ďťż
Zmiana paliwa???? Doradzcie
SHIVA - Wto Mar 21, 2006 4:32 pm " />Mam takie pytanko mam savage`a 25,przejezdzone ok 5l paliwa Tornado 20% nitro, bardzo dobre paliwko ale troszke koszty mi sie nie kalkuluja(2,5l za prawie 100) chciałbym sie spytac na jakie paliwo radzili byscie przejsc zeby nie płacic az tak duzych pieniedzy a jednoczesnie nie zakatowac silnika?? Aha i jeszcze jedno czy przy zmianie paliwa pierwszy bak przepalic na klocku?? Dzieki z gory za kazda pomoc. Pzdr Siwy. Piotr Krzyżanowski - Wto Mar 21, 2006 4:36 pm " />tansze powszechnie uzywane to BigBang 20%, dostepne na www.rcbziom.pl 100zl/5L Mariusz Nowakowski - Wto Mar 21, 2006 4:43 pm " />Albo Champion F1 20%, tez bardzo dobre paliwo. Cena 109zl/5l. Po zmianie paliwa pewnie bedziesz musial podregulowac troche silnik. Teoretycznie nie trzeba tego przyslowiowego jednego baczka wypalac po zmiane paliwa, ale nic nie zaszkodzi, moze nie na kolocku ale w czasie spokojnej jazdy. SHIVA - Wto Mar 21, 2006 4:49 pm " />Nie jestem w sumie az taki zielony w tych klimatach wiem ze tornado ma olej pełen syntetyk w sobie a jak z model technicsem to własnie nie wiem..?? Z tad te pytanka do was. Zreszta zawsze lepiej wysłuchac doświadczonych kolegów z forum niz przykatowac silnik. Mariusz Nowakowski - Wto Mar 21, 2006 4:59 pm " />Z tego co wiem ModelTechnics tez ma syntetyczny, ale nie jestem w 100% pewny. Napewno nic sie nie stanie jesli zmienisz paliwo na ModelTechnics, niekotrym sie troche silnik grzeje ale to chyba jednemu na 10 Ja jeszcze nie doswiadczylem tego. Duzo osob nawet na zawodach smiga na ModelTechnicsie Veyron - Wto Mar 21, 2006 6:36 pm " />tak racja syntetyk BB jest dobre SHIVA - Śro Mar 22, 2006 2:29 am " />Wiem,ze Model technics robi jakies czerwone paliwo 20% Nitro, 120zł za 5 litrów. Co to za typ paliwa jest i jak sie nazywa?? bruno - Śro Mar 22, 2006 3:13 am " />ja zmienilem z tornado na bb temp na polu 0*c zrobilem kuleczko aby rozgrzac troszke silnik po tym kuleczku temp silnika 160*c, rozlecialo sie lozysko w silniku i korbowod .............. Marcin Jasiński - Śro Mar 22, 2006 7:32 am " />Jest takie przysłowie i bdb odnosi się one do paliwa "co tanie to drogie" - jeżeli mnie ktoś dobrze rozumie to będzie wiedział o co tak naprawdę biega. Model Technics dobre ale tylko tym którym się wydaje że jest tańsze na początku No chyba że nie każdy jeździ i nie próbuje sił na zawodach to wtedy może lać co chce... Veyron - Śro Mar 22, 2006 8:33 am " /> ">ja zmienilem z tornado na bb temp na polu 0*c zrobilem kuleczko aby rozgrzac troszke silnik po tym kuleczku temp silnika 160*c, rozlecialo sie lozysko w silniku i korbowod .............. peszek - ja jezdze bardzo dlugo na tym paliwie i nic mi sie nie stalo jeszcze widocznie musialescos zle zrobic jak do mojego silniczka nalalem bb 25% to mialem temp 150 c i to w zime !! jednak jak wlalem paliwo 16 % temp byla 100 C mierzylem oczywiscie termometrem albo twoj silniczek potrzebowal wiecej oleju