popyt na zawody w klasie micro - wowczas zostanie ona wlaczona do zawodow. Jest jednak, niestety, jeden warunek (o ile dobrze zrozumialem - nie chcialbym wypowiadac sie za Zbyszka i mam nadzieje, ze on sam zabierze glos w tej dyskusji) - klasa 1/18 musialaby zajac miejsce jednej z obecnie rozgrywanych na zawodach klasy - takiej, w ktorej startuje malo zawodnikow.
Dolozenie kolejnej klasy oznacza wydluzenie kazdego dnia zawodow o jakies 25 - 30 minut przy zalozeniu, ze bedzie tylko jedna grupa (3 wyscigi eliminacyjne x5 minut + 3 przerwy miedzy wyscigami po 3 minuty daje dokladnie 24 minuty) - przy dwoch grupach czas sie podwaja - zdaniem Zbyszka takie wydluzenie zawodow nie byloby mozliwe...

Hmm... nie chcialbym aby wlaczenie klasy 1/18 do zawodow odbywalo sie kosztem jakiejkolwiek innej klasy, niemniej jednak gdyby tak mialo sie stac, to trzeba byloby sie zastanowic jaka klasa mialaby zostac zlikwidowana. Sam jesli chodzi o zawody (i mowiac szczerze - o modelarstwo w ogole) jestem nowicjuszem i moze nie powinienem zabierac w tej sprawie glosu, ale juz przy roznych okazjach slyszalem, ze sa klasy, w ktorych brakuje zawodnikow do rozgrywania wyscigow na niektorych zawodach i ze nawet zanim pojawila sie "konkurencja" ze strony 18-ek rozwazane byly plany zaprzestania rozgrywania zawodow w tych klasach (chodzi mi tu o klasy E-12 i E-10 F1).

Piszcie jakie jest wasze zdanie w tym temacie - jestem pewien, ze "osoby trzymajace wladze" (tym razem w pozytywnym tego znaczeniu ) nie moga nie wziac pod uwage glosow zawodnikow.

Chcialbym tez prosic posiadaczy modeli w skali 1/18 powaznie myslacych o startach w ewentualnych zawodach o kontakt e-mailowy ze mna - chcialbym stworzyc oficjalna liste zawodnikow wraz z papierowymi "podkladkami" w postaci e-mailowych deklaracji, ktora to liste moglbym zaprezentowac w LOK-u, PKMS-ie i wszedzie tam, gdzie sa podejmowane decyzje w sprawie zawodow (i gdzie mnie wpuszcza ).
Jesli znacie kogos, kto posiada taki model i jest zdecydowany wziac nim udzial w zawodach, a kto nie bywa na naszym forum (nie wierze, ze sa tacy ludzie , ale pisze tak na wszelki wypadek ) to rowniez prosilbym o kontakt i podanie imienia i nazwiska takiego zawodnika.
Moj e-mail to: rafalpie3@o2.pl Prosze o zamieszczenie w temacie slow "Klasa 1/18".



Jacek Ochociński - Pią Sty 07, 2005 9:59 pm
" />Zdecydowaną klasą "na wymarciu" jest klasa E-12 na hali i E-10 na torach otwartych - wystarczy popatrzeć na ilość zawodników startujących w zawodach tych klas w poprzednim sezonie. Klasa E-10F co prawda je dogania, ale ze względu na to, że jest - miejmy nadzieję - klasą mającą jeszcze szanse, zobaczmy, jak potoczą się w tym sezonie jej losy. W ostatnich oficjalnych zawodach - FM listopad 2004 - w klasie E-12 wzięło udział 4 zawodników - Top Stock - 5 (ale ta klasa MUSI - ze względu na zaczynających swoją zawodniczą karierę maluchów być kontynuowana) - a w obu klasach mikro - 9 zawodników (nie zdążyłem kupić synom modeli - byłoby 11). A co z zawodami na asfalcie?? - przecież osiemnastki nie służą wyłącznie do śmigania w hali!



Rafał Malczyński - Pią Sty 07, 2005 10:09 pm
" />Formolka nie padnie... jesli tylko seniorzy beda mieli mozliwosc startowania w tej kasie to przybedzie 2 zaowdnikow... ja i Enzo

Z tego co zauwazylem w tamtym roku to bardzo malo bylo widac e-10 i na ostatnich zaowdach e-12... (4 osoby, z ktorch jedna juz zrezygnowala chyba z tej klasy )

Co do wydluzenia zawodow to mi osobiscie wydluzenie ich o ok 30 min nie robi wielkiej roznicy... ale ja jestem tylko nowym zawodnikiem a decydujacy glos maja tutaj sedziowie...



