ďťż
Wybor ogniw do treningu (wg wykresu)
Lech Rabórski - Wto Lis 06, 2007 12:14 am " />mam ogniwa o takiej charakterystyce rozladowania: http://img211.imageshack.us/img211/9044 ... 825ix0.jpg chcialbym stworzyc sobie z nich pakiet/y do treningu. tylko nie wiem czy lepiej zrobic: - 2szt. pakietow po 2x ogniwa w szeregu (2200mah) - 1szt. pakietu po 2x2 ogniwa szereg + rownolegle (4400mah) oba przypadki maja plusy i minusy, pierwszego plusem jest chociazby czas pelnego naladowania 18minut, kiedy drugi potrzebuje 36minut. Wojciech Forysiak - Wto Lis 06, 2007 6:11 am " />Co ty chcesz trenować mając 4 ogniwa ? Pozdrawiam Lech Rabórski - Wto Lis 06, 2007 7:43 am " /> ">Co ty chcesz trenować mając 4 ogniwa ? Pozdrawiam zamiast nabijac posty bezmyslnie, kliknij w linka i chociaz zobacz co na tym wykresie jest. KiT - Wto Lis 06, 2007 7:56 am " />A dlaczego nie? Jeśli to są LiFeO4 firmy A123 to napięcie na ogniwie jest 3V, a prąd 100A. Dlaczego nie możne trenować ze źródłem o mocy 1200W? Rozumiem, że masz ogniwa A123, ciut mało płaska ta charakterystyka jak dla prądu 8A. Oddały 1700mAh pod stałym prądem. Jaki silnik zamierzasz podpiąć? zbig - Wto Lis 06, 2007 8:38 am " />Ta charakterystyka mi nie wygląda na ogniwa A123, to raczej jakieś ogniwa niskoprądowe. spójrz na charakterystyki Konionów LiFe porównywalnych z A123 pod obciążeniem 15C oraz 20C. http://www.lipoly.de/index.php?main_page=index&cPath=255_109_764 ładowanie zarówno w układzie 2S1P jak i 2S2P może być szybkie, tylko w drugim przypadku prąd ładowania musi być 2x większy. To tylko kwestia posiadanej ładowarki. Napisz dokładnie co to za ogniwa (producent, model). Jeśli rzeczywiście nie są to wysokopradowe A123, to albo wcale się nie nadadzą, albo tylko w układzie 2S2P oddadzą odpowiednio dużo prądu. p.s. Robert, chyba trochę przesadziłeś z tymi 3V/100A dla ogniw A123. Lech Rabórski - Wto Lis 06, 2007 8:42 am " />od tej soboty zaczynam starty w klasie 540. na treningach bede wiec smigac Saturnem 20T sa to ogniwa A123. pojedynczo wykonalem rozladowanie oraz ladowanie pradem 8A, wiecej nie mam jak bo moj pulsar obsluguje tylko 8A :/ producent deklaruje obciazalnosc stala 70A, a przez 10sek 120A. co ciekawe ogniwa przy ladowaniu 8A WOGOLE sie nie grzeja zbig - Wto Lis 06, 2007 11:00 am " />Wprawdzie masz ustawione wyższe napięcie odcięcia (końcowe rozładowania), ale ta charakterystyka mi się nie podoba. Dla tego prądu powinna być powyżej 3V/ogniwo. Czy są to oryginalne A123 czy jakiejś innej firmy? Na oryginalnych A123 możesz jeździć w dowolnej konfiguracji, choć połączenie 2S2P ma zaletę taką, ze pojeździsz dłużej bez ładowania i trochę dynamiczniej (ciut wyższe napięcie). Ale układ 2S1P też spokojnie wydoli prądowo. Lech Rabórski - Wto Lis 06, 2007 11:16 am " />sa to oryginaly A123. nie uzywalem ich jeszcze, narazie 2 cykle ladowania i rozladowania i zastanawiam sie jak je polaczyc w pakiety. sa wieksze od Sub-C wiec dlatego myslalem nad dwoma parami i na trening na zmiane. bo 4 szt ciezko upakowac w podwoziu Cyclone, ewentualnie moge cos pokombinowac. czyli co, lepiej w pakiecie 2s2p ? zbig - Wto Lis 06, 2007 11:33 am " />Nie ma lepiej. Jest kompromis albo priorytet. Ponieważ ładowarka nie wyrobi więcej prądu, więc masz do wyboru takie warianty: A) Jeżdzę dłużej, ładuję dłuzej, mam problemy z zapakowaniem