ďťż
Zmiana paliwa
Karol Janiak - Pon Lis 14, 2005 6:23 pm " />Witam Moje pytanie brzmi: Czy jeśli docierałem silnik na 10% to czy moge teraz zmienić na 16%?? Jeśli tak to czy musze jakoś przygotować silnik?? Z góry dziękuje Andrzej Trzeciak - Pon Lis 14, 2005 6:44 pm " />najlepsze paliwo http://www.rcauto.pl/forum/search.php a to tematu:mozna,tylko po co? Karol Janiak - Pon Lis 14, 2005 6:52 pm " />Ta, ale mnie chodzi czy moge sobie tak po prostu zmienić paliwo z 10% na 16% czy musze jakoś silnik przygotować... Erik Turlejski - Pon Lis 14, 2005 6:58 pm " />było o tym, podobno coś w stylu drogiej docierki :] Mariusz Nowakowski - Pon Lis 14, 2005 7:03 pm " />mozna zmienic,nic sie nie stanie chodz zaleca sie docieranie silnika na takim paliwie jakim bedzie sie jezdzic. Karol Janiak - Pon Lis 14, 2005 7:05 pm " />Szukałem i nie znalazłem takiego tematu. Ja docierałem na 10% a chce jeździć na 16%i moge tak sobie poprostu zmienić i nic się nke stanie? Mariusz Nowakowski - Pon Lis 14, 2005 7:08 pm " />Wydaje mi sie ze najlepiej bedzie jak wypalisz ze 2 zbiorniczki w miejscu na tym 16%, podregulujesz go i bedzie OK. Ja tak kiedys tez zrobilem i nic sie z silnikiem nie stalo. Karol Janiak - Pon Lis 14, 2005 7:11 pm " />Wielkie dzięki za pomoc Piotr Michalski - Pon Lis 14, 2005 7:16 pm " />Przechodząc na inny skład paliwa najlepiej jest zrobić małe docieranie. Nie musisz docierać go w miejscu. Po prostu przez parę pierwszych baków nie przemęczać go, trzymać go troche przelanego, żeby nie miał za wysokiej temperatury. Tomasz Ostrowski - Pon Lis 14, 2005 10:50 pm " />przy przechodzeniu na paliwo z większa zawartością nitro trzeba wzbogacić mieszankę. Można zwyczajnie odkręcić 1/4 obrotu i potem doregulować lub jeśli sie nie ma pewności to powrócić do ustawień fabrycznych (jak przy docieraniu) i przeprowadzić regulację silnika całkowicie od nowa. Przy przechodzeniu na paliwo mocniejsze innej firmy niż dotychczas polecam drugą metodę (z własnego doświadczenia) Paweł Rzedzicki - Wto Lis 15, 2005 7:19 am " />A ja gdy mialem Sava 25 uzywanego doatrtego na 20% po kupnie eksploatowalem na 16%. Potem kupilem 20%, potem znoiw 16. A potem znow 20 innej marki, a pozniej znow poprzedniej I wydaje mi sie ze to docieranie itd nie jest potrzebne. Nic takiegoi nie robilem a sava sprzedalem po przebiegu ponad 10l z silnikiem zyleta Tomasz Ostrowski - Wto Lis 15, 2005 7:22 am " /> ">A ja gdy mialem Sava 25 uzywanego doatrtego na 20% po kupnie eksploatowalem na 16%. Potem kupilem 20%, potem znoiw 16. A potem znow 20 innej marki, a pozniej znow poprzedniej I wydaje mi sie ze to docieranie itd nie jest potrzebne. Nic takiegoi nie robilem a sava sprzedalem po przebiegu ponad 10l z silnikiem zyleta bo docierać to już tam nie ma co, trzeba tylko doregulować bo przy innej zawartości nitro zmienia się temp spalania Karol Janiak - Wto Lis 15, 2005 2:10 pm " />A mam jeszcze inne pytanie, czy duża jest różnica w osiągach na 10% i na 16%?? Tomasz Ostrowski - Wto Lis 15, 2005 2:12 pm " /> ">A mam jeszcze inne pytanie, czy duża jest różnica w osiągach na 10% i na 16%?? mierzyć nie mierzyłem, ale różnicę zauważyłem Paweł Rzedzicki - Czw Lis 17, 2005 7:01 am " />Miedzy 16% a 20% byla taka roznica ze zaczal wheelie robic, wiec chyba spora. A co do regulacji po zmianie paliwa to owszem, jest konieczna, ale zdziwie Was- jezdzilem na Qwick Fire 16% a