ďťż
ZMIANA TEMATU...JAKI SILNIK?? P6 VS P3




MimeK_Rider - Wto Kwi 21, 2009 5:34 pm
" />Jak w temacie o przyczepności sava co musze zrobić itp już wszytko wiem...
Teraz ciężki wybór silnika jaki polecacie bardziej dla mojego sava 3.5??
P3 VS P6




Wiktor Sułek - Wto Kwi 21, 2009 5:59 pm
" />Hiteca HS985MG polecam śmiało SF-2 spokojnie styknie na gazie.

Z tego co wiem, do Savów żeby lepiej się kleiły zakłada się ramę Low CG (obniżającą środek ciężkości), dobre opony typu PL Crime Fighter i wydaje mi się, że zielone sprężyny do amorków



Mateusz Ś - Wto Kwi 21, 2009 6:06 pm
" />Postaw sobie tylko pytanie czy jest sens wkładnia kasy w obniżenie sava? Bo to bardzo kosztowne, na twoim miejscu kupiłbym P6 (http://www.shaft.pl/product_info.php?cP ... cts_id=111) i zainwestował w mocniejsze części.

Taniej Ci chyba wyjdzie kupić coś "niższego" chociażby revo, zresztą Sav dla mnie taki "wysoki" jest na prawdę super.

Jak mówię zainwestuj w silnik porządny i wtedy zobaczysz czy jest sens zniżania.



MimeK_Rider - Wto Kwi 21, 2009 6:33 pm
" />matick tym mocniejszy silnik to tym większa moc sava a wtedy będzie jeszcze większe gleby zaliczał
co do przyczepności to myśle że koła no i sprężynki... bo co wysokości sava to mam takie same zdanie jaki matick mi także podoba mi się jego wysokość
ktoś wie jakie najlepsze?
słyszałem że najlepsza jest taka konstrukcja : na przód czerwone na tył te zwyczajne
co się dostaje odrazu (czarne) sprężynki




Alek Bogusławski - Wto Kwi 21, 2009 6:41 pm
" />Myślę, że nie ma sensu kupować ramy Low CG i lepiej zainwestować w rame od savage XL. (oczywiście, gdy bedziesz montował tą P6, by nie robił tak starsznie wheelie) i także możesz wymienić olej w amorach na 25 taki jak ja miałem. A no sprężyny i opony szersze od oryginalnych to podstawa.



MimeK_Rider - Wto Kwi 21, 2009 6:57 pm
" />mógłbyś podać link do przykładowych opon?
chodzi o tą ramę :
http://www.lrp.pl/sklep/product_info.ph ... ts_id=9065



Mateusz Ś - Wto Kwi 21, 2009 7:07 pm
" />Mi się tam najbardziej podobają PROLINE BOW TIE
(http://istmobile.home.pl/rcbziom/sklep/ ... 5B1%5D.jpg)

Powiedz mi tylko gdzie sav dla ciebie nie jest przyczepny, wywaliłeś się chociaż raz? Bo trochę śmierdzi mi tu opinią innych.

Aha, jak już jesteśmy przy oponach dziś mi doszedł e-revo i doszły również opony zapasowe/torowe tylko że od tego co kupiłem auto nie wie jakie to są opony, może ktoś wie? Niby widnieje nazwa, jednakże nic to wujowi Googlowi nie mówi.

Zdjęcia
http://picasaweb.google.com/mati.ck7/Tr ... 6790414834



MimeK_Rider - Wto Kwi 21, 2009 7:17 pm
" />ogólnie savowi na silniku 3.5 nie jest potrzebne ulepszanie przyczepności ale czasem
się glebie jak się robi ostre zrywy... po prostu chcę mój model ulepszać, tuningować ..

edit. no i będe kupować lepszy silnik dokładnie P6 tak jak matick radzi



Mateusz Ś - Wto Kwi 21, 2009 7:20 pm
" />No to myśle, że najpierw trzeba wymienić silnik, półośki itp i patrzeć co jeszcze jest słabe.
Pamiętaj też że musisz mieć termometr.



Dorian Karczmarzyk - Wto Kwi 21, 2009 7:22 pm
" />Oleje 10 i 15 i sprężyny czarna i zielona i tak na każdym kole. Bow Tie 40 jak najbardziej.



maly91 - Wto Kwi 21, 2009 7:55 pm
" />viewtopic.php?f=7&t=40349&hilit=savage

MimeK_Rider wystarczy tylko poszukac chwile w archiwum......



MimeK_Rider - Wto Kwi 21, 2009 8:50 pm
" />
">Oleje 10 i 15 i sprężyny czarna i zielona i tak na każdym kole. Bow Tie 40 jak najbardziej.
nie rozumiem jak sprężyny czarne i zielone? jak proponujesz je założyć?
a co do serwa to zgadzacie się z opinią tamtego użytkownika?
silnik to kupie na koniec ;]



XAX - Wto Kwi 21, 2009 10:27 pm
" />Witam

Tunig Savika to studnia bez dna. Zresztą jak każdego modelu.
To co opisze to moim skromnym zdaniem minimum na początek.

