ďťż
zabezpieczenie auta




NoweAutko - Nie Sty 15, 2006 11:04 pm
" />Chciałbym sie zapytac odnosnie zabezpieczeniu autka po jezdzie.
Chcialbym o nie dbac po kazdej jezdzie (moze przesada ale wole by mi silnik troche dluzej pozyl).
Do tej pory po jezdzie wykrecalem swiece i wlewalem ARO po czym krecilem roto cchwile.
Slyszalem ze mozna jescze dac WD40 do gaznika przed podaniem ARO bo WD4O absorbuje wode ( czyli do wezyka od gaznika kilka kropel WD40) po czym zatykam wydech i krece roto.
Czy wszystko dobrze napisalem wyzej?




Gieroll - Pon Sty 16, 2006 7:26 am
" />Ja polecam jeszcze po każdej jeżdzie czyścić filtr powietrza i oczywiscie "naoliwić" go, pracy niewiele, może pomóc, a napewno nie zaszkodzi.



Piotrek-krk - Pon Sty 16, 2006 7:38 am
" />ARO lepiej wlewaj do GAZNIKA. Jesli bedziesz po kazdej jezdzie odkrecal swiece, to gwint w koncu ( w glowicy moze ) sie wyrobi. WD40 czytalem ze mozna go stosowac jak model dlugo lezy bo on resztek wody sie pozbedzie itp. Jesli jezdzisz w zimie i masz jakis wielki filtr dwuwarstowy, a jezdzisz po sniezku pieknym, bialym to ja bym codziennie filtra nie czyscil ( chyba ze po 5 godzinach jazdy, ale paliwa chyba by Ci bylo szkoda ) jak masz jakies srebrne srubki to mozesz na glowke dac troszke WD40. Ja w swoim elektrycznym tak wczesniej robilem poniewaz zaczynala pojawiac sie rdza - a to brzydko wyglada.

Ja wykrecasz swiece z glowicy PAMIETAJ zebys wydmuchal wczesniej radiator. Moga z niego rozne brzydkie odpadki wpasc do silnika.

Pozdrawiam!



NoweAutko - Pon Sty 16, 2006 9:16 am
" />aha to generalnie WD40 daje gdy autko idzie na dluzej w odstawke.
Czyli najlepszym wyjsciem jest po kazdej jezdzie wlac ARO do wezyka od gaznika po czym zatkac wydech i zakrecic roto tak?? A swiecy nie odkrecac bo sie moze gwint wyrobic.
Pozatym czyszczenie filtru powietrza.




Paweł Rzedzicki - Pon Sty 16, 2006 9:26 am
" />Na tlok wcale nie lej ARO. Tam nic nie koroduje. A jak bedziesz lal tam olej a potem krecil z wkrecona swieca to albo roto albo korbowod rozwalisz. Lej do gaznika. A jesli masz filtr uniemozliwiajacy wlanie przez niego i nie chce Ci sie za kazdym razem rozcinac opaski i zakladac nowej zrob tak: zdejmij wezyk paliwowy z gaznika, przyloz do niego dziubek flaszki z ARO i wpusc do niego troche oleju. Potem go zaloz na gaznik, zdejmij z tlumika rurke pompujaca cisnienie do baku, otworz na maxa przepustnice i dmuchaj w ta rurke az olej z wezyka wleje sie do gaznika. Potem zakrec kilka sek rotostartem i gotowe.

Pozdro!!!



Piotr Michalski - Pon Sty 16, 2006 9:53 am
" />
">aha to generalnie WD40 daje gdy autko idzie na dluzej w odstawke. Można ale nie trzeba. Firma Traxxas w swoich instrukcjach zaleca stosowanie WD-40, ale lepiej stosować do tego celu jednak ARO, jest to olej specialnie stworzony do konserwacji silników modelarskich.



NoweAutko - Pon Sty 16, 2006 11:22 am
" />PawcioGd
"zdejmij wezyk paliwowy z gaznika, przyloz do niego dziubek flaszki z ARO i wpusc do niego troche oleju. Potem go zaloz na gaznik, zdejmij z tlumika rurke pompujaca cisnienie do baku, otworz na maxa przepustnice i dmuchaj w ta rurke az olej z wezyka wleje sie do gaznika. Potem zakrec kilka sek rotostartem i gotowe. "

Ta czynnosc co napisales wykonuje ja z wkrecona swieca i nic sie wowczas nie stanie tak??