przeszedlem na BIg Banga 20% i wbrew logice musialem dokrecic silnik i to chyba o 3/4 obrotu. A wynikalo to z tego ze na 16% paliwie silniki bardziej sie grzeja wiec musza byc bardziej odkrecone Tomasz Ostrowski - Czw Lis 17, 2005 7:04 am " /> ">Miedzy 16% a 20% byla taka roznica ze zaczal wheelie robic, wiec chyba spora. A co do regulacji po zmianie paliwa to owszem, jest konieczna, ale zdziwie Was- jezdzilem na Qwick Fire 16% a przeszedlem na BIg Banga 20% i wbrew logice musialem dokrecic silnik i to chyba o 3/4 obrotu. A wynikalo to z tego ze na 16% paliwie silniki bardziej sie grzeja wiec musza byc bardziej odkrecone nie na 16% tylko Qwik Fire 16% się grzeje miałem to samo, to paliwo to kupa jest, wlałem BB20% i jak ręką odjął, a na QF16% to potrafił i 170st złapać. Darek Stefanowicz - Czw Lis 17, 2005 11:30 am " />nitro jest czynnikiem chłodzącym. im więcej nitro tym bardziej chłodzi. to proste. Tomasz Ostrowski - Czw Lis 17, 2005 11:42 am " /> ">nitro jest czynnikiem chłodzącym. im więcej nitro tym bardziej chłodzi. to proste. no tu mnie troche zaskoczyłeś, myślałem że im więcej nitro tym spalanie "gorętsze" Monster-Truck - Czw Lis 17, 2005 12:58 pm " />ja swoim bagusem przepalilem z ok 12L 10% model technics F1 Champion i mysle zo to paliwo jest do dupy (docieralem go na tym)! niedawno kupiel sobie Big Banga 16%. jezdzilem na poczatku wolno, pozniej troche szybciej (takie male docieranie) lacznie przejezdzilem 5 bakow. i wg. mnie to wystarczy. Karol Janiak - Czw Lis 17, 2005 7:32 pm " />Dobra, to teraz ja zadam pytanie: Skoro mówicie że można tak sobie zmieniac to czy moge sobie z 10% przerzucić na 20%?? I jak musze go przygotować żeby się nic nie stało?? Bo może na moim Infinity 18 będę autkiem robił wheeli?? Paweł Rzedzicki - Czw Lis 17, 2005 9:39 pm " />Mozesz zmienic i na poczatek ustaw HSN na ust fabryczne i od tego reguluj. Piotr Krzyżanowski - Czw Lis 17, 2005 10:44 pm " />a ja mam pytanie czy zmieniajac marke paliwa(chodzi mi o zmiane BigBang na RT) ale nie zmieniajac zawartosci nitro trzeba cos robic? chodzi mi o to czy trzeba cos robic przy zmianie BB 25% na RT 25% zmiana marki ale nie nitro z gory dzieki Tomasz Ostrowski - Pią Lis 18, 2005 6:16 am " /> ">a ja mam pytanie czy zmieniajac marke paliwa(chodzi mi o zmiane BigBang na RT) ale nie zmieniajac zawartosci nitro trzeba cos robic? chodzi mi o to czy trzeba cos robic przy zmianie BB 25% na RT 25% zmiana marki ale nie nitro z gory dzieki ja zmieniałem z TR na QF potem na BB za każdym razem ustawienia były inne zaczął bym od ustawień fabrycznych Marcin Jasiński - Pią Lis 18, 2005 11:08 am " />Im więcej nitro tym daje się zimniejszą świecę, silnik więcej pali paliwa i się grzeje mocniej co jest kosztem podwyższonej sprawności silnika ale nie żywotności.. Tomasz Ostrowski - Pią Lis 18, 2005 11:14 am " /> ">Im więcej nitro tym daje się zimniejszą świecę, silnik więcej pali paliwa i się grzeje mocniej co jest kosztem podwyższonej sprawności silnika ale nie żywotności.. to dlaczego jeśli wzbogacę mieszankę (więcej paliwa) silnik mnie się grzeje? Krzysiek Jaskot - Pią Lis 18, 2005 11:25 am " />Ponieważ razem ze zwiększoną ilością paliwa idzie w parze zwiększona ilość oleju. Dzięki większej zawartości oleju mamy mniejsze tarcie oraz lepsze chłodzenie. Tomasz Ostrowski - Pią Lis 18, 2005 1:57 pm " />a jak wpływa zawartośc nitrometanu? |