1) Przyczepność
Olej do amorów około 200cps
Miękkie sprężyny zielone lub niebieskie
Hexy 17 na kołach
Lepsze opony
HPI DirtBonz (na początek wystarczą), PROLINE BOW TIE lub coś podobnego
Ramo można zamontować od X to obniży środek ciężkości o około 5-6 mm

2) Przeniesienie napędu
Pół oski kół wymienić na wzmacniane HPI 86124
Jak padną dyfry wymiana kubków plastikowych na aluminiowe HPI 86827
Jak padną zębatki dyfra wymiana HPI 102246

3) Elektronika
Serwo skrętu tak jak pisałeś Hiteca HS985MG jak najbardziej
SF2 na gaz a z czasem można zamontować HiTec HS 625MG
Akumulator odbiornika 5 celowy 6V
Lepsza apka np. Acoms Technisport Hayabusa lub Sanwa MX3

4) Silnik
Na początek do nauki 3,3 wystarczy
Potem proponuje coś mocniejszego np. SH28p3|
SH28p6 mam teraz na p3 lepiej się mi smigało.
Dodatkowo przy p6 strasznie zaczyna się sypać przeniesienie napędu

5) Inne drobiazgi
Osłona na silnik (roll cage od X HPI 85239)
Obudowa elektroniki od X HPI 85236
Osłona na bak GMP SAX1089

To tyle na początek.



MimeK_Rider - Śro Kwi 22, 2009 4:08 am
" />sprężynki mają być na wszystkie amory? czy jakoś je podzielić tył/przód??

http://rcwroblik.pl/Silnik+spalinowy++o ... 21,i2.html to co polecacie tego P3?? bo P6 boje się
wkładać jak ma się wszystko rozlecieć tyle znowu będzie wymian itp... tego P6 to w przyszłości kupie
to do P3 co trzeba będzie głównie wymienić? rame od x'a?



Mateusz Ś - Śro Kwi 22, 2009 5:44 am
" />Jak tam chcesz ja brałbym P6, ze względu właśnie na moc? Jak można bać się mocy? ^^

P6
moc: 3.8 KM
obroty max: 34000

P3
moc: 3.6 KM
obroty max: 28000

Bierz P6, bodajże kowal z forum mam chyba właśnie p6 w Savie 3.5 to go podpytaj co i jak. I wcale nie jest/nie musi być za mocny.



Michał Kowalski - Śro Kwi 22, 2009 6:53 am
" />no właśnie .. to wkraczam do akcji ! Mam Sava 3.5 z silnikiem S.H 28 p6 ... może powiec co musiałem wymienić , bo sie pomieliło
1 co wymieniłem to zębatka odbierająca na metalową
2 co wymieniłem (na początku jak jeszcze miałem f 3.5 ) to były kubki na aluminiowe
3 co wymieniłem to były wszystkie ośki i połośki na HD
4 co wymieniłem zębatki dyfra HD
aha i jeszcze zapomniałem o aluminiowym tłumiku
_____________________________________________________________________________________________________________
a teraz przyczepność : proponuję kupić koła ProLine Bow Tie 40 series i fele na hex 23mm
4 sprężyny zielone (będzie w tedy można zrobić czarny-zielony)
olej do amorków "25"

PS.kupowanie tego silnika wiąże się z dardzo dużymi kosztami -to nie jest tak że sie da 500zl (ze sprzeglem itd) i model będzie śmigał...



Alek Bogusławski - Śro Kwi 22, 2009 8:37 am
" />Tak, tamten link do ramy od Sava XL'a jest dobry. Ja bym wolał kupić ramę, która wydłuży sava a nie obniży, bo to można zrobić zawsze. Co do opon, to jeśli chcesz występować w zawodach albo masz dużo kasy by jezdzić pod domem to bierz coś najlepiej firmy Pro-Line z serii 40. to są porządne opony i felgi warte uwagi. 1460069 - To jest GG Pana, kory sprzedaje nówki sztuki te koła z bieżnikiem Crime-Fighter naprawde tanio.
I no co do przyczepności, to chyba na tyle, Ale lepiej wg mnie wymienić na razie podstawowe rzeczy (to co pisał Kowal) np. spręzyny i olej w amorach bo potem czekać Cie będzie wymiana obioru na stal lub tytan, i chyba wentylowany atak. Wszystko zależy ile masz na to funduszy.



Michał Kowalski - Śro Kwi 22, 2009 8:56 am
" />ja mam to :
-alu kubki dyfra
-zebatki HD w dyfrze !
-alu tłumik od HPI
-silnik S.H 28 p6
-osłona baku paliwa GRP
-wszystkie półośki HD
-koła ProLine BowTie 40 series
-zebatki : atak odbiór metal oczywiście
-nakładka na tłumik do odprowadzania spalin
-osłona silnika
-zmienione sprężyny i olej w amorkach
itd ...



MimeK_Rider - Śro Kwi 22, 2009 12:36 pm
" />czyli wymiana tych wszystkich części które muszę kupić aby
sav się nie rozlecial przy nowym silniku licząc
już z silnikiem będzie mnie kosztowac około 1000zł?
a te silnik?
http://allegro.pl/item612777719_silnik_ ... panka.html
jak jest z szarpanką to nie ma problemu na zmiane na roto?



aspires - Śro Kwi 22, 2009 1:22 pm
" />
">czyli wymiana tych wszystkich części które muszę kupić aby
Sav się nie rozleciał przy nowym silniku licząc
już z silnikiem będzie mnie kosztować około 1000zł?


niestety ta zabawa nie jest tania
oczywiście możesz kupić sam silnik i pojeździć trochę
wtedy sam zobaczysz co się pierwsze ***** a coś poleci na pewno tego rozwiązania osobiście nie polecam
proponuje najpierw przygotować układ przeniesienia napędu (dyfry, metalowe lub tytanowe zębatki etc)
zmień też kola i olej w amorach, pojeździj trochę i wtedy rozważaj opcje kupna nowego silnika



Tomasz Dolata - Śro Kwi 22, 2009 2:57 pm
" />a ja proponuje zmienić model ...