Paweł Żelazo - Sob Sty 08, 2005 9:51 am
" />Też uważam, że klasą którą powinno się usunąc jest e12 i e10. Co prawda trudno się rozstać z klasami które mają tak długi tradycje, ale przecież w minonym sezonie letnim zawody dla e10 odbyły się chyba 3 razy. Nie wiem tylko czy z zawodami 18 nie skończy się tak jak było w Łodzi z monsterami (czyli dużo szumu, a przyjechało pare osób).



Rafał Malczyński - Sob Sty 08, 2005 11:19 am
" />Pawel... tylko ze modele micro maja zawodnicy, ktorzy z regoly przejezdzaja na wiekszosc zawodow Wieksza czesc tych co maja MT nie jezdzi po zawodach tylko smigaja sobie w swoim miescie gdzies... a micro ma wieksze sznse na przetrwanie, bo modele nie kosztuje takich kosmicznych pieniedzy, skonczenie ich tez nie jest tak drogie jak w innych klasach... moglby by to taki 2 TOP-STOCK dla osob, ktore zaczynaja startowac... micro w klasie standart - silnik 180, 4 cele i sie do roboty Poczekamy na decyzje sedziow... ale moim zdaniem warto wprowadzic ta klase do kalendarza...



Mateusz Sworobowicz - Nie Sty 09, 2005 9:36 am
" />Prosze tylko nie porównywać Micro do TOP STOCKów dobra



Jacek Ochociński - Nie Sty 09, 2005 9:45 am
" />Myślę, że Rafał miał na myśli koszty - podobne przy zakupie TL-01 i Micro - przepisy do klasy Micro Stock właściwie uniemożliwiają wydanie zbyt dużej kwoty



Lech Pepliński - Nie Sty 09, 2005 4:36 pm
" />No pewnie . Top Stock jest klasą dużo bardziej widowiskową .



Mateusz Sworobowicz - Pon Sty 10, 2005 5:10 pm
" />Panie Leszku dlaczego nie lubi Pan tej klasy. Tata też na początku nie był przekonany do tych maluchów ale teraz coraz bardziej mu się podobają. Do wszystkiego trzeba się przekonać zwarzywszy na to, że to wczle nie są bazawki w brew pozorom.



Rafał Malczyński - Pon Sty 10, 2005 7:32 pm
" />Moja rodzina dziwnie sie na mnie popatrzyla jak przynioslem go do domu Narazie za to ladnie wyglada na polce, ale za niedlugo beda pierwsze jazdy Te modele to naprawde fajna sprawa... sporo rzeczy mozna zalozyc od np. samolotow np. silnik, regulator, odbiornik... wszystko musi byc lekkie. Sam mam regulator od samolotu



Lech Pepliński - Pon Sty 10, 2005 10:26 pm
" />Po pierwsze ; co to są bazawki ?
Po drugie ; kto powiedział , że mi sie nie podobają "18" ? Zawsze mi się podobały .



Rafał Piesio - Sob Sty 15, 2005 9:05 am
" />jeśli chodzi o listę zawodników - oto ona (stworzona przez Marka, a uzupełniona przeze mnie o kilka nazwisk):

1. Andrzej Trella,
2. Arkadiusz Gajzler,
3. Grzegorz Nóżka,
4. Krzysztof Trella,
5. Marek Kusiakiewicz,
6. Mateusz Sworobowicz,
7. Rafał Malczyński,
8. Jacek Ochociński (2 modele, 2 zawodnicy),
10. Paweł Żelazo
11. Łukasz Kaczmarczyk
12. Wojciech Czerniawski
13. Marek Wojtyniak
14. Pawel Wiśniewski
15. Konrad Wosio
16. Marcin Derewiński
17. Rafał Piesio

gdyby ktoś z osób, kóre się na tej liście znalazły został tam wpisany przez pomyłkę - proszę o info na PM, gdyby z drugiej strony gdyby był ktoś kto ma model 1/18 i chciałby nim startować na zawodach - również proszę o kontakt - postaram sie na bierząco aktualizować listę zawodników.

sprawa kolejna - w związku z kalendarzem imprez w Tarnowie pozwoliłem sobie napisać do Pana Wojciecha Brajowskiego z Tarnowa, mam nadzieję, że nasze "wołania" zostaną wysłuchane - oto fragmenty:

Witam Panie Wojciechu,

(...)

