ďťż
z buda gasnie bez nie




tomekmtb - Sob Maj 23, 2009 12:59 pm
" />1 - pytanko = wlasnie pojezdzilem modelem inferno gt i mam problem, na poczatku go wyregulowalem troche i jazda wszysko bylo ok potem chcialem troche dokrecic hsn zeby mial kopa wiekszego i zaczal z buda gasnac - chyba z 10 razy mi zgasl - a potem znowu bylo wszystko ok, a nic nie przestawialem i jezdzil z buda, jak zgasilem zeby sobie zrobic przerwe na tankowanie odpalam, a on znowu gasnie jak mu dodam za duzo gazu, wiec sciaglem bude, wsadzam grzalke i odpalam bez budy jeszcze raz, myslalem ze znowu zgasnie a on przyspiesza znakomicie jak nigdy - o co chodzi??

Doadam ze mam otwory w przedniej szybie i tylnej

2 - pytanko = podczas jazdy mialem temp okolo 70-80 stopni moge sobie takie ustawienia zostawic, silnika nie pilowalem na maksa bo jak wrzucil dwojke to hamowalem gdyz bylo dla mnei za szybko i prostej brakowalo - nie myslalem ze ten model bedzie tak iszybki , a temp mierzylem na koncu prostej ale pelnej mocy z silnika nie wudusilem bo mnie przerazazala narazie ta predkosc




nsc1984 - Sob Maj 23, 2009 1:09 pm
" />1 - Bez lania wody mogę powiedzieć: więcej dziur zrób,
ja zastosowałem silniczek tunelowy z suszarki dmuchający na radiator pod machą i baterię 9V do niego (o ile upchasz, nie wiem ile tam jest miejsca, w Savie się mieści )

2 - Spróbuj jeszcze raz opisać problem, bo nie bardzo łapię o co pytasz



tomekmtb - Sob Maj 23, 2009 1:42 pm
" />chodzilo mi oto czy to nie jest za niska temperatura, nie powinno byc 90 -120??



tomekmtb - Sob Maj 23, 2009 1:44 pm
" />i jeszcze jedno raz stracil zasieg mi - tak kolo 100m odemnie - wina apki - mam standardowa perfex




nsc1984 - Sob Maj 23, 2009 2:00 pm
" />Aha, to już rozumiem. Powinno być 100-120, jak jest zimniej, to znaczy, że najprawdopodobniej mieszanka jest nieco za bogata, a to z kolei może doprowadzić do szybkiego zużycia korby, tłoka i innych bebechów wewnątrz silnika (bogatsza mieszanka => większa ilość oleju => większy opór => szybsze zużywanie).
Summa summarum: spróbuj trochę uszczuplić mieszankę (wkręcając HSN).



Kamil Walczak - Sob Maj 23, 2009 2:15 pm
" />olej smaruje wewnątrz silnik więc problemu z mieszanką nie widze,zmierz temp silnika termometrem.Jak zakładasz bude to odrazu gaśnie czy po krótkiej jeżdzie?wroc do ustawien fabrycznych,i jak dodajesz gazu to ci czasem nie gaśnie-przerywa?JAk tak to ma za mało paliwa



tomekmtb - Sob Maj 23, 2009 2:30 pm
" />nie, silnik gasnie jak dodam wiecej gazu. A co do temperatury to po spokojnej jezdzie tez powinien miec 100-120 czy tylko po ostrym pilowaniu przez jakis czas, silnik powinien utrzymywac stala temp??



Kamil Walczak - Sob Maj 23, 2009 2:33 pm
" />może to przez filtr powietrza...Może masz za mocno nasączony?



Marcin Rącki - Sob Maj 23, 2009 4:41 pm
" />
">olej smaruje wewnątrz silnik więc problemu z mieszanką nie widze,zmierz temp silnika termometrem.Jak zakładasz bude to odrazu gaśnie czy po krótkiej jeżdzie?wroc do ustawien fabrycznych,i jak dodajesz gazu to ci czasem nie gaśnie-przerywa?JAk tak to ma za mało paliwa

Silnik powinien mieć ok. 120*C, więc piszesz głupoty. Nie może mieć za bogato ustawione, bo tak jak pisze nsc1984 silnik dostaje po korbie, ale też nie może mieć za ubogo, bo się zatrze.

Tomekmtb, może buda łamie jakiś przewód i silnik nie dostaje dostatecznej ilości paliwa przy wysokich obrotach?



Kamil Walczak - Sob Maj 23, 2009 5:15 pm
" />wiem że nie może być za bogato ani za ubogo,ja nie napisałem ile musi mieć silnik *C.A co do korby to sory



tomekmtb - Sob Maj 23, 2009 5:23 pm
" />nie buda napewno nie lamie zadnego przewodu - nie ma takiej mozliwosci, a teraz wpadlem na to dopiero moze przedluzenie rurki od wydechu sie wygina razem z buda podczas jazdy dlatego gasnie. Bo wydech jest za krotki i ma nakladke z rury gumowej zeby wystawal poza bude - moze to byc przyczyna - czy to raczej nie mozliwe



Marcin Rącki - Sob Maj 23, 2009 5:30 pm
" />Czy ta rurka się wygina tak, że może krztusić silnik? Jak wtedy założyłeś budę silnik się krztusił?



nsc1984 - Sob Maj 23, 2009 5:34 pm
" />Musisz sprawdzić, w teorii sprawa ma się tak, że jeśli przygnie się ta rura, to w tłumiku może powstać zbyt duże ciśnienie spalin, które wpycha gazy pozapłonowe do komory silnika, gdy opuszcza się tłok i nie pozwala dostać się mieszance [która może wejść nad tłok tylko w tym właśnie dolnym położeniu] do komory spalania (zresztą to właśnie zjawisko jest wykorzystywane do stopowania silników nitro przez zatkanie wydechu).
Czekuś, myślę, że to możne być na tyle małe przygięcie, że niezauważalne na postoju, a dopiero jak silnik wejdzie na obroty



Andrzej Trzeciak - Sob Maj 23, 2009 6:07 pm
" />Regulujcie silnik na temperaturę, regulujcie A skąd wiesz, że termometr jest sprawny?

