ďťż
Zębatka odbierająca (52 T) blokuje się . POMOCY!




adzinek - Pią Mar 28, 2008 11:31 pm
" />Złożylem model po wymianie tylnego dyfra i szarpanki i rozłożeniu hamulca. Okazuje się, że gdy poruszam model do przodu to nie ma żadnego oporu , żebatka odbierajaca sie nie kręci, a gdy poruszam model do tylu (normalnie po podłodze w pokoju), to żebatka blokuje się! Co się dzieje, czy coś w tym wypadku mogłem złożyć nie tak?




Jarek Poniatowski - Sob Mar 29, 2008 8:49 am
" />Źle spasowane zębatki odbiór/atak. Lub krzywy wał skrzyni biegów i zębatka raz jest wyzej raz nizej ( przez co zmienia sie szczelina pomiędzy zębatkami ) i dlatego się blokuje.



adzinek - Sob Mar 29, 2008 9:19 am
" />Nie wiem, co się stało przed rozkręceniem było wszystko dobrze... Wymieniłem tylny dyfer, szarpanke i rozebrałem hamulec.. To wszystko. Czy mógł nastąpić błąd w montażu, podczas wymiany lub składania modelu do kupy?

Jak mam w takim razie spasować te zębatki żeby wszystko było po staremu?



Draxan - Sob Mar 29, 2008 12:41 pm
" />niesmiertelna kartka papieru miedzy zebatki, docisnac mocno i przykrecic silnik dopiero .




adzinek - Sob Mar 29, 2008 6:20 pm
" />Po co, jeżeli nie odkręcałem silnika? W żaden sposób zębatki nie zostały od siebie odłączone...



Jarek Poniatowski - Sob Mar 29, 2008 6:29 pm
" />
">Po co, jeżeli nie odkręcałem silnika? W żaden sposób zębatki nie zostały od siebie odłączone...

A WYTŁUMACZ MI, PO CO ZAKŁADAC TEMAT NA FORUM ? Przecież mozna rozebrac model, wykręcic silnik i zobaczyc co jest nie tak ?! Ja, kiedy zaczynałem z modelami mając problem, nie pisałem bzdur na forum, tylko zabierałem się do roboty ! No bez przesady, że nie wiesz jak odkecic załozmy silnik czy się tego boisz bo coś popsujesz a to kosztuje... jak sie boisz, to nie kupuj wogóle modelu.. bo moze Ci sie coś popsuje i bedziesz musiał coś odkręcić... Chłopie, ogarnij sie i zasówaj do roboty ! Rozkręc model, sam sie przekonasz co jest powodem, że blokuje Ci się zębatka.



Piotr Owcarz - Sob Mar 29, 2008 6:38 pm
" />Nie ma czym się bać, wystarczy poluzować silnik...

Poluzuj śrubki od silnika, odsuń go od zębatki odbierającej, włóż pomiędzy nimi pasek papieru xero(między z.atakującą a odbierającą), dociśnij mocno, skręć. I na 90% powinno pomóc bo kumpel miał taki sam problem w hellfire. Na początku też nie wiedzieliśmy co jest...

To jest to samo co powiedział kolega Draxan, chyba najlepsza metoda ustawiania odstępu między atakiem a odbiorem dla początkujących



adzinek - Sob Mar 29, 2008 7:20 pm
" />A to że gdy poruszę kołem na jednej z osi, to dugie koło na tej samej osi kręci się w przeciwną stronę, a koła po przeciwnej kręcą się w tą samą stronę (i zaskakują tylko gdy jednym z kół kręcę do przodu). Wygląda to tak.:

1) Kręcę przednim kołem do przodu, to drugie na tej samej osi kręci się w przeciwną stronę, oba tylne kręcą się do przodu

2) Kręcę przednim kołem do tyłu, to drugie na tej samej osi kręci się w przeciwną stronę, oba tylne wogóle się nie kręcą, sprawiają wrażenie jakby chciały a nie mogły (na tej samej zasadzie odbywa się kręcenie tylnych kół do tyłu, wtedy nie zaskakują przednie).

CZY TAK MA BYĆ?

A PO CO ZAKŁADAĆ TEMAT NA FORUM?
BO DO TEGO WŁAŚNIE SŁUŻY FORUM!!



Andrzej Trzeciak - Sob Mar 29, 2008 7:28 pm
" />Wyjmij skrzynie. Przetocz model bez niej. Zobacz jak się zachowuje i jaki ma opór. Weź w rece skrzynie. Pokrec i zobaczysz opory jesli bedą.



Tomasz Ostrowski - Sob Mar 29, 2008 10:37 pm
" />
">A to że gdy poruszę kołem na jednej z osi, to dugie koło na tej samej osi kręci się w przeciwną stronę, a koła po przeciwnej kręcą się w tą samą stronę (i zaskakują tylko gdy jednym z kół kręcę do przodu). Wygląda to tak.:

1) Kręcę przednim kołem do przodu, to drugie na tej samej osi kręci się w przeciwną stronę, oba tylne kręcą się do przodu

2) Kręcę przednim kołem do tyłu, to drugie na tej samej osi kręci się w przeciwną stronę, oba tylne wogóle się nie kręcą, sprawiają wrażenie jakby chciały a nie mogły (na tej samej zasadzie odbywa się kręcenie tylnych kół do tyłu, wtedy nie zaskakują przednie).

CZY TAK MA BYĆ?


wygląda na to, że masz całkowicie poprawnie działający mechanizm różnicowy
nastepnym razem jak go rozbierzesz popatrz na niego dokładnie i zasnanów się nad zasadą działania

... a teraz poluzuj hamulec bo do tyłu lubi blokować jak jest za mocno skręcony.



adzinek - Pon Mar 31, 2008 12:33 pm
" /> Wystarczyło poluzować silnik i zębatki się same ułożyły. Teraz chodzi leciutko, bez żadnego oporu w obie strony elegancko się kręci. Dzięki wszystkim za pomoc!



Jarek Poniatowski - Pon Mar 31, 2008 12:45 pm
" />
">:D Wystarczyło poluzować silnik i zębatki się same ułożyły. Teraz chodzi leciutko, bez żadnego oporu w obie strony elegancko się kręci. Dzięki wszystkim za pomoc!
To Ty byłeś wczoraj może z Savem na zlocie na Chociwlu

Sorki za OT.



adzinek - Pon Mar 31, 2008 2:37 pm
" />Może nie Ale kiedyś się wybiorę..
Powered by WordPress, ©