Kuba - Śro Kwi 22, 2009 3:32 pm
" />Tez to mialem napisac.
Jak ma miec przyczepnosc, ma byc tanie i wytrzymale to lepiej kupic buggy 1/8. Nawet najtanszy model wystarczy.



MimeK_Rider - Śro Kwi 22, 2009 3:42 pm
" />w końcu MT nie może się równać z przyczepnością np truggy, buggy ma o wiele wyższe zakiwieszenie...
to co proponujecie to :

olej do amorów 25,
sprężynki 4 sztuki dla każdego koła po jednej czyli na jednym kole będzie czarna i zielona
koła te 40,

i to wszystko jak chodzi o przyczepność sava?
bo te ramy to mam dać dopiero wtedy kiedy zmieniam na mocniejszy silnik?



MimeK_Rider - Śro Kwi 22, 2009 3:45 pm
" />
">czyli wymiana tych wszystkich części które muszę kupić aby
Sav się nie rozleciał przy nowym silniku licząc
już z silnikiem będzie mnie kosztować około 1000zł?


niestety ta zabawa nie jest tania
oczywiście możesz kupić sam silnik i pojeździć trochę
wtedy sam zobaczysz co się pierwsze ***** a coś poleci na pewno tego rozwiązania osobiście nie polecam
proponuje najpierw przygotować układ przeniesienia napędu (dyfry, metalowe lub tytanowe zębatki etc)
zmień też kola i olej w amorach, pojeździj trochę i wtedy rozważaj opcje kupna nowego silnika

Mógłbyś wypisać ten cały układ?
no wiesz po nazwach angielskich bo jestem początkujący i jeszcze nie radze sobie z tymi
wszystkimi skrótami dyfry mam już aluminiowe <---- tyko to jest inne od części fabrycznych...
reszta co w savie to czysta fabryka ;]



Mateusz Ś - Śro Kwi 22, 2009 3:46 pm
" />No w sumie to tyle, a co do silnika nie kombinuj kupuj P6 z wejściem na roto, które z tego co pamiętam masz.



XAX - Śro Kwi 22, 2009 5:22 pm
" />Witam

Miałem standardowego Sava 25 z silnikiem S-25 a ponieważ jeżdżę ostro i nie oszczędzam modelu to najpierw wzmocniłem dyfry (alu kubki, i zębatki wzmacniane).
Wymieniłem wszystkie półośki i wałki na wzmacniane i śmigał ładnie.
Potem zmieniłem silnik na SH28p3 i nawet to wszystko trzymywało.
Po rozbiciu p3 wsadziłem p6 i miałem ciągłe problemy.
Teraz mam całe przeniesienie napędu z XL i jest skopuj poza dryfami (lecą łożyska B032 średnio co 4 litry).
Teraz zrobiłem konwersje na zębatki dyfra na wersje z Fluxa i chyba będzie spokój na dłuższy czas.
Ramę mam od X i widać że 5mm obniżenia daje duże korzyść.
Rama od XLa moim zdaniem to przesada bo będą problemy z karoseriami.

Wracając do silnika to wersja p6 ma większą moc i większe obroty ale kosztem słabszego dołu co się przy MT bardzo przydaje. Mi na i kilku kolegom z Savami p3 bardziej się podobał co do charakterystyki.

Przy p3 czy p6 jest problem z zamontowaniem z tyłu płytki z zębatkami od roto.
Trzeba wiercić nowe otwory w tyle silnika i gwintować pod śruby 2,5mm.
Ale da się to przerobić bez problemu.

Jeszcze jedna sprawa. Przy zakupie silnika kup do niego dedykowany tłumik i specjalna rurkę miedzy silnik a tłumik firmy Edit. Nie zapomnij kupić uchwytu pod tłumika alu.



MimeK_Rider - Śro Kwi 22, 2009 5:45 pm
" />chyba kupie silnik hpi 4.6 albo 25..



XAX - Śro Kwi 22, 2009 7:09 pm
" />Kup HPI i wydaj niepotrzebnie kase
Za 1 HPI masz SH28p3 i jeszcze troche kasy na tuning



MimeK_Rider - Czw Kwi 23, 2009 1:27 pm
" />wezmę P3 czuję że mi wystarczy )
co do P6 to nie na moją kieszeń
edit. to co będe musiał wymienić dla silnika P3??
moglibyście podać mi te rzeczy?
mam już alu dyfry a tak to reszta fabryczna
pozdro czekam na odpowiedź



Jaan - Pią Kwi 24, 2009 9:44 pm
" />Jak najbardziej polecam p6 do sava a pozatym opony GRP np te z rcworldu. Odrazu pojdzie ci przy tym silniku odbior.



Draxan - Pią Kwi 24, 2009 10:31 pm
" />
">wezmę P3 czuję że mi wystarczy )


No nareszcie madrze piszesz . Wez P3 , 100x lepsza charakterystyka pracy, daje powera odrazu po ruszeniu a nie rozpedza sie i dopiero. P6 to sie nadaje, ale do tragusa a nie MT .



