ďťż
Zawory wydechowe




Wojtek Sadowski - Pią Cze 29, 2007 4:12 pm
" />Ostatnio oglądając Top Gear mówili chłopaki coś o Chevrolecie Corvette i gdy omawiali układ wydechowy wspomnieli o cudzie zwanym zaworem wydechowym na wydechu... Pokazane nawet było jak to wygląda. Na wydechu takie cudo, które się otwierało i zamykało przy dodawaniu gazu. Może mi ktoś powiedzieć, co daje w pracy silnika takie rozwiązanie?




Błażej Zagozda - Pią Cze 29, 2007 4:38 pm
" />odpowiedni rezonans gazow w ukladzie wydechowym... a konkretnie ulatwienie "przewietrzania" cylindra w suwie wydechu... troche to skomplikowane ale mniejwiecej o to chodzi... w polaczeniu ze zmienna odjetoscia ukladu dolotowego zastosowanie takiego zaworu na wydechu powoduje wzrost sprawnosci silnika, liniowy przyrost mocy wraz z obrotam i bardziej plaski przebieg wykresu momentu obrotowego... patent znany z motocykli jeszcze z poczatku lat 80-tych ubieglego wieku... zwlaszcza Yamaha w tym gustowala... zwalo sie to EXUP...

pozdrawiam



Wojtek Sadowski - Pią Cze 29, 2007 4:50 pm
" />Aha, to taki patent. Nie rozumiem w takim razie dlaczego nie przyjęło się to w samochodach (tak mi się wydaje, ponieważ nie spotkałem się z takim urządzeniem, a jak napisałeś ten wynalazek nie jest już pierwszej młodości). Budowa takiego zaworu wydaje się być dość prostą, dlaczego więc się tego nie stosuje choćby w tuningu (wiem Błażeju, że nie lubisz tego określenia )



Błażej Orłowski - Pią Cze 29, 2007 5:03 pm
" />ten zawór ma znikomy wpływ na osiągi. jest on raczej montowany aby poprawić dźwięk samochodu na bardziej rasowy
pozdr




wrzech - Pią Cze 29, 2007 8:36 pm
" />Widywalem takie cos w starych traktorach i tez mnie zastanawialo po co to jest



Wojtek Sadowski - Pią Cze 29, 2007 8:37 pm
" />
">Widywalem takie cos w starych traktorach i tez mnie zastanawialo po co to jest

chyba nie żeby poprawić brzemienie silnika



Błażej Orłowski - Pią Cze 29, 2007 8:42 pm
" />w traktorach to nie jest zawór xD
tylko taka klapka na kominie (żeby deszcz nie nalał - chyba ) jeśli dobrze zrozumiełem



Michał Sękal - Pią Cze 29, 2007 8:50 pm
" />Widać gdzie się wychowali ... :P

To jest po to żeby do wydechu wody w czasie deszczu nie napadało



Błażej Orłowski - Pią Cze 29, 2007 8:53 pm
" />ale czasami to mnie Chłopaki/Panowie powalacie



Przemysław Staniewski - Sob Cze 30, 2007 6:58 pm
" />
">ten zawór ma znikomy wpływ na osiągi. jest on raczej montowany aby poprawić dźwięk samochodu na bardziej rasowy
pozdr


Nie zupełnie. Zawór ten poprawia charakterystykę silnika w zakresie niskich i średnich obrotów. Wspomniana wyżej Yamacha FZR 1000 po zdemontowaniu tego zaworu dopóki nie wejdzie na wysokie obroty jest zamulona jak motorynka. Zresztą patent stosowany jest do dziś i to nie tylko przez Yamache ale też przez Hondę i Kawasaki w najnowszych modelach motocykli .



Błażej Zagozda - Sob Cze 30, 2007 7:14 pm
" />
">Nie zupełnie. Zawór ten poprawia charakterystykę silnika w zakresie niskich i średnich obrotów. Wspomniana wyżej Yamacha FZR 1000 po zdemontowaniu tego zaworu dopóki nie wejdzie na wysokie obroty jest zamulona jak motorynka. Zresztą patent stosowany jest do dziś i to nie tylko przez Yamache ale też przez Hondę i Kawasaki w najnowszych modelach motocykli .

to co napisales zgadza sie najzupelniej... tylko hamerykanie o tym nie wiedza i u nich sluzy to tylko zmianie barwy dzwieku

zreszta tak naprawde to tylko w Europie i w Japonii potrafia konstruowac silniki...

