ďťż
Zwoje--->Ampery? 17x4 vs 17x2?




Adrian Lutyński - Pią Lis 02, 2007 6:29 pm
" />Witam,
Czy ktoś się kiedyś pokusił o przybliżone podanie ile A bierze jaki silnik? Szukam i znaleźć nie mogę I jaka jest różnica między silnikiem 17x4 a 17x2?




sumpirowicz - Pią Lis 02, 2007 6:42 pm
" />17x2 jest nawijany podwójnym drutem, a 17x4 poczwórnym, więc (teoretycznie) 17x4 powinien mieć sporo większą moc niż ten 17x2.
Jeżeli zaś chodzi o to, ile prądu pobiera który silnik to wszystko zależy od obciążenia - jedno jest pewne - dwa, o których piszesz na pewno będą miały różne charakterystyki, więc powstaje pytanie - w jakich warunkach chcesz porównać ich pobór prądu? Stan jałowy, stan maksymalnej efektywności, czy jeszcze inny?
pozdrawiam
Sławek



Adrian Lutyński - Pią Lis 02, 2007 6:55 pm
" />Zestawienie prądowe to szukam takie ogólne najlepiej, gdzie może byłyby podane pobory od zwykłych blaszaków 27T po jakies maluchy 10T i mniej oraz ciężarowe 55T.
Chodzi o pobór przy największym obciążeniu i najwyższych obrotach. Mam kilka silników, kończy mi się blaszak i chce czymś go zastąpić co za dużo prądu nie żre.
Do modelu drogowego chce wybrać najsilniejszy z silników które mam na chwile zabawy prędkością, tylko kurde A chce określić żeby z pakietami jakoś dać radę.
A do monstera idzie mi integy 55T i wkładam go zamiast 600tki blaszanej, zastanawiam się czy dobrze robię i jakie on będzie miał zużycie pakietów na 19T i ew przy 21-23 jeśli się okaże zbyt wolny? Może zamaist 55T wsadzić mocne 17-11T?



zbig - Pią Lis 02, 2007 8:33 pm
" />
">17x2 jest nawijany podwójnym drutem, a 17x4 poczwórnym, więc (teoretycznie) 17x4 powinien mieć sporo większą moc niż ten 17x2.


Uwielbiam takie odpowiedzi. Precyzja poparta mocną teorią .
Tak się składa, że 2 grubsze druty mają mniej więcej taki sam przekrój jak 4 cieńsze. Albo jak jeden gruby. Różnice mogą wynikać tylko z potencjalnie lepszego wykorzystania przestrzeni w rotorze.
Przewinąłem sporo silników (głównie bezszczotkowych - nie ma problemu z wyważeniem ), zamieniając uzwojenie wielo na jedno przewodowe lub odwrotnie. Nie zauważyłem istotnej różnicy. Pomiary na hamowni też w granicach błędu pomiaru.




sumpirowicz - Pią Lis 02, 2007 9:45 pm
" />
">Precyzja poparta mocną teorią .

A teoria potwierdzona danymi katalogowymi.
Polecam porównanie dwóch (pierwszych z "brzegu") silników Team Orion:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXJAJ0&P=7
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXJAJ1&P=7
Faktycznie, różnice są minimalne, ale jednak są - chyba, że tak jak Carson oszukuje na parametrach swoich silników tak robi również Team Orion...

Odpowiadając jednak na pytania Kajmana - 55T jest dobry do trialu i silnik powinien na nim pochodzić znacznie dłużej niż na blaszaku 27T. Jeżeli zależy Ci na przyzwoitej prędkości przy dobrej mocy to polecam silnik 23x2 - miałem taki i był OK. Średnio pakiet 4200mAh wytrzymywał ok. 15-25 min normalnej zabawy (nie katowania).
Do on-roada wystarczy Saturn 20T - dosyć trwały, niedrogi. Na 4200mAh wytrzymuje kilkanaście minut. Oczywiście sporo zależy od przełożenia

pozdrawiam
Sławek



Adrian Lutyński - Pią Lis 02, 2007 10:04 pm
" />55T mam integy i jestem rozczarowany, ma mniej mocy i prędkości niż stalowa 600tka
Mam jeszcze
-Reedy Modifieds Mr.T 11x2
-Team Orion Euro Pro GT12x2
-Keil DTM 17x2
-Corally 17x2
-Lrp GT3 Turbo ni cholery nie wiem ile zwoi
-LRP V10 Spec 2 17x4
I blaszaki Johnsona 25B (obecnie w monsterze) i 21B. 21B jest do niczego, 25B silniejszy od Integy, ale moze wlozyc któryś (który??) z w/w i dołożyć jeszcze jeden pakiet (czy wzrost wagi nie bedzie problemem?)?? Co o tym sadzicie?