MimeK_Rider - Sob Kwi 25, 2009 1:57 pm
" />Ciężki wybór silnika jaki polecacie bardziej dla mojego sava 3.5??
P3 VS P6 proszę o propozycje razem z taką odpowiedzią - "dlaczego?"



Przemo Zabłocki - Sob Kwi 25, 2009 4:43 pm
" />
">Ciężki wybór silnika jaki polecacie bardziej dla mojego sava 3.5??
P3 VS P6 proszę o propozycje razem z taką odpowiedzią - "dlaczego?"

Sory Mimek ale nie wiem czy tylko ja mam takie wrażenie ,że non stop w tym temacie zadajesz to samo pytanie,raz decydyjesz sie na ten ,potem znowu nie wiesz co wybrać
Zmiana silnika w Savie 3,5 bez względu na którykolwiek z silników wiąże się z z dużymi zmianami w przeniesieniu napędów.Jeżeli nie masz wystarczającej ilości $$$ żeby zrobić wszystko odrazu to zacznij początkowo od przystosowania przeniesienie napędu a potem zmieniaj silnik.Co do samego silnika to też zalezy od $$$ no i od tego czego od niego będziesz oczekiwał ,P3 będzie się lepiej zbierał z dołu,P6 ożywa później



XAX - Sob Kwi 25, 2009 4:57 pm
" />Święte słowa Przemo

Jeszcze jedna sprawa to awaryjność modelu.
Przy p3 wszyto zużywa się trochę wolniej.
Jeżeli nie umiesz sam dłubać przy modelu to każda naprawa będzie pociągać oprócz części jeszcze koszty serwisu. Jeżeli 3,5 jeszcze dycha to zrób tak jak zaproponował kolega. Zainwestuj w przeniesienie napędu a potem dopiero silnik. Dodatkowo przy mniejszej mocy silnika model wybaczy ci więcej błędów. Przy mocnym silniku złe lądowanie z gazem na maksa może coś rozwalić (najczęściej dyfer)



MimeK_Rider - Sob Kwi 25, 2009 5:19 pm
" />no mam sporo kasy 1.5k
kolega mi mówił że SH to jest loteria że zdarzają się zwalone silniki itp
proponował ten http://rcwroblik.pl/SILNIK+SPALINOWY+LR ... 21,i2.html
co o nim sądzicie?



Tomasz Dolata - Sob Kwi 25, 2009 6:13 pm
" />jak to wszystko wpakujesz w sava to będziesz debil*m roku



MimeK_Rider - Sob Kwi 25, 2009 6:17 pm
" />?? ...

">jak to wszystko wpakujesz w sava to będziesz debil*m roku
dlaczego?..



Tomasz Dolata - Sob Kwi 25, 2009 6:28 pm
" />bo nie warto, nawet jak w niego wpakujesz kupe siana to i tak nie będzie jeździł... ale spoko jak masz za dużo kasy i chcesz tyle władować w model do bashu to powodzenia



Mateusz Ś - Sob Kwi 25, 2009 6:47 pm
" />I co lżej Ci? Kolega ma jakies problemy emocjonalne?
Bo widzę, że oczywiście nic do tematu nie wnosisz a najwięcej masz do powiedzienia…
Doradziłbyś coś a nie pitolił głupoty. Wiadomo Sav jest najgorszy i masz zawsze racje

Bierz P3 i tyle, tańszy a da na pewno radę.



Tomasz Dolata - Sob Kwi 25, 2009 6:53 pm
" />ja chce kolege tylko przestrzec przed złem

ale spoko może sie nie znam



maly91 - Sob Kwi 25, 2009 7:03 pm
" />
">I co lżej Ci? Kolega ma jakies problemy emocjonalne?
Bo widzę, że oczywiście nic do tematu nie wnosisz a najwięcej masz do powiedzienia…
Doradziłbyś coś a nie pitolił głupoty. Wiadomo Sav jest najgorszy i masz zawsze racje

Bierz P3 i tyle, tańszy a da na pewno radę.

ciekawe z jakiego powodu tylko ty bronisz sava...... Może z tego że sprzedałeś MimeK_Riderowi go za 1000zł (praktycznie całego standardowego) gadając głupoty jaki to sav jest wspaniały pomijając fakt że wtedy sav 3.5 był po 1200zł NOWY.

A co do postów tomka w tym temacie to w 1000% popieram to co napisał.



Mateusz Ś - Sob Kwi 25, 2009 7:11 pm
" />Powiedz mi jedno. Co Cie obchodzi za ile sprzedałem auto komuś? Książke piszesz? Pselu nie chcesz... Weźcie się ludzie zastanówcie co wy wygadujecie. Prócz mnie czterech znajomych ma i z jednym mam kontakt codziennie (X 4.6) kolega jest w 100% zadowolony. A wy jesteście albo zazdrośni albo jacyś anty Sav, ale czemu aż tak?

Zresztą model już dawno sprzedałem, i kosztował 1500 nie 1200 (to już było po skoczeniu dolara) i dalej mówie że sav jest ok, a to co napisałeś że pisałem że jest wspaniały itp. to nie jest do końca prawda.
Jeżeli nie znasz całej sytuacji to po prostu zamilcz (może być i na wieczność).

Dobra jak nic nie wnosimy to...
EoT.



Maciek Bogusławski. - Sob Kwi 25, 2009 7:23 pm
" />Cześć. Kurcze kolega dał linka do silnika LRP a wy nawet sie nie wypowiecie na ten temat. Według mnie, ten silnik jest znacznie lepszy od tych wszystkich SH (sam mu go poleciłem) bo sami wiecie- LRP vs. SH = niebo a ziemia. Prosze wyrazić koledze swoje opinie.



