ďťż
Zasady umieszczania zdjęć na forum - koniecznie przeczytaj!!




AceKarol - 2008-01-28, 18:48
Witam,

w związku z pojawiającymi się co jakiś czas zdjęciami o bardzo dużych rozmiarach, w trosce o estetykę forum i rachunki modemowców administracja forum postanowiła co następuje:
- maksymalny rozmiar obrazków wklejanych na forum to 640 pikseli przypadających na dłuższy bok zdjęcia
- każde odstępstwo od tej zasady będzie skutkowało zmianą zdjęcia na link ze stosownym komentarzem moderatora
- notoryczne wklejanie zdjęć o większej rozdzielczości będzie skutkowało ostrzeżeniami, a w przypadkach ekstremalnych ostrzegawczymi banami
- jeżeli macie zdjęcia, w przypadku których zdecydowanie jest uzasadniona większa rozdzielczość, wklejajcie je jako linki lub miniaturki.
- każde zdjęcie który chcecie aby było rozpoznane powinno być opatrzone adnotacją zawierającą co najmniej godzinę wykonania i kierunek lotu samolotu - posty nie spełniające tego warunku będą w całości usuwane
- każde zdjęcie powinno być wykadrowane w przemyślany sposób, zdjęcia nie spełniające tego warunku będą USUWANE bez ostrzeżenia! (podstawy kadrowania zamieszczamy poniżej)

W jednym poście może się znaleźć maksymalnie 10 zdjęć! Gdy jest więcej, to należy je rozbić na odpowiednią ilość postów!
W przypadku złamania ustalenia, zdjęcia będą zamieniane na linki, a jeśli będzie ich o wiele za dużo, to po prostu post zostanie usunięty!

CYTOWANIE POSTÓW
- cytując post wybierz z niego tylko tą część, do której się odnosisz
- nie buduj piramid cytatów, tzn. nie cytuj całych postów, w których już były jeden lub więcej cytatów, lecz starannie wybierz treść, do której będziesz się odnosił
- jeżeli zdjęcie do którego się odnosisz jest jednoznacznie opisane, zacytuj tylko ten opis, a nie całe zdjęcie
- posty zawierające cytaty nie spełniające powyższych warunków będą usuwane w całości

W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, administracja forum pozostaje do waszej dyspozycji.




AceKarol - 2008-01-28, 18:50
Jednym z najczęściej pojawiających się błędów przy prezentowaniu zdjęć na naszym forum, jest ich niepoprawne/nieprzemyślane kadrowanie*, lub wręcz jego brak.
Każdy z użytkowników wklejających swoje zdjęcia na forum musi zdawać sobie sprawę z faktu, że zostaną one ocenione nie tylko pod kątem zawartości, lecz również jakości przygotowania.
Choć dyskusje na ten temat przeważnie na łamach forum miejsca nie mają, to jednak każdy oglądający wyrabia sobie pewną opinię na temat użytkownika, który w sposób całkowicie nieprzemyślany, idąc po najmniejszej linii oporu, wkleja fotki, czasem nawet w dużych ilościach. Jaka to opinia - chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć :wink:
Aby zatem ukrucić ten niewdzięczny proceder, prezentujemy kilka własnych uwag na temat poprawności kadrowania zdjęć.

*kadrowanie - czyli odpowiednie przycięcie zdjęcia tak, aby zachować przyzwoite proporcje pomiędzy głównymi elementami zdjęcia, a tłem (w naszym przypadku pomiędzy samolotem a niebem).
Do kadrowania przeważnie używa się opcji "wytnij", "przytnij" lub w przypadku programów anglojęzycznych - "crop".

Samoloty ze smugą
W przypadku samolotów z wyraźnie widoczną smugą eleganckie wykadrowanie zdjęcia nie jest niczym trudnym. Wystarczy odrobina wyobraźni i chęci.
Przyjrzyjcie się poniższym zdjęciom:

1. ZŁE KADROWANIE - za dużo nieba dookoła samolotu

Kadrowanie tego typu powoduje, iż niepotrzebnie wydłuża się czas ładowania zdjęcia (a jeśli wkleimy pełny rozmiar, to również wydłużamy czas ładowania forum). Przecież nie po to je wklejamy, by inni mogli podziwiać... niebo... :wink:

2. ZŁE KADROWANIE - kompozycja całkowicie nieprzemyślana, samolot gdzieś w narożniku, ponadto bardzo dużo niepotrzebnego nieba.

