ďťż
Zmiany w klasie Standard?
Rafał Piesio - Śro Gru 07, 2005 10:04 pm " />Siakoś tak tu nudno, jakby zasypało wszystkich śniegiem.... Może podgrzejemy trochę atmosferę? Otóż wprowadzona została klasa DTM 540, która jako jeden z celów istnienia, ma wypełnić lukę między TopStockiem a Standardem. W obecnej sytuacji rzeczywiście tak jest - luka została wypełniona, ale tylko z jednej strony, natomiast z drugiej - od Opena - nadal jest olbrzymia przepaść... Może więc warto byłoby zastanowić się nad modyfikacją przepisów w klasie Standard - modyfikacji tylko w jednej kwestii - ograniczenia liczby zwojów z obecnych 27, do 17 czy 19... Takie rozwiązanie: 1. Wyróżniłoby bardziej klasę Standard od 540, 2. Zmniejszyłoby lukę między Standardem a Openem - być może luka ta jest na tyle duża, że tak niewielu zawodników z klasy Standard decyduje się na przejście do Openu (choć i w Openie jest ich więcej niż w Mikro - przyznam to uczciwie uprzedzając ewentualne ironiczne komentarze ) 3. Zwiększyłoby atrakcyjność wyścigów w klasie Standard, 4. Zunifikowałoby nasze przepisy z resztą Europy. Po stronie minusów jest pewnie koszt szybciej zużywających się modeli (ale bez przesady - większość z modeli, którymi zawodnicy startują w Standardzie i tak zaprojektowana jest do startów w Openie, gdzie moce i obciążenia są dużo, dużo większe...) no i być może konieczność zastosowania lepszych regulatorów i akumulatorów niż stosowane obecnie przez część zawodników... Ceny samych silników chyba tak bardzo się nie różnią? Co sądzicie o tym Wy - zawodnicy startujący w Standardzie? Jacek Starostecki - Śro Gru 07, 2005 11:18 pm " />Ja byłbym raczej za wprowadzeniem silników rakietowych do klasy mikro .Myśle że pół okrążenia więcej zrobionego na silniku np 17 lub 19T mija sie z celem twoich Fantazji a niekażdego stać żeby sobie zmieniać silnik czy tam regulator o tak bo ktoś tam chce zmniejszyć różnice przepraszam przepaść pomiędzy ST a open która równa sie przeciętnie 1 kółko . pozdrawiam i życze równie dobrych pomysłów Rafał Pajor - Czw Gru 08, 2005 4:29 pm " />ZGADZAM SIE Z JACKIEM !!! Różnica pomiędzy ST, a Open jest i tak niewielka, a poza tym silnki 27T Stock są bardzo szybkie, nie wiele odstają od Open'ów proponowałbym skupic sie bardziej na DTM540 ;D[/b] Filip Zaremba - Czw Gru 08, 2005 5:45 pm " />Proponowałbym skupić się ,zebrać się idomagać się weięcej zawodów,bo jaka różnica jaki ma się silnik ,w domu... Dawid Głowacki - Czw Gru 08, 2005 6:45 pm " />Już było na forum pare rewolucyjnych pomysłów, w których osoby o nich piszące nawoływały do zmian rzekłbym iście Europejskich. Pytanie tylko czy warte jest zachodu to całe zamieszanie. Standardy jeżdzą po swojemu, ich koszty są nizsze (opony, silniki) Dodam tylko ze dobry 17T jest w cenie 12T, więc po co zmieniać silniki w standardzie, jak można zmienić klase i cieszyć się większym powerem, większą prędkością, szybszym zużyciem opon, bardziej extremalną eksploatacja modelu. Proponuje Ci Rafale pojeździć troche w openie, tam dostaniesz takiego kopa (nie w rozumieniu dosłownym) ze poczujesz, ze klasa standard na prawde jest potrzebna. Swego czasu jeździłem w klasie standard, ale chyba sie nie znam... P.S. życze CI tak jak Jacek - duzo wiecej takich pomysłów. Marcin Derewiński - Czw Gru 08, 2005 7:08 pm " />wiecie co panowie, jak macie tak pisac jak piszecie to lepiej ugryzcie sie w jezyk. Po co te sarkastyczne uwagi i dogryzanie Rafalowi. Przeciez napisal ze prosi o wasze opinie a nie o glupie gadanie na temat silnikow rakietowych do mikro i jakie to Rafal ma fantazje. Nie wystarczylo napisac: "wydaje mi sie ze to nie wypali bo ..." anie gadac bzdury nie majace nic wspolnego z konstruktywna na poziomie wypowiedzia. Jacek Starostecki - Czw Gru 08, 2005 7:13 pm " />Wybacz że poruszyło to twoją osobę ale to jest zaznaczone na końcu uśmieszkiem i niestety nie każdy prowadzi taki poważny tryb życia jak Ty pozdrawiam ps. jakby to przeszkadzało Rafałowi to pewnie by coś napisał. Marcin Derewiński - Czw Gru 08, 2005 7:32 pm " /> ">Wybacz że poruszyło to twoją osobę ale to jest zaznaczone na końcu uśmieszkiem i niestety nie każdy prowadzi taki poważny tryb życia jak Ty pozdrawiam ps. jakby to przeszkadzało Rafałowi to pewnie by coś napisał. nie chodzi