Tomasz Dolata - Sob Kwi 25, 2009 7:23 pm
" />"OK" to jest wiekszośc modeli a tylko pare jeździ dobrze, więc moge sie zgodzic... sav jest "ok" szczególnie dla kogoś kto lubi miec model który nie skręca i nie nadaje sie na tor. aha i który lubi mnóstwo kasy wydawac na tjuning (który suma sumarum wiele nie daje)

a mówią że sav jest dobry, ci którzy jeszcze tragusem ani buggy w życiu nie jechali... także takie opinie są gów*o warte.



Maciek Bogusławski. - Sob Kwi 25, 2009 7:26 pm
" />Opinie ta temat savów są b. różne. Jedni mówią że auto super a inni że do dupy. Jak miałem sava, to denerwowało mnie to, że ciągle był bardzo wywrotny, nie mo9żna nim wejść w zakręt z taką prędkością jak tragusem czy bagusem, a mi właśnie tego brakowało. Ale oprócz tego nic mnie nigdy w savie nie zawiodło.



XAX - Sob Kwi 25, 2009 7:41 pm
" />Panowie rozmowa schodzi na bardzo nieładne wypowiedzi a temat schodzi na manowce.
Człowiek ma Sava i kasę którą chce wydać na niego i to jego sprawa.

Nigdy w życiu nie pisałem ani nie mówiłem ze modele innych firm to syfy czy coś podobnego mimo że jestem zatwardziałym savowcem. Każdy ma swoje mocne i słabe strony a pisanie obraźliwych zwrotów uderza głównie w modelarz a nie w model.
Sav jest zawodny ale i pancerny. Inne MT też się psują. Duża część ludzi narzeka na savy ale po jazdach w kamieniołomach czy innych zwariowanych miejscach 90% maszyn ma awarie. Różnica jest taka że savy przeważnie maja małe ale upierdliwe awarie a do tego warto porównać koszty części. Zanim ktoś coś napisze niech się zastanowi do czego dany model służy i po jakim terenie ma śmigać. Nie sztuka jeździć MT po torze dla bagusów i mówić że coś pada. Dla takiego typu modelu dopiero dobrym sprawdzianem jest ciężki teren.

Ps. Żeby ktoś się nie przyczepił ze jestem stronniczy to napisze że jestem zafascynowany zawieszeniem i przyczepnością Revo.

Ps2. Wydaje mi się że w tym wątku powinni się wypowiadać ludzie którzy choć raz w życiu używali MT a najlepiej sava. Bo człowiek zadaje konkretne pytanie i oczekuje konkretnej odpowiedzi.



maly91 - Sob Kwi 25, 2009 7:43 pm
" />
">

Bierz P3 i tyle, tańszy a da na pewno radę.

Może nam to uzasadnisz? masz jakies doświadczenie z tym silnikiem czy piszesz tak bo inni mający o wiele wieksze doświadczenie od ciebie tak napisali?

a co do sava to w moim padły dyferki już gdy zacząłem regulować po docierce sh 28 p6 Zmieniłem model i raz że nie mam tylu awari to dwa że frajda z jady jest niesamowita, lece na pełnym gazie kiedy i gdzie chce i nie musze sie bać że po dodaniu gazu usłysze dzwięk mielącego sie dyfra.



Maciek Bogusławski. - Sob Kwi 25, 2009 7:47 pm
" />Jak już pisałem lepszy od SH będzie ten LRP Spec 3 .28



Wiktor Sułek - Sob Kwi 25, 2009 7:58 pm
" />No jak ma duży bak >150cc



XAX - Sob Kwi 25, 2009 8:16 pm
" />SH28p6 na torze w Krakowie pod M1 wypalił 160ml w około 8 minut.
Sam się zdziwilem że tyle posmiga na baku.
Temperatura silnika okolo 120-130 stopni



Mateusz Ś - Sob Kwi 25, 2009 8:27 pm
" />
">

Bierz P3 i tyle, tańszy a da na pewno radę.

Może nam to uzasadnisz? masz jakies doświadczenie z tym silnikiem czy piszesz tak bo inni mający o wiele wieksze doświadczenie od ciebie tak napisali?

a co do sava to w moim padły dyferki już gdy zacząłem regulować po docierce sh 28 p6 Zmieniłem model i raz że nie mam tylu awari to dwa że frajda z jady jest niesamowita, lece na pełnym gazie kiedy i gdzie chce i nie musze sie bać że po dodaniu gazu usłysze dzwięk mielącego sie dyfra.

Może z P3 na co dzień do czynienia nie mam, ale widziałem człowieka z Savem najprawdopodobniej z P3 i mogę powiedzieć w 100% że dawał rade.



Michał Witek - Sob Kwi 25, 2009 8:30 pm
" />Moje zdanie ze zdecydowanie p6. Miałem w savie hpi k4,6 i k5,9(przereklamowany) i na sh znajomego p6 jezdzilo mi sie najlepiej . Pozdro



Michał Kowalski - Sob Kwi 25, 2009 8:50 pm
" />również jestem za P6 !
mam go w swoim savie ... i naprawde daje radę !!



