ďťż
XRay M18 - skręt - za duże wychylenia




KiT - Wto Kwi 21, 2009 6:43 am
" />Zastanawiam się jak rozwiązać temat czułości skrętu w M18 - panki, bezszczotka, wykładzina.
Zakres orczyk serwa ma długość która umożliwia pracę popychacza na wałem, ale przy tej długości wykorzystywane jest 25% zakresu pracy serwa. Krótszy orczyk serwa dałby mniejsze luzy, większą siłę (mniejszą prędkość ale to nie robi), większą rozdzielczość i większy wyczucie modelu z aparatury.

Jak to rozwiązać?




Grzegorz Kopertowski - Wto Kwi 21, 2009 1:50 pm
" />Jeżeli model jest zbyt czuły to zmniejsz D/R w aparaturze do poziomu który będzie ci odpowiadał, możesz spróbować również przesmarować klejem CA boczne powierzchnie kół, ustaw amortyzatory w twardszej pozycji (bardziej pionowo) Na jakich kołach jeździsz? jeżeli je smarujesz przed jazdą to jaką część? Masz M18 czy M18PRO? płyta z tworzywa jest dużo bardziej elastyczna co również wpływa na przyczepność, różnica w czasie jazdy jest ogromna, kolejną rzeczą poprawiającą zachowanie modelu na torze są dystanse do kół a nawet karoseria, najlepiej jeździło mi się w budzie od Scalpela, lecz ciężko znaleźć wtedy miejsce na pchełkę (tę dużą z własnym zasilaniem). Wracając do serwa u siebie mam orczyk (oryginalny servo-saver) ustawiony jest pionowo gdy koła są prosto(tak jak podaje instrukcja) popychacz wkręcony w górnym położeniu (najdalej od serwa) i jego długość ustawiona tak by przy jeździe na wprost orczyk był pionowo. Reszta to już tylko odrobina szczęścia i "szczypta" umiejetności



KiT - Wto Kwi 21, 2009 6:56 pm
" />
">Jeżeli model jest zbyt czuły to zmniejsz D/R w aparaturze do poziomu który będzie ci odpowiadał,
No tak tak samo mogę ustawić EPA ale wtedy tracę na rozdzielczości skrętu. Właśnie to mnie niepokoi, że dla EPA 32% dopiero dobrze jeździ.


">możesz spróbować również przesmarować klejem CA boczne powierzchnie kół,
można tak smarować pianki?


">ustaw amortyzatory w twardszej pozycji (bardziej pionowo)
to już mam jak również testy na twardszych sprężynach i podkładkach Atomica


">Na jakich kołach jeździsz? jeżeli je smarujesz przed jazdą to jaką część?
Pianki system wsuwany, tez z M18, różne twardości, baardzo przyczepne, można tym regulować ale to nie to. Smaruje czasami tył by nie zarzucał...


">Masz M18 czy M18PRO? płyta z tworzywa jest dużo bardziej elastyczna co również wpływa na przyczepność, różnica w czasie jazdy jest ogromna,
M18 ale na węglowej płycie na 5 ogniw czyli krótszej od M18Pro


">kolejną rzeczą poprawiającą zachowanie modelu na torze są dystanse do kół a nawet
sprawdzałem obie pozycje założenia pianek również tę ciut rozsuniętą.


"> karoseria, najlepiej jeździło mi się w budzie od Scalpela, lecz ciężko znaleźć wtedy miejsce na pchełkę (tę dużą z własnym zasilaniem).

Jakaś karoseria Lambo, taka sobie. Zawody mi chyba szybko nie grożą


">Wracając do serwa u siebie mam orczyk (oryginalny servo-saver) ustawiony jest pionowo gdy koła są prosto(tak jak podaje instrukcja) popychacz wkręcony w górnym położeniu (najdalej od serwa) i jego długość ustawiona tak by przy jeździe na wprost orczyk był pionowo. Reszta to już tylko odrobina szczęścia i "szczypta" umiejetności

Tak mam tylko nie ma serwo-savera, zawsze tak ustawiam każdy model +- 3st bo to kwestia pasowania wieloklinu ale zawsze to można subtrimem wyrównać.

Dzięki za wskazówki...
Powered by WordPress, ©