ďťż
wysokie obroty na parking
mirozory - 2008-03-28, 12:46 witam.w moim taurusie 2,5l mam wysokie obroty na parkingu,jak wrzuce bieg to też ale po wrzuceniu silnik zostaje obciązony i te obroty troche słabną,wymieniłem tydzień temu sonde lambda i silnik krokowy bo tamten się zawiesił i stał lekko wychylony.po wymianie z tydzień było lepiej chociaż na tym parkingu i tak były za duże obroty.wczoraj dostał znowu świra i na parkingu ma ze 2000.co może być powodem że ma tak wysokie obroty czyżby wtryskiwacz zadużo benzyny podawał?dodam że po odpaleniu silnika słychać po 15 sekundach że silnik zmniejsza troche obroty ale to jest nic w porównaniu z tym o ma być RadAg! - 2008-03-28, 12:54 Hmmm. Ja tobie nie powiem co to moze byc. Chcialem tylko zapytac czy skrzynia automat? mirozory - 2008-03-28, 13:17 tak.skrzynia automat tylko ta najprostsza atx stosowana też w fordach tempo i oczywiście escortach usa.skrzynia stosowana była chyba tylko do 91r.ogólnie taurusami jeżdze 4 może piąty rok wcześniej miałem 3.0v6 a teraz 2,5l tego trzymam bo lepszy stan ,progi i nadkola narazie ok.jak na 89r.z lakierem troche gorzej .wcześniej logowałem się na tym forum ale wczoraj nieumiałem się zalogowac i zarejestrowałem się na nowo ,może to inne forum RadAg! - 2008-03-28, 13:50 Forum to samo. Duzo bootow i spamerow sie loguje dlatego czesto robie czystki na forum. Byc moze przez przypadek usunalem Twoje konto jezeli dlugo byles nieaktywny (ponad 6 miesiecy). Mysle ze dzisiaj ktos ci podpowie co moze byc nie tak...wogle byles z tym u jakiegos mechanika czy starasz sie na poczatku sam z tym uporac? mirozory - 2008-03-28, 18:16 kiedyś było inne forum taurusa prowadzone przez osobe z radzymina,na forum tym były opisy testu kompa z tych taurusów i bez problemu nawet sam wchodziłem raz do trybu serwisowego,robiło się zwore na kostce i odczytywało się kody z lampki check engine na unieruchomionym i zapalonym silniku,pamiętam wymieniałem w poprzednim taurusie v6 czujnik płynu chłodzącego i silnik się przy tescie przystosowywał do nowych ustawien np wolnych obrotów,maksymalnych,niestety niepamietam tego ,chociaż mam książke to nieznam angielskiego a translatorem to szopki z tłumaczenia wychodzą. RadAg! - 2008-03-28, 18:26 Byl kiedys taki serwis ale padl i zniknal.... Żeton - 2008-03-28, 19:18 Za zbyt wysokie obroty odpowiada MAF sensor - czyli po polsku przepływomierz powietrza (przeważnie jeden jego 2 czujników jest zanieczyszczony, bardzo rzadko - uszkodzony). Łatwo to sprawdzić przez odłączenie złącza od MAF sensora na chwilę(MAF sensor jest to metalowy korpus na rurze za filtrem powietrza - w środku jest czujnik). Przeważnie wystarczy wewnętrzny czujnik (taki termistorek na cieniutkim drucie - jak czysty to powinien być srebrny a jak czarny to brudny. Brud zakłóca wskazania przepływu i komputer silnika podaje durną dawkę paliwa) oczyścić spirytusem. To cholernie delikatna robota - daj maila to ci prześlę instrukcję jak to się robi. Trzeba uważać bo MAF to jedna z najdroższych częsci ! mirozory - 2008-03-29, 13:14 tylko tobie chodzi o przepływomierz chyba na łączeniu rury z filtra do przepustnicy,ja tego niemam za stary rocznik,a map sensor to czujnik podciśnienia mocowany na grodzi silnika a kabiną czarny plastykowy z wężykiem |