sumpirowicz - Sob Lis 03, 2007 8:19 am
" />Kajman,
to skoro masz te wszystkie silniki to albo:
- zakładaj po kolei i zostaw ten, na którym najlepiej Ci się jeździło,
- kup urządzenie typu Muchmore MotorMaster i wybierz silnik, który wg Ciebie jest odpowiedni Przy okazji będziesz mógł sprawdzić (+/- 3 zwoje) jaki masz ten silnik GT3
pozdrawiam
Sławek



Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 8:39 am
" />Szukam urządzenia do silników, widziałem takie Team Oriona, podaj moze co jeszcze polecisz w normalnych pieniądzach? Bo na oko to chlop w szpitalu umarl... Założę i będzie mi sie wydawalo że jest lepiej, ale przy różnicach 11-12T to czuje że pewności być nie będzie



amonsul - Sob Lis 03, 2007 9:19 am
" />po 1 pchasz do BONZA silniki z założenia słabsze (540) skoro producent wypuścił model z 600 był ku temu powód.

Jak pragniesz prędkości to albo mocna szybka 600 - mig, graupner
Albo bez szczotka
Albo jak każdy myślący sprzedaj Bonza i kup E-maxa.

Z tego co sie orientuje te silniki są w stanie pracować na max 8,4 V
wiec poco 2 pakiet ) co najwyżej 1 cela więcej.

jak chcesz 2 pakiety to zdecydowanie polecam MIG na 14,4V i model będzie latał, albo jak mój rozleci zębatki już na starcie.



Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 9:26 am
" />Uhm, na razie mam w Tigerze 600tke i ona daje rade.
Mało zwojowe 540tki nie będą od niej mocniejsze?
Prędkość ta co jest styka, mocy więcej chce. Nie widziałem mocnych 600tek, co polecisz?

Czemu b/szczotka?

Dlaczego E-max,czym się różni? Z myślącym nie przesadzaj.

2 pakiet dla pojemności, nie dla napięcia, dla dłuższej jazdy i większego prądu.



amonsul - Sob Lis 03, 2007 10:06 am
" />
">Uhm, na razie mam w Tigerze 600tke i ona daje rade.
Mało zwojowe 540tki nie będą od niej mocniejsze?
Prędkość ta co jest styka, mocy więcej chce. Nie widziałem mocnych 600tek, co polecisz?

Czemu b/szczotka?

Dlaczego E-max,czym się różni? Z myślącym nie przesadzaj.

2 pakiet dla pojemności, nie dla napięcia, dla dłuższej jazdy i większego prądu.


podpinając 2 pakiety nie uda ci sie podnieść pojemności a jedynie napięcie. szybciej tak dłużej nie.

czemu b/szczot.... właśnie temu ze pragniesz mocy, 500 wat to standard dla takiego silnika.

a dlaczego e-max 2 silniki zasilane na 14,4v model przystosowany do takich obciążeń i cena sporo niższa jak bonzer po tuningu.

Mało zwojowe silniki przy przełożeniu 9,8:1 (to max dla bonza po przeróbkach) nie będą miały siły by go z miejsca ruszyć.

obrazowo 160 koni z silnika 3,4 litra (600) i 160 koni z silnika 1,6 Vtec (540 17x2) moc ta sama a moment kolosalnie mniejszy.



Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 10:22 am
" />
">podpinając 2 pakiety nie uda ci sie podnieść pojemności a jedynie napięcie. szybciej tak dłużej nie.

czemu b/szczot.... właśnie temu ze pragniesz mocy, 500 wat to standard dla takiego silnika.

a dlaczego e-max 2 silniki zasilane na 14,4v model przystosowany do takich obciążeń i cena sporo niższa jak bonzer po tuningu.

Mało zwojowe silniki przy przełożeniu 9,8:1 (to max dla bonza po przeróbkach) nie będą miały siły by go z miejsca ruszyć.

obrazowo 160 koni z silnika 3,4 litra (600) i 160 koni z silnika 1,6 Vtec (540 17x2) moc ta sama a moment kolosalnie mniejszy.


Zaraz, przecież równolegle podpięte aku zwiększy pojemność nie napięcie.

B/szczot wtedy zezre aku momentalnie?:) Ile prądu bierze 600tka blaszak?
E max mi się technicznie średnio widzi, cenowo to jest 3xTiger(!), poza tym mam kartony części do TLki, jakoś aż w dwa silniki nie wiem czy chwilowo pojde, jednak podłubałbym jeden mocny?