Paweł Rzedzicki - Pon Sty 16, 2006 11:29 am
" />Tak, z wkrecona swieca. ARO przede wszystkim zabezpiecza czesci stalowe silnika- czyli wal i lozyska przed korozja tworzaca sie dlatego, ze nitrometan jest higroskopijny i bardzo szybko "sciaga" wode do silnika.



Piotr Michalski - Pon Sty 16, 2006 11:31 am
" />
"> ARO przede wszystkim zabezpiecza czesci stalowe silnika- czyli wal i lozyska przed korozja tworzaca sie dlatego, ze nitrometan jest higroskopijny i bardzo szybko "sciaga" wode do silnika.A także neutralizuje kwasy powstałe w wyniku splania mieszanki i pozostałości nitrometanu.
Lepiej jest nie wykrecać świecy nie tylko z powodu wyrabiania gwintu, ale także z powodu brudu. Często na około świecy jest pełno kurzu i brudu, przy wykrecaniu świecy i wlewania olejku ten brud dostaje się do środka jeśli najpierw dokładnie go nie wyczyścimy.



Chevy - Pon Sty 16, 2006 12:20 pm
" />hpi zaleca wlewanie aro po przez odkrecenie swiecy no i mozna tez do gaznika



NoweAutko - Pon Sty 16, 2006 4:18 pm
" />Witam!
Dzisiaj troche pojezdzilem autem w terenie, po zamarznietym blocie i takie tam.
Teraz jest troche brudne, jak to jest czy powinno sie je czyscic z tego piastku czy tez nie??
Co do ARO to zrobilem tak jak kazaliscie czyli po jezdzie wlalem troche do wezyka od gaznika po czym wyjalem wezyk od tlumika i zaczalem dmuchac niestety ten olej jest gesty i nie chcial wplynac do gaznika. Zakrecilem wiec troche roto i tak go zostawilem.

Moje pytanie czy czysciicie wasze modele po kazdej jezdzie?
I co do tego ARO czy mozna krecic roto po wlaniu go do wezyka??



Adam Dylewski - Pon Sty 16, 2006 4:35 pm
" />Ja myje model po każdej jeździe.
No i mam pytanie czy zawsze trzeba wylewać ze zbiornika pozostałe paliwo. Nawet jeśli na drugi dzień mam zamiar jeździć ?

Pozdrawiam Adam



Piotr Michalski - Pon Sty 16, 2006 4:42 pm
" />
">No i mam pytanie czy zawsze trzeba wylewać ze zbiornika pozostałe paliwo. Nawet jeśli na drugi dzień mam zamiar jeździć ?Czemu wylewać? Jak zamierzasz skończyć jazdy to wypalasz całe paliwo i koniec. A należy to robić bo zaschnięte paliwo w wężykach to nic przyjemnego.



Adam Dylewski - Pon Sty 16, 2006 4:57 pm
" />no ale np. jeżdzę no i musze skończyć a w zbiorniku paliwo zostało to czy musze je spuścić albo chociaż zassać wężyk z tłumika zeby paliwe zeszło z gaźnika i wężyka do zbironika.
Chodzi mi o sytuacje w których na drugie dzień znów jeżdże ale jeden dzień przerwy i znów.

