ďťż
Wymiana oleju w skrzyni biegow
misiek - 2007-02-20, 18:59 witka pojechałem do mechanika aby się umówic na wymiane oleju w skrzyni biegów; kupiłem juz uszczelkę ale kostek kazał mi jeszcze kupic filtr do skrzyni biegów - powiesz mi o co mu biega ????????? czy on mi cos nie ściemnia ???? narka \odpisz RadAg! - 2007-02-20, 19:33 Zazwyczaj jak zmienia sie olej w skrzyni to z filtrem, tak jak w przypadku oleju silnikowego, choc spotkalem sie z opinia ze ten filtr w skrzyni zazwyczaj jest czysty i nie ma potrzeby zeby go zmieniac, tym bardziej ze Twoje auto jest w miare nowe Maly#99 - 2007-02-20, 22:18 jak kupujesz filtr to kupujesz go razem z uszczelka. misiek - 2007-02-21, 17:51 witka wam może i kupuje się filtr do skrzyni razem z uszczelką ; ale ja na razie mam trochę części od poprzedniego właściciela dlatego też mam uszczelkę a nie mam filtru, ale OK ; czego to się człowiek nie dowie nowego. w manualnych skrzyniach nawet nie wiem czy kiedykolwiek dolewałem oleju do skrzyni, chyba że wyciek był a tu jeszcze filtr zmieniaj . jeszcze więcej zabawy było jak dałem mechanikowi filt kabinowy do wymiany; szukał nieborak pod deska rozdzielczą po stronie pasażera ale w środku samochodu a nie pod maska - sam chłopina niewiedział co ja od niego chcę coś mi sie wydaję że juz mnie nie lubi a może bardziej mojego byczka; a prowadzi serwis firmowy forda z autroyzacją ; tłumaczył mi sie że tylko modele na europę naprawia narka brolcio - 2007-02-21, 18:44 Serwisy to koszmar - pojechałem kiedyś do jednego z specjalizacją (i podobno autoryzacją) Forda - jak zobaczyli Taurusa to zaniemówili i stwierdzili, że takiego to oni nie robią. Zresztą w tym samym serwisie jak podjechałem Firebirdem na wymiane oleju to powiedzieli, że w tym Porsche oni tego nie zrobią. Maly#99 - 2007-02-21, 19:03 umnie we fordzie mam to samo mowia ze oni sa ford ale europa a nie usa michal_5000 - 2007-02-22, 09:31 Panowie... 1. oczywiscie ze zawsze zmienia sie olej+filtr+uszczelke, jest to najbardziej podstawowa czynnosc eksploatacyjna jesli chodzi o skrzynie automat. Spece od Taurusa na amerykanskich forach zalecaja robic to (o ile dobrze pamietam) co 60 000 mil. 2. oczywiscie ze "autoryzowany serwis" Forda w Polsce nie jest przygotowany na Taurusa/Windstara/etc., bo to zupelnie inne konstrukcje niz Fordy europejskie. Przeciez oni tam pewnie nawet kluczy calowych nie maja... Marka wspolna, ale auta projektowane i budowane gdzie indziej dla innego klienta (dopiero w ostatnich latach zaczelo sie to zmieniac - np. Focus). Tak samo w USA w autoryzowanym serwisie Chevroleta zdziwiliby sie widzac Lacetti. BoMBowiec - 2007-03-03, 23:22 60.000mil? Skrzynie Fordowskie co 30.000km... Lepiej dmuchac na zimne... Za to nie zdzwili by sie w USA widzac Aveo http://www.chevrolet.com/aveo/ brolcio - 2007-03-04, 06:41 Z skrzyniami fordowskimi to jest ruletka - w poprzednim aucie - Ford Aerostar olej w skrzyni (AOD) wymieniłem po 180 tyś km - skrzynia nie sprawiała żadnego kłopotu, zero szarpania itd, a Tauruse po 40 tyś km przebiegu skrzynia (AN4S) zachwywała sie gorzej niż Aerostarze po 220 tyś km (miałem lekkie szarpanie przy przełaczaniu z jedynki na dwójkę i to całkiem przypadkowo), obecnie mam skrzynie AX4N - i nie mam z nią problemów (zachowyje się o niebo lepiej od AX4S - zupełnie inna kultura pracy). RadAg! - 2007-03-04, 07:16 Jezdizlem z AXODem z Sable'u mojem mamy z silnikiem 3.8 i AX4N u siebie w Taurusie (3.0).Bez watpienia AX4N to lepsza skrzynia. Szybsza, bardziej elastyczna - to o kulturze pracy. O awaryjnosci nic nie powiem bo obydwie chodza bez zarzutu... Taurus_GL - 2007-03-06, 22:11 Z skrzyniami fordowskimi to jest ruletka - w poprzednim aucie - Ford Aerostar olej w skrzyni (AOD) wymieniłem po 180 tyś km - skrzynia nie sprawiała żadnego kłopotu, zero szarpania itd, a Tauruse po 40 tyś km przebiegu skrzynia (AN4S) zachwywała sie gorzej niż Aerostarze po 220 tyś km (miałem lekkie szarpanie przy przełaczaniu z jedynki na dwójkę i to całkiem przypadkowo), obecnie mam skrzynie AX4N - i nie mam z nią problemów (zachowyje się o niebo lepiej od AX4S - zupełnie inna kultura pracy). No wlasnie a moze mi ktos powie czym moze byc spowodowane mocne haczenie dzwigni biegow przy wrzucaniu z P na wsteczny a pozniej ostre "wbijanie" sie biegu tak ze wali w kolumne kierownicy??????????????????? |