ďťż
Xray M18Pro – osprzęt elektryczny / elektroniczny




Tomasson - Wto Lip 07, 2009 1:07 pm
" />Witam serdecznie
Kupuję M18Pro, aku NiMH, bardzo proszę o pomoc w dobraniu osprzętu jak w temacie, z półki średniej i wyższej:

1.silnik (bezszczotkowy i szczotkowy) – pierwszy do standard (180), drugi do open (370):
2.regulator (jeden - obsługujący obydwa typy silników, drugi reg. do bezszczotkowych))
3. serwo
4. Czy elektryko-elektronika Xray jest tu godna polecenia, czy też jest to seryjny badziew? (serwo XMS-01, Supersize 370 motor, Speed Controller XMC300R)
5.Speed kontroler – który – z hamulcem, czy ze wstecznym – chyba, że źle sobie przetłumaczyłem ‼speed controller with brake/ with reverse” (czy jest tu jakaś znacząca różnica) – wiem, że w zawodach nie można używać wstecznego)?
6. zestawy Lipo – tu będą pasowały inne regulatory?

Zrobiłem rozeznanie w okolicy i mam do dyspozycji: Sprzęt Xray + HPI - z osprzętem Hudy'ego, Kyosho z osprzętem HiTech +Team Orion +Futaba +GRP? oraz Tamiya i Traxxas, może jeszcze Novak. Te rzeczy mogę ‼dotknąć” w sklepie.
Jeśli macie inne propozycje (osprzęt innych firm) – również proszę o info.

Czytałem fora, -mamy rok 2009/lipiec, więc proszę nie wpisywać, że coś jest opisane – większość z informacji znalezionych jest już stara – rok i więcej to szmat czasu – weszły już nowości. Proszę o wypowiedzi ludzi znających temat od podszewki, którzy zjedli na tym zęby i czują temat.
Mam nadzieję, że zaglądnie tu ktoś z forumowiczów/zawodników Dziękuję za wszystkie wypowiedzi i uwagi




Przemek Morawski - Wto Lip 07, 2009 1:36 pm
" />Od czterech lat jeżdżę na szczotce 300 i jakoś jeżdżę Nowości w mikro? Jedynie co to chińskie zestawy bezszczotkowe, które warto polecić ale to do open lub truck. Ręka się liczy, ręka i odpowiednie przygotowanie modelu, dopiero potem takie niuanse jak regulator taki czy inny.



Grzegorz Kopertowski - Wto Lip 07, 2009 1:50 pm
" />Na początek zacznę od tego co powinieneś dokupić do M18 Pro. Podstawa to aluminiowe półosie, bez tego można zapomnieć o jeździe na mocniejszych silnikach, kup od razu wszystkie cztery, to nie prawda, że wystarcza tylko dwie na przód, na tyle plastiki też lecą niemal natychmiast. Miały się pojawić również stalowe półosie, ale nie wiem czy zostały wyprodukowane. kolejnym przydatnym, ale nie koniecznym wyposażeniem są dystanse do kół, model dużo lepiej się prowadzi, trudniej o dachowanie( w Open`ie niemal cała czołówka na tym jeździ, ostatnio zacząłem również ja)
1. Silnik- aktualnie używam Tekina 6900kv wcześniej używałem mambę 6800kv. Gdybym miał teraz kupować silnik to wybrałbym jeden z tych:
http://www.lrp.pl/sklep/product_info.ph ... s_id=13024
http://sklep.rcracing.pl/product_info.p ... ts_id=6219
http://sklep.rcracing.pl/product_info.p ... ts_id=6127
albo Novaka Mongoose
2. Regulator- może być Mamba micro pro, , Tekin, GM (chyba 30R) CS-Electronic (drogi), Novak Mongoose ( jeżeli chcesz silnik novaka to tylko zestaw z regulatorem, by wykorzystać sensory). Musi być jak najmniejszy do mikrusa ciężko wszystko upchać, zwłaszcza gdybyś zmienił w przyszłości budę z sedana na coś bardziej płaskiego.
3. Serwo- Mam Hiteca HS 5085MG i sprawuje się dobrze, HS 81MG/82MG paliły mi się. Poszukaj ewentualnie jeszcze innych o podobnych parametrach jak te co podałem wyżej.
4. Odpuść sobie
5. Każdy regulator ma hamulec, nie każdy wsteczny, w większości regulatorów można jednak zaprogramować wsteczny, można go wyłączyć/włączyć.
6. Większość jak nie wszystkie nowe regulatory obsługują Lipo.



Tomasson - Wto Lip 07, 2009 2:31 pm
" />Dziękuję za błyskawiczną, ale co ważniejsze fachową, odpowiedź myslałem, że z tydzień sobie poczekam, a tu taka niespodzianka.
Czy mógłbyś jeszcze podać rozmiary regulatora, wokół których powinienem oscylować z wyborem...
Dystanse do kół - rozumiem, że zwiększamy rozstaw kół? - jak daleko można się z tym posunąć, aby zachować zawodnicze wymiary?




Grzegorz Kopertowski - Wto Lip 07, 2009 3:09 pm
" />Dokładnych wymiarów Ci nie podam, wszystko zależy jak będziesz miał rozłożoną elektronikę, u mnie Tekin Mini Range idealnie wchodzi między serwo a silnik, wcześniej gdy miałem Mambę 25 to montowałem ją obok silnika. Dystanse są w dwóch rozmiarach +1mm i +2mm, mam zamontowane +2mm, ale jak pisałem wcześniej i bez tego da się jeździć a nawet wygrywać wszystko zależy od toru.
Powered by WordPress, ©