Pozdrawiam Adam



KrzychOlsztyn - Pon Sty 16, 2006 5:00 pm
" />co do HPI im raczej jest na rękę zeby ciagle wkrecac i wykrecać swiecę bo zawsze to TY mozesz POŁOZYĆ cięzko uciułaną kaske$$$ na nową głowice i nowy gwint który oczywiście nie jest tanim elementem. Co do tego dmuchania hehe nie ma to jak obslinony wezyk . Jak chcecie to moge Wam sprzedac za grosze strzykawki plastikowe medyczne. nówki zapakowane fabrycznie tyle ze po terminie troche. jako taka mała Pompeczka do aro w sam raz Handluje sprzetem medycznym na Allegro wiec jako ktoś chce troche wygodny to za grosze moge rozdać tych strzykawek modelarzom do tłoczenia olejów i powietrza. Koszt 2 zł plus przesyłka listowna . Co do ARO. Ja uzywam najczesciej WDy 40stki psiknąc ze 2 x pokrecic troche wałem ja mam EZ start akurat, ale mozna i szarpanką tez kilka razy pociągnąć i silnik zabezpieczony przed wilgocią . Co do filtra. To nie mozna a KONIECZNE jest zawsze jego wyczyszczenie. Jeźdząc po sniegu, nawet bez wjezdzania w zaspy itp, poprostu woda sie skrapla nam na filtrze i pootem sie okazuje ze model troche muli podczas jazdy bo dotykami filtra a tam mokry!. Koniecznie kontrolowac nalezy filtr powietrza, to poodstawa. beż filtra powietrza bardzo szybko sniszczymy tłok i cylinderek. ZAWSZE silnik powinien miec świezo oczyszcozny filtr powietrza przed kazdą jazdą. Nalezy w zimie takze kontrolowac filtr po co kazde 20 minut, a szczególnie gdy temperatura jest około -3 stopni to wilgość dość mocno krazy w powietrzu. Bo np z czego się bierze SZADŹ na drzewach po nocy? własnie z wilgoci krążącej w powietrzu mimo mrozu



Piotr Michalski - Pon Sty 16, 2006 5:03 pm
" />
">no ale np. jeżdzę no i musze skończyć a w zbiorniku paliwo zostało to czy musze je spuścić albo chociaż zassać wężyk z tłumika zeby paliwe zeszło z gaźnika i wężyka do zbironika.
Chodzi mi o sytuacje w których na drugie dzień znów jeżdże ale jeden dzień przerwy i znów.

Pozdrawiam Adam

Bierzesz butelke do tankowania, wyciagasz paliwo i koniec.



Adam Dylewski - Pon Sty 16, 2006 5:13 pm
" />o ile dobrze mi się wydaje nie pytałem jak to zrobić tylko czy trzeba to robić

Pozdrawiam Adam



Piotr Michalski - Pon Sty 16, 2006 5:18 pm
" />"o ile dobrze mi sie wydaje" to pytałeś czy możesz zassać wężyk
Odpowiedź na Twoje kolejne pytanie:
Paliwo nie powinno zostać w baku ani w wężykach.
Takiej też odpowiedzi udziełem Ci w pierwszym poście.



NoweAutko - Pon Sty 16, 2006 8:18 pm
" />Powiedzcie jak to jest.
Jezeli po pol godzinnej jezdzie wykrecam filtr powietrza i widze ze nie jest on brudny, jak scisiam woda nie kapie to czy powinienem go mimo to umyc zalac olejem??



Tomasz Ostrowski - Pon Sty 16, 2006 8:19 pm
" />
">Powiedzcie jak to jest.
Jezeli po pol godzinnej jezdzie wykrecam filtr powietrza i widze ze nie jest on brudny, jak scisiam woda nie kapie to czy powinienem go mimo to umyc zalac olejem??


przsekombinować też nie jest dobrze
jaki to filtr?



NoweAutko - Pon Sty 16, 2006 8:30 pm
" />Standardowy w savie 25



Tomasz Ostrowski - Pon Sty 16, 2006 8:47 pm
" />
">Standardowy w savie 25

znaczy ten w plastikowej oprawce, to jak gąbka jest biała to jej nie ruszaj.



NoweAutko - Pon Sty 16, 2006 8:52 pm
" />o qrde a ostatnio ta wlasnie biala gabke wyjalem (taka troche cos z niebieskim) umylem ja i nalozylem olej rycynowy. Tak sie chyba robi??



hopkins_fbi - Pon Sty 16, 2006 8:56 pm
" />
">o qrde a ostatnio ta wlasnie biala gabke wyjalem (taka troche cos z niebieskim) umylem ja i nalozylem olej rycynowy. Tak sie chyba robi??

