ďťż
zębatki metalowe
kimson - Sob Lis 25, 2006 8:33 pm " />siema!! Mama takie pytanie czy do hpi rs4 nitro evo3 istnieją zębatki odbierające metalowe?? Jeżeli nie to czy użycie w nim miałoby sens?? W savach przecież używa się takich. Pozdro Wojtek Sadowski - Sob Lis 25, 2006 10:16 pm " />Takich zębatek używa się w modelach w których układ przeniesienia jest narażony na szarpnięcia i na olbrzymie przeciążenia, czyli w Monsterach. W on-roadach taki atrybut jest zbędny, bo ich układy przeniesienia nie są tak narażone. Zawsze możesz (są tacy ludzie na forum) zmówić u kogoś kto pracuje na tokarce taki element. Będzie on niestety swoje kosztował, ale skoro tak bardzo tego potrzebujesz to będziesz musiał "zabulić". Jak na moje oko w rs4 evo metalowa zębatka odbierająca to zbędny bajer a ponadto może uszkodzić dość delikatny atak - wiem co mówie... ten atak nawet na plastikach często się sypie. Erik Turlejski - Sob Lis 25, 2006 11:20 pm " /> ">siema!! Mama takie pytanie czy do hpi rs4 nitro evo3 istnieją zębatki odbierające metalowe?? Jeżeli nie to czy użycie w nim miałoby sens?? W savach przecież używa się takich. Pozdro mnie się wydaje, ale stoci są z alu chyba ?? Wojtek Sadowski - Nie Lis 26, 2006 3:16 pm " />sa z alu ale atakujące... odbiór to zwykłe tworzywo KiT - Pon Lis 27, 2006 8:07 am " />Miałem w modely atakującą stalową i obierającą z mosiądzu. Obalę kilka mitów: - nie do końca jest prawdą, że są nie do zabicia. Zabiłem już dwie; - nie do końca jes prawdą, że kosztuje to majątek. No chyba, że 40zł za zębatkę odbierającą to majątek. Gdy robi się kilka takich samych to cena jednostkowa spada. Warto więć się dogadywać z innym potrzebującym; - przy wysokich obrotach silnika (przez wysokie rozumiem takie powyżej 45000 obr/min, albo inaczej takie, że ilość zębów ataku x obroty/sec x 2 > 20 0000Hz) dochodzą nieprzyjemne problemy z drganiami o zakresie ultradzwiękowym (wszystko zaczyna odkręcać, na ten przykład). Zębatki z tworzywa to skutecznie tłumią. - ale za to odpada problem ciepła deformującego zębatkę. - dochodzi problem smarowania, czym by nie chlapało i pozostawało na zębach (gęsty molibdenowy polecam lub suchy teflon dla obrotów powyżej 50 000 obr/min) I to tyle z praktyki. kimson - Pon Lis 27, 2006 8:57 am " />ok dzieki bardzo za odp. chyba sobie odpuszcze kupno tych zebatek |