ďťż
Wolne obroty




arat - 2008-01-15, 17:57
Dzisiaj zauważyłem ze silnik ma za duże obroty zaraz po zapaleniu jak i po paru kilometrowej jeździe, coś jakby pedał gazu był cały czas lekko wciśnięty, sprawdziłem linkę od pedału gazu i odskakuje prawidłowo, gdzie szukać przyczyny ?




mardan03 - 2008-01-15, 19:04
Ja miałem taki ostatnio przypadek z Aero. Też miałem wysokie obroty mimo puszczenia gazu ale nic-jechałem,jechałem aż mi się chłodnica ugotowała Okazało się,że temperatura się dżwigała i jak już doszła do (chyba) do extremalnej temperaturki to rozerwało mi węża!!! Przyczyna - termostat się zaciął i nie otwierał się!!!

ps. tak przy okazji - kupujcie oryginalne termostaty - SĄ TANIE !!! Ja pojechałem do sklepu "dopasować" i znalazł się taki ale za 80 zł!!!!!! A na Allegro stoi 35 zeta +10 wysyłka.



mardan03 - 2008-01-15, 19:06
Zapomniałem dodać:
Po wymianie termostatu i węża jak obieg był w porządku to wszystko wróciło do normy.



arat - 2008-01-15, 19:22
Możesz mi podać linka do aukcji na allegro do termostatu do Forda Taurusa, bo jakoś nie mogę znaleźć ?




mardan03 - 2008-01-15, 19:31
Faktiko na Allegro nie ma (do Aero jest) ale znalazłem do Byczka za 29 zł Niezła cena!!! (+koszt wysłania - ile nie wiem) podaje link:
http://www.amerykany.pl/index.php?m=ass ... d_ass=9153

No i?



arat - 2008-01-15, 19:35
Dzięki, czy wymiana termostatu jest skomplikowana ?
mogę to wymienić sam, czy lepiej oddać do warsztatu ?



mardan03 - 2008-01-15, 19:48
Raczej samemu go wymienisz tylko nie wiem jakie tam śrubki są bo jeszcze w swoim Sable nie wymieniałem. Patrząc na dostęp jaki jest w Aerostarze do silnika ( makabra ) to akurat termostat był na górze - zaraz jak się kończy wąż górny od chłodnicy przy bloku - tam powinien być "termosik" (raczej ta sama zasada bo te silniki montowali i w "tych" i w "tych" modelach). A co do śrubek to u mnie (w Aero) są takie "gwiazdki" i możliwe,że w Taurusikach też takie będą (no chyba,że ktoś kiedyś wymienił na "europejskie"). Dość proste jak widziałem to jest ale najpierw pooglądaj co i jak. Może ktoś z kolegów z Forum coś więcej podpowie?!



piotrekzet - 2008-01-16, 06:12
"Gwiazdki" czyli torx Bez kompletu torxów w ogóle bym nie podchodził do robienia czegokolwiek. I oprócz "klasycznych" kluczy (8mm, 10mm, 13mm, 17mm, 19mm) jeszcze zopatrzyłbym się w wynalazki czyli 15mm, 16mm i 18mm. Do termostatu może nie są potrzebne, ale tak w ogóle to się przydadzą Jeśli chodzi o wymianę to jest dosyć prosta. Ale nie jestem przekonany, czy to jest konieczne. Jak zrozumiałem wyższe obroty ma tylko na zimnym silniku a po rozgrzaniu wraca do normy? Jeśli tak, to normalne, działa automatyczne ssanie. Można to łatwo sprawdzić, po odpaleniu, jak chwilę popracuje na wyższych obrotach, docisnąć gaz i szybko puścić. Obroty powinny spaść do ok. 1000rpm. na P



GAZDA - 2008-01-16, 08:49
w sklepie asu z wrocławia tez maja termostaty za 29



arat - 2008-01-16, 10:46
Na gorącym silniku tez ma za wysokie obroty, jak wrzucę bieg i puszcze hamulec, to auto rusza prawie z piskiem opon, a jak zgaszę i za parę minut zapale to obroty są ok, ale zaraz po paru minutach się zwiększają, termostat już zamówiłem i mam nadzieje ze to jest przyczyna



GAZDA - 2008-01-16, 23:53
mi tez czasami tak obroty idą do góry ze nie naciskając gazu 60kmh jade...
ale to raczej silnik krokowy...



arat - 2008-01-17, 00:29
Jak nazywa się silnik krokowy po angielsku ?



Żeton - 2008-02-05, 14:52
Arat, twoja usterka:
("Na gorącym silniku tez ma za wysokie obroty, jak wrzucę bieg i puszcze hamulec, to auto rusza prawie z piskiem opon, a jak zgaszę i za parę minut zapale to obroty są ok, ale zaraz po paru minutach się zwiększają)
to prawie na 100% uszkodzony (ale może tylko zanieczyszczony) przepływomierz = MAF sensor.
Sprawdż czy jak coś się zmieni gdy odłączysz wtyczkę wiązki od MAF-a (płaski czarny kwadratowy czujnik jest zamontowany na aluminiowej obudowie podłączonej do giętkiego przewodu za filtrem powietrza). Jeśli po odłączeniu obroty jeszcze wzrosną to czujnik jest zabrudzony, jeśli dalej będą wysokie ale już nie wzrosną to MAF sensor jest na złom (ale to cholernie droga zabawka), choć też może oczyszczenie coś pomóc.

Daj adres mailowy to prześlę ci oryginalną instrukcję oczyszczenia MAF sensora.
Powered by WordPress, ©