dużego pakietu w aucie. B) jeżdzę krócej bez wymiany pakietu, ale z krótkimi przerwami (ładujesz drugi już w trakcie jazdy na pierwszym), łatwiej mi upchąć mniejszy pakiet. wybór należy do ciebie - jak wolisz, jak masz ustawiony trening itd. Różnicę w dynamice jazdy pomiń - lżejsze auto pewnie skompensuje mniejsze napięcie KiT - Wto Lis 06, 2007 3:14 pm " />Ja myślę tak Idealne byłoby pakiet 3S zbudować a dokładniej dwa takie pakiety. Jeden ładować drugim jeździć i tak możesz na okrągło. Ten silnik to więcej niż 20A średniego prądu przy naprawdę ostrej jeździe nie bierze. Czyli 10C dla A123 to jak splunąć, co nie zmienia faktu, że charakterystyka jakby nie od tych ogniw. Pakiet 4S powinien być wymiarowo identyczny z pakietem 6S Sub-C. Lech Rabórski - Wto Lis 06, 2007 3:39 pm " /> ">Pakiet 4S powinien być wymiarowo identyczny z pakietem 6S Sub-C. moze i powinien, ale nie jest. Ty piszesz o 4S ??? czyli co ponad 12V ? zbig - Wto Lis 06, 2007 7:32 pm " />Robert, to nie mamba tylko szczotka na 7,2V, więc 2S i to wszystko. Niestety A123 są sporo grubsze od sub-c i pakiet z nich nijak nie pasuje do pojemnika (czy też mocowania) pakietu 6xSub-C. edit: Wracam jeszcze do charakterystyki rozładowania tych ogniw. Zmierz Pulsarem rezystancję wewnętrzną ogniw i wrzuć jakieś zdjęcie tych ogniw. Nie podobają mi się, według mnie to nie są oryginalne A123. KiT - Wto Lis 06, 2007 9:00 pm " />przecykluj je 3-4 razy i daj ponownie charakterystyki, to chyba to będzie Zbyszek. Nowe A123 muszą się deczko rozruszać. Lech Rabórski - Śro Lis 07, 2007 10:26 pm " />wlasnie zapuscilem im cykle formatowania na 4A i pozniej przetestuje je. podlaczylem takie swiezo naladowane ogniwo do silnika Saturn 20T, bez zebatek jeszcze, ale chcialem sprawdzic obroty silnika i ... - ogniwa 2S LiFePO4 - silnik osiagal nizsze obroty, odczuwalne po jego odglosach - ogniwa NiMh Selekcja 6S - silnik osiagal wyraznie wyzsze obroty, odczuwalne w jego dzwieku. nie wiem jak bedzie sie to przekladalo na jazde pod obciazeniem, ale jednak ilosc V tez ma znaczenie, taka selekcja pod obciazeniem osiaga nawet 7,4V, a te A123 ok 6V przy tym samym obciazeniu 4A. a moze zakladac do tych ogniw na trening silnik 17T szczotke, ktory na mniejszym zasilaniu bedzie osiagac podobne parametry jak 20T na wyzszym ? co o tym sadzicie ? KiT - Śro Lis 07, 2007 11:37 pm " />Ja piszę o tym byś włożył pakiet 3S, o 4S pisałem tylko w kontekście wymiarów fizycznych zbig - Czw Lis 08, 2007 8:42 am " />3S da znacznie większe napięcie (>8,5V pod obciążeniem), Zastosowanie 17T przy 6V będzie bliższe obrotami 20T przy 7V niż zastosowanie 3S przy 20T. KiT - Czw Lis 08, 2007 9:10 am " />No to ja bym zaprzęgł do treningu 3S i najtańszego blaszaka a 20T zostawił na zawody z dopuszczanym zasilaniem. KiT - Wto Lis 20, 2007 7:51 am " />Tutaj masz katalogowe charakterystyki rozładowania ogniwa A123. Z tego co potwierdzają koledzy używający tego zasilania dość dobrze pokrywają się z rzeczywistością. http://aircraft-world.com/prod_datashee ... 3/A123.pdf Lech Rabórski - Wto Lis 20, 2007 9:58 am " />poniewaz zaczalem starty w micro to te dwa moje pakiety zostawie sobie na treningi do tej klasy. mam zamiar kupic wiecej pakietow do "dziesiatki", wiec na treningach bede mial na czym jezdzic dzieki chlopaki za zainteresowanie w tym temacie |