ďťż
Zestaw bezszczotkowy i sprint 2
maleństwo - Pon Paź 29, 2007 1:19 pm " />Witam! Mam pytanie, czy HPI sprint 2 wytrzyma jeśli załoze do niego zestaw złozony z regulatora Team Novak czyli GTB i silnika Team Orion - Vortex 3,5r?? Oraz wyczytałem gdzieś że praca reglera i silnika bezszczotkowego zależy od przełozenia, gdy jest za duże lub za małe to poleci regulator albo silnik juz nie pamietam, czy to prawda?? Prosze o odpowiedź. Pozdrawaim! Syncro - Pon Paź 29, 2007 5:26 pm " /> ">Silnik w modelu – podobnie jak w Xray’u montowany jest do aluminiowego domka o grubości 2 mm. Domek – w jeździe extremalnej jest bardzo podatny na wygięcia – podczas kontroli modelu po treningu zauważyłem, że domek ten nie jest tak prosty jak od nowości. Skrzywienie to można było wyprostować, ale nie wyobrażam sobie eksploatacji modelu na mocniejszych silnikach przez dłuższy czas. Jeździł na Orionie 14x2. maleństwo - Pon Paź 29, 2007 5:41 pm " />A oprócz tego "domku" może sie coś jeszcze powarznie popsuć?? maleństwo - Wto Paź 30, 2007 5:32 pm " />Mam jeszcze jedno pytanie. Które silniki pobierają więcej prądu?? Szczotkowe czy bezszczotkowe?? Chodzi mi o to czy dłużej pojerzdze na szczotkowym czy bezszczotkowym? Pozdrawiam Tomek Trzos - Wto Paź 30, 2007 7:29 pm " />Nie pisz posta pod postem.Dłużej pojeździsz na silniku szczotkowym bo ma mniejszy pobór prądu. Jakub Żebrowski - Wto Paź 30, 2007 7:42 pm " /> ">Nie pisz posta pod postem.Dłużej pojeździsz na silniku szczotkowym bo ma mniejszy pobór prądu. Skąd to wiesz? A może jednak na bezszczotce? W końcu bezszczotka nie traci prądu na 'iskierki' przy miejscu styku komutatora ze szczotkami (jak pokręciłem części to sory) Jak znajdę artykuł to dam link mknet - Wto Paź 30, 2007 7:56 pm " /> ">Silnik w modelu – podobnie jak w Xray’u montowany jest do aluminiowego domka o grubości 2 mm. Domek – w jeździe extremalnej jest bardzo podatny na wygięcia – podczas kontroli modelu po treningu zauważyłem, że domek ten nie jest tak prosty jak od nowości. Skrzywienie to można było wyprostować, ale nie wyobrażam sobie eksploatacji modelu na mocniejszych silnikach przez dłuższy czas. Jeździł na Orionie 14x2. Ja śmigam na Nosramie 14x2 około roczek a model jest jak nowy nic sie nie krzywi ani nie psuje Jarek Poniatowski - Wto Paź 30, 2007 8:13 pm " /> ">Nie pisz posta pod postem.Dłużej pojeździsz na silniku szczotkowym bo ma mniejszy pobór prądu. Wprowadasz w błąd.. Silnik bezszczotkowy będzie szamał mniej prądu, gdyż potrzebuje go mniej na rozruch i pracę bo ma mniejsze opory niz szcztkowy. Michał Bugajski - Wto Paź 30, 2007 8:17 pm " /> ">Nie pisz posta pod postem.Dłużej pojeździsz na silniku szczotkowym bo ma mniejszy pobór prądu. Brednie piszesz, na bezszczotce dlużej pośmigasz.. Wiktor Sułek - Śro Paź 31, 2007 4:04 pm " />Nie wiem jak to jest ale mialem Carsona CE-4, potem przesiadłem się ma MM i jezdze 3 min. (fakt ze to profitexxy, na szczotce jezdzilem co najmniej 15 min.) Może to zalezy od czego innego... Jarek Poniatowski - Śro Paź 31, 2007 4:36 pm " />Od pakietu na tym badziewiu to sie nie dziw.... zakładaj lipole to będziesz katał do 30 minut... maleństwo - Śro Paź 31, 2007 5:37 pm " />A czy do bezszczotki moge podpiąć pakiet Ni-Mh czy musi byc Li-Po?? Jarek Poniatowski - Śro Paź 31, 2007 5:49 pm " />Możesz NiMh, oczywiście. Z tym że lipole wazą 1/2 tyle co pakiet 6 celi wodorków.. wiec co za tym idzie model jest szybszy i lepiej sie rozpędza, pozatym lipolki oddają więcej prądu Bo zamiast 6 celi ( 7,2V ) możesz dać połowe lżejsze lipo 3 cele ( 11,4V ) maleństwo - Śro Paź 31, 2007 5:57 pm " />Ale między takimi pakietami jest 3V roznicy, nic to nie szkodzi?? Jesli połączyłbym dwa aku li-po równolegle czyli tak jakbym miał 6 celli i 2xwiecej pojemnosci to tez nic sie nie stanie?? i do czego w li-po są jeszcze 3 kabelki zakonczone wtyczką?? Jarek Poniatowski - Śro Paź 31, 2007 6:00 pm " /> ">Ale między takimi pakietami jest 3V roznicy, nic to niue