Zasadniczym celem mojego listu jest kwestia klasy 1/18 na zawodach. Jest to nowa klasa, popularna u naszych Południowych Sąsiadów i na całym świecie. U nas również jest spore grono ludzi posiadających takie modele (HPI Micro RS4 oraz Xray M18). Nie licząc mnie, który jestem nowicjuszem, są to prawie wyłącznie poważni, znani i doświadczeni zawodnicy, biorący udział w wielu zawodach. Podczas III Festiwalu Modelarstwa w Łodzi po raz pierwszy w naszym kraju rozegrane zostały wyścigi w klasie 1/18. Było dziewięć modeli. Od tamtej pory przybyło jeszcze parę modeli wśród czynnych zawodników i - kto wie - może również ileś tam modeli wśród ludzi, którzy jeszcze nie startowali nigdy, ale gdyby były zawody, wówczas wzięliby w nich udział... żeby nie być gołosłownym podaję listę zawodnikow znanych mi i posiadajacych modele w skali 1/18:

1. Andrzej Trella,
2. Arkadiusz Gajzler,
3. Artur Dzierżęcki,
4. Dawid Głowacki,
5. Grzegorz Nóżka,
6. Jacek Żurek,
7. Krzysztof Trella,
8. Marek Kusiakiewicz,
9. Mateusz Sworobowicz,
10.Rafał Malczyński,
11.Jacek Ochociński (2 modele, 2 zawodnicy),
12.Rafał Piesio

Na naszym forum ostatnio przedmiotem dyskusji jest włączenie klasy 1/18 do zawodów oraz nieoficjalny kalendarz imprez przez organizowanych przez LOK oraz kalendarz imprez organizowanych u Panstwa w Tarnowie. Wielu zawodników wypowiada się na ten temat i wszyscy praktycznie są za klasą 1/18. Klasa ta ma kilka istotnych zalet - prostota konstrukcji oraz relatywnie niewielkie koszty modelu będące zaletami dla początkujących modelarzy, zaczynających swą przygodę z tym hobby oraz/lub posiadających ograniczony budżet na starty. Pod względem finansowym klasa 1/18 w wersji Stock jest tańsza od klasy Top Stock 1/10, a w wersji Open - porównywalna lub niewiele droższa od Top Stocków, natomiast osiągi modeli 1/18 w wersji Open (silniki 300) są sporo wyższe niż Top Stocków 1/10, przez co wyścigi są bardzo widowiskowe. Zawody w klasie 1/18 odbywać się mogą na torze, po którym jeżdżą modele 1/10, tak jak to miało miejsce w Łodzi. Stworzone zostały przepisy do dwóch klas w skali 1/18 - Stock i Open, przepisy te zostały zaaprobowane przez PKMS. W chwili obecnej rozmawiam ze Zbyszkiem Ciećwierzem z LOK-u w sprawie dodania klasy micro do zawodów rozgrywanych w Polsce.

Ja zajmuję się wyłącznie modelami micro i jestem jednym z "prowodyrów" całego zamieszania, dlatego też pozwoliłem sobie napisać do Pana. Włączając klasę micro do zawodów w Tarnowie z całą pewnością będą mogli Państwo liczyć na udaną imprezę i duży odzew ze strony zawodników, z których większość i tak przyjedzie na zawody startować w innych klasach. Dlatego chciałbym prosić Pana o zapoznanie się z wypowiedziami zawodników na forum http://www.rcauto.pl/forum/index.php oraz rozważenie włączenia klasy 1/18 do kalendarza imprez organizowanych przez Państwa, gdyż jest to zmiana na którą wyczekuje z nadzieją znaczna część środowiska modelarzy-zawodników w naszym kraju.

Dziękuję za uwagę i Serdecznie Pozdrawiam,

Rafał Piesio



Arkadiusz Gajzler - Nie Sty 16, 2005 3:52 pm
" />Rafal mozesz jeszcze dopisac kolejnych ludzi ktorzy deklaruja chec brania udzialu w imprezach modelami 1:18

Marek Wojtyniak
Pawel Wiśniewski
Konrad Wosio

RafalPie: zrobione



marian.kala - Nie Sty 16, 2005 9:28 pm
" />Panowie może zróbcie to tak:poproście pana Pasiuta niech zorganizuje,jeśli wogóle może i chce,podczas 1 eliminacji MP jedną runde 1/18.
Zobaczycie czy to jest strzał w dziesiątke czy niewypał,deklaracje startów w styczniu mogą być różne w maju.Może wogóle zamienić formułki na 1/18 i niech to będzie klasa dla młodzieży,starym zawodnikom wydaje mi się,byłoby wstyd jeżdzić takimi małymi autkami,niektórzy mogą ich niewidzieć na torze,z podjum.Opowiadanie ze jest to klasa tania jest bzdurą,chwila moment i będzie tuning, prześciganie się w nowościach i będzie tak jak z DTM-10standart,która to klasa miała być super tania a jak jest wszyscy którzy startują doskonale wiedzą.!!!!
Bez komentaża!
Marian Kala



