ďťż
Zamykanie Kierownice??




Piotrek_Taurus - 2008-05-02, 19:55
Chlopaki, ma taki problem. Czasami mi przy jazde sie wyswietla czerwony sygnal pasow, i jakby sie mi zamykala kierownica. Czy ktos niewie? Moge to byc TRS? Dzieki




GAZDA - 2008-05-06, 22:45
przez ten trs dzieją sie różne dziwne rzeczy, ale tego nie słyszałem jeszcze...
trudno powiedzieć



piotrekzet - 2008-05-07, 06:25
Sygnał pasów może być od czujki w fotelu kierowcy... Ale nie rozumiem o co chodzi z tym zamykaniem kierownicy...



mardan03 - 2008-05-07, 20:26
Pomóc nie pomogę bo jestem laik w tym ale mam pytanko:

nie rozumiem "zamyka się kierownica"? Co to za objawy? da się inaczej to opisać?




Piotrek_Taurus - 2008-05-19, 21:26
zdiala to tak, ze jezeli ja jade akiekolwiek predkosca, tak mi czasami jakby zamykala kierownica, niewiem jak powiedzec..... ale niezamnke na 100% ale idze bardzo cieszko krecic. ale dziala to tyklo czasami.... tak raz za miesac...



piotrekzet - 2008-05-20, 05:38
Chyba wiem o co chodzi... blokuje i nie możesz ruszyć tą kierownicą? Ale jak szybko jedziesz? Bo jeśli szybko to może w III gen. jest tak, jak mam w swoim audi, to normalne, że ciężko chodzi kierownica przy dużej prędkości. Albo sypie się maglownica... Jeszcze obejrzyj poduszki od silnika, u kolegi tak blokowało, kierownica po skręcie nie wracała i to była właśnie jakaś poduszka. Wie, że to dziwne, ale to z opowiadania kolegi



Piotrek_Taurus - 2008-05-22, 15:21
dzieki, predkosc nie jest wazna, bo to robi okasiowo..... tak raz za 14 dni, niewiem, po prostu sie wyswietli signal pasu i kierownice chodzi barzdo ciezko.... par sekund i idzie zas normalnie...



brolcio - 2008-05-22, 17:00
Prawdopodobnie jest to efekt uszkodzonej pompy wspomagania - zapalanie się innych kontrolek może być efektem blokowania paska wielorowkowego i w następstwie alternatora co powoduje spadek napięcia i problemy z instalacją elektryczną. Sprawdz (jak się da) czy nie ślizga sie pasek wielorowkowy (napędzający osprzęt silnika) - moze jest np pokryty olejem itp.



piotrekzet - 2008-05-23, 05:07
Brolcio, podsunąłeś mi inny pomysł - może blokuje się klima?



Piotrek_Taurus - 2008-05-23, 11:26
hmm mi klima niefunguje.... mam kdzies diure



brolcio - 2008-05-23, 16:44
Z tą klimą to możliwe - jeżeli gdzieś coś załączy sprzęgło klimy, a sama sprężarka jest zblokowana to możliwe, że pasek przestanie się kręcić - to spowoduje atrakcje w postaci wyłaczenia pompy wspomagania itd. Profilaktycznie odłącz wtyczkę od kompresora klimy i zobacz co będzie. Jeszcze jedno (może to zabrzmi dziwnie) ale w jakiej pozycji masz nastowiony nawiew/klimę - jeżeli na AC lub na szyby to jest to jeszcze bardziej prawdopodobne.



Piotrek_Taurus - 2008-05-24, 11:30
mi to robi przy akiekolwiek pozycji nawiewu, robi to tylko czeasami mysleam ze to robi staycjka + zamek kierownice, no niewiem, zobaczymy co bedzie... ale barzdzo dziekuje wszystkim



