ďťż
Wybór nowego silnika
Jędrzej Bieniasz - Nie Lip 29, 2007 11:25 am " />Witam, Aktualnie mam zamontowany w moim Hell'u Force .28, jednakże postanowiłem zaopatrzyć się w drugi silnik. Proszę przede wszystkim Was o wskazanie, które parametry są najważniejsze przy wyborze silnika do truggy. Jakiś czas chodził za mną silnik .21, ale wolę się Was zapytać. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam Przemek Borucki - Pon Lip 30, 2007 7:36 am " />moment obrotowy i obroty, proponowal bym jakies mocne 21 typu mamba Piotr Krzyżanowski - Pon Lip 30, 2007 11:07 am " />Ja bym sie nie zastanawiał i do Heli pakował LRP Z.28 spec.3 . Stosunkowo tani, a naprawde bardzo mocny i trwały silnik. wg mnie .21 bedzie zbyt słaby do tragusa. pozdrawiam Mateusz Jura - Pon Lip 30, 2007 11:11 am " />Zależy jakie .21 RB C6 spokojnie dałaby radę Piotr Krzyżanowski - Pon Lip 30, 2007 11:16 am " /> ">Zależy jakie .21 RB C6 spokojnie dałaby radę Tylko po co kupowac mocno "wyżyłowane" .21 i placic przy tym wiecej? Jakub Kusiewicz - Pon Lip 30, 2007 11:16 am " />Bierz to! http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.ph ... highlight= Michał Karpiński - Nie Sie 05, 2007 11:42 am " />Ja generalnie też byłem przeciwny zastosowaniu silnika 0.21 w Truggy jednak kilka rzeczy mnie przekonało. Poczytałem dużo na forach, statystyki, zajęte miejsca, i jaki silnik stosowali kierowcy. Musze powiedzieć że zaskoczyło mnie to ilu kierowców używa silników 0,21, pytanie bylo moje dlaczego się tak dzieje. Niejednokrotnie widziałem że zawody wygrywali zawodnicy na silnikach 0.21 a daleko za podium stawali zawodnicy z silnikami 0.28. Po przeglądaniu na forach kilkudziesięciu postów odpowiedz jest prosta. 1. Silnik 0.21 jest znacznie bardziej zaawansowana konstrukcją niż 0.28 bo produkuje się te silniki znacznie dłużej przekłada się to na większą stabilność pracy (zwłaszcza gdy jest świeca turbo) , moc w stosunku do pojemności itd. 2. Silnik 0.21 osiąga znacznie wyższe obroty o 3-5 tyś a wynika to z praw fizyki co pozwala na osiągniecie większej prędkości zwłaszcza na prostej. 3. Silnik 0.21 jest słabszy w dolnym zakresie obrotów przez co można jechać bardzo precyzyjnie przez zakręty, nadmiar mocy często przeszkadza. 4. Zużycie paliwa, taki silnik jak RB C6 potrafi w odpowiednich warunkach przejechać 10-11 min na jednym zbiorniku, nie musze chyba mówić że w finale jest to bardzo ważne bo rzadziej tankujemy przez co zyskujemy około 10 sek. na każdym tankowaniu mniej. 5. I co chyba potwierdza wszystko to co wcześniej napisałem, ostatnio przeprowadziliśmy z kolega testy, wpierw kilka kółek na silniku 0.28 (jamin) osiągnęliśmy średni czas okr. około 24,5 sek. Później ta sama próba na silniku 0.21 (Rb WS711) czas okr około 23,4 a jazda wydawała się bardzo wolna w stosunku do 0.28 ale można było pojechać zabójczo precyzyjnie. Bartek Koźbielak - Nie Sie 05, 2007 12:27 pm " />hmm może hyper 21 z boostem? brat ma hyper 21 8 port pullstart w lx comp i poprostu wymiata brochas - Pon Sie 06, 2007 8:01 am " /> ">Bierz to! http://www.rcauto.pl/forum/viewtopic.ph ... highlight= moj silniczek polecam nowka w opakowaniu Przemek Borucki - Pon Sie 06, 2007 8:10 am " />hyper 21 za slaby, testowalem ;] znajomy ma rb .21 niestety nie pamietam jakiego, ale osobiscie polecam mambe - jak dla mnie super silnik do truggy brochas - Pon Sie 06, 2007 8:12 am " /> ">hyper 21 za slaby, testowalem ;] znajomy ma rb .21 niestety nie pamietam jakiego, ale osobiscie polecam mambe - jak dla mnie super silnik do truggy albo cobre :d i najlepiej po tuningu, wlasnie czekam na taki silniczek tylko ze on kosztuje duuuuzo ponad 1000zl seryjna mambe mozna miec za ok 900zl Michał Karpiński - Pon Sie 06, 2007 9:17 am " />na najbliższych zawodach będzie mozna zobaczyć 3,5 w akcji w moim sprzęcie zestaw Losi 8ihgt-T i RB C6 BBT wydech RB 2045 Michał Bugajski - Pon Sie 06, 2007 11:01 am " /> ">hyper 21 za slaby, testowalem ;] znajomy ma rb .21 niestety nie pamietam jakiego, ale osobiscie polecam mambe - jak dla mnie super silnik do truggy Hyper jest słaby na dole, jak sie nagrzeje, dobierzesz dobra świece to bardzo fajny tani silnik. Przemek Borucki - Wto Sie 07, 2007 8:15 am " />Michał Bugajski, moj byl wrecz napalony, za slabo kreci poprostu ten silniczek i bylem na szarym koncu ;] brochas cobry jeszcze nie widzialem ale pewnie niedlugo zobacze, ale mamba seryjna jest sama w sobie samowystarczalna, duzy moment, niski dol, wysoka gora, super kreci ;] czego chciec wiecej ? poki co malo tych silnikow wiec mozna miec nadzieje o dlugiej zywotnosci ;P bikeman1 - Wto Sie 07, 2007 10:59 am " />Widze ze dyskusja toczy sie o różnych silnikach, o ich mocy " u dołu" i "góry" itp itd, wiec mam pytanko: co myslicie/jakie macie zdanie na temat silnkiczka montowanego w HB Lightning Stadium Sport. Link: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXFWS1&P=0 brochas - Wto Sie 07, 2007 1:29 pm " /> ">Widze ze dyskusja toczy sie o różnych silnikach, o ich mocy " u dołu" i "góry" itp itd, wiec mam pytanko: co myslicie/jakie macie zdanie na temat silnkiczka montowanego w HB Lightning Stadium Sport. Link: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXFWS1&P=0 szkoda kasy na taki silnik lepiej kup cos z sh p6 albo p8, ale te silniki sporo pala Jarek Poniatowski - Wto Sie 21, 2007 10:02 am " /> ">szkoda kasy na taki silnik lepiej kup cos z sh p6 albo p8, ale te silniki sporo pala Właśnie co się okazało 8portowy silniczek nie spala duzo więcej, jest bardzo oszczedny przy dobrym ustawieniu i nie mówie tu o skreceniu go na maxa żeby palił mniej, ale poprostu rozsądne ustawienie. W Kłodzku smigał na naszym silniku Andrzej Głowacz w Losi LST2, w rozmowie otym motorku usłyszałem same superlatywy. Finału nie skończył, bo coś padło w napędzie, ale jezdząc eliminacje i połfinał był pierwszy. Jędrzej Bieniasz - Wto Lis 06, 2007 7:37 pm " />odświeżę temat by nie zakładać nowego... Czy RB S7II uciągnie Hella? Z góry dziękuje za odpowiedź. Mateusz Jezierski - Wto Lis 06, 2007 8:12 pm " />Tak, s7 uciagnie hella. bikeman1 - Nie Lis 11, 2007 3:14 pm " /> ">hyper 21 za slaby, testowalem ;] znajomy ma rb .21 niestety nie pamietam jakiego, ale osobiscie polecam mambe - jak dla mnie super silnik do truggy A ja znowu odświerze temacik Zrobilem juz na seryjnym silnku w moim traggusie okolo 7L paliwa...no i jak kazdemu wiadomo...apetyt rośnie wraz z jedzeniem, no i na wiosne mysle o jakiejs zmianie. Piszecie tu Panowie o różnych silniczkach: hyper.21 8p, mamba...cobra itp, z tego co czytam sa to silniki naprwade mocne.... A czy taki mocny silnik nie rozwali mi napędu w Lightningu? Tomek Trzos - Nie Lis 11, 2007 3:26 pm " />Nie powinien rozwalić napędu. Jakub Żebrowski - Nie Lis 11, 2007 4:37 pm " />Mała szansa