ďťż
Zepsuta cela?
KRAVID - Pon Paź 01, 2007 5:40 pm " />Witam. Mam taki problem. Posiadam pakiet GM3600. Jakiś czas temu uszkodziłem nieco całą folię, w której zgrzany był akumulator. Kiedy ją całą zdjąłem, zobaczyłem coś bardzo dziwnego. Otóż jedna celu tuż przy tym miejscu, gdzie uszkodziłem tą folię (przy kablach) się otworzyła. A konkretnie to tak jakby ten kapsel co ją zamyka się otworzył. Jakiś czas go nie używałem aż zakupiłem sobie ładowarkę Shark 10. Okazało się, że akumulator ładuje się co najwyżej do 250mAh. A co najciekawsze napięcie akumulatora to około 9,5V. Co jedno też zauważyłem, to ta jedna cela się tylko grzeje. Czy to już jest koniec tej celi? Czy można jednak jeszcze coś z niej zrobić? Nie był by to może jakiś straszny problem, gdyby nie to, że to tego pakietu niestety chyba nigdzie nie uda mi się dokupić takiej celi. Czekam na Waszą pomoc POZDRAWIAM Mariusz Szopa - Pon Paź 01, 2007 5:53 pm " />Wymień na celę o wyższych bądź równych parametrach. Pakiet był używany, więc jego parametry już trochę "przysiadły". W ten sposób wymieniona cela nie będzie "ciągnęła" pakietu w "dół". Z czasem wszystko się wyrówna. Michoxx - Pon Paź 01, 2007 6:56 pm " />Mi też ostatnio padła cela ale że mam zamiar kupić 2 nowe pakiety to nie chciało mi się jej wymieniać więc ją wywaliłem i teraz auto na pakiecie 5 celowym jeździ lepiej niż na 6 celach z tą zepsutą. Wniosek taki że zepsute cele to prądożerne potwory, miała takie właściwości że pobierała prąd nie dało sie jej naładować po prostu taka czarna dziura . Pozdro Michoxx . KiT - Wto Paź 02, 2007 8:06 am " />Zepsuta cela to nie wiaderko i nie pobiera prądu. Pakiet jest zlutowany w 99% szeregowo i prąd przepływa przez celę, która dla niego stanowi w czasie rozładowania niepotrzebną rezystancję (opór). Dlatego napięcie jakie "steruje" silnikiem jest dużo mniejsze, niż gdyby tej celi nie było. Co gorsza będzie tym mniejsze im większego prądu zarząda regulator. Dodatkowo w procesie rozładowania taka cela ulegnie przepolaryzowaniu, czyli nawet przy niewielkim prądzie pobieranym przez silnik znacznie obniży napięcie widziane z zacisków pakietu. W procesie ładowania utrudni ładowarce poprawną detekcję dV (delty), co będzie skutowało nieprawidłowym naładowaniem pakietu i skróceniem czasu pracy ogniw. Konkluzja wymienić lu b wyrzucić jak najszybciej Łukasz Spychalski - Wto Paź 02, 2007 8:11 am " />ogniwo usuń i albo lataj na pięciu, albo wstaw np. vapexa 3800. Jest niedrogie, ładuje sie do ok. 4000 mAh, oddaje około 3700 mAh więc bedzie pasowało idealnie. KRAVID - Wto Paź 02, 2007 12:05 pm " />Dzięki za wszystkie Wasze rady. Chyba zrobię tak jak napisał kolega Łukasz i kupie ogniwo Vapexa, bo to chyba będzie najlepsze rozwiązanie. POZDRAWIAM |