Patryk Raczyński - Pią Sty 21, 2005 2:29 pm
" />Sprobujcie pojezdzic przed domem po brudnym asfalcie modelem 1/18 i zmienicie zdanie,po za tym w N.Saczu tor absolutnie nie nadaje do tej klasy!Jedyne co można zrobić to dodać tą klase do sezonu zimowego.Tyle,że też trzeba by bylo modyfikowac tor przed kazdym wyscigiem.Po za tym czy naprawde potrzebujemy kolejnej klasy,w ktorej bedzie startowac 10 osob na krzyz?Nadal jestem za ograniczeniem klas elektrycznych.Jesli ktos sie ze mna nie zgadza,niech popatrzy na naszych poludniowych sasiadow,w ciagu kilku lat zrobili takie postepy jakich my przy obecnym myslenie nigdy nie osiagniemy!



Rafał Malczyński - Pią Sty 21, 2005 5:31 pm
" />Narazie jest przed nami sezon halowy, wiec na poczatek lepiej byloby na sprobe dodac 1/18 na hale... Toru wcale nie trzeba zmieniac - ostatnio w Lodzi jezdzily na tym samym torze co reszta i bylo dobrze. Jak narazie jest ponad 10 osob, ktore beda napewno startowac, a oprocz nich sa jeszcze osoby, ktore nie odziwedzaja tego foum, lub tego nei czytaja... to jest jedna z klas z przyszloscia - teraz sporo firm wypusciole modele wlasnie 1/18 najwyrazniej dlatego, ze posiadaczy takich modeli jest bardzo duzo i ich liczba caly czas rosnie...



Lech Pepliński - Pią Sty 21, 2005 7:00 pm
" />Za chwilę wypuszczą 1:24 . Interes musi się kręcić .



Rafał Piesio - Pią Sty 21, 2005 9:43 pm
" />
">Za chwilę wypuszczą 1:24 . Interes musi się kręcić .

modele 1:24 juz sa na rynku dosc dlugo - i to nawet 4 WD - jestem szczesliwym posiadaczem takiego "pocisku" - wiecej na ten temat napisalem tu: http://www.rcracing.aplus.pl/content.php?review.84


">Sprobujcie pojezdzic przed domem po brudnym asfalcie modelem 1/18 i zmienicie zdanie,po za tym w N.Saczu tor absolutnie nie nadaje do tej klasy!Jedyne co można zrobić to dodać tą klase do sezonu zimowego.Tyle,że też trzeba by bylo modyfikowac tor przed kazdym wyscigiem.Po za tym czy naprawde potrzebujemy kolejnej klasy,w ktorej bedzie startowac 10 osob na krzyz?Nadal jestem za ograniczeniem klas elektrycznych.Jesli ktos sie ze mna nie zgadza,niech popatrzy na naszych poludniowych sasiadow,w ciagu kilku lat zrobili takie postepy jakich my przy obecnym myslenie nigdy nie osiagniemy!

Zgadzam sie, ze jazda modelem 1/18 po brudnym asfalcie kolo domu nie ma sensu... Nie wiem tez jak wygladaja w Polsce tory asfaltowe, jak jest z ich rownoscia i czystoscia, mysle, ze jednak moze przynajmniej na czesci z nich mozna byloby rozegrac zawody w klasie micro... Ale rzeczywiscie, jesli wyscigi mialyby sie rozgrywac na asfalcie "na sile", ze szkoda dla modeli, to przyznaje, ze nie ma sensu ich tam rozgrywac. wydaje mi sie, ze w tej kwestii najlepiej mogliby sie wypowiedziec ci, ktorzy posiadaja modele micro i ktorzy dobrze znaja poszczegolne tory - serdecznie zapraszam do dyskusji na ten temat asfalt jako taki nie szkodzi modelom micro na pewno - cale lato jezdzilem po asfalcie (lacznie jakies kilkadziesiat godzin) i nie zauwazylem jakiegos specjalnego zuzycia, porysowane moze nieco podwozie i to wszystko... asfalt jako mniej przyczepna nawierzchnia od dywanu powinien wrecz powodowac mniejsze zuzycie ukladu przeniesienia napedu... ale rzeczywiscie - musi byc czysty i rowny...

Jesli chodzi o zawody na dywanie - NIE ma potrzeby modyfikacji toru dla modeli micro, w Lodzi modelami tymi swietnie sie jezdzilo po torze dla 10-ek - potwierdza to chyba wszyscy zawodnicy, ktorzy tam startowali 18-kami - chyba raczej nikt nie mial wrazenia, ze tor byl za duzy...

"10 osob na krzyz" - a w zasadzie pewnie kolo 15 bedzie juz na pierwszych zawodach oraganizowanych dla tej klasy - ja mysle, ze to niezly rezultat jak na inauguracje... jestem pewien, ze potem bedzie ich coraz wiecej...