Kadrowanie tego typu nie tylko wydłuża czas ładowania zdjęcia lub forum, ale świadczy również o kompletnym nieprzygotowaniu fotografującego do zamieszczenia tego zdjęcia, może być również postrzegane jako brak szacunku dla współforumowiczów, którzy niepotrzebnie muszą płacić za impulsy i błądzić oczami po ekranie, by cokolwiek zobaczyć... Czy tak chcemy być postrzegani

3. ZŁE KADROWANIE - dużo nieba przed samolotem

Choć można tu przypuszczać, iż fotografujący miał koncepcję pokazania na zdjęciu smugi za tym B747, to jednak nie przejął się wogóle częścią kadru znajdującą się przed samolotem, przez co cała estetyka uległa zachwianiu. Nie wspominając już po raz kolejny o impulsach, czasie ładowania itp...

4. POPRAWNE KADROWANIE - na kilka sposobów


Kadr został pozbawiony smugi, wyciągnięta została jednak kwitesencja całości, czyli samolot. Może nie najpiękniej, ale nie tracimy już czasu na załadoanie większego zdjęcia (powiększonego tylko o niebo i smugę).


Jak powyżej, tyle że fotografujący pokazał nam nieco smugi. Widać że kompozycja jest przemyślana, samolot "nie ucieka" w jakieś konkretne miejsce kadru, przed samolotem wystarczająco dużo nieba, by można było stwierdzić, że nie wbije się zaraz w żaden budynek. Pod lewym skrzydłem trochę więcej miejsca, co wynika tylko z ułożenia smugi.


Może nie najpiękniej, ale kompozycja mimo wszystko przemyślana. Samolot + więcej smugi, przy czym fotograf odciął niebo przed samolotem, postarał się też aby smuga była ukazana przy nieznacznym tylko wpływie na ilość nieba po bokach skrzydeł (panorama).

Ostatecznie fotografujący wybrał poniższą kompozycję:

Na wybór miały wpływ: chęć pokazania części smugi oraz zachowanie proporcji długości boków w stosunku 2:3 (stąd nieco więcej nieba wokół skrzydeł - co jednak nie przeszkadza, gdyż na forum została wklejona miniaturka).

Samoloty bez smug
Chyba jeszcze łatwiej wykadrować zdjęcia samolotów bez smug, niż ze smugami, nie ma bowiem konieczności zastanawiania się jak duży fragment smugi powinniśmy pokazać, i jak jej ułożenie wpłynie na całość kompozycji.

5. ZŁE KADROWANIE - zbyt dużo nieba, kompozycje nieprzemyślane


6. POPRAWNE KADROWANIE

Drugie zdjęcie, choć bardzo podobne do pierwszego, w większym stopniu oddaje wrażenie długości samolotu, poprzez pozostawienie nieznacznie większej ilości nieba przed i za samolotem, tak jednak, by pozostał on w centrum kadru (można powiedzieć, że zmieniono stosunki długości boków zdjęcia).

Przypadki szczególne
Oczywiście wszystkie powyższe uwagi odnoszą się do zdjęć "normalnych", w gruncie rzeczy nie promujących żadnych innych elementów niż sama maszyna.
Zdarza się jednak, że o ile samolot na zdjęciu nie jest niczym szczególnym, o tyle inne elementy kompozycji mogą być zdecydowanie ciekawsze. Należy się wtedy gruntownie zastanowić, co dokładnie chcemy wypromować na naszym zdjęciu i w jaki sposób tego dokonamy.

Spójrzmy na poniższy przykład: samolot pozostawia bardzo ciekawy ślad - oprócz smugi kondensacyjnej pojawiła się kondensacja znad skrzydeł.
Pomimo pionowego kierunku smugi, fotograf wybrał poziomy kadr:

Nie dość, że jest on nieciekawy, nie współgra z ułożeniem smugi - najważniejszego dla nas elementu kompozycji, to jeszcze powoduje, że niepotrzebnie wprowadzamy dużą ilość nieba po bokach samolotu.

Decydujemy się zatem na kadr pionowy:

Niestety i w tym przypadku fotograf popełnił błąd, nie umieszczając głównego motywu w pobliżu centrum kadru. Powoduje to znowu niepotrzebne wprowadzenie nieba a także błądzenie po ekranie w poszukiwaniu innych, ukrytych elementów, które nieistnieją!

Ostatecznie zatem fotograf wybrał następujące ujęcie:

Choć wydaje się, że samolot jest strasznie mocno wysunięty do góry, pamiętajmy, że to nie on jest głównym motywem zdjęcia, tylko jego ślad. A ten jest wyeksponowany poprawnie: zajmuje zbliżoną do centrum kadru pozycję i przedstawia wystarczająco duży fragment smugi, by było widać całą jej okazałość.

Inny szczególny przypadek. Fotograf polował na samoloty przelatujące na tle księżyca i choć się nie udało, jeden kadr wygląda obiecująco.
Czy jednak powinien go zaprezentować w takiej, przyciętej postaci:


czy też w postaci oryginalnej, a tylko pomniejszonej:


Jeżeli uważnie przeczytaliście całe te wypociny, to postawione pytanie powinno dla Was przybrać formę retoryczną :wink:

Tak zatem od dzisiaj kadrujemy w sposób przemyślany!