niz jest bb bo to tez wplywa na temperature silniczka Marcin Bassara - Śro Mar 22, 2006 8:36 am " />Co do składu paliwa i oleju w nim to nie jest to dokładnie pełen syntetyk jest tam tez dodatek oleju rycynowego ale ile dokładnie to nie wiem. Żeby obniżyc koszty to można kupić bańke 5L. Piotr Krzyżanowski - Śro Mar 22, 2006 1:58 pm " /> ">ja zmienilem z tornado na bb temp na polu 0*c zrobilem kuleczko aby rozgrzac troszke silnik po tym kuleczku temp silnika 160*c, rozlecialo sie lozysko w silniku i korbowod .............. peszek - ja jezdze bardzo dlugo na tym paliwie i nic mi sie nie stalo jeszcze widocznie musialescos zle zrobic jak do mojego silniczka nalalem bb 25% to mialem temp 150 c i to w zime !! jednak jak wlalem paliwo 16 % temp byla 100 C mierzylem oczywiscie termometrem albo twoj silniczek potrzebowal wiecej oleju niz jest bb bo to tez wplywa na temperature silniczka ja bym powiedzial, ze jemu tak podskoczyla temp. bo na Tornado mogl sobie pozwolic bardziej dokrecic iglice obrotow, i jak z takim dokreceniem wlal BB,to rozgrzalo mu do 160c Veyron - Śro Mar 22, 2006 4:09 pm " />moim zdaniem NIE ! poniewaz jezeli mieszanka jest zbyt uboga to silnik dziala ale na niskich i na srednich obrotach jezeli dodasz gazu to odrazu gasnie wiec nie sadze zeby tak temp podskoczyla bruno - Śro Mar 22, 2006 4:12 pm " />a wlasnie tak podskoczyla na tornado mialem 65-80*c i na tych ustawieniach po wlaniu bb osiagnelo 160*c Tomasz Ostrowski - Śro Mar 22, 2006 8:18 pm " /> ">Wiem,ze Model technics robi jakies czerwone paliwo 20% Nitro, 120zł za 5 litrów. Co to za typ paliwa jest i jak sie nazywa?? to jest champion F1, ale ono ma za duzo oleju, 18% KLOTZa plus dodatki uszlachetniające. BB ma ok 10% EDLa oba są syntetyczne F1 to raczej paliwo lotnicze ja zaczynałem na RT, ale także z racji kosztów przeszedłem na BB20%, jeździ się tak samo. Może minimalnie trudniej uruchamia, ale zmiana była już w niższych temperaturach więc i uruchamianie było z tej racji trudniejsze Tomasz Ostrowski - Śro Mar 22, 2006 8:20 pm " /> ">ja zmienilem z tornado na bb temp na polu 0*c zrobilem kuleczko aby rozgrzac troszke silnik po tym kuleczku temp silnika 160*c, rozlecialo sie lozysko w silniku i korbowod .............. równie dobrze mogłeś mieć troche zaschniętego oleju po paliwie w gaźniku i mieszanka była znacznie uboższa niz myślałeś. też tak kiedyś miałem jak postał dłuższy czas bez jazdy Wojtek Sadowski - Śro Mar 22, 2006 8:30 pm " />chciałem się troche podłączyć pod temat. Mam mały problem. Autko które kupiłem (czyt. savage) jeździło na 20% mieszance zaś ja musze na nim wypalić resztkę 16%. Autko na 16% zachowuje sie tak: odpalam daje gazu i działa jak tylko puszcze gaz chodzi jakies 2 sek i gaśnie. W gtórą strone HSN pokręcić? Tomasz Ostrowski - Śro Mar 22, 2006 8:42 pm " /> ">chciałem się troche podłączyć pod temat. Mam mały problem. Autko które kupiłem (czyt. savage) jeździło na 20% mieszance zaś ja musze na nim wypalić resztkę 