Co do rozwoju i porownan z poludniowymi sasiadami - ograniczenia i redukcje liczby klas to moim zdaniem dosc osobliwy pomysl na "rozwoj". rozwoj powinien byc raczej realizowany przez dodawanie klas oraz specjalizacje w ramach obecnych... w Czechach i na Slowacji klasa micro jest juz obecna od dawna i cieszy sie tam duza popularnoscia, wiec jesli chcemy ich nasladowac, to tym bardziej, juz chocby z tego powodu, powinnismy ta klase dodac do zawodow...



Sławek Siw. - Pią Sty 21, 2005 10:09 pm
" />Ja w ta klase nie wchodzę, musiał bym dokupić lupe i to o duzym powiększeniu

Ale teraz poważnie,
dosyć prężnie popychacie temat wprowadzenia tej klasy.
Proponował bym zamienić ta dyskusję w petycję do organizatorów jako zgłoszenie oficjalne nowej klasy.
Jeżeli nie w formie elektronicznej to w pisemnej,
szybciej jednak działa forma elektroniczna a widać, że czasem organizatorzy zagladaja na forum - trzeba zacząć bombardowac ich skrzynki tym tematem.
Kwestia jakiej by sobie organizatorzy formy zyczyli trudno powiedzieć, ale czas ucieka - nie zróbcie tego w stylu takim jak koledzy od MT
- a zawody tuż tuż.

Popieram opinie Pstryka, modele te najlepiej nadaja sie na dywan
mniej sie niszczą.



Patryk Raczyński - Sob Sty 22, 2005 12:26 am
" />"Nie wiem tez jak wygladaja w Polsce tory asfaltowe, jak jest z ich rownoscia i czystoscia, mysle, ze jednak moze przynajmniej na czesci z nich mozna byloby rozegrac zawody w klasie micro..."
Poiewm tak; mi czesto jest szkoda klasc mojego dtma na tor,a nie powiem jakie by to mialo skutki dla micro.A co do naszych sasiadow z poludnia to gdybys widzial jak 12 letni chlopiec jezdzi lepiej niz polak ktory sciga sie od 20 lat to zmienil bys zdanie.Na GP Efry w Pradze w zeszlym roku jezdzilo okolo 40 zawodnikow czeskich i slowackich,a to byla tylko częsc,ta ktora jezdzi najlepiej.Zawody robia nie dla 7 czy 8 klas ale dla 1 albo 2,jezdzi sie dwa razy tyle wyscigow i jeszcze mozna sobie potrenowac ladnych pare godzin.Nie bede dodawal,ze maja zawody 5 razy czesciej niz my,bo w Polsce to jest poprostu nierealne.Nie mam nic do micro,ale nie robmy kolejnej klasy dla paru osob ktore maja te modele.Pomyslmy nad zlikwidowaniem tych klas ktore"umarly"i zostawieniu tego co jezdzi na swiecie tego co jest tanie-od czego kazdy moze zaczac!A byc moze i my zaczniemy cos znaczyc na swiecie..



Artur Dzierzęcki - Sob Sty 22, 2005 9:10 am
" />Patryk ma całkowita racje odnośnie poziomu naszych sąsiadów.Bardzo duża ilość imprez a zwłaszcza lokalnych gdzie koszty uczestnictwa ogranicza sie do minimum przyczynia sie do profesjonalizmu. Jest to kolejny głos w temacie rozłączenia elektryków od spalin i to dowodzi że elektrykom także to przyniesie korzyści. Jeżdziłem modelem micro i z moich obserwacji wynika że podstawą dla tych modeli jest nawierzchnia.Modele przy swojej skali są okrótnie szybkie i prowadzenie takiego modelu na nierównej nawierzchni jest straszne i bardziej przypomina walkę. Jednak na dobrej nawierzchnii dywanowej to sama przyjemność. Klasa jest widowiskowa, tania i nie należy tak do końca z niej rezygnować.



Rafał Malczyński - Sob Sty 22, 2005 9:27 am
" />No wlasnie... ja swoje pierwsze jazdy micrem mam juz za soba, narazie z seryjnym silnikiem, ale i tak zasowa ladnie - ale juz niestety nei mam tak dobrze, bo teraz to ja mam zaspy zamiast drogi

A co do tej petycji, to musimy sie chyba pospieszyc bo do zawodow zostalo juz tylko 2 tygodnie