mi o to ze prowadze powazny tryb zycia tylko mam dosyc traktowania klasy mikro przez "mistrzow" z klasy standard i open z gory i kiedy nadarza sie okazja to robienie sobie z niej jaj. Mogles troche pomyslec i rzucic jakis ciekawszy dowcip na przyklad dotyczacy swojej klasy, to bysmy sie moze wszyscy posmiali bo tego wlasnie dotyczy ten temat. Rafał Piesio - Czw Gru 08, 2005 7:35 pm " /> ">jakby to przeszkadzało Rafałowi to pewnie by coś napisał. jasne że tak przecież - jak zaznaczyłem na wstępie - rozpocząłem ten wątek, żeby trochę podgrzać atmosferę (ostatnio nudnawą nawet dla mnie ) ale nie był to jedynie temat dla tematu - tak naprawdę pomysł taki słyszałem od niektórych zawodników klasy Standard i jedynie go tu zacytowałem... p.s. co do silników rakietowych - w mikro już je mamy z silnikami bezszczotkowymi nasza klasa wyprzedza o całe lata świetlne pozostałe elektryczne klasy samochodowe w naszym kraju każdy ma to co lubi - najważniejsze, żeby decydujący głos w sprawie przepisów dla każdej z klas mieli startujący w niej zawodnicy. myślę, że za jakieś 20, a jak dobrz pójdzie - już za 10 - również pozostałe klasy w końcu przekonają się do bezszczotkowców... co do innych moich pomysłów - będę je poddawał sukcesywnie w chwilach przestoju ogórkowego na forum... co do ilości zawodów w tym sezonie - również ubolewam nad tym, że jest tak cienko.... EDIT: co ciekawe - są 4 głosy na TAK - sam nie głosowałem w tej ankiecie - mam prośbę do tych, którzy oddali te głosy, aby nie bali się uzasadnić swojej opinii na forum - przecież po to jest forum, żeby sobie dyskutować i nabijać posty - no nie? Piotr Blaze Blazucki - Pią Gru 09, 2005 12:23 pm " />dwa argumenty - 1 klasa std i tak jest szybka ( zawodnicy robia 1-2 koła mniej niz w klasie open) 2- silnik 19 zwoi kosztuje tyle co modyfikowany ( trinity ultrabird 64$) Rafał Piesio @ work - Pią Gru 09, 2005 12:46 pm " /> ">silnik 19 zwoi kosztuje tyle co modyfikowany ( trinity ultrabird 64$) w takim razie miałem złe informacje (sam nie sprawdzałem), że silniki 17/19 zwojowe kosztują praktycznie tyle samo co 27.... Rafał Pajor - Pią Gru 09, 2005 5:36 pm " /> ">jakby to przeszkadzało Rafałowi to pewnie by coś napisał. jasne że tak przecież - jak zaznaczyłem na wstępie - rozpocząłem ten wątek, żeby trochę podgrzać atmosferę (ostatnio nudnawą nawet dla mnie ) skoro napisałeś to zeby podgrzać atmoswerę to co sie tak ograniczamy ???!!! Trzeba było odrazu wyjechać z silnikami bezszczotkowymi, oponami piankowymi i do tego dołożyć jeszcze 7 ogniw w DTM St .........a zapomniałem jeszcze o karoseriach typu LeMans i finału 20min. Jacek Starostecki - Pią Gru 09, 2005 5:41 pm " />temat chyba nie kieruje sie w wyznaczonym kierunku ale co tam. Ja bym proponował umieszczać w modelu jajka i po 5 minutach jazdy sprawdzać ile komu ich zostało.Oczywiście wygrywał by ten który nazbijałby najwięcej jaj przeciwnikowi . Jacek Ochociński - Sob Gru 10, 2005 1:05 pm " /> ">mam dosyc traktowania klasy mikro przez "mistrzow" z klasy standard i open z gory Akurat w przypadku Jacka Starosteckiego sądzę, że użycie cudzosłowu jest nie na miejscu, Jacek JEST jednym z MISTRZÓW klasy E-10Standard. Silniki - te wyczynowe silniki do standardu są ok. 3-4 razy tańsze od silników do opena, a osiągami - co widać po wynikach na zawodach - wiele im nie ustępują, natomiast wprowadzanie tu silników pośrednich stworzy niepotrzebne zamieszanie. Klasa 540 wypełniła lukę przede wszystkim sprzętową i jest dla początkująch, którzy nie mają radości w ciągłej wymianie elementów w modelach Tamiya TT i TL na zawodach, przed zawodami, po zawodach i tak na okrągło. Myślę, że właśnie klasa 540 zastąpi w niedługim czasie Top Stock właśnie dzięki temu, że zniosła ograniczenia dotyczące producenta - możn a w niej startować zarówno starym, jak i nowym modelem, a dzięki temu, że stosowane są te same silniki co w Top Stocku, modele są łatwiejsze dla początkujących kierowców. W openie nie ma tak dużo zawodników, żeby była potrzeba stosowania "klasy przejściowej" ze stadndardu, gdzie w standardzie stworzenie takiej "II ligi" w postaci klasy 540 wydaje się rozwiązaniem trafionym. A jeżeli Rafał chcesz spróbować, jak to w openie wygląda - Barracuda z silnikim 12x2 cały czas na Ciebie czeka |