ďťż
zerwane wyważenie wału napędowego?




wiesia - 2009-09-15, 10:10
Witam.
Sable znowu do reanimacji...po odpaleniu zachowuje się jak epileptyk: dostaje dziwnych konwulsji. Stoi w garażu rozebrany na czynniki pierwsze i okazało sie ,że to zerwane wyważenie wału napędowego : jakieś koło dwupasowe ( dwupasowe?). Obdzwoniliśmy sklepy i ..dziura. Do tego rocznika NIE MA. Pomocy , bo ostatnio mój mąż mi w trasie pokazał punkt kasacji pojazdów i powiedział ,że juz robią miejsce dla mercurego...
Może pasuje od innego auta , może windstar( ma taki sam silnik , też ma model 3.8l). Gdzie to kupić ? Ratunku dla mojego sableka szukam..




cezar62 - 2009-09-15, 21:19
KOŁO DWUMASOWE

Spróbuj tutaj:

Car-Zone
Wrocław
tel.: 888 989 777

AUTO-MAX SOWA
Dąbrowa 95
33-311 Wielogłowy
tel. +48 18 547 92 18
fax. +48 18 547 92 08
kom. 0503 051 041

Handlują m.in. kołami dwumasowymi do przeróżnych aut.
(Car-Zone oferuje się też z częściami do aut amerykańskich)
Niestety nie prowadzą sprzedaży używanych części, a nowe koło może być bardzo drogie (~2000 zł ?...)

Przy okazji pozwolę sobie na mały wykład o kołach dwumasowych.

Jednocylindrowy, czterosuwowy silnik spalinowy wykonuje pracę jeden raz na cztery suwy.
Do akumulacji wykonanej pracy i zapewnienia bardziej równomiernego biegu,
w silniku wykorzystuje się koło zamachowe osadzone na wale korbowym.
Im większa masa koła, tym silnik jest bardziej ociężały i z opóźnieniem reaguje na dodanie gazu.
Oprócz energii, koło również akumuluje drgania powstające w silniku.
Nierównomierna praca silnika powodowana cyklicznie występującymi zapłonami
w poszczególnych cylindrach wywołuje drgania w układzie napędowym.
Drgania te stają się szczególnie dokuczliwe, gdy jednostka napędowa pracuje na biegu jałowym.

W większości nowoczesnych samochodów duże koło zamachowe rozdzielono na dwie części,
z których jedna jest związana z wałem korbowym silnika, druga zaś odseparowana mechanicznie
od części pierwszej jest umocowana do wału skrzyni biegów.
Koło znajdujące się bliżej silnika ma wieniec współpracujący z rozrusznikiem.
Obie części koła zamachowego są połączone obrotowo na łożysku.
Pomiędzy obie połówki wmontowano system tłumiący drgania, wykorzystujący sprężyny
umieszczone w rowkach obwodowych. Drgania wytworzone przez jednostkę napędową
absorbowane przez koło zamachowe umieszczone bliżej wału korbowego silnika
są tłumione przez sprężyny tłumika. Na drugą część koła zamachowego przenoszą się one
tylko w nieznacznej części. Co bardzo istotne dla harmonii ruchu, druga część koła zamachowego
zwiększa bezwładność układu po stronie skrzyni biegów.

Oprócz eliminacji drgań, atutem koła dwumasowego jest zmniejszenie momentu bezwładności
po stronie silnika, co ułatwia zmianę biegów oraz zwiększa trwałość synchronizatorów.
Kolejną zaletą jest wyeliminowanie hałasu i szarpania w zakresie małych prędkości obrotowych,
które przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa przez pojazd.



RadAg! - 2009-09-16, 08:27
Cezar you are great
rozumiem ze kolo masowe lub dwumasowe w tym przypadku jest integralna czescia silnika? A zerwane to co oznacza? Ze te sprzezynki uciekly czy lozysko padlo? No bo chyba sie nie rozlecialo. Moze taniej by bylo skoro nowe takie drogie a uzywane trodno dostac, kupic caly silnik?



cezar62 - 2009-09-16, 09:03
No grejt, grejt jestem - za młodu dobrze karmiony, to i urosłem sporo ;p

Koło jest integralne o tyle, że występuje konieczność posiadania go w układzie
Generalnie, skoro można kupić koło dwumasowe jako część wymienną, to pewnie tak całkiem integralne nie jest.

Pytanie zasadnicze jest właśnie takie, jak napisałeś - co znaczy zerwane ? Lub, co dokładnie się zepsuło ?
Może uda się naprawić i niepotrzebna wymiana ?...




cezar62 - 2009-09-16, 09:18
Na rysunkach klasyczne sprzęgło i sprzęgło z kołem dwumasowym.
(jak to wygląda w automacie, nie wiem...)



cezar62 - 2009-09-16, 09:29
Nooo... koło dwumasowe, hm...