Patryk Raczyński - Sob Sty 22, 2005 4:03 pm
" />Rozdzielenie zawodow elektrycznych od spalinowych to dobry pomysl,ale wiaze sie ze zwiekszeniem ilosci zawodow,moze byc ciezko z tym..ale nie wszystko musi byc od razu.Proponuje zastanowic sie nad dtm standard,jest to klasa z bardzo liczna iloscia zawodnikow,ale nasze standardy roznia sie od tych swiatowych gdzie uzywa sie silnikow 19zwojowych.Wiec rzuce takie pytanie,czy zmienic w tej klasie przepis co do slinkow i dostosowac sie do reszty krajow,czy zlikwidowac ja calkowicie i zostawic tylko openy,a dodatkowo wprowadzic micro jako tania klase od ktorej kazdy mogl by zaczynac?Po za tym zrezygnowac z e-10 i formuly,oraz e-12?Prosze o powazne podejscie do tematu,bo to wedlug mnie kluczowa sprawa w rozkreceniu naszych umiejetnosci



Artur Dzierzęcki - Sob Sty 22, 2005 4:11 pm
" />E-10 to juz chyba umarła. Ostatni rycerze odpuścili sobie w zeszłym roku



Rafał Piesio - Sob Sty 22, 2005 4:57 pm
" />widze, ze w tym watku przy okazji zostalo poruszone pare innych tematow - i dobrze (niektore z nich - np. kwestia zorganizowania srodowiska modelarskiego w Czechach czy rewizja przepisow w klasie dtm standart zasluguja jak najbardziej na wlasne watki na tym forum - najwazniejsze jednak jest to, ze mniej lub bardziej dyskusja nadal toczy sie wokol modeli micro...

co do petycji - no wlasnie przeciez w tym watku pisalem, ze rozmawiam na biezaco z LOK-iem na temat dodania klasy micro oraz opublikowalem fragment listu wyslanego do p. Wojciecha Brajowskiego, ktory organizuje zawody w Tarnowie, tak wiec zapewniam Was, ze cos w tej kwestii jest robione
nie chcialbym zapeszac, ale jestem praktycznie pewien, ze bedziemy sie scigac modelami micro - kto wie - byc moze juz w Tarnowie - kiedy juz bede mial jakies konkretne wiadomosci na pewno tu je zamieszcze...

kolejna sprawa - problem z dodaniem klasy micro oraz likwidacja "wymierajacych" klas nie istnialby, gdyby byly jasne przepisy mowiace o tym jakie warunki powinny zostac spelnione i przez kogo, aby nowa klasa zostala wlaczona do rozgrywanych w naszym kraju zawodow, jak rowniez kiedy klasa zostaje wycofana z programu zawodow.
moim zdaniem liczba zawodnikow posiadajacych modele w danej klasie i deklarujacych chec brania udzialu w zawodach jak najbardziej powinna byc czynnikiem decydujacym o utworzeniu takiek klasy. trzeba byloby tylko okreslic jaka powinna byc ta minimalna liczba. drugim warunkiem powinno byc oczywiscie stworzenie przepisow technicznych do tej nowej klasy.
jesli zas chodzi o likwidacje klasy - sprawe moglby zalatwic przepis mowiacy o tym, ze jesil np. na X czy Y kolejnych eliminacjach MP pojawi sie mniej niz Z zawodnikow, to klasa ta automatycznie jest likwidowana.



Sławek Siw. - Sob Sty 22, 2005 10:29 pm
" />
"> Jest to kolejny głos w temacie rozłączenia elektryków od spalin i to dowodzi że elektrykom także to przyniesie korzyści.

Artur,
sorry, nie obraź się, ale ostatnio nie widziałem Twojego posta gdzie nie bylo by wspomniane na temat "korzyści" rozłączenia spalin od elektryków,
a tutaj rozmawiamy praktycznie o skali 1:18 i jej promocji.



Artur Dzierzęcki - Nie Sty 23, 2005 11:20 am
" />
"> Jest to kolejny głos w temacie rozłączenia elektryków od spalin i to dowodzi że elektrykom także to przyniesie korzyści.

Artur,
sorry, nie obraź się, ale ostatnio nie widziałem Twojego posta gdzie nie bylo by wspomniane na temat "korzyści" rozłączenia spalin od elektryków,
a tutaj rozmawiamy praktycznie o skali 1:18 i jej promocji.

Odpowiedziałem na posta Patryka Raczyńskiego.Sam wypowiadasz sie w tym temacie pomimo zadeklarowania nie startowania w tej klasie. Po to jest forum.



Sławek Siw. - Nie Sty 23, 2005 2:26 pm
" />
">
Odpowiedziałem na posta Patryka Raczyńskiego.Sam wypowiadasz sie w tym temacie pomimo zadeklarowania nie startowania w tej klasie. Po to jest forum.


No tak,
to że, nie będę startował w 1:18 chyba nie zabrania mi wypowiadania się
w tym temacie tak mi się wydaje. Po to jest forum.
I na tym poprzestańmy.
Ok?



