ďťż
Zawody, on-road




Wimer - Czw Sie 27, 2009 3:27 pm
" />Witam.
Mam kilka pytań , kto organizuje zawody w skali 1:10 i ew 1:18 oprócz OSM ?
Prosił bym o linki stron do takich zawodów.
Słyszałem coś o rc lidze , ale zawody nie są dosyć często.




Adrian Lutyński - Pią Sie 28, 2009 3:07 pm
" />Rozumiem że nie rajdy/rallycross tylko dywany itp?



Wimer - Pią Sie 28, 2009 7:40 pm
" />Dywany , asfalt ,rally raczej nie.

Zacząłem się interesować ligą micro tylko coś zawodów albo mało albo słabo szukam.



Grzegorz Kopertowski - Pią Sie 28, 2009 8:51 pm
" />Liga Mikro odbywa się w sezonie zimowym, rozpocznie się pewnie w okolicach października. Jeżeli chodzi o 1/18 to trwa teraz Puchar Ludwikowic Kłodzkich, na którym śmigają 1/10 i 1/18 ale to raczej impreza o charakterze lokalnym, stąd niska frekwencja na tych zawodach i do tyle odnośnie 1/18 więcej imprez dla modeli w tej skali aktualnie chyba nie ma. Zawody dziesiątek są bardziej popularne. Masz Mistrzostwa Polski organizowane przez LOK, z tym, że sezon letni już dobiega końca, kalendarza na sezon halowy jeszcze nie ma. OSM ma swoje zawody, z tym, że cykl letni w tym przypadku również się już kończy. RCliga też coś organizuje. Przeglądaj czasem stronę rcauto.pl zwłaszcza dział informatory, tam znajdziesz informację o zawodach

http://www.rcliga.pl/
http://rccars-poland.eu/
http://www.osm-rc.pl/
http://www.rcauto.pl




Wimer - Pią Sie 28, 2009 9:40 pm
" />Czyli w lato niema co myśleć o micro ?
Zainteresowałem się tą klasą , ponieważ zarobki przeciętnego nastolatka nie są duże , a wydatki w 1:18 są na pewno mniejsze niż w 1:10.

Czy lok organizuje zawody w Warszawie na torze bemowo ?



Grzegorz Kopertowski - Pią Sie 28, 2009 9:51 pm
" />Na Bemowie organizowane są co tydzień treningi, jak jesteś z Warszawy czy okolic to warto wpaść potrenować. Jeżeli chodzi o koszty, to zależy od klasy w jakiej chcesz startować, zarówno w 1/10 i 1/18 są klasy "tańsze" i "droższe"



Wimer - Nie Sie 30, 2009 6:53 pm
" />Zainteresowała mnie klasa spec , tylko mam pytanie.
W tej klasie jeżdżą razem silniki 19t i 9,5T , czy to normalne ?
Przecież różnica chyba jest ogromna.

Czy jeżeli zainteresował bym się tą klasą to jakie podwozie jest do niej polecane ?
Na razie jeżdżę ttką , czy ona da radę przy 19 zwoiach ?



Adrian Lutyński - Nie Sie 30, 2009 6:58 pm
" />Jakiś czas wytrzyma. Ale na poziomie zawodniczym nie za długi. No i nie powalczysz nią ani trochę z konkurencją Zakup trf 416, tc5, bd5, t2009 itp
9,5 bl w uzwojeniu gwiazdzistym to będzie jakies 15-19zwoi w szczotce.



Wimer - Nie Sie 30, 2009 7:06 pm
" />A jaki silnik byście polecili z 19 zwoiowych ?
Znalazłem takiego oriona http://www.rojna.pl/index.php?p1707,or2 ... hod-r-19x2

No i regiel jaki ?
I mniej więcej ile trzeba mieć doświadczenia żeby prowadzić model klasy spec ?
Bo na bemowie jak patrzyłem to wolne one wcale nie są.



Tomasz Dolata - Nie Sie 30, 2009 7:29 pm
" />nie polecam początkującemu speca. po pierwsze spore koszty, po drugie model za szybki dla początkującego. 540 na start będzie ok, klasa tańsza i mniej wymagająca (teoretycznie)



Grzegorz Kopertowski - Nie Sie 30, 2009 7:31 pm
" />Niedawno sam zacząłem przygodę z 1/10 i właśnie w klasie Spec. Jeżeli chcesz tylko jeździć w tej klasie to możesz nawet tt-01 z szczotkowym silnikiem 19t ale jeżeli chcesz walczyć o jakieś miejsca to potrzebujesz sprzęt z wyższej półki. Na podwoziu, regulatorze, silniku nie ma co oszczędzać. O tym jak bardzo ważny jest regulator przekonałem się ostatnio podczas zawodów na Bemowie, padły mi sensory w silniku i całe zawody przejeździłem bez a to oznaczało totalny brak prędkości. Jeżeli chcesz na poważnie jeździć to czeka cię zakup dobrego sprzętu, który niestety tani nie jest. Co do umiejętności to trochę potrenujesz i dasz radę IMHO 1/10 jeździ się łatwiej niż 1/18



Wimer - Nie Sie 30, 2009 7:37 pm
" />No dobrze tylko problem polega na tym że na przyczepnych oponach w klasie dtm (blaszaki) na bemowie cały czas jedziemy z full gazem , no dobra na dwóch zakrętach go odpuszczam.
Takie coś mnie nie kręci dlatego chciałem pomyśleć o czymś szybszym.

Jeżdżę od marca wiec model w jakimś tam stopniu opanowałem.