Przy automatach nie ma koła zamachowego ani tym bardziej dwumasowego.
Rolę sprzęgła pełni przecież konwerter, czyli sprzęgło hydrokinetyczne.
Jest to zamknięta konstrukcja, teoretycznie nierozbieralna, ale są firmy które regenerują konwertery np. "Samko".
Samko PUH
ul. Połczyńska 112a (róg Sochaczewskiej)
Warszawa
022 636 69 88/89
Serwis 022 666 40 09
Sklep Sprzedaż części 022 666 40 10 /11



RadAg! - 2009-09-16, 11:09
Probowalem czegos wyszukac na rockauto, niestety nie jestem pewien czy harmonic balancer to jest to kolo dwumasowe.
http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=292167

Cezar czy my mowimy o kole zamachowym w silniku czy w skrzyni biegow bo ty cos o skrzyni w poprzednim poscie piszesz...



cezar62 - 2009-09-17, 19:40
Tylko Wiesia wie o czym my mówimy



wiesia - 2009-09-18, 21:14
Chodzi o KOŁO DWUPASOWE , poza silnikiem , mocowane na wale korbowym. Jest to koło paska wieloklinowego z wyważeniem wału korbowego. Na to koło właśnie nakłada sie pasek wieloklinowy(lub jak kto woli wielorowkowy). Wygląda to tak: najpierw jest koło paska wieloklinowego i zaraz za tym znajduje sie to wyważenie , potem jest blok silnika.
Podobne jest do tej części , której fotkę wstawił Radek. Ale to niestety nie to. Spróbuję zrobic fotkę jutro i może uda mi się ja wstawic na forum- będzie wtedy wiadomo o co mnie (blondynce) chodzi...

Sorki ,że piszę dopiero dzis ale w tygodniu jestem w trasie i nie mam neta w aucie...



RadAg! - 2009-09-18, 21:41
Jak bedziesz pisala posta to masz tam zakladke zalacznik i mozesz w bardzo prosty sposob dodac zdjecie - o wiele latwiej niz na starym forum!



wiesia - 2009-09-20, 08:10
Chodzi właśnie o to koło , które znajduje się za tym na fotce. Niestety robione telefonem więc jakość nie najlepsza.



RadAg! - 2009-09-20, 10:12
Szukalem w istrukcji Chiltona ale nie mam papierowej wersji a w pdfie nie laduja mi sie obrazki...
Gdyby udalo ci sie wiesia znalezc te czesc w manualu od Sable'a i nazwac ja po angielsku byloby o wiele prosciej.



wiesia - 2009-09-20, 12:48
Tylko na jednej stronie znazłam zdjęcie jako tako obrazujące o co chodzi.,



RadAg! - 2009-09-20, 17:47
Wiesia, sprawdzilem jeszcze raz na rockauto bo mi to wyglada na czesc bezposrednio polaczona z walem korbowym i jedyna rzecz jaka tam pasuje to jest ten harmonic balancer o ktorym info podalem wyzej...nic wiecej do glowy mi nie przychodzi.



wiesia - 2009-09-20, 18:17
Tom potwierdza , że jest to co o czym Radek mówisz, ale to na fotce nie jest od mercurego i nie mamy pojęcia gdzie kupić.



Jacekn8 - 2009-09-20, 18:42
Dla mnie jest to poprostu koło pasowe i tyle...



RadAg! - 2009-09-20, 18:47
Wiesia, jak tego nie ma nigdzie w PL to zamawiajcie z USA i tyle. Zdjecie moze byc przykladowe, ja akurat poszukalem tej czesci dla Sable 89 3.8 bo nie jestem pewien dokladnie ktory macie rocznik. Jezeli podasz mi VIN to dokladnie znadje ci to co potrzebujesz, chetnie tez pomoge to sciagnac ze stanow jak jeszcze nic nie sciagaliscie.



wiesia - 2009-09-20, 19:40
NR VIN 1MEBM5342JG656247 1988R 3.8L



RadAg! - 2009-09-20, 20:19
Co ciekawe do rocznika 89 jest, ale do 88 nie ma, widocznie faktycznie jest inny do 88. Na rockauto jest jeszcze cos takiego jak sleeve-czyli rekawek, oslona do tego kola oraz lozyskowanie.Moze nie jest potrzebne cale kolo pasowe (ktore kosztuje 100$+shipping i podatki) tylko te drobiazgi zeby je znowu osadzic na wale...?



wiesia - 2009-09-22, 08:26
Faktycznie na rockauto jest coś takiego jak duże tuleje , ale to nie pasuje . Dostał namiar na człowieka , który bawi się w dorabianie nietypowych części i w weekend musi podjechac do niego . Jest nadzieja...



RadAg! - 2009-09-22, 08:39
Daj znac co i jak ,strasznie jestem ciekaw o co chodzi...



cezar62 - 2009-09-22, 08:40
To może jeszcze warto spróbować tu:

Mark-Moto, Częstochowa.
Producent części motoryzacyjnych: koła pasowe, pierścienie, zestawy naprawcze, tuleje.
http://www.mark-moto.com.pl



piotrekzet - 2009-09-30, 14:59
W taurusie 3.0 kombi z 1990 miałem takie koło pasowe. To tylko informacyjnie, na zasadzie od czego powinno pasować...
Powered by WordPress, ©