ďťż
Zmiana paliwa




Karol Janiak - Pon Lis 14, 2005 6:23 pm
" />Witam

Moje pytanie brzmi: Czy jeśli docierałem silnik na 10% to czy moge teraz zmienić na 16%?? Jeśli tak to czy musze jakoś przygotować silnik??

Z góry dziękuje




Andrzej Trzeciak - Pon Lis 14, 2005 6:44 pm
" />najlepsze paliwo http://www.rcauto.pl/forum/search.php
a to tematu:mozna,tylko po co?



Karol Janiak - Pon Lis 14, 2005 6:52 pm
" />Ta, ale mnie chodzi czy moge sobie tak po prostu zmienić paliwo z 10% na 16% czy musze jakoś silnik przygotować...



Erik Turlejski - Pon Lis 14, 2005 6:58 pm
" />było o tym, podobno coś w stylu drogiej docierki :]




Mariusz Nowakowski - Pon Lis 14, 2005 7:03 pm
" />mozna zmienic,nic sie nie stanie chodz zaleca sie docieranie silnika na takim paliwie jakim bedzie sie jezdzic.



Karol Janiak - Pon Lis 14, 2005 7:05 pm
" />Szukałem i nie znalazłem takiego tematu. Ja docierałem na 10% a chce jeździć na 16%i moge tak sobie poprostu zmienić i nic się nke stanie?



Mariusz Nowakowski - Pon Lis 14, 2005 7:08 pm
" />Wydaje mi sie ze najlepiej bedzie jak wypalisz ze 2 zbiorniczki w miejscu na tym 16%, podregulujesz go i bedzie OK.

Ja tak kiedys tez zrobilem i nic sie z silnikiem nie stalo.



Karol Janiak - Pon Lis 14, 2005 7:11 pm
" />Wielkie dzięki za pomoc



Piotr Michalski - Pon Lis 14, 2005 7:16 pm
" />Przechodząc na inny skład paliwa najlepiej jest zrobić małe docieranie. Nie musisz docierać go w miejscu. Po prostu przez parę pierwszych baków nie przemęczać go, trzymać go troche przelanego, żeby nie miał za wysokiej temperatury.



Tomasz Ostrowski - Pon Lis 14, 2005 10:50 pm
" />przy przechodzeniu na paliwo z większa zawartością nitro trzeba wzbogacić mieszankę.
Można zwyczajnie odkręcić 1/4 obrotu i potem doregulować lub jeśli sie nie ma pewności to powrócić do ustawień fabrycznych (jak przy docieraniu) i przeprowadzić regulację silnika całkowicie od nowa.

Przy przechodzeniu na paliwo mocniejsze innej firmy niż dotychczas polecam drugą metodę (z własnego doświadczenia)



Paweł Rzedzicki - Wto Lis 15, 2005 7:19 am
" />A ja gdy mialem Sava 25 uzywanego doatrtego na 20% po kupnie eksploatowalem na 16%. Potem kupilem 20%, potem znoiw 16. A potem znow 20 innej marki, a pozniej znow poprzedniej
I wydaje mi sie ze to docieranie itd nie jest potrzebne. Nic takiegoi nie robilem a sava sprzedalem po przebiegu ponad 10l z silnikiem zyleta



Tomasz Ostrowski - Wto Lis 15, 2005 7:22 am
" />
">A ja gdy mialem Sava 25 uzywanego doatrtego na 20% po kupnie eksploatowalem na 16%. Potem kupilem 20%, potem znoiw 16. A potem znow 20 innej marki, a pozniej znow poprzedniej
I wydaje mi sie ze to docieranie itd nie jest potrzebne. Nic takiegoi nie robilem a sava sprzedalem po przebiegu ponad 10l z silnikiem zyleta


bo docierać to już tam nie ma co, trzeba tylko doregulować bo przy innej zawartości nitro zmienia się temp spalania



Karol Janiak - Wto Lis 15, 2005 2:10 pm
" />A mam jeszcze inne pytanie, czy duża jest różnica w osiągach na 10% i na 16%??