16%. Autko na 16% zachowuje sie tak: odpalam daje gazu i działa jak tylko puszcze gaz chodzi jakies 2 sek i gaśnie. W gtórą strone HSN pokręcić? a to jest na ciepłym czy na zimnym, bo jeśli na ciepłym to wkręcić LSN zasadniczo lejąc paliwo z mniejszą zawartoscią nitro trzeba wkręcać obie iglice znaczy zubożyć mieszankę. mowa oczywiście o paliwach tego samego prodyucenta, przy innej firmie lepiej powrócić do ustawień fabrycznych i dopiero zregulowac silnik. ustawień Malkavian - Śro Mar 22, 2006 9:06 pm " />czy runner time i tornado sa podobnej jakosci? nie wiem ktore wybrac, najchetniej wzialbym litr na sprobowanie, tylko ze paliwo tornado nie sprzedaje baniek 1 litrowych stad moje pytanie. Wojtek Sadowski - Śro Mar 22, 2006 9:34 pm " /> ">chciałem się troche podłączyć pod temat. Mam mały problem. Autko które kupiłem (czyt. savage) jeździło na 20% mieszance zaś ja musze na nim wypalić resztkę 16%. Autko na 16% zachowuje sie tak: odpalam daje gazu i działa jak tylko puszcze gaz chodzi jakies 2 sek i gaśnie. W gtórą strone HSN pokręcić? a to jest na ciepłym czy na zimnym, bo jeśli na ciepłym to wkręcić LSN zasadniczo lejąc paliwo z mniejszą zawartoscią nitro trzeba wkręcać obie iglice znaczy zubożyć mieszankę. mowa oczywiście o paliwach tego samego prodyucenta, przy innej firmie lepiej powrócić do ustawień fabrycznych i dopiero zregulowac silnik. ustawień Auto testowałem przy mrozie -8*C - było to pierwsze odpalenie wiec był kompletnie zimny, ale po odpaleniu ponownym i ponownym działo się to samo nawet jak już się rozgrzał troche... za pierwszym razem był problem odpalić ale już za kolejnym sekunda kręcenia roto i juz palił ale gasł zaraz potem. Konkretnie zmieniam paliwo z BIG BANG 20% na QWICK FIRE 16% (za mało by sprzedać je a wylać szkoda) Kolega śmigał savem na 10% więc da sie go wyregulować. Wozik na obroty wchodził ładnie jednak wydaje mi sie ze zalewał się zaraz po puszczeniu gazu, możliwe jeszcze, że trymer gazu może za mocno skręciłem... Tomasz Ostrowski - Śro Mar 22, 2006 10:15 pm " /> ">chciałem się troche podłączyć pod temat. Mam mały problem. Autko które kupiłem (czyt. savage) jeździło na 20% mieszance zaś ja musze na nim wypalić resztkę 16%. Autko na 16% zachowuje sie tak: odpalam daje gazu i działa jak tylko puszcze gaz chodzi jakies 2 sek i gaśnie. W gtórą strone HSN pokręcić? a to jest na ciepłym czy na zimnym, bo jeśli na ciepłym to wkręcić LSN zasadniczo lejąc paliwo z mniejszą zawartoscią nitro trzeba wkręcać obie iglice znaczy zubożyć mieszankę. mowa oczywiście o paliwach tego samego prodyucenta, przy innej firmie lepiej powrócić do ustawień fabrycznych i dopiero zregulowac silnik. ustawień Auto testowałem przy mrozie -8*C - było to pierwsze odpalenie wiec był kompletnie zimny, ale po odpaleniu ponownym i ponownym działo się to samo nawet jak już się rozgrzał troche... za pierwszym razem był problem odpalić ale już za kolejnym sekunda kręcenia roto i juz palił ale gasł zaraz potem. Konkretnie