ďťż
Zachowanie dyferencjału kulkowego




sumpirowicz - Pon Paź 01, 2007 9:27 am
" />Witajcie,
gdy obracam kołami (albo po wyjęciu dyfra - gdy obracam kielichy dyfra - zębatka dyfra nieobciążona) dyferencjał kulkowy (dokładnie: w modelu Tamiya TB-02) to wyczuwam zmienny opór "po obwodzie", a więc są takie miejsca (kąty obrotu), gdzie można łatwiej przekręcić kielichy dyfra, ale są takie, gdzie idzie to nieco oporniej. Nie są to duże różnice, ale są wyczuwalne - dyfer nie chodzi idealnie gładko.
Czy to jest normalne? A jeżeli nie to co zrobić, żeby zmienić ten stan rzeczy.
Zaznaczę, że dyfry przejechały kilka pakietów, same się nie rozkręcają, a ja nie pamiętam, czy tak chodziły od nowości, czy to się zmieniło po jeździe...
pozdrawiam
Sławek




bula - Pon Paź 01, 2007 9:58 am
" />Kulki w dyfrze lubią się ścierać i jeżeli będzie z jednej ich strony gładka powierzchnia, a z drugiej starta to to będziesz czuł opór w niejscu gdzie kulki są przytarte.



sumpirowicz - Pon Paź 01, 2007 10:09 am
" />Ale ścierają się, bo:
- dyfer jest za mocno/luźno skręcony?
- dałem za mało smaru do dyfrów?
- dostał się tam kurz/piasek/inne badziewie?
- materiał na kulki/bieżnie jest kiepski?
- inne - jakie?
tak jak pisałem - autko jest zaledwie po kilku pakietach, więc jak się dyfry zużywają to chyba trochę za szybko :/
pozdrawiam
Sławek



snochems - Pon Paź 01, 2007 10:49 am
" />
">Ale ścierają się, bo:
- dyfer jest za mocno/luźno skręcony?
- dałem za mało smaru do dyfrów?
- dostał się tam kurz/piasek/inne badziewie?
- materiał na kulki/bieżnie jest kiepski?
- inne - jakie?
tak jak pisałem - autko jest zaledwie po kilku pakietach, więc jak się dyfry zużywają to chyba trochę za szybko :/
pozdrawiam
Sławek


Nic nie jest wieczne kazda czesc sie musi kiedys zuzyc
Ale fakt dyfer moze byc za mocno skrecony

Pozdrawiam Damian




bula - Pon Paź 01, 2007 11:21 am
" />Wszystkie z możliwych przyczyn które podałeś mogą być powodem nadmiernego zurzycia dyfrów. Jednakże jest to prawie nowy model przypuszczam że albo przesadziłeś z jego zblokowaniem, albo był fabrycznie za mocno zakręcony. Najlepiej zrobisz jak rozbierzesz te dyfry i sam ocenisz jeżeli będzie odpowiednio nasmarowany jeden powód Ci odpadnie, i tak samo jeżeli zobaczysz że jest tam brud będziesz musiał doszczelnić dyfry. Jednak wg mnie dyfry poprostu za dużo skręcone. Nie wolno sciskać dyfrów do oporu i przykręcasz co 1/8, 1/6 obrotu nie więcejaż do uzyskania żądanego efektu - ja tak robię i dyfry są ok a model ma rok



kuzilodz - Pon Maj 26, 2008 10:36 am
" />mialem podobnie w moim tb-02 ale szybko to usunąlem poprzez założenie między łożysko oporowe a łeb śruby/ sprężyne podkładki grubiści 0,3 mm pomogło i wszystko dziala płynnie



sumpirowicz - Pon Maj 26, 2008 11:51 am
" />Witaj,
dziękuję za podpowiedź - spróbuję tak zrobić
Tak mi się wydawało, że to konstrukcja sprężyny powoduje takie zachowanie dyfra, bo np. w dyferencjale ze sprężyną zrobioną z podkładek sprężynujących do TT-01 (takie talerze) czegoś takiego nie było i nie ma...
pozdrawiam
Sławek



KiT - Pon Maj 26, 2008 11:55 am
" />powinieneś rozebrać dyferencjał i:
- oczyścić zanieczyszczenia z bieżni łożyska oporowego śruby.
-przeprowadzić inspekcję bieżni czy źleb nie jest za duży i czy jest równiomierny. Czy bieżnie są poprawnie osadzone na kielichach tzn, płasko przylegają i nie przemieszczają się;
- potoczyć kulki po szkle i zobaczyć czy nie "myszkują" wtedy są nierównomiernie starte;
- użyć właściwego smaru do dyrefencjałów (nie za dużo);
- sprawdzić łożyska czy nie stawiają oporu (za wyjątkiem oporowego );

Skręcić dyferencjał (maksymalny siła skrętu to ta w której wkręcając śrubę już poczujesz granicę większego oporu na wkręcaniu śruby. Od tego położenia producenci zalecają zazwyczaj cofnąć 1/8 - 3/8 obrotu. I to jest pozycja maksymalna. Sprawdź w instrukcji jak jest u Ciebie.

Przeprowadzić test ponownie. Jeśli objawy się powtórzą a żaden z elementów nie wykazywał zużycia i dyferencjał jest poprawnie skręcony to obwiniałbym łożysko oporowe.
Powered by WordPress, ©