Tomasz Ostrowski - Wto Lis 15, 2005 2:12 pm
" />
">A mam jeszcze inne pytanie, czy duża jest różnica w osiągach na 10% i na 16%??

mierzyć nie mierzyłem, ale różnicę zauważyłem



Paweł Rzedzicki - Czw Lis 17, 2005 7:01 am
" />Miedzy 16% a 20% byla taka roznica ze zaczal wheelie robic, wiec chyba spora.
A co do regulacji po zmianie paliwa to owszem, jest konieczna, ale zdziwie Was- jezdzilem na Qwick Fire 16% a przeszedlem na BIg Banga 20% i wbrew logice musialem dokrecic silnik i to chyba o 3/4 obrotu. A wynikalo to z tego ze na 16% paliwie silniki bardziej sie grzeja wiec musza byc bardziej odkrecone



Tomasz Ostrowski - Czw Lis 17, 2005 7:04 am
" />
">Miedzy 16% a 20% byla taka roznica ze zaczal wheelie robic, wiec chyba spora.
A co do regulacji po zmianie paliwa to owszem, jest konieczna, ale zdziwie Was- jezdzilem na Qwick Fire 16% a przeszedlem na BIg Banga 20% i wbrew logice musialem dokrecic silnik i to chyba o 3/4 obrotu. A wynikalo to z tego ze na 16% paliwie silniki bardziej sie grzeja wiec musza byc bardziej odkrecone


nie na 16% tylko Qwik Fire 16% się grzeje
miałem to samo, to paliwo to kupa jest,
wlałem BB20% i jak ręką odjął, a na QF16% to potrafił i 170st złapać.



Darek Stefanowicz - Czw Lis 17, 2005 11:30 am
" />nitro jest czynnikiem chłodzącym.
im więcej nitro tym bardziej chłodzi.
to proste.



Tomasz Ostrowski - Czw Lis 17, 2005 11:42 am
" />
">nitro jest czynnikiem chłodzącym.
im więcej nitro tym bardziej chłodzi.
to proste.


no tu mnie troche zaskoczyłeś, myślałem że im więcej nitro tym spalanie "gorętsze"



Monster-Truck - Czw Lis 17, 2005 12:58 pm
" />ja swoim bagusem przepalilem z ok 12L 10% model technics F1 Champion i mysle zo to paliwo jest do dupy (docieralem go na tym)! niedawno kupiel sobie Big Banga 16%. jezdzilem na poczatku wolno, pozniej troche szybciej (takie male docieranie) lacznie przejezdzilem 5 bakow. i wg. mnie to wystarczy.



Karol Janiak - Czw Lis 17, 2005 7:32 pm
" />Dobra, to teraz ja zadam pytanie:
Skoro mówicie że można tak sobie zmieniac to czy moge sobie z 10% przerzucić na 20%?? I jak musze go przygotować żeby się nic nie stało??
Bo może na moim Infinity 18 będę autkiem robił wheeli??




Paweł Rzedzicki - Czw Lis 17, 2005 9:39 pm
" />Mozesz zmienic i na poczatek ustaw HSN na ust fabryczne i od tego reguluj.



Piotr Krzyżanowski - Czw Lis 17, 2005 10:44 pm
" />a ja mam pytanie czy zmieniajac marke paliwa(chodzi mi o zmiane BigBang na RT) ale nie zmieniajac zawartosci nitro trzeba cos robic?

chodzi mi o to czy trzeba cos robic przy zmianie BB 25% na RT 25%

zmiana marki ale nie nitro

z gory dzieki



Tomasz Ostrowski - Pią Lis 18, 2005 6:16 am
" />
">a ja mam pytanie czy zmieniajac marke paliwa(chodzi mi o zmiane BigBang na RT) ale nie zmieniajac zawartosci nitro trzeba cos robic?

chodzi mi o to czy trzeba cos robic przy zmianie BB 25% na RT 25%

zmiana marki ale nie nitro

z gory dzieki


ja zmieniałem z TR na QF potem na BB
za każdym razem ustawienia były inne
zaczął bym od ustawień fabrycznych



Marcin Jasiński - Pią Lis 18, 2005 11:08 am
" />Im więcej nitro tym daje się zimniejszą świecę, silnik więcej pali paliwa i się grzeje mocniej co jest kosztem podwyższonej sprawności silnika ale nie żywotności..



Tomasz Ostrowski - Pią Lis 18, 2005 11:14 am
" />
">Im więcej nitro tym daje się zimniejszą świecę, silnik więcej pali paliwa i się grzeje mocniej co jest kosztem podwyższonej sprawności silnika ale nie żywotności..

to dlaczego jeśli wzbogacę mieszankę (więcej paliwa) silnik mnie się grzeje?



Krzysiek Jaskot - Pią Lis 18, 2005 11:25 am
" />Ponieważ razem ze zwiększoną ilością paliwa idzie w parze zwiększona ilość oleju. Dzięki większej zawartości oleju mamy mniejsze tarcie oraz lepsze chłodzenie.



Tomasz Ostrowski - Pią Lis 18, 2005 1:57 pm
" />a jak wpływa zawartośc nitrometanu?
Powered by WordPress, ©