zmieniam paliwo z BIG BANG 20% na QWICK FIRE 16% (za mało by sprzedać je a wylać szkoda) Kolega śmigał savem na 10% więc da sie go wyregulować. Wozik na obroty wchodził ładnie jednak wydaje mi sie ze zalewał się zaraz po puszczeniu gazu, możliwe jeszcze, że trymer gazu może za mocno skręciłem... no to dokręć LSN ale zasadniczo pozostał bym przy BB20, a QF co najwyżej do czyszczenia filtra Sp33d - Pon Mar 27, 2006 2:27 pm " />Ja zmieniłem paliwo z BB20 na RT25, ponieważ zaczęła mi się pojawiać rdza na korbowodzie mimo tego że leje ARO. Teraz jeżdżę na RT25 i mam inny problem, gdy nie jeździ się dłużej niż 4 dni to zaczyna się śliskać one way i nie odpala. Muszę wtedy rozkręcić silnik umyć one waya i dopiero odpali. Ja w tym momencie zastanawiam się nad Tornado 20%. Monster-Truck - Pon Mar 27, 2006 3:01 pm " />Ja tez sie zastanawiam nad Tornadem 20% bo przy tym model technics big bang zaczyna byc rdza(stosuje aro) i mam pytanie czy przy tym paliwie latwiej bedzie zapalał itp.?? wiem ze napewno wzrosna osiagi Pozdrawiam Sp33d - Pon Mar 27, 2006 5:58 pm " />Osiągi wzrastają i to dość znacznie, samochód ma odrazu większego kopa, i jest zrywniejszy. Z zapalaniem też jest dużo lepiej, palii od pierwszego razu. Myślę że przy przejściu z BB na Tornado też odczujesz różnicę. Ja jeździłem u kolegi na Tornado i jak zobaczyłem jak sobie z nim radzi mniejszy silnik to stwierdziłem że też na nie przejdę. Naprawdę dobre paliwko. Adam Jugowski - Pon Mar 27, 2006 7:07 pm " />Taka zagadka z mojej strony: Co to moze byc: Odpalam savaga 4,6 SS (nie swojego). Po 5 minutach sie udalo- talent w rekach I tak: iglica byla nie ustawiona- jak sie dawalo chamulec iglica sie dociskala i model gasl. (ustawilem) Model sie zachowywal tak: sam dawal gaz, zwalnial no jak jakis pokopany! Pierwszy raz cos takiego widzialem. Jakby silnik chodzil jak chcial. Bez mojej woli! (Apa FM) Wiecie co to? Ja tez nie widzialem! Kolega sie spytal: "Czy to koncowka paliwa?" na to wlasciciel odpowiedzial "tak'. "To wylej" odpowiedzial kolega wczesniej zadajcy pytanie. Tak zrobilismy. Problem ustal . Byla koncowka paliwa i paliwo nie mieszane, tanie spowodowalo to, ze na samym dnie spoczywal sam olej. To bylo twierdzenie kolegi. W kazdym razie po zmianie paliwa bylo ok! Ale po chwili siadly baterie w odbiorniku. Sp33d - Wto Mar 28, 2006 11:26 am " />U mnie czasami też tak bywa, ale nie w Savagu 4.6SS, tylko w takim głównianym Aggressorze. W Savagu to raczej nie było spowodowane tym że to była końcówka paliwa, tylko tym że ktoś mógł nadawać na tej samej częstotliwości. Ja tak miałem w Savie ale po zmianie kwarcy problem ustał. Artur Dzierzęcki - Wto Mar 28, 2006 2:24 pm " /> ">Ja zmieniłem paliwo z BB20 na RT25, ponieważ zaczęła mi się pojawiać rdza na korbowodzie mimo tego że leje ARO. Teraz jeżdżę na RT25 i mam inny problem, gdy nie jeździ się dłużej niż 4 dni to zaczyna się śliskać one way i nie odpala. Muszę wtedy rozkręcić silnik umyć one waya i dopiero