Jacek Żurek - Nie Sty 23, 2005 4:26 pm
" />
">E-10 to juz chyba umarła. Ostatni rycerze odpuścili sobie w zeszłym roku

a ja słyszałem, że ostatni rycerze w tym roku kupili sobie DTMy



Jan Pasiut - Śro Sty 26, 2005 8:42 pm
" />Witam!
Chciałbym się dowiedzieć od Patryka Raczyńskiego dlaczego uważa że na torze w Nowym Sączu nie można rozgrywać klasy 1:18 ?



marian.kala - Śro Sty 26, 2005 9:55 pm
" />bo pewnie nigdy nie był w Nowym Sączu i niewie ze tor mozna skrucić do klasy 1/18.a tak apropo Jan jak będą zawody w maju w 1/18 kupuję małego i startuję w dtm 10 i w 1/18
Jan weż w swoje ręce tą klase bo tylko ty to potrafisz uruchomić.
Marian



Jan Pasiut - Śro Sty 26, 2005 11:15 pm
" />Dziękuję Ci Marianie za zaufanie.
Już pisałem że jak będą chętni to rozegramy tą klasę razem z 10-tkami, na skróconym torze.
Pozdrawiam.



Patryk Raczyński - Śro Sty 26, 2005 11:24 pm
" />marianie kala wiesz..zdazylo mi sie byc w N.Saczu.Panie Pasiut mysle,ze poprostu ogolnie tory asfaltowe te ktore sa w polsce nie sa w tak dobrym stanie by przeprowadzac na nich zawody micro.Nie mialo to sie akurat odnosic tylko do Pana toru.A popre to tym,ze w swoim dtmie musze miec kosmiczny przeswit,zeby nie porysowac podwozia,a czystosc toru tez pozostawia wiele do zyczenia.Micro poprostu potrzebuja "ciut" lepszych warunkow.



marian.kala - Czw Sty 27, 2005 7:16 am
" />Wszyscy wiemy jakie są tory i jakie są warunki.Jeśli będziemy tak wrażliwi to ta klasa będzie tylko klasą wystawową a nie wyścigową.
Części do tych modeli są w polskich sklepach i niedrogie więc myślę ze warto zaryzykować i postawić tę klasę na nogi.



Marek Kusiakiewicz - Czw Sty 27, 2005 8:26 am
" />Witam,

Co do klasy MICRO. Otóż na pierwszych w tym roku zawodach które odbędą się w Tarnowie na hali - klasa E-18 Micro wystartuje A zastapiła klasę E-12.

Myslę - i przychylam się do wypowiedzi Mariana Kali (chociać byłem przeciwny) że należy na torach asfaltowych też startować. Fakt że nie sa one idealne - ale to nie znaczy że pojeździć nie mozna.



Lech Pepliński - Czw Sty 27, 2005 8:35 am
" />Marian , Ty taki stary wyjadacz i takie *****ły opowiadasz ? Jerzy ma tak zdarty tył dolnej płyty , że nie może odkrecić śrub (brak nacięć) . A nowa płyta do mugena kosztowała 100euro .



Mateusz Sworobowicz - Czw Sty 27, 2005 8:42 am
" />Panu Marianowi chodziło o części do Mikro, do których płyta podwoziowa kosztuje 72,60 zł co uważam za niewielki wydatek raz na jakiś czas.



Lech Pepliński - Czw Sty 27, 2005 8:57 am
" />Pan Marian ma kupić IC-10 i dołączyć do ELITY , a nie zajmować się jakimiś tam .........



Mateusz Sworobowicz - Czw Sty 27, 2005 9:34 am
" />Czy mamy rozumieć, że każdy, kto nie posiada modelu w klasie IC-10 jest "gorszy" od posiadaczy 10-tkek, a jak kupił sobie mikrosa to już wogóle margines społeczny i nie powinien sie pokazywac ludzion ma oczy?

Coś tu chyba jest nie tak, modelarstwo nie na tym polega. To ma być przede wszystkim dobra zabawa a nie wstępowanie w jakieś elitarne szeregi np."spalinowców".

Nie posiadam co prawda modelu w klasie spalinowej (nie mówie ogólnie o spalinówce) i jakoś nie czuje się gorszy.



Lech Pepliński - Czw Sty 27, 2005 10:03 am
" />Rozum sobie jak chcesz . . Tekst był do Pana Mariana , a Pan Marian doskonale wie co lubią Tygrysy . Oczywiście szczytem wtajemniczenia jest Klasa 1:8 , ale to już Pan Marian przerabiał , więc czas na IC-10 .