MimeK_Rider - Nie Kwi 26, 2009 9:45 am
" />biorę chyba P3 ;d
dowiedziałem się że byk podniesie się spokojnie na tym silniku ...
taka moc mi wystarcza ;d



Michał Witek - Nie Kwi 26, 2009 3:54 pm
" />Nie będziesz zadowolony . Pamiętaj że standart hpi k4,6 ma 8 portów a kupujesz silnik 3 portowy ;/ dodam ze k5,9 ma tez 3 porty i wg mnie to lipa a nie silnik



MimeK_Rider - Nie Kwi 26, 2009 4:21 pm
" />komputer zamulił przepraszam za to...;/



MimeK_Rider - Nie Kwi 26, 2009 4:22 pm
" />komputer zamulił przepraszam za to

;/



MimeK_Rider - Nie Kwi 26, 2009 4:22 pm
" />komputer zamulił przepraszam za to...;(((((



MimeK_Rider - Nie Kwi 26, 2009 4:23 pm
" />http://rcwroblik.pl/Opony+Bow+Tie+seria ... 01,i2.html biorę te opony
http://rcwroblik.pl/Felgi+Wabash+biale% ... 01,i2.html te fele tylko mam pytanie co do nich czy one są pełne czy mają takie dziurki jakby? bo mi się tak wydaje
i jakie hexy do tego? wiem że 17mm ale które bo nie wiem czy od X'a będą pasować



Michał Kowalski - Nie Kwi 26, 2009 8:31 pm
" />poleciłbym na HEX 23mm!!!!!!!!!!!!!!!!!



Draxan - Nie Kwi 26, 2009 9:02 pm
" />
">Nie będziesz zadowolony . Pamiętaj że standart hpi k4,6 ma 8 portów a kupujesz silnik 3 portowy ;/ dodam ze k5,9 ma tez 3 porty i wg mnie to lipa a nie silnik

Ty wogole wiesz o czym piszesz? Bo chyba nie...


"> poleciłbym na HEX 23mm!!!!!!!!!!!!!!!!!

a tak z ciekawosci, po co? Jakis sens? Bonusy z tego ze ma sie 23mm? Ja mam i jak narazie nie widze ich wyzszosci nad 17mm, wrecz widze ze sa gorszym wyborem...



MimeK_Rider - Pon Kwi 27, 2009 1:12 pm
" />chyba biorę spec 3 a hexy to 17mm napewno
Ile wyczytałem to widzę że mówicie o specu że jest bardziej "dopracowany"



Wiktor Sułek - Pon Kwi 27, 2009 3:44 pm
" />Stary, zdecyduj się wkońcu... raz na 10000000000% bierzesz P3, teraz już jednak na pewno LRP

Wiedz, że LRP żre dużo paliwa. Dużo.



MimeK_Rider - Pon Kwi 27, 2009 4:57 pm
" />http://www.rcwroblik.pl/Sprezyna+do+amo ... 8+X+1.2MM+
X+23.5+(GREEN-4PCS),57610591,021,i2.html
amorki zielone 4 szt. 30,50zł
____________________________________________________________________

http://rcwroblik.pl/Zebatka+17+zebow+at ... CH+BELL+17
+TOOTH,57614461,01,i2.html
zębatka atakująca 54 zł
____________________________________________________________________
http://rcwroblik.pl/Opony+Bow+Tie+seria ... 01,i2.html
198zł
____________________________________________________________________
http://www.rcwroblik.pl/Felgi+pelne+zol ... 01,i2.html
Felgiiiiiii..... 60zł
____________________________________________________________________
http://www.rcwroblik.pl/hex+17mm+4+szt. ... 01,i2.html
hexy 34zł
__________________________________________________________________
http://rcwroblik.pl/Silnik+spalinowy++o ... zyportowy+
z+szarpanka,57614174,021,i2.html
370zł ^^^ SH P3 lub spec 3 nie wiem który ;/
____________________________________________________________________
http://rcwroblik.pl/Aluminiowy+tlumik+z ... do+modelu+
savage+w+kolorze+niebieskim,57616340,01,i2.html
tłumik 177zł
_____________________________________________________________________
http://rcwroblik.pl/Rura+wydechowa+EXHA ... AR+EXHAUST),5761
0510,011,i2.html
kolanko 49zł
______________________________________________________________________
http://rcwroblik.pl/Filtr+paliwa+tuning ... 11,i2.html
filtr paliwa 25zł



Paulin - Pon Kwi 27, 2009 5:53 pm
" />No i git, bierz to i się nie zastanawiaj...



XAX - Pon Kwi 27, 2009 6:13 pm
" />Wężyk weś przeźroczysty.
W niebieskim słabo widać czy jest paliwo.



MimeK_Rider - Wto Kwi 28, 2009 12:41 pm
" />wielka walka P3 czy spec 3? xd



Paulin - Wto Kwi 28, 2009 1:46 pm
" />Mimek... proszę Cię bierz który chcesz tylko daj ludziom już spokój



MimeK_Rider - Wto Kwi 28, 2009 3:23 pm
" />wiem wiemmmm ;d
a jaki tłumik biorę P3 ze względu na cene ... ;]
to co będzie dobre dla niego cena do 350zł
Paulin nie masz już e-firestorma? ;/
edit. może być ten? ;p
http://rcwroblik.pl/Tlumik+1%3A8+mocno+ ... 01,i2.html



XAX - Śro Kwi 29, 2009 3:06 am
" />Przetrawiłem sprawę twojego tuningu MimeK_Rider

Przeliczyłem sobie wszystko i tak prawdę mówiąc wywalasz kasę trochę bezsensu
Sprzedaj sava 3,5 dołóż kasę to co masz na tunigu i kup Savage X SS
Będziesz miał praktycznie wszystko co trzeba wymienić
Do zestawu dokupisz radio i serwa.