odpali. Ja w tym momencie zastanawiam się nad Tornado 20%. Nie ma to żadnego znaczenia czy to Tornado, czy RunnerTime. Po każdej jeżdzie należy usunąć paliwo ze zbiornika i wężyków paliwowych , metanol odparuje i zostaje sam olej który zwęża przekrój wężyków Tomasz Ostrowski - Wto Mar 28, 2006 3:39 pm " /> ">Ja zmieniłem paliwo z BB20 na RT25, ponieważ zaczęła mi się pojawiać rdza na korbowodzie mimo tego że leje ARO. Teraz jeżdżę na RT25 i mam inny problem, gdy nie jeździ się dłużej niż 4 dni to zaczyna się śliskać one way i nie odpala. Muszę wtedy rozkręcić silnik umyć one waya i dopiero odpali. Ja w tym momencie zastanawiam się nad Tornado 20%. Nie ma to żadnego znaczenia czy to Tornado, czy RunnerTime. Po każdej jeżdzie należy usunąć paliwo ze zbiornika i wężyków paliwowych , metanol odparuje i zostaje sam olej który zwęża przekrój wężyków nie mówiąc o tym co zasycha w samym gaźniku ... Piotr Krzyżanowski - Wto Mar 28, 2006 3:42 pm " />dlatego tez do gaznika nalezy po kazdej jezdzie lac ARO Sp33d - Wto Mar 28, 2006 7:31 pm " />Ja u siebie po każdej jeździe leje ARO ale oneway i tak mi się śliska, kolega ma ten sam problem ale tylko jak model dłużej jest nieużywany. Jak mam temu zapobiec? Adam Jugowski - Wto Mar 28, 2006 7:52 pm " />Z tego co zaobserwowałem: Ja z kolegą uzywamy paliwa Tornado 25% i nie mamy problemow z szarpanka (jak na razie) Ja mam sava 3.5, a kolega 4.6 Dwoch innych kolegow uzywa tanszego paliwa 5L za 100 zł i maja problem z szarpanką. Są to savage SS i 4,6. Liczba wypalonych litrow jest podobna. Wydaje mi sie, ze moja obserwacja jest poprawna: z powyzszego wynika, ze tanie paliwo powoduje klopoty z lozyskiem, ale prosze o potwierdzenie. Pozdrawiam Aleksander Wojciechowski - Wto Mar 28, 2006 7:54 pm " />Witam, Mój pierwszy silnik w Savie 25, przejeżdził 27,5 litra BB z czego 5 l 16% a reszta na 20%, i gdybym nie zgubił filtra powietrza w czasie jazdy, to pewnie dalej bym na nim jeżdził. Drugi silnik to też z 25, docierany na BB20% i ma przejechane 7,5 l i jest wszystko ok. Wymieniam tylko swiece co 2,5 - 3,5 l. A jezdze na A5 OS, temperature trzyma i nie zamierzam zmieniac paliwa. Wazne żeby paliwo było swieże, kupuje w bańkach 2,5l. I nie leje po jazdach zadnych cudownych srodków, a jak wiem ze model nie bedzie jeżdził przez 2-3 tyg, to pryskam do srodka WD40. Nikogo do niczego nie namawiam, tylko pisze jak jest u mnie. Wnioski po Waszej stronie. Pozdrawiam. Tomasz Ostrowski - Wto Mar 28, 2006 8:11 pm " /> ">Ja u siebie po każdej jeździe leje ARO ale oneway i tak mi się śliska, kolega ma ten sam problem ale tylko jak model dłużej jest nieużywany. Jak mam temu zapobiec? a ile tego aro lejesz? Veyron - Śro Mar 29, 2006 6:46 am " />a co ma one way do aro ? albo aro do one waya ? jak ci sie slizga to zostaw go na troche w denaturacie albo polej wd 40 Bartłomiej Skwara - Śro Mar 29, 2006 7:13 am " />w silniku K4.6 one way jest w silniku i on sie dość częśto na rozgrzanym silniku ślizga |