No właśnie odnośnie... filtrów dobry temat.. Mam filterki K&N ponieważ uważam że te filterki z gąbką itd:P to .... I mam pytanko w czym najlpiej moczyć filtr powietrza ?-chodzi mi o olej



Tomasz Ostrowski - Pon Sty 16, 2006 9:09 pm
" />
">o qrde a ostatnio ta wlasnie biala gabke wyjalem (taka troche cos z niebieskim) umylem ja i nalozylem olej rycynowy. Tak sie chyba robi??

to niebieskie to był olej do filtra
a jak gąbka była biała to znaczy czysta i było jej nie ruszać.
ten filtra z tego co wiem jest dwuwarstwowy, więc nawet małe zabrudzenie pierwszej gąbki to jeszcze nie tragedia
poczekaj do lata jak pojeździsz w pyle to po godzinie jazdy ta gąbka bedzie ciemna i wtedy będziesz czyścił.

Na polu to sie ją płucze paliwem, potem otrzepuje żeby przeschła, nasącza olejem, pomietosi trochę żeby olej ładnie się rozszedł, wkłada do modelu i jeździ dalej



Tomasz Ostrowski - Pon Sty 16, 2006 9:10 pm
" />
">o qrde a ostatnio ta wlasnie biala gabke wyjalem (taka troche cos z niebieskim) umylem ja i nalozylem olej rycynowy. Tak sie chyba robi??

No właśnie odnośnie... filtrów dobry temat.. Mam filterki K&N ponieważ uważam że te filterki z gąbką itd:P to .... I mam pytanko w czym najlpiej moczyć filtr powietrza ?-chodzi mi o olej

a on jest mokry czy suchy
pytam bo nie znam się na KNach w modelach



Adam Dylewski - Pon Sty 16, 2006 9:19 pm
" />a gdyie moyna kupic ten filtr K&N i po co wiara np. przeprowadza ten waz od powietrza i umieszcza go przed przednim lub tylnim zderzakiem ?

Pozdrawiam Adam[/list][/code]



NoweAutko - Pon Sty 16, 2006 9:30 pm
" />wlasnie cos sprawdzilem jak lekko scisne ten filtr (zamontowany) to czuje delikatnie olej na palcach. Czy to znaczy ze dawalem za duzo oleju rycynowego (mowa o dotykaniu tej drugiej warstwy -szarej)



Tomasz Ostrowski - Pon Sty 16, 2006 9:44 pm
" />
">wlasnie cos sprawdzilem jak lekko scisne ten filtr (zamontowany) to czuje delikatnie olej na palcach. Czy to znaczy ze dawalem za duzo oleju rycynowego (mowa o dotykaniu tej drugiej warstwy -szarej)

znaczy że jest dobrze
to jest filtr tzw mokry, czyli gąbka ma być nasączona olejem



Tomasz Ostrowski - Pon Sty 16, 2006 9:45 pm
" />
">a gdyie moyna kupic ten filtr K&N i po co wiara np. przeprowadza ten waz od powietrza i umieszcza go przed przednim lub tylnim zderzakiem ?

Pozdrawiam Adam[/list][/code]


raczej przed przednim, żeby więcej powietrza łapał.
poszperaj w sieci to znajdziesz takie zestawy tuningowe



Adam Dylewski - Pon Sty 16, 2006 9:49 pm
" />widziałem w jednym model żę miał zrobione z tyłu.
Ale czy to dużo daje ?

Pozdrawiam Adam

PS: gdzie można kupić bo nie moge znaleźć



Tomasz Ostrowski - Pon Sty 16, 2006 9:55 pm
" />
">widziałem w jednym model żę miał zrobione z tyłu.
Ale czy to dużo daje ?

Pozdrawiam Adam

PS: gdzie można kupić bo nie moge znaleźć


pewnie więcej paliwa można silnikowi dać

tu sobie pooglądaj



Adam Dylewski - Pon Sty 16, 2006 10:07 pm
" />bajeranckie turbo sprężarki ciekawe ile takie cacko daje mocy.

Pozdrawiam Adam



Tomasz Ostrowski - Pon Sty 16, 2006 10:08 pm
" />
">bajeranckie turbo sprężarki ciekawe ile takie cacko daje mocy.