Żeton - 2008-05-29, 20:58
Piotrek, podajesz typowy objaw dla "padniętego" łożyska na kole pasowym sprzęgla napędu klimy. To koło kręci się zawsze wraz z paskiem klinowym (niezależnie od tego czy klima być załączona - gdy elektrosprzęgło klimy jest włączone, czy wyłączona - wtedy sprzęgiełko klimy jest wyłączone).
Miałem to samo - najpierw od czasu do czasu (przeważnie słychać hałas zdychającego łożyska i żle działające wspomaganie bo pasek był blokowany tym łożyskiem), a potem zblokowało na amen, tak że nawet rozrusznik nie był w stanie pokręcić silnikiem.
Trzeba wymienić łożysko (typ 5106WCC, ok 20 zł) - aby zdjąć koło najpierw wykręcić śrubę mocującą tarczę sprzęgła i zdjąć pierścień Segera mocujący koło.
Jak nie zrobisz tego teraz to rozwali ci całe sprzęgło klimy a czasem nawet sprężarkę !!!
Jak dasz maila to prześlę ci instrukcję.



Piotrek_Taurus - 2008-05-31, 12:59
BabunekP@seznam.cz dzieki barzdzo



CorradoGl - 2008-11-09, 20:42
To i ja się podepnę do tematu

Mam podobny problem, czasem tak jakby nie działało wspomaganie - dzieje się to włącznie z zapaleniem kontrolki pasów i/lub drzwi, nie działają szyby i radio. Słychać jakiś stycznik pod kierownicą (rozebrałem cały moduł z bezpiecznikami aby wysuszyć ew może wilgoć...)

Co dziwniejsze na P i N jest OK. Stąd moje pytanie, czy wspomaganie ma gdzieś jakąś część elektryczną? może jest półsterowane?



taurus - 2008-11-10, 14:45
A cruise control dziala Ci wtedy? Na moj gust tez nie, prawda?



CorradoGl - 2008-11-10, 19:51
hmm nie wiem...
ale weliminowałem to, mam nadzieje. Przy skrzyni wyczyściłem konektory i rozebrałem tablicę z bezpiecznikami - tymi w środku wysuszyłem, wyczyściłem i działa - styczniki do wymiany, profilaktycznie.

I radio działa!!!
Swoją drogą bardzo ciekawie się rozbiera CAŁY ten moduł na części pierwsze... a jeszcze ciekawiej się go składa - a o montazu/demontazu nie wspomnę...



Piotrek_Taurus - 2008-11-11, 10:34
mo to niediala od tej pory co odloczam kluczyk we stacyjce tylko do polohy OFF. Ale to samo mi to robilo...



Piotrek_Taurus - 2008-11-21, 09:21
A vymienilem TRS, a wydaje sie ze jest spokoj....



CorradoGl - 2008-12-20, 08:12
Roziązane! doszedłem sam a potem na jakimś forum anglojęzycznym znalazłem. Wina leży w czujniku położenia lewarka zmiany biegów (tego przy skrzyni) docisłem na chama i działa...



taurus - 2008-12-20, 17:33
No a ten czujnik o ktorym mowisz, to nie jest TRS?



Piotrek_Taurus - 2008-12-22, 11:30
Jaki to czujnik????



taurus - 2008-12-22, 12:05
Czarna, plastikowa skrzyneczka na gorze skrzyni.
T R S = Transmission Range Sensor



CorradoGl - 2008-12-28, 17:08
Hahaha no tak, rzeczywiście - widać jak to pisałem musiałem być hmm... zmęczony (powiedzmy)
a tak serio - nie skojazylem ze to to akurat - pomimo, że gdzieś czytałem o Transmission Range Sensor ale żeby TRS? Tępy człowiek jest...



Jareckik34 - 2009-11-03, 19:43
W dniu dzisiejszym zaczęło mi się dziać dokładnie to samo. Najpierw przy włączonym biegu nie działało radio a teraz zapala się kontrolka od nie zapiętych pasów i nie działa wspomaganie. Sprawdziłem pasek wielorowkowy pod względem napięcia ale jest ok. Też sądzę że to ta skrzyneczka czarna plastikowa na szkrzyni biegów. Co z nią zrobić?



RadAg! - 2009-11-04, 01:10
Hmmm. Ja nie mialem z tym nigdy problemow, Widac po postach ze to bolaczka 3 generacji. Jezeli to TRS to nie wiem czy to sie wogle naprawia, doradzalbym wymiane ale moze ktos bardziej doswiadczony napisze pare slow...
Powered by WordPress, ©