Grzegorz Kopertowski - Nie Sie 30, 2009 8:01 pm
" />klasa 540 będzie trochę szybsza, jeżeli chcesz jeszcze szybciej to Spec, zależy też jakie fundusze posiadasz.



Wimer - Nie Sie 30, 2009 8:10 pm
" />W Warszawie osm ma tylko dtm , spec i L&G.
Rc liga ma 540 ale tam startują na 5ciu celach.

A jeżeli chodzi o silnik , OSM dopuszcza trzy rodzaje 9,5t na 5ciu celach i 10,5t oraz 19t na lipo lub 6ciu celach.
Także w grę wchodzą raczej tylko 10,5t i 19t.

To tak na oko , bez pakietów i ładowarki tylko silnik regiel i podwozie , ile na to bym musiał przeznaczyć ?



Tomasz Dolata - Nie Sie 30, 2009 8:12 pm
" />
">W Warszawie osm ma tylko dtm , spec i L&G.
Rc liga ma 540 ale tam startują na 5ciu celach.

A jeżeli chodzi o silnik , OSM dopuszcza trzy rodzaje 9,5t na 5ciu celach i 10,5t oraz 19t na lipo lub 6ciu celach.
Także w grę wchodzą raczej tylko 10,5t i 19t.

To tak na oko , bez pakietów i ładowarki tylko silnik regiel i podwozie , ile na to bym musiał przeznaczyć ?


1tyś to minimum na używane



Wimer - Wto Wrz 01, 2009 1:27 pm
" />No a jeżeli bym się zdecydował na tą klasę to na pewno chciałbym używać lipo , a więc co lepiej wziąć bezszczotkę czy szczotkę ?
Otarło mi się o uszy że bezszczotka pobiera mniej prądu , to prawda ?

Więc ponawiam pytanie , jaki regiel i jaki silnik wybrać do tej klasy ?



Tomasz Dolata - Wto Wrz 01, 2009 1:54 pm
" />
">No a jeżeli bym się zdecydował na tą klasę to na pewno chciałbym używać lipo , a więc co lepiej wziąć bezszczotkę czy szczotkę ?
Otarło mi się o uszy że bezszczotka pobiera mniej prądu , to prawda ?

Więc ponawiam pytanie , jaki regiel i jaki silnik wybrać do tej klasy ?


jesli silnik i regiel do speca - to tylko bezszczotka, a jaka - nie ma znaczenia jesli dopiero zaczynasz. kup najtańsze (ale nie bez przesady, ezruna bym odpuścił). silnik byle jaki 9,5 regiel może novak gtb lub lrp sphere.

z poborem prądu to różnie zależy co porównujemy, natomiast bezszczotka cechuje się większa sprawnością co jest jej dużą zaletą.

jesli chcesz lipo to dochodzi koszt ładowarki 250pln + co najmniej 2 lipole 400-500pln.



Grzegorz Kopertowski - Wto Wrz 01, 2009 2:05 pm
" />Wstrzymaj się z zakupem silnika i akumulatorów bo bardzo możliwe, że pozmieniają się przepisy, czyli np. dopuszczenie LiPo, Obecne przepisy OSM w Specu dopuszczają 9,5t + 5cell lub 10,5t + LiPo, Lokowskie przepisy nie dopuszczają LiPo, przynajmniej na razie.



Wimer - Wto Wrz 01, 2009 2:57 pm
" />Ładowarkę mam
9,5T nie biorę bo tam wymagane jest 5 celi.
A przy 10,5t już mogę lipo.



luke - Wto Wrz 01, 2009 9:12 pm
" />IMO bez sensu pchac sie w stare novaki albo lrp jesli to ma jakos jezdzic to regiel z VT czyli GM albo CS.



Tomasz Dolata - Śro Wrz 02, 2009 1:36 pm
" />
">IMO bez sensu pchac sie w stare novaki albo lrp jesli to ma jakos jezdzic to regiel z VT czyli GM albo CS.

no ale to już nie ta półka cenowa...



luke - Śro Wrz 02, 2009 1:51 pm
" />Dlaczego? Nawet gienka 50 mozna wyslac na update .. noi jest tez opcja uzywanego sprzetu w 500zl mozna sie zamknac z zestawem GM (regiel + silnik)



Tomasz Dolata - Śro Wrz 02, 2009 1:53 pm
" />gtb to koszt 250-300 uzywka lrp sphere 300-350, o CSie w tej cenie myśle że można zapomnieć, gorzej orientuje sie w GMach, ale też nie sądze że zmieści sie z reglem i kablem (bo bez kabla kupno gma mija sie z celem) w tej cenie



luke - Śro Wrz 02, 2009 1:55 pm
" />Nowy gienek 50tka u rojny stal niedawno za 300zl, kilka dni temu poszedl na ebay.de gienek 80 + silnik 5.5T na gwarancji za 400zl z przesylka. CS fakt jest drozszy ale dlatego ze to nowa seria GM'a 90 lub 120 z wentylatorem one sa drogie racja.



Tomasz Dolata - Śro Wrz 02, 2009 1:59 pm
" />no jesli tak no to niech się rozgląda za gmem,

przewinął mi się przez ręce nawet jakiś GM chyba to był 85 od kajmana, ale mnie odrazu ten regiel zdenerował bo gniazdo od sensora jakoś mi nie pasowało do wtyczki kabla i się troszku połamało



Grzegorz Kopertowski - Śro Wrz 02, 2009 3:31 pm
" />Są rożne kable, nie każdy pasuje do wszystkiego. Najnowsze regulatory LRP też dają radę w specu nie tylko CS/GM.
Powered by WordPress, ©