ďťż
Żarówki HB5 100W Czy nie wypalą lampy w Taurusie III gen




Civiczek - 2008-12-28, 11:29
Czy używa ktoś żarówek

HB5/9007 100W

Bo standard jest 55W. Głównie chodzi mi o to czy nie wypalą lampy w Taurusie III gen.




GAZDA - 2008-12-28, 11:47
stopi cie sie reflektor, daj se spokoj w jakimis wynalazkami...



RadAg! - 2008-12-28, 11:58
Jezeli zarowka jest silniejsza od nominalnej jest duze prawdopodobienstwo ze zarowka zniszczy lefrektor, poza tym musi to miec jakis wplyw na caly system elektryczny...



Civiczek - 2008-12-28, 21:22
To jak poprawić swiatła ? Bo są tragiczne... lampy są nowe.




RadAg! - 2008-12-28, 22:16
Byl o tym topic na forum - szukaj!



cezar62 - 2008-12-28, 22:28

poza tym musi to miec jakis wplyw na caly system elektryczny

Ano, prawa Ohma nie przeskoczysz.
Przy stuprocentowym dołożeniu mocy proporcjonalnie wzrośnie ci prąd.
A to właśnie prąd "grzeje" i "pali" instalację elektryczną.
Ktoś zaprojektował całość, obliczył moce, prądy i dobrał do nich przekroje przewodów.
Reflektory, to szczegół, gdy mogą ci się powypalać gniazda, a nawet wogóle zapalić instalacja...



BoMBowiec - 2008-12-28, 23:48
Poprawianie swiatel - metody sa 2:

- polerowanie szkiel, regeneracja odblysnikow, wymiana zarowek na np. Osram NightBreaker, Philips GT, Philips NightGuide.

- wstawienie soczewek + xenony



piotrekzet - 2008-12-29, 08:10
Jest jeszcze jedna dobra metoda - ustawienie świateł W taurusie mam ciut za bardzo w dół, za to w pontiacu za bardzo w górę Taurus idealnie oświetla to co mam przed maską a pontiac odległy horyzont



BoMBowiec - 2008-12-29, 19:00
O tak oczywistej rzeczy to nawet nie wspominalem



Civiczek - 2008-12-29, 20:18
Ja ustawione lampy mam bardzo dobrze. A pozatym 2 lampy mam nowiutkie ... Zarówki Philips.

Chyba jednak zdecyduje się na zestaw xenon... są już na allegro po 189 zł



brolcio - 2008-12-30, 05:15
Jest jeszcze 3-cia metoda - przeróbka na H4 - ja tak mam (wymiana odblaśników, czyszczenie lampy, regeneracja klosza plus dobre zarówki (mam Narva plus 60% more light) i świeci to całkiem nieźle. Dodatkowo lampy mi świecą zgodnie z europejskimi wytycznymi.



Bogdan - 2008-12-30, 11:19
Problem fatalnych ! warunków jazdy ze światłami jakie ma III jest zapewne dla wszystkich niezwykle uciążliwy. Niezależnie od tego czy są to nowe, czy też stare reflektory. Polerowałem, zamawiałem nowe i wciąż to samo. Chetnie zapoznam sie z technologią przeróbki na soczewki- jeśli ktoś takowe ma (fotka, porady itp). Natomiast co do 100 W faktycznie moze być problem, bo to 2x tyle co obecnie aczkolwiek nie obawiałbym się np. +50% lub 70% bo z tego co wiem- większa moc nie musi generować proporcjonalnego wzrostu temperatury. Żarnik w tych żarówkach jest krótszy (nowe technologie) i wówczas nie ma takiej temperatury. Inaczej wszystkie te wynalazki byłyby nie do zastosowania w jakichkolwiek lampach (chyba że do grilowania na piknikach!). Podstawowa wada "naszych" lamp to rozproszenie światła. Dla jadących z naprzeciwka może się wydawać że mam włączone długie i często nawet "blindują" a ja i tak mało co widzę. Może wspólnie wymyślimy rozwiązanie tego problemu?

Pozdrawiam



GAZDA - 2008-12-30, 14:12
ja mam dobry wzrok, mi swiatelka nie przeszkadzaja, jeden mam nizej prawy zdecka wyzej i wyglada jakby asymetrycznie swiyecily...



RadAg! - 2008-12-30, 17:04
Ja tez nie narzekam. Wszak mam nowe klosze i jest lepiej niz bylo. Doskonale nie jest ale jak nie mam pewnosci co jest 50m przede mna to sobie doswietlam dlugimi.



brolcio - 2008-12-30, 20:20
Z zwykłymi soczewkami jest problem bo jest w lampie mało miejsca. Rozważałem montaż soczewek (mam nawet zakupiony stosowny zestaw drogowe plus mijania - jednak w środku reflektora jest zbyt mało miejsca na coś takiego. Jedyną alternatywą jest soczewka typu bi-ksenon ew bi-h7. Jeżeli zakupi się zestaw z piersćieniami dekoracyjnymi (tymi srebrzonymi) to sama operacja przeróbki to prościzna. Jedynym problemem może być długość soczewki (może mieć ponad 18 cm) a w takim przypadku może okazać się konieczne wycinanie otworów w przednim pasie (laminat).
Moje rozwiązanie jest znacznie prostrze - rozbieram reflektor (uwaga bo jest zgrzewany), demontuje stary odblaśnik - dopasowuje nowy (odpowiednio go podcinam - nadaje się od matiza, lanosa lub najlepszy z tego co testowałem jest z ibizy/cordoby ten co "udaje" zespolony reflektor z dwóch okręgów), wklejam go, składam i uszczelniam reflektor, montuje i przerabiam kostke pod H4, ustawiam i działa. Po drodze warto zregenerować "szkło" (wiem, że to z tworzywa) i można się cieszyć tym, ze w nocy mamy dobrze oświetlona drogę.



Civiczek - 2008-12-30, 21:25
Bardzo ciekawy pomysł ... Czy mógłbys zamieścić jakieś zdjęcia swoich lamp po takiej przeróbce?



piotrekzet - 2008-12-31, 07:09
Brolcio, widzę, że lubisz się bawić ze światłami... A masz jakiś pomysł jak zrobić żeby były takie jak tu: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7403970 ? Od czego by pasowały? Mam podobne w pontiacu ale na zamiankę nie przypasują



brolcio - 2009-01-01, 21:44
Na pierwszy rzut oka są one takie jak w maluchu, na rynku w standardzie euro są nieco mniejsze prostokątne np autopal: http://www.autopal.com/unihead-lamps02.html, są jeszcze mniejsze w ofercie Boscha (też euro) - niestety nie mam linka, ale mam gdzieś taką lampę (występowały np w trans sportach w wersji euro) lub w wersji usa najnizsze jakie widziałem występujące np w Camaro 93-97.
Powered by WordPress, ©