Jacek Żurek - Czw Sty 27, 2005 4:47 pm
" />
">marianie kala wiesz..zdazylo mi sie byc w N.Saczu.Panie Pasiut mysle,ze poprostu ogolnie tory asfaltowe te ktore sa w polsce nie sa w tak dobrym stanie by przeprowadzac na nich zawody micro.Nie mialo to sie akurat odnosic tylko do Pana toru.A popre to tym,ze w swoim dtmie musze miec kosmiczny przeswit,zeby nie porysowac podwozia,a czystosc toru tez pozostawia wiele do zyczenia.Micro poprostu potrzebuja "ciut" lepszych warunkow.

I tu się nie zgodzę.
W zeszłym roku widziałem w Trencinie osiemnastki.
Ci co jeżdżą spalinówkami wiedzą jakie garby są na prostej.
Jakoś nikomu to nie przeszkadzało. Organizatorem był Pan Liptak. Jeden z najlepszych Słowackich zawodników.

pozdr.
Jacek



Jan Matukin - Czw Lut 10, 2005 5:55 pm
" />Witam wszystkich serdecznie a w szczególności WSZYSTKICH, bez wzgledu na różnice zdań i życzę wszelkiej pomyślności w 2005 roku.
Pierwsze zawody E-18 odbyły się w Łodzi w 2004 r. Z informacji jaką otrzymałem od Pana Motawy, wynika, że w open starowało 2 zawodników, a w standard 7 zawodników - w sumie 9 (słownie dziewięciu). Co prawda pierwsza jaskółka wiosny nie czyni, i na tej podstawie nie można wyciągać żadnych wniosków. Trudno więc było w 2004 r. przyjąć, że klasa E-18 rozwinie się lub zniknie jak efemeryda.
Impuls i inicjatywa idzie przecież od zawodników. W Tarnowie zgłosiło się w tej klasie 14 zawodników, a sklasyfikowanych zostało 12. Z konsultacji z zawodnikami i zawartych na tym forum informacji wynika, że jednak klasa ta ma powodzenie - stąd duży "ruch" w przedmiocie sprawy i pozorny chaos. Rzecz polega nie na tym, czy w ogóle będzie klasa E-18, bo oczywistym jest, że będzie, ale w tym, czy rozgrywać ją na torach asfaltowych. Pan Pasiut deklaruje gotowość uwzglednienia tej klasy na Jego zawodach, trzeba więc uzgodnienia z pozostałymi organizatorami oraz ustalenia, czy i na jakich torach asfaltowych rozgrywać E-18.
Aby rozwiać watpliwości wszystkich dyskutantów, informuję, że nic nie stoi na przeszkodzie w rozwoju klasy E-18 i w dalszych projektach rozgrywek jest ona uwzględniana.
Pozdrawiam wszystkich



Lech Pepliński - Czw Lut 10, 2005 8:29 pm
" />Co to jest ku... efemeryda .



Paweł Żelazo - Czw Lut 10, 2005 8:43 pm
" />Jak będą chętni to czemu nie rozgrywać zawodow na asfalcie. Warto byłoby tylko zmniejszyć pętlę. A przy okazji. Może warto wprowadzić sztywny zapis do regulaminu zawodow, że daną klasę rozgrywa się gdy gotowych do startu ( a nie zgłoszonych ) jest co najmniej .... zawodników. Moja propozycja to 5 zawodników.Stary Żelazko



Jan Matukin - Czw Lut 10, 2005 10:27 pm
" />
">Co to jest ku... efemeryda .
Witam Pana Peplińskiego i dziękuję za miłe przywitanie.
efemeryda - rzecz, zjawisko nietrwałe, szybko przemijające - polecam google.
Pozdrawiam.



Jan Matukin - Czw Lut 10, 2005 10:41 pm
" />
">Jak będą chętni to czemu nie rozgrywać zawodow na asfalcie. Warto byłoby tylko zmniejszyć pętlę. A przy okazji. Może warto wprowadzić sztywny zapis do regulaminu zawodow, że daną klasę rozgrywa się gdy gotowych do startu ( a nie zgłoszonych ) jest co najmniej .... zawodników. Moja propozycja to 5 zawodników.Stary Żelazko
Witam rodzinkę Żelazko!
Sugestia ciekawa, trudno jednak dyskryminować zawodników, jeśli np. z Trójmiasta przyjedzie do N. Sącza trzech zawodników, przejadą 600 km i odjadą z kwitkiem.
A jak będzie miała się sprawa, gdy zgłosi się 5 zawodników, w I eliminacji stanie na starcie 3, ale np. w II lub III eliminacji ta brakująca dwójka stawi się na starcie? Myślę o zawodach eliminacyjnych, a nie MP.
Pozdrawiam
Powered by WordPress, ©