Z silnikami trafne porównanie A jak określiłbyś wtedy takiego Integy 55?



amonsul - Sob Lis 03, 2007 12:00 pm
" />sprobuje obrazowo cele w pakiecie są podpięte szeregowo tak,

mamy 6 cel po 1,2V każda i pojemność 2000 mah lutujemy je w pakiet szeregowo (klasyczny pakiet) mamy 7,2 V i pojemność 2000 mah tak ?
a teraz bierzemy 12 cel lutujemy i mamy 14,4V i pojemność 2000 mah tak?

powiedz która wartość podniosła sie ?

powiedz mi jak rodzaj lutowania wpłynie na zdolność magazynowania energii w pojedynczej celi ??

integy porównał bym do disla bez turbiny

a teraz wracając do emaxa
własnie planujesz zakupić amorki olejowe (ok 120-150 pln )
zamierzasz kupić silnik który pozwoli ci pojeździć (50-100 pln)
niedługo wymienisz kadłub i zębatki ( komplet 100 + ok 20-30 pln na wzmocnienia miejść kture popekały )
zębatka stalowa odbierająca ( ok 180-300 pln)
alu zawieszenie które wyeliminuje ciągłą walkę z luzami i wyrabiającymi sie mocowaniami (ok 200-300 pln)
kardany (150 za pare)
i pozostanie problem non stop rozpadających sie dyfrów, jak rozwiążesz problem urywających sie satelit (3 wiertła obciete i wsadzone na sztywno w miejsca urwanych patyków w oryginale rozwiążą problem) pozostaną zrywające sie wielowypusty.

i nadal masz średnio fajny model z badziewna aparaturą i jeszcze gorszą elektroniką. czy warto odpowiedz sobie sam.

a może warto kupić e-maxa i mieć kolosalną prędkość wielka moc (w porównaniu do TL) świetne wytrzymałość.
a



Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 1:47 pm
" />
">sprobuje obrazowo cele w pakiecie są podpięte szeregowo tak,

mamy 6 cel po 1,2V każda i pojemność 2000 mah lutujemy je w pakiet szeregowo (klasyczny pakiet) mamy 7,2 V i pojemność 2000 mah tak ?
a teraz bierzemy 12 cel lutujemy i mamy 14,4V i pojemność 2000 mah tak?

powiedz która wartość podniosła sie ?

powiedz mi jak rodzaj lutowania wpłynie na zdolność magazynowania energii w pojedynczej celi ??


2 pakiety po 6 cel po 4000mAh każda połączonych równolegle zmagazynuje 2x więcej energii niż 6 cel. Prawda?


">integy porównał bym do disla bez turbiny


Czyli qpa.


">a teraz wracając do emaxa
własnie planujesz zakupić amorki olejowe (ok 120-150 pln )


100, prawda, ale czy emax ma w serii olejowe? I ma ich 8...


">zamierzasz kupić silnik który pozwoli ci pojeździć (50-100 pln)


Sie zgadza jeśli blaszak mi nie wystarczy po zmianie przełożeń.


">niedługo wymienisz kadłub i zębatki ( komplet 100 + ok 20-30 pln na wzmocnienia miejść kture popekały )
zębatka stalowa odbierająca ( ok 180-300 pln)


To wszystko mam po kilka sztuk w kartonie w zapasie przypadkiem.


">alu zawieszenie które wyeliminuje ciągłą walkę z luzami i wyrabiającymi sie mocowaniami (ok 200-300 pln)


Mam jeszcze 3 kpl w zapasie, nie wiem wlasnie czy nie taniej bedzie je poprostu ratowac a potem zmieniac?


">kardany (150 za pare)
i pozostanie problem non stop rozpadających sie dyfrów, jak rozwiążesz problem urywających sie satelit (3 wiertła obciete i wsadzone na sztywno w miejsca urwanych patyków w oryginale rozwiążą problem) pozostaną zrywające sie wielowypusty.


Kardany mam, dyfry też jeszcze mam zapasowe (ale dzięki za cenną uwagę jak ratować inne), wielowypusty też jeszce mam 2 kpl.
Problem polega na tym,ze mam od diabla części które dostałem razem z modelem, sprzedawać chyba nie ma sensu, może zużyć,naumieć sie, pobawić i sprawdzić czy chce wydać 200eur, to co mam sie sprzeda i tak zawsze?


">i nadal masz średnio fajny model z badziewna aparaturą i jeszcze gorszą elektroniką. czy warto odpowiedz sobie sam.


Aparature mam swoją (Graupner 40mHz), elektronikę też (Mtronics