szkodzi?? Jesli połączyłbym dwa aku li-po równolegle czyli jakbym miał 6 celli i 2xwiecej pojemnosci to tez nic sie nie stanie?? Do tego jest zestaw mamby 5400 i mozna wtedy walić 3 cele lipol. Mysle ze nie ma sensu dawać równolegle akusów, bo nie będa sie równo rozładowywały.. więc lepiej miec dwa pakiety i zmieniać je... pozatym do 3celek przydałby sie balancer.. bo na dłuższą mete mogą byc zajechane Ale on roady na mambie i 3 celach lipo latają przebrzydle Kolega ma u nas w X'ie 3 cele lipo i na piankach drift leci Wiktor Sułek - Śro Paź 31, 2007 6:07 pm " />Na lipole mnie nie stac, zamowilem selekcje na akumulatorach IB 4200 powinno tez byc niezle maleństwo - Śro Paź 31, 2007 6:13 pm " />Gdzie je zamówiłeś i co to za firma IB? bo 4200 to juz troche pojemności. KiT - Śro Paź 31, 2007 6:21 pm " />Można włożyć 8 x IB4200CE bez selekcji za $6 za sztukę i też zabawa jest przednia. Generalnie na Mambie masz więcej mocy niż potrafisz zużyć i osiągasz większe prędkości niż te w zakresie których można zachować pełną kontrolę nad modelem. Jarek Poniatowski - Śro Paź 31, 2007 6:50 pm " />Właśnie dlatego można na mambie nawet do 30 minut poszaleć.. Nigdy praktycznie pelnego gwizdka się nie używa więc i akus nie dostaje tak strasznie, ale lepiej zainwestowac w lipolki.. Wiktor Sułek - Śro Paź 31, 2007 7:11 pm " />Sory za pomylke, cele sa Intellect, selekcja Team Brood, zamawiałem na Rojnie Ale wydaje mi sie ze Lipole maja troche mniejsze pojemnosci czy mi sie zdaje? PS Nie wiem ale na mojej mambie i profitexxach nie zauwazylem jeszzce takiej granicy utraty kontroli naad modelem KiT - Śro Paź 31, 2007 7:23 pm " />uwierz, że brak tego efektu zawdzięczasz akumulatorom nie silnikowi. Tak na marginesie jak założysz już tą swoją selekcję to kontroluj temperaturę silnika czy nie przekracza 80C, bo zacznie to być istotnym ograniczeniem czasu jazdy, a nie posiadane akku. Wiktor Sułek - Śro Paź 31, 2007 7:34 pm " />Czyli sugerujesz ze na tej selekcji bedzie ogromna roznica od profitexow? Jarek Poniatowski - Śro Paź 31, 2007 7:40 pm " /> ">Czyli sugerujesz ze na tej selekcji bedzie ogromna roznica od profitexow? Taka OGROMNA Wiktor Sułek - Śro Paź 31, 2007 7:44 pm " />No to juz nie moge sie doczekac KiT - Śro Paź 31, 2007 7:57 pm " />zakładam nawet, że rozbijesz model Wiktor Sułek - Czw Lis 01, 2007 6:02 am " />Widze ze ostro bedzie no nic czekam wrzech - Czw Lis 01, 2007 7:19 am " />Bedzie ostro rowniez z calym mechanizmem przeniesienia napedu Musisz sprawdzic czy masz dobry luz miedzy zebatka odbiorcza i atakujaca dyferencjalow. Zobacz tez, blokujac oba kola, czy nadmiernie bedzie wyginala sie zebatka atakujaca. Jesli przy nieduzym nakladzie sily zebatka atakujaca bedzie przeskakiwac to przy starcie modelem bedziesz slyszal glosne, nieprzyjemne klikanie. Po kilku startach zebatki beda do wymiany Jezeli teraz niczego nie wykryjesz, a po zalozeniu akusa IB nic nie bedzie strzelac to jest OK. Wiktor Sułek - Czw Lis 01, 2007 7:22 am " />Zgrzyt słyszę juz na profitexxach. Bede ostroznie dodawal gazu Jarek Poniatowski - Czw Lis 01, 2007 9:59 am " /> ">Zgrzyt słyszę juz na profitexxach. Bede ostroznie dodawal gazu Na mambie napewno nie będziesz oszczdędzał palca.. znam to Posprawdzaj wszystko juz teraz, najlepiej generalny przegląd modelu... wkońcu mamy wolne 4 dni, wiec do roboty Wiktor Sułek - Czw Lis 01, 2007 10:21 am " />No tak, masz rację, palec sam idzie do przodu Dzisiaj posprawdzam wszystko czy gra jak nalezy Mam pytanie, jak sie ustawia zebatki zeby wszystko gralo? Jak w TT przyblizyc atk do odbioru zeby nie zgrzytalo? Jarek Poniatowski - Czw Lis 01, 2007 10:24 am " />W łożu silnika są odpowiednie dziurki... na instrukcji masz jak ustawić dziurki do odp. zębatek.. A jęśli nie masz instrukcji, to poprostu próboj sam, szczelinka ma byc taka zeby wchodził do niej papierek. Tzn wkręcasz papierek między zębatki i powinno byc cacy Wiktor Sułek - Czw Lis 01, 2007 10:49 am " />Dobra bede kombinowal |