Będziesz miał o 100% lepszy model plus lepsze serwisowanie



MimeK_Rider - Śro Kwi 29, 2009 6:05 am
" />eee tam tuninguje 3.5...
a napęd lepiej wezmę chyba od sava XL



MimeK_Rider - Śro Kwi 29, 2009 6:11 am
" />
">Witam

2) Przeniesienie napędu
Pół oski kół wymienić na wzmacniane HPI 86124
Jak padną dyfry wymiana kubków plastikowych na aluminiowe HPI 86827
Jak padną zębatki dyfra wymiana HPI 102246

To tyle na początek.


Xax czyli tylko tyle jak chodzi o wymiane napędu na P3 ??
Mam już alu dyfry



XAX - Śro Kwi 29, 2009 6:18 pm
" /> MimeK_Rider

To co napisałem i podali ci koledzy to minimum co trzeba zrobić
W przypadku sava 3,5 czy 25 praktycznie wszystko jest do przebudowy dlatego jeżeli myślisz o poważnej zabawie to lepiej sprzedać 3,5 i kupić Savage X SS.
Jeżeli przeczytasz dokładnie mój artykuł o Savach jeszcze raz i przekalkulujesz sobie wszelkie zakupy to wyjdzie ci że na przebudowe twojej wersje wydasz 2-4 razy tyle niż w X SS. Dodatkowo pamiętaj że wersje X mają lepszy dostęp do dyfrów skrzyni a wersja SS ma większość elementów utwardzanych. W tej wersji niema elektroniki czyli od razu możesz kupić taką jak chcesz i serwa.

Policz sobie że obecnie X SS kosztuje około 1400, serwa około 300, apka używka około 300 i masz model gotowy do jazdy.

Na początku silnik K4,6 ci wystarczy.
Jedynie możesz później pomyśleć o lepszych zębatkach dyfrów od Fluxa.
I może oponach.

Ps1. Jeżeli się bardzo uprzesz to jak znajdę czas to napisze kolejność zmian ale wydaje mi się że powinieneś przetrawić przez weekend moje rady.

Ps2. Druga sprawa. Wymień serwa na lepsze i poucz się jeździć na tym co masz. Spotkaj się z innymi modelarzami i przemyśl czy na pewno chcesz śmigać MT. Może po kilku spotkaniach dojdziesz do wniosku że bagusy lub Tragusy są lepsze??? Poza tym łatwiej i taniej uczyć się słabszym modelem.



MimeK_Rider - Śro Kwi 29, 2009 6:43 pm
" />niestety mieszkam w dziurze i mam do dyspozycji tylko Rafała Kowine..
ale jest dla mnie nie miły i już nie chce się z nim spotykać ...
mówi jaki mam gówniany model itp i mam tego już dość ;(
bo jest starszy to mysli ze wszystko mu wolno
a sava jednak wolałbym zostawić i nie kupowac x ss



MimeK_Rider - Pon Maj 18, 2009 3:28 pm
" />Po moich wszystkich zamyśleniach, przeliczeniach zdecydowałem się na P3 ;P
Dziękuje wszystkim, którzy pomogli mi w wyborze silnika
Jak wiecie mam Sava 3.5 co wymienić?
Zębatkę : atak,odbiór?
Dogbone?
Coś z napędem?
Tak żeby sav mi wytrzymał, bo wiele osób mówi, że nie trzeba nic wymieniać.
Czekam na Wasze propozycje!!
Pozdrawiam Miłosz Lewandowski! ;d



Maciej Barszczewski - Nie Maj 31, 2009 11:51 am
" />Witam wszystkich!
To ja dodam trochę od siebie, Mam sava X z silnikiem SHP6. Jeśli ktoś chce jeździć tylko po prostej, to polecam. Z kumplem (on ma sava 3,5) jeździmy po torze (w Jeleniej Górze - zapraszam) i jedyne miejsce gdzie mogę dodać gazu do oporu to prosta startowa, a brakuje mocy w dolnym zakresie obrotów w ciasnych zakrętach i szykanach. Przedstawię jeszcze kilka innych spostrzeżeń dotyczących tego modelu

Najważniejsze jest tak złożyć model, aby miał najmniejsze luzy. Mój model przejechał już 60L (tylko i wyłącznie BB20%) w czym 15L na tym SH i do tej pory mam fabryczne dyfry (aluminiowe). Wystarczy co jakiś czas wymienić oringi i podkładki i nałożyć świeżego smaru. Polecam smar do przekładni kos spalinowych STIHL. Dyfry po tak dużym przebiegu nie mają śladów zużycia. Fakt... nie ma możliwości regulacji twardości dyfrów, ale można to skompensować inną twardością sprężyn i oleju w amorach.