pozdrawiam



Błażej Orłowski - Sob Cze 30, 2007 7:32 pm
" />
">Nie zupełnie. Zawór ten poprawia charakterystykę silnika w zakresie niskich i średnich obrotów. Wspomniana wyżej Yamacha FZR 1000 po zdemontowaniu tego zaworu dopóki nie wejdzie na wysokie obroty jest zamulona jak motorynka. Zresztą patent stosowany jest do dziś i to nie tylko przez Yamache ale też przez Hondę i Kawasaki w najnowszych modelach motocykli .

to co napisales zgadza sie najzupelniej... tylko hamerykanie o tym nie wiedza i u nich sluzy to tylko zmianie barwy dzwieku

zreszta tak naprawde to tylko w Europie i w Japonii potrafia konstruowac silniki...

pozdrawiam

gdzie? że niby w Fiat i Toyota np? hehe

czy ktoś tu zapomniał o potężnych silnikach V8 produkowanych przez amerykanów? o tym kto buduje najmocniejsze dragstery włąśnie z jednostek V8? życzę powodzenia w przekonaniu że to Toyotki i Fiaciki mają najlepsze jednostki
pozdrawiam ;]

P.S zwracam jedyne honor silnikom F1 z Europy



Marcin Kierkus - Sob Cze 30, 2007 8:03 pm
" />Witam. Mam takowe ustrojstwo w wydechu (ostatni tłumik,auto niemieckie) jak auto zgaszone to jest ta klapka otwarta w 90%. Błażeju czy np gdy zechcę kiedyś zamontować inny tłumik to mogę przełożyć sam zawór do tłumika który go nie ma i czy zmieni to odczuwalnie przebieg momentu?



Igor Budziński - Sob Cze 30, 2007 8:16 pm
" />z całym szacunkiem Błażeju ale zrobilo mi sie przykro jak przeczytalem twojego posta.. oczywste jest ze najlepsze jednostki budowane sa w Japonii i Europie. Amerykańskie silniki owszem sa dobre ale nie wszystkie a dragsterow nie porównuj bo te silniki po minucie pracy sa juz zuzyte przypatrz sie np silnikowi sławnego nissana skyline te auta sa rozchwytywane głownie przez to ze maja wybitny silnik. Dobrze byloby również zebys zobaczyl stosunek mocy do pojemnosci amerykanskich silnikow ktory jest o wiele mniejszy od europejskich silnikow, a złudne jest patrzenie na to ze amerykanski silnik ma 350koni z fabryki co z tego kiedy taka moc wyciagana jest z pojemnosci 6-8 litrow natomiast w europie bugatti (nalezace do volkswagena) z 8L osiagnelo 1001hp. albo wolg gt tsi 1.4l i 170 koni. popatrz np na silniki mazdy (mazda rx7-8 ) na wanklu mazda wygarala le mans. koncze swoje wywody i polsuchaj. Jedna podstawowa roznica miedzy autami amerykanow i europejczykow ich auta sie nie prowadza wuropejskie natomiast w tej kwestii rzadza

edit przyszedl mi do glowy jeszcze
koenigsegg 4.7l 850hp



Błażej Orłowski - Sob Cze 30, 2007 8:19 pm
" />Nie wiem do którego Błażej jest skierowane pytanie ale według mnie ten zawór nie ma żadnego wpływu na charakterystykę pracy silnika. Taka mała rzecz i to jeszcze na samym końcu wydechu nie ma nawet prawa wpływać na cokolwiek
może się mylę ale każdy ma swoje zdanie

Igorze każdy ma wkońcu swoje zdanie i doświadczenie dla mnie amerykanie produkują najlepsze wozy i pewnie każdy będzie miał inne zdanie kwestia gustu...

pozdrawiam;)



Jakub Mazur - Sob Cze 30, 2007 8:40 pm
" />
">Nie wiem do którego Błażej jest skierowane pytanie ale według mnie ten zawór nie ma żadnego wpływu na charakterystykę pracy silnika. Taka mała rzecz i to jeszcze na samym końcu wydechu nie ma nawet prawa wpływać na cokolwiek
może się mylę ale każdy ma swoje zdanie


Mylisz się.

Miałem taki tłumik w modelu - firma CVEC robi takie cuda i nawet działają. Dzięki temu silnik wpada szybciej w rezonans i chyba też dłużej sie w nim utrzymuje. Ale tak naprawdę to jest tylko gdybanie bo bez hamowni nic nie wiadomo. Poza tym w tych tłumikach jest możliwość regulacji tego zaworka wiec do każdego silnika trzeba by to odpowiednio ustawić.

Co do silników USvs.JP i EU to amerykanie zrobili jedno v8, które od 50 lat jest modyfikowane na miliony sposobów i wcale nie jest najlepszym silnikiem. Sportowy fiacik z marką maserati z silnikiem V12 na pewno ma większe możliwości.



