ďťż
Zielony/newibe, co wybrac? Savage vs Trophy




jegrek - Pią Kwi 23, 2010 5:31 pm
" />Witam, jestem nowy na tym forum. Wybrane mam te dwa modele, jednak dokładnie nie mogę się zdecydować. Na zawody nie będę jeździć - przynajmniej w najbliższym czasie. Które wersje wziąć: Savage 3.5 czy 4.6? Trophy 3.5 czy 4.6? Dodam także ze mieszkam w Wielkiej Brytanii, w czerwcu jadę do Polski i właśnie w tym czasie chce kupić sobie model. Dodam, że model kubuje w http://www.rc-modele.pl.

P.S: Jakie polecacie baterie do odbiornika i ładowarkę? A akumulatorki do nadajnika mogą być np Duracell (Sorry, ale nie wiem jak to się pisze)? Najlepiej jakby akcesoria były z tego samego sklepu.
P.S2: Jak o czymś jeszcze zapomniałem to napiszcie, jeśli możecie.

Pozdrawiam, jegrek




Gensior - Pią Kwi 23, 2010 5:39 pm
" />Savage i Trophy to zupełnie inne modele. Jeden to prawdziwy Monster Truck, a drugi to Buggy.
Zastanów się, gdzie będziesz więcej jeździł, jeżeli chcesz model w teren - Savage, jeżeli w terenie jeździć nie będziesz, a masz koło siebie tor itp. to Trophy.
Savem na torze nie pojeździsz, Trophy w ciężkim terenie sobie nie poradzi:)



Alek Bogusławski - Pią Kwi 23, 2010 6:51 pm
" />Modeli HPI Tophy są dwa. Jeden to bagus, zaś drugi tragus. Rozumiem że kolega jegrek jest zainteresowany samochodem Trophy truggy lub Savage. Do rzeczy lepiej wybrać sava z silnikiem 4.6, ma lepszego powera, lecz jesli chodzi o własciwości jezdne to zdecydowanie na torze wygrywa tragus, natomiast Savage jest przystosowany raczej do jazdy w większym terenie co nie oznacza że po szurze nie poleci, ale będzie go ciężko opanować bo środek ciężkości ma dość wysoko więc łatwo jest wywalić np. na dach. Trophy lubi: szuter, lekki piach, beton ipt. Savage dobrze jeździ na: piachu, trwie (niskiej).
Jeśli oczekujesz 'wszędowłaza' to bierz Sava, ale jak chcesz się trochę poslizgać z "klasą" na szutrze to Trophy.

Do samochodu będziesz potrzebował:
- paliwa, nie bierz tylko Big Banga bo na tym paliwie silniki chodza jak chcą
- akumulatorków do pilota 8 sztuk, ja mam Energizera 2500 mah i się świetnie spisują
- pakietu do odbiornika 6V, akurat w tym wypadku nie musisz wybierać jakiegos najdroższego bo niema sensu
- ładowarki do akumulatorka np. Hitec CG-340
- butelki do paliwa
- grzałki do swiecy (zazwyczaj ladowarke do niej dostaniesz w zestawie)
- oraz dodatkowo przydała by się świeca np. OS A3

Pozdrawiam Alek



RybaX3 - Pią Kwi 23, 2010 8:13 pm
" />Ja na twoim miejscu kupiłbym trophy, mam Savage X 4.6, jestem z niego bardzo zadowolony jednakże w tym modelu bardzo wadliwe są dyfry i zębatki atakujące. Nie wiem jak to jest z trophy ale podejrzewam, że takiego problemu nie będzie. Następnym problemem jest to, że jak chcesz SAVA to jak masz śmigać po szutrze lub piachu to musisz zainwestować w mocniejsze serwo lub do standardowego przylutować grubsze kabelki no i jak mój przedmówca wspomniał to to,że SAVIK jest strasznie wywrotny i czasami jest to irytujące gdy muszę zchodzić specjalnie z podestu żeby go poprawić, bo na zakręcie go wyżuciło i dachował.

jegrek jak coś to mam aparature hite na sprzedaż jak coś to pisz na gg (numer w podpisie)




XAX - Pią Kwi 23, 2010 8:18 pm
" />Do sava są już dostępne mocniejsze dyfry (dużo lepsze)
A jak do niego założysz stabilizator i go obniżysz niesamowici się poprawi prowadzenie.
Jednak nie będzie to nigdy tragus.



RybaX3 - Sob Kwi 24, 2010 7:15 am
" />Nom dokłądnie tragusem niegdy nie zostanie. Tylko takie dyfry też trzeba wliczyć w koszty, bo do tanich to one nie należą.



jegrek - Sob Kwi 24, 2010 8:32 am
" />
">Trophy lubi: szuter, lekki piach, beton ipt. Savage dobrze jeździ na: piachu, trwie (niskiej).

Pozdrawiam Alek


Czyli powiadasz, ze Trophy nadaje się w lekki teren każdej maści. Ale jeśli bym go brał, to nie mógłbym sobie pojeździć u brata na podwórku bo ma 95% trawy, chyba że byłaby krótko skoszona. Z drugiej strony u siebie w UK blisko domu mam duży park. A jaki pakiet do odbiornika polecacie?



Alek Bogusławski - Nie Kwi 25, 2010 2:44 pm
" />Jednym z najtrudnieszych terenów do samochodów off road jest trawa. Obroty silnika nie są proporcjonalne do predkości samochodu, co za tym idzie mniejszy przepływ powietrza. Więc bardzo łatwo jest taki silnik zatrzeć. Co do pakietu bierz 1600 mAh.

Pozdrawiam Alek



XAX - Nie Kwi 25, 2010 6:00 pm
" />Albo jak masz ładowarkę to weź Nosrama LiPO 2000mAh
Zrobili super pakiet pasujący do Sava a działa 100% lepiej niż NiMH
Powered by WordPress, ©