Mam u siebie wzmacniane wały i półosie CVD, ale cały czas zastanawiam się nad sensem ich stosowania, bo są wielokrotnie droższe... Jedyna rzecz jaka mnie przy nich trzyma, to znacznie mniejsze luzy w całym przeniesieniu napędu. A jak wiadomo mniejsze luzy = mniejsze obciążenia udarowe = mniej zniszczeń. Jednak po nieudanym lądowaniu i tak na nic się zdają... Ukręciłem już trzecią półoś i jeden wał... Nie ma na to jednak siły, jak przy lądowaniu z 4m na jedno koło przy dodanym gazie (podczas lotu cały czas trzeba kontrolować pozycję modelu - czasem nie wyjdzie) walimy w ziemię... Musi się urwać. Aby móc dalej jeździć nie czekając na paczkę z nowym (brak na magazynie) założyłem stary fabryczny tylny wał napędowy i stare kielichy. Bez problemu wytrzymały dwa dni ostrej jazdy (dalej można na nich jeździć) - nasze wypady na tor to kilka godzin (czasem nawet cały dzień), gdzie przepalamy 3-5L paliwka. Trochę szybciej się rozklepują, ale są dużo tańsze. Nasz Savik 3,5 od nowości jeździ na fabrycznych (na karku 50L), wymieniono na wzmocnione tylko wały napędowe, ale to też tylko przez "widzimisie", a nie dlatego że się rozleciały. Nie polecam smarowania tych elementów. Kiedy smar złapie trochę kurzu lub piachu, to mamy idealną pastę ścierną Ja stosuję jedynie sucha smar teflonowy w sprayu: http://www.tme.eu/spray-prf-tefsol-suchy-smar-teflonowy-520ml/arts/pl/b07/prf_tefsol_520.html. Testowaliśmy tańsze zamienniki, ale są g*** warte i tańsze są tylko teoretycznie, bo więcej trzeba "napsikać" Po tym mamy naprawdę grubą warstwę ochronną. Długo się trzyma elementów nawet po myciu wodą.

Bardzo długo jeździłem na plastikowym odbiorze i jeśli jest prawidłowo ustawiony (odstęp atak - odbiór) to także jest bardzo trwały. Wystarczy dać wentylowany atak, wtedy gorące zęby nie topią odbioru. Kiedyś miałem nadmiar gotówki i kupiłem metalowy odbiór i skrzynię 3 biegową. Podczas pierwszej jazdy rozleciała się zębatka przekazująca moment napędowy na dolny wał napędowy. Specjalnie chyba ją tak odchudzili, aby zbyt długo nie wytrzymała. Kupiłem nową bo kosztuje niewiele ponad 10zł, ale jak jeszcze raz strzeli, to z powrotem zakładam 2 biegi. Nie polecam, bo to bajery, które dużo kosztują, a wcale nie zwiększają mocno osiągów. Kupować można tylko wtedy, kiedy ma się nadmiar gotówki na zabawki

Opony standardowe DIRT Bonzy... Zaznaczę, że im niższy profil opony = większe uszkodzenia układu napędowego. Dlatego nie zmieniłem na proline - na pewno lepsze prowadzenie, ale jeszcze częściej pewnie zmieniałbym półosie. Kumpel śmiga do tej pory na fabrycznych kartoflakach z sava 3,5 i ani razu nie miał poważnej awarii zawieszenia, nigdy nie urwał półosi przy jeszcze większych lotach ode mnie. Nie raz też nieźle trzasnęliśmy się modelami. Można to porównać do komfortu jazdy tym samym samochodem 1:1 na felgach 15" i 17"... Kto miał okazję, wie o czym piszę Gdy droga idealnie równa, to super się jedzie na 17", jednak trochę nierówności - polskie realia - i przez cały czas walczymy o utrzymanie się w torze jazdy - ach nasze kochane koleiny. Modelami off-road raczej nie jeździ się po gładkim i równym torze, więc warto się zastanowić przed wydaniem kupy kasy na koła i opony czy jest to nam w ogóle potrzebne.

Podsumowując... z dzisiejszymi doświadczeniami kupiłbym P3, więcej zabawy z jazdy, a mniej remontów. Ostatnio tak mnie zdenerwował P6, że chciałem go sprzedawać lub nawet oddać za darmo trzeci wypad na tor z rzędu i awaria (po 15min) układu napędowego spowodowana, oczywiście pośrednio, nadmierną mocą. Jednak i tak znacznie mniej problemów z odpalaniem i regulacją niż F4.6 z HPI... Ciekawe i bardzo przyjemne uczucie, gdy model przy zapięciu drugiego biegu staje na tylne koła, potem trójka - dalej na tylnych kołach i... koniec prostej. Przy dobrym złożeniu się w zakręt da się w niego wejść bez hamowania - też wspaniałe uczucie, kiedy się uda
Po prostu coś za coś: chcesz dużo mocy, dużo poświrować - licz się z wydatkami towarzyszącymi ostrej jeździe... Jak dla mnie - warto

Być może te informacje pomogą innym podjąć decyzję, jaki silnik wybrac i co zmieniać... co warto zmieniać w savie. Dodam jeszcze, że mój savik zostawia revo daleko w tyle Dołączam się do opinii, że taniej kupić sava X, niż modyfikować konstrukcję 3.5. Sam żałuję że nie wziąłem X SS, tylko X RTR.

PS. Szukamy chętnych do zabawy na naszym torze w Jeleniej Górze. W więcej osób zawsze lepiej się jeździ. Tor jest zamknięty i dostępny dla osób, które czynnie przyczyniają się do jego utrzymania. Zainteresowanych proszę o kontakt telefoniczny. Tutaj zdjęcia z początku budowy: http://picasaweb.google.com/modelemax/2008_03_08BUDOWATORU#. Tor jest praktycznie ukończony, z profilowanymi zakrętami i wysokimi hopami. Można naprawdę ostro pośmigać
Powered by WordPress, ©