ďťż
Zestaw Novak XBR a ograniczenie zwojowe




karolpenconek - Czw Gru 25, 2008 12:12 pm
" />Witam. Niedawno zakupiłem sobie zestaw Novaka XBR + silnik 8,5 zwoja po okazyjnej cenie.

Mam takie pytanie (cytat ze strony Novaka) "Motor Limit 8.5-turn brushless (at 6 cells Ni-MH); None (brushed)"

Więc ograniczenie zwojowe 8,5t jest przy 6 celach NiMh. Ja zamierzam korzystać z regielka przy 4 celach NiMh. Czy przy tym napięciu mogę podłączyć mocniejszy silnik niż 8,5 zwoja? Czy przy napięciu 4,8V regiel wytrzyma bezszczotkę powiedzmy 4,5 zwoja?

Silnik Novaka 8,5 zwoja wg. producenta ma 280 W mocy przy 6 celach NiMh.

Z kolei najmocniejsze silniki bezszczotkowe przy napięciu 4,8V mają 220-280W mocy.

Logicznie więc wnioskuje, że regiel powinien wytrzymać taki silnik, jednak wolę poradzić się specjalistów Niestety nie mam kaski na regiel GTB czy LRP , więc muszę kombinować

Pozdrawiam Karol




Tomasz Dolata - Czw Gru 25, 2008 12:28 pm
" />po opisie i 4celach wnioskuje że chodzi o model e12. miałem taki i miałem równierz bardzo mocny silnik (novak 3,5zwoja), pomimo rad znajomych, abym przesiadł się na słabszy silnik ja wolałem spróbowac na tym pojeździć. niestety mieli racje max proponowałbym silnik 5,5-6,5zwoja. Przy mocnuiejszym model jest nie do opanowania, myśle że technicznie jest to klasa znacznie bardziej wymagająca ze względu na większe predkości na zakrętach, i naprawde silnik 6,5 jest optymalny na początek w tej klasie.



karolpenconek - Czw Gru 25, 2008 12:41 pm
" />Witam. Tak, chodzi o model E12, jednak nie chciałbym kupować najpierw słabszego silnika, a później mocniejszego. Ostatecznie mogę na początku pojeździć na tym 8,5 zwoja co jest w zestawie, albo ostatecznie przyhamować silnik z poziomu elektroniki.

Interesuje mnie, czy ten regielek po prostu wytrzyma takie silniki przy takim napięciu, czy za jakiś czas nie będę musiał inwestować w coś mocniejszego.



wyspiarz - Czw Gru 25, 2008 2:00 pm
" />Nie lepiej bylo dozbierac i kupic zestaw GTB z jakims mocniejszym silnikiem ?? albo samego rygla GTB i potem kombinuj z silnikami ?? masz wtedy spokój i no limit z silnikami.

pzdr. Łukasz




karolpenconek - Czw Gru 25, 2008 2:58 pm
" />Witam. Wiem, ale zestaw GTB używany kosztuje min. 550 zł, mi się udało kupić zestaw Novaka XRS za 200 zł, i tak potrzebuje słabszego zestawu do innego modelu.

Poza tym kupiłem i już, nie potrzebuje komentarzy dotyczących moich decyzji tylko czekam na odpowiedź na moje pytanie

Pozdrawiam Karol



wyspiarz - Czw Gru 25, 2008 5:08 pm
" />No tak ale kupujac takiego GTB masz spokój z ryglem raz a dobrze i nie martwisz sie onic a tak to wrazie W jak trzba bedzie kombinować to rygiel tez do wymiany i tracisz 2x

pzdr. Łukasz



Adrian Lutyński - Pią Gru 26, 2008 5:17 pm
" />Karol, zmniejszając napięcie zwiększasz prądy, więc stosując mocniejszy silnik amper będzie brał więcej.



karolpenconek - Pią Gru 26, 2008 5:54 pm
" />Wiem, ze zmniejszanie prądu jest niedobre, ale niestety takie są wymogi klasy E12

Chyba na razie dla oszczędności wrzucę tam pakiet 6 celi (mam stare podwozie i mam miejsce na 6 celi) albo jakieś małe 2S li-po i ten silniczek 8,5 zwoja, zobaczymy jak to chodzi

Pozdrawiam Karol



Adrian Lutyński - Pią Gru 26, 2008 6:01 pm
" />zmniejszasz napięcie,prąd rośnie.



karolpenconek - Pią Gru 26, 2008 7:06 pm
" />Wiem o tym doskonale

Tylko przez regiel właściwie płynie więcej amperów, ale przy tym niższe napięcie, więc na mój gust powinien wytrzymać, zresztą nawet pewnie silnik przy takim napięciu będzie wytwarzał mniej watów niż dobre 8,5 zwoja na 7,2V.

Pozdrawiam Karol



Tomasz Dolata - Pią Gru 26, 2008 7:33 pm
" />a tak pozatym to życze powodzenia jeśli na 8,5t na 6 celach chcesz jeździc w e12...



karolpenconek - Pią Gru 26, 2008 9:26 pm
" />Wiesz, chce na razie popróbować poza zawodami, znam dokładnie przepisy zawodów i klasy E12

Jak będę chciał się wybrać od klasy E12 to zapewne kupie sobie jakiś dobry sprzęt i będę miał to z głowy.

Pozdrawiam Karol



luke - Pią Gru 26, 2008 9:29 pm
" />
">Wiem o tym doskonale

Tylko przez regiel właściwie płynie więcej amperów, ale przy tym niższe napięcie, więc na mój gust powinien wytrzymać,

Niestety niemasz racji ale sprobowac mozesz producenci czesto jesli podaja tylko ograniczenie w zwojach to robia sobie spory zapas bo fety i tak sa mocniejsze.
Dla regulatora niewazne jest napiecie (oczywiscie w zakresie w ktorym moze pracowac) tylko prad (A) i opornosc, zreszta byl o tym ciekawy watek...
Silnik oczywiscie bedzie przy nizszym napieciu wytwarzal mniej mocy a i pakiety beda cieplejsze ale dla regulatora niema to znaczenia...
Powered by WordPress, ©