Błażej Zagozda - Sob Cze 30, 2007 9:00 pm
" />
">gdzie? że niby w Fiat i Toyota np? hehe

czy ktoś tu zapomniał o potężnych silnikach V8 produkowanych przez amerykanów? o tym kto buduje najmocniejsze dragstery włąśnie z jednostek V8? życzę powodzenia w przekonaniu że to Toyotki i Fiaciki mają najlepsze jednostki
pozdrawiam ;]

P.S zwracam jedyne honor silnikom F1 z Europy


prosze... nie samym fiatem i toyota czlowiek zyje...

wot tez mi filozofia... kilkunastolitrowy doladowany silnik zasilany metanolem...
nawet slynne HEMI to zaden cud techniki...

mi chodzi o naprawde wyrafinowane jednostki napedowe... jak chocby W12... albo owalne tloki Hondy... tego tam nie potrafia...

tak naprawde to wszystkie patenty stosowane w silnikach i w samochodach pochodza z dwoch krajow: W.Brytanii i Niemiec... no mozna by jeszcze Wlochy od biedy dorzucic... a Japonczycy dopracowali to wszystko do perfekcji...

zeby nie miliardy $ pakowane w PR i marketing to Ameryka malo by co sprzedala....

pozdrawiam



Marcin Kierkus - Sob Cze 30, 2007 9:12 pm
" />Sorki. Moje pytanie było skierowane do Błażeja Zagozdy i chodzi o wydech w aucie 1:1



Błażej Zagozda - Sob Cze 30, 2007 9:26 pm
" />
">Witam. Mam takowe ustrojstwo w wydechu (ostatni tłumik,auto niemieckie) jak auto zgaszone to jest ta klapka otwarta w 90%. Błażeju czy np gdy zechcę kiedyś zamontować inny tłumik to mogę przełożyć sam zawór do tłumika który go nie ma i czy zmieni to odczuwalnie przebieg momentu?

hmm...

zawory w ukladzie wydechowym o ktorych ja i kol. Sedar mowimy znajduja sie tuz za kolektorem wydechowym... z innymi rozwiazaniami nie mialem doczynienia... nie wiem jak to sie zachowa po wymianie tlumika na inny... i nie wiem czy to jest tam napewno potrzebne...

pozdrawiam



Błażej Zagozda - Sob Cze 30, 2007 9:32 pm
" />
">ciach...
Igorze każdy ma wkońcu swoje zdanie i doświadczenie dla mnie amerykanie produkują najlepsze wozy i pewnie każdy będzie miał inne zdanie kwestia gustu...

pozdrawiam;)


Kolego Orłowski... moj imienniku.... za duzo hamburgerow i cocacoli...

widac mlodym czlowiekiem jeszcze jestes... ale z czasem to zapatrzenie na naszego sojusznika w walce z terroryzmem Tobie, mam nadzieje, przejdzie...

pozdrawiam



Błażej Orłowski - Nie Lip 01, 2007 7:46 am
" />widać po tym temacie że każdy ma inne zdanie co do EU i USA.
Wolność zdania Panowie pozdrawiam



Błażej Zagozda - Pon Lip 02, 2007 10:15 pm
" />taki maly off ale kolejny dowod na to, ze w hameryce to nie do pomyslenia

http://www.neander-motorcycles.com/motorbike/en/index.php

pozdrawiam



_bollo_ - Wto Lip 03, 2007 11:23 am
" />O Neanderze było głośno juz rok temu - w Ś.M. sie chyba na 6 stron o nim rozpisali... Co prawda jestem tradcjonalistą - V2 rlz to IMO jeden z najjciekawszych debiutów w świecie motocykli ostatnich paru ładnych lat... Ciekawe czy w USA o nich wiedzą

Przyłącze sie do dyskusji USA VS Reszta Świata - Samochody/motocykle z kraju buraków to legendy - nikt ich nie kupuje dla osiągów, jakości wykonania itd. - raczej dla samozadowolenia, bądź lansowania się oczywiscie nie pisze tego jako negatyw - sam pojeździłbym jakąs v8 z lat 60-70, ale raczej nie będzie mi to dane... to samo zmotocyklami - HD kupuja ludzie zwabieni marketingiem (kupujac HD kupujesz cos więcej - styl życia - ble ble ble), Ktoś chce pojęxdzić kupuje japoński ryż (gdzie płaci za motocykl, a nie za dodatki:) ). tak było jest i będzie

BTW. Dlaczego Porshe Cayene Na rynek USa kosztuje 70% ceny tego samego samochodu w EU? - jakośc materiałów / wykonanie jest o niebo gorsze - tam nikt sie tym nie przejmuje, bo i tak za 3-4 lata idzie wsio na złom...

pozdro
Powered by WordPress, ©