Wszystkie fotki: grztus



administrator - 2008-05-16, 22:42
[center]PHOTOBUCKET.COM
SPOSÓB WKLEJANIA MINIATUREK WRAZ Z ODNOŚNIKIEM[/center]
Ponieważ coraz więcej osób zamieszcza zdjęcia za pomocą photobucket.com, postanowiłem napisać ten krótki poradnik o linkowaniu miniaturek.
Mam nadzieję że kosmitek się nie obrazi za to, iż użyję również jego zdjęć.

SPOSÓB 1
Zakładam, że zdjęcia znajdują się już na serwerze photobucket
1. Wchodzimy na swoje konto z albumem, z którego chcemy pokazać zdjęcia, czyli np.
[center][/center]
W przypadku jeśli mamy utworzone podalbumy (ja tak robię), przechodzimy do odpowiedniego katalogu, np.:
[center][/center]

2. Najeżdżamy na zdjęcie, które chcemy zaprezentować i klikamy PRAWYM przyciskiem myszy, wybierając polecenie "WŁAŚCIWOŚCI":
[center][/center]

3. Pokazuje się nam nowe okno. Musimy w nim zaznaczyć i skopiować drugi z adresów (zaznaczony na obrazku czerwonym kolorem):
[center][/center]
Aby go zaznaczyć, wystarczy najechać myszką na wiersz z tym adresem, kliknąć prawym przyciskiem myszy w dowolnym miejscu tego wiersza i nacisnąć polecenie: zaznacz wszystko (albo klikamy lewym przyciskiem i naciskamy "ctrl" + "A").
Kiedy cały wiersz zostanie podświetlony, kopiujemy go poleceniem "ctrl" + "C" (lub po prawym kliknięciu "kopiuj"). Mamy w tym momencie skopiowany adres miniaturki.
[center][/center]

4. Wklejamy miniaturkę na forum, tak, by była widoczna w naszym poście:
W oknie wiadomości ustawiamy kursor w miejscu, gdzie wkleimy miniaturkę po czym naciskamy przycisk "Img" i nic więcej nie robiąc naciskamy "ctrl" + "V" (wklej). W okienku które wyskoczyło po naciśnięciu "Img" został wklejony adres naszej miniaturki!
[center][/center]
Naciskamy OK i nasza miniaturka jest już wklejona do postu. Pozostaje przypisać jej link do zdjęcia w pełnym rozmiarze.

[center]PRZYPISANIE MINIATURCE LINKU DO ZDJĘCIA W PEŁNYM ROZMIARZE:[/center]
W oknie w którym piszemy mamy już wstawione znaczniki IMG a pomiędzy nimi naszą miniaturkę. Teraz wystarczy przed i za znacznikami IMG dopisać następujący kod, tak by wyglądało to jak poniżej:
Kod: Zaznacz cały[url=....][img]tutaj adres naszej miniaturki[/img][/url]
W miejsce kropek po znaczniku "url" wstawiamy tzw. direct link, czyli adres naszego zdjęcia, który znajdziemy na photobucket:
[center][/center]
W zależności od ustawień naszego konta, może to też wyglądać tak:
[center][/center]
Jak zauważycie, wystarczy kliknąć na pole "Direct link" a adres sam zostanie skopiowany do schowka. Wystarczy go wtedy tylko wkleić w miejsce opisane powyżej (czyli url=...).

A poniżej przykład z życia wzięty:
Kod: Zaznacz cały[b]4:27[/b]
[url=http://i65.photobucket.com/albums/h216/grztus/IMG_5759.jpg][img]http://s65.photobucket.com/albums/h216/grztus/th_IMG_5759.jpg[/img][/url] [url=http://i65.photobucket.com/albums/h216/grztus/IMG_5775.jpg][img]http://s65.photobucket.com/albums/h216/grztus/th_IMG_5775.jpg[/img][/url]
I sposób jego działania:
4:27


W tym przypadku pomiędzy miniaturkami jest wstawiona spacja. Można też jednak zastosować przeniesienie do następnej linii, czy ustawiać kilka miniaturek w jednym wierszu (ale bez przesady, maksymalnie 4 miniaturki na wiersz).

SPOSÓB 2 - szybszy (opisał go barfi w dziale ICC)
Po wgraniu zdjęć, zaznaczamy te, które zamierzamy umieścić na forum. Na dole strony pojawia się nowy przycisk o nazwie "Generate HTML and IMG code".
Po jego naciśnięciu pojawia nam się lista różnych rodzajów linków, interesuje nas środkowa grupa "IMG clickable thumbnails for message boards - recommended", którą kopiujemy i z odpowiednimi opisami (samolot, trasa itp.) wklejamy na forum.

Mam nadzieję, że to wam pomogło.
Pozdrawiam!
grztus
Powered by WordPress, ©