że rozwali. Lajt jest pancerny Jarek Poniatowski - Nie Lis 11, 2007 7:58 pm " /> "> A czy taki mocny silnik nie rozwali mi napędu w Lightningu? Buggy i Truggy wytrzymuja naprawde dużo. Dzięki centralnemu dyfrowi, który rozkłada nadmiar mocy na mniej przyczepne koło/oś, z tym ze warto będzie załozyć jakieś tuningowe (czyt, trwalsze ) satelity w centralny dyfer. Kolega dał Rb WS7 III do bagusa Kyosho, nie wymienił tylko w centralnym dyfrze satelit, no i po chyba 4 L zostały z nich wióry.. bikeman1 - Nie Lis 11, 2007 9:17 pm " />Hmm...dzięki za Wasze odpowiedzi Jarek co do satelit to już po części to poczyniłem. W przednim i tylnim dyfrze sa satelity od wersji PRO, są one "hardened". No i rzeczywiscie nawet na pierwszy rzut oka sa wykonane "lepiej jakościowo". Zostały mi jeszcze satelity centralnego dyfra do wymiany, ale mam w zapasie. Do wisny sie zrobi to napewno. No i teraz znowu powraca pytanie...jaki ten silnik A wiec tak, nie musi to byc bestia ktora bedzie mielic wszystko jak maszynka do mięsa, cena ... powiedzmy do 700-800zl. Hyper .21 8p kosztuje 670zl i podobno tez fajnie jeżdzi. Mateusz Jezierski - Nie Lis 11, 2007 9:52 pm " />Rb s7, powinienes sie wyrobic w tej sumie. bikeman1 - Nie Lis 11, 2007 10:16 pm " />RB S7 na Amainhobbies kosztuje 260$ plus koszty przesylki powiedzmy 40$ to jest 300$, takze jakies niecale 800zl...hmm A co jest jeszcze godnego uwagi? PS. Czy te silniki RB jest to rzeczywiście "najwyższa półka" lub jedna z wyższych? Mateusz Jura - Pon Lis 12, 2007 12:09 am " />Jedna z wyższych, ja bym szukał na ebaju RB albo novarossi, można cos upolować fajnego w dobrej cenie, a napewno lepszego niz hyper. Tomek Trzos - Pon Lis 12, 2007 7:30 am " /> ">RB S7 na Amainhobbies kosztuje 260$ plus koszty przesylki powiedzmy 40$ to jest 300$, takze jakies niecale 800zl...hmm A co jest jeszcze godnego uwagi? PS. Czy te silniki RB jest to rzeczywiście "najwyższa półka" lub jedna z wyższych? Ja też planuję do traggy kupić rb ale c6 + 2045.W moim temacie wiele osób mówiło,że silniki rb nie oddają swojej mocy z innymi tłumikami tylko 2020 albo 2045.Więc i tłumik musisz kupić zestaw s7+2045 na amainhobbies kosztuje 350$. bikeman1 - Pon Lis 12, 2007 9:06 pm " />Nie chcialbym jednak przekraczac kwoty 900zl...mysle ze 800 zl byłoby naprwde optymalnie.... bo wiecie jak jest, tak sie mówi, "aaa jeszcze stówke lub dwie dorzuc i bedziesz miał git" .... no i z kwoty 800zl robi sie w sumie 1200 bikeman1 - Pią Lis 23, 2007 9:03 pm " /> ">Jedna z wyższych, ja bym szukał na ebaju RB albo novarossi, można cos upolować fajnego w dobrej cenie, a napewno lepszego niz hyper. A co możecie powiedzieć o silniczkach Axe Rossi Mamba lub Cobra? Piotrek Zawierucha - Pią Lis 23, 2007 10:19 pm " />U nas chlopaki jeżdżą na Mambach i dość im to śmiga w bagusach Ja osobiście jestem na etapie Moja Cobra 2 setki ja jeszcze nic tak że generalnie się zobaczy bikeman1 - Sob Lis 24, 2007 8:17 am " /> "> i dość im to śmiga w bagusach Czy możesz rozwinąć myśl...? Jarek Poniatowski - Sob Lis 24, 2007 9:55 am " /> "> i dość im to śmiga w bagusach Czy możesz rozwinąć myśl...? Nie jest tak wypas jak by miałobyc, bo były z nimi problemy jakieś małe - ale całkiem przyzwoicie Piotrek Zawierucha - Sob Lis 24, 2007 2:54 pm " />Jak to z każdym silnikiem jest dobór odpowiedniego tlumika napewno niejest to zly silnik ale wszystko się jeszcze okaże |