Pozdrawiam Adam


...
dobra, już nic nie napiszę ...



Piotr Michalski - Wto Sty 17, 2006 8:09 am
" />
">bajeranckie turbo sprężarki ciekawe ile takie cacko daje mocy.

Pozdrawiam Adam

Czy Ty znowu chcesz, żeby temat był zamknięty? Pisz na temat albo dodatkowo jeszcze Ty dostaniesz bana, bo widzę, że nie dochodzi.



hopkins_fbi - Wto Sty 17, 2006 9:14 am
" />
">o qrde a ostatnio ta wlasnie biala gabke wyjalem (taka troche cos z niebieskim) umylem ja i nalozylem olej rycynowy. Tak sie chyba robi??

No właśnie odnośnie... filtrów dobry temat.. Mam filterki K&N ponieważ uważam że te filterki z gąbką itd:P to .... I mam pytanko w czym najlpiej moczyć filtr powietrza ?-chodzi mi o olej

a on jest mokry czy suchy
pytam bo nie znam się na KNach w modelach
Mokry. dostałęm oryginalny olej przy zakupie... a teraz niewiem czym go zastąpić.



Tomasz Ostrowski - Wto Sty 17, 2006 9:35 am
" />
">o qrde a ostatnio ta wlasnie biala gabke wyjalem (taka troche cos z niebieskim) umylem ja i nalozylem olej rycynowy. Tak sie chyba robi??

No właśnie odnośnie... filtrów dobry temat.. Mam filterki K&N ponieważ uważam że te filterki z gąbką itd:P to .... I mam pytanko w czym najlpiej moczyć filtr powietrza ?-chodzi mi o olej

a on jest mokry czy suchy
pytam bo nie znam się na KNach w modelach
Mokry. dostałęm oryginalny olej przy zakupie... a teraz niewiem czym go zastąpić.

najlepiej olejem do filtrów, u Rojny olej asso za 9 zeta, olej RT za 16 u Bzioma



Kotrrin - Nie Paź 29, 2006 6:03 am
" />A Pan w sklepie na Bitwy Warszawskiej powiedizał, że aro - to jakmodel na dłużej niż 2 tygodnie odstawaim, a paliwko zawiera olej więc spoks na parę dni - czyli do 2 tygodni może zostać i ni cię nie dzieje?
Kto tu ma rację...

Pzdr



Tomasz Ostrowski - Nie Paź 29, 2006 6:38 pm
" />
">A Pan w sklepie na Bitwy Warszawskiej powiedizał, że aro - to jakmodel na dłużej niż 2 tygodnie odstawaim, a paliwko zawiera olej więc spoks na parę dni - czyli do 2 tygodni może zostać i ni cię nie dzieje?
Kto tu ma rację...

Pzdr


ale paliwo zawiera też nitrometan, który jest hygroskopijny i po 11 dniach może się okazać, ze powierzcnie w silniku są nieco przyrdzewiałe
mam już czwarty model, wszystkie zalewałem aro po jeździe, a jeździłem raz na tydzień
nie zalewałem tylko jak miałem jeździć następnego dnia



Tomasz Ostrowski - Nie Paź 29, 2006 6:39 pm
" />
">A Pan w sklepie na Bitwy Warszawskiej powiedizał, że aro - to jakmodel na dłużej niż 2 tygodnie odstawaim, a paliwko zawiera olej więc spoks na parę dni - czyli do 2 tygodni może zostać i ni cię nie dzieje?
Kto tu ma rację...

Pzdr


ale paliwo zawiera też nitrometan, który jest hygroskopijny i po 11 dniach może się okazać, ze powierzcnie w silniku są nieco przyrdzewiałe
mam już czwarty model, wszystkie zalewałem aro po jeździe, a jeździłem raz na tydzień
nie zalewałem tylko jak miałem jeździć następnego dnia
mam cały czas tę sama butelkę aro kupioną za 16zł



Kotrrin - Nie Paź 29, 2006 7:32 pm
" />No tak, koszt aro to nie jest największy problem, inne sprawy kosztują więcej - pytanie raczej dotyczyło chyba "złotego środka" między koniecznością a minimum.
Pzdr
Powered by WordPress, ©