Pozdrawiam



tomekmtb - Sob Maj 23, 2009 6:14 pm
" />czyli nawet minimalne zgiecie przez bude tej rurki moze spowodowac zgasniecie silnika na wysokich obrotach ?? Jesli masz racjie to by rozwiazalo jeden problem , a dodam ze jak go przetrzymalem przy nodze z buda to moglem go przygazowac troszke mocniej ale tez pozniej zgasl, a podczas jazdy gasl szybciej, a ta buda troche pracuje, szczegolnie z boku jest dosc luzna

termometr mam sprawny, sprawdzalem na wlasnym czole wiec chyba ok



Andrzej Trzeciak - Sob Maj 23, 2009 6:18 pm
" />Podczas jazdy silnik nie ma szarpnięć? Jest dym przy dodaniu gazu? Osiągi dobre?

Jak tak, to masz coś z termometrem, albo źle mierzysz



tomekmtb - Sob Maj 23, 2009 7:05 pm
" />tak podczas jazdy bardzo wolnej dym jest malo widoczny, jak dodaje gazu widac caoraz wiecej bialego dymu wiec jest chyba ok, moze mi ktos napisac czy podczas wolnej jazdy i podczas katowania silnika temp powinna byc stala, i

a podczas ostatniego baku dzis jak jechalem bez budy, to az milo bylo slychac silnik tak ladnie sie wkrecal, baczki krecil i wogole ruszal pieknie bylo az czuc moc, no i ten drugi bieg jak wrzucal poprostu poezjia, ale martwi mnie ze z buda gasl dosc czesto dlatego prubuje wyjasnic o co chodzi

a z tym termometrem jest napewno dobry, moze masz racjie ze zle mierze - trzeba mierzyc na swiecy tak - niestety ja mam silik bardziej pod buda schowany i trudno mi sie tam dostac stad mogl byc blad w pomiarze,



Marcin Rącki - Sob Maj 23, 2009 7:45 pm
" />To przynajmniej zmierz temp. bez budy.
Buda musi przylegać do podwozia i nie powinna sie ruszać/kiwać...
Nie możesz zdjąć tej rurki na jedną próbę?



cosin - Pon Maj 25, 2009 8:42 am
" />Ja stawiam na zbyt uboga miesznkę HSN. Zakładasz budę, silnik łapie większą temp przez zmniejszoną cyrkulacje powietrza, mieszanka się zubaża i przy próbie wejścia na wyższe obroty silnik z braku paliwa staje. Zdejmujesz budę, temp mniejsza i silnik pracuje. Sprawdz poprawność wskazań termometru i idąc za moją radą sprobuj wzbogaciż lekko mieszankę HSN.

Równie dobrze filtr powietrza może mieć małą przepustowość i po założeniu budy oddechu mu brakuje (choć w to wątpię)



Tomasz Ostrowski - Pon Maj 25, 2009 10:35 am
" />
">1 - Bez lania wody mogę powiedzieć: więcej dziur zrób,
ja zastosowałem silniczek tunelowy z suszarki dmuchający na radiator pod machą i baterię 9V do niego (o ile upchasz, nie wiem ile tam jest miejsca, w Savie się mieści )


prosta droga do zabicia silnika
temp ok, ale mieszanka za uboga i smarowania nie ma



Tomasz Ostrowski - Pon Maj 25, 2009 10:36 am
" />
">tak podczas jazdy bardzo wolnej dym jest malo widoczny, jak dodaje gazu widac caoraz wiecej bialego dymu wiec jest chyba ok, moze mi ktos napisac czy podczas wolnej jazdy i podczas katowania silnika temp powinna byc stala, i

a podczas ostatniego baku dzis jak jechalem bez budy, to az milo bylo slychac silnik tak ladnie sie wkrecal, baczki krecil i wogole ruszal pieknie bylo az czuc moc, no i ten drugi bieg jak wrzucal poprostu poezjia, ale martwi mnie ze z buda gasl dosc czesto dlatego prubuje wyjasnic o co chodzi

a z tym termometrem jest napewno dobry, moze masz racjie ze zle mierze - trzeba mierzyc na swiecy tak - niestety ja mam silik bardziej pod buda schowany i trudno mi sie tam dostac stad mogl byc blad w pomiarze,


robisz dziurę nad radiatorem dokładnie nad świecą
przydaje sie do pomiarów i do wkładania grzałki



tomekmtb - Pon Maj 25, 2009 2:06 pm
" />tak mam taka dziure do grzalki, a z tym filtrem moze masz racjie Cosin, skieruje go w kierunku do dziury w budzie i zobacze



tomekmtb - Nie Cze 14, 2009 10:25 am
" />dzisiaj powalczylem z nim i bylo wszystko ok posprawdzalem wszystkie przewody, zrobilem wieksza dziure w budzie gdzie wychodzi rurka i nie gasl
jezdzil az milo temp mial 90 - 100 stopni, na postoju jak mu zmierzylem wachalo sie miedzy 100-115, a najsmiesniejsze jest to ze mu odkrecilem przed odpaleniem minimalnie HSN - tak na oko. Odpalilem, poczekalem troche az popracowala chwile i jazda - nareszcie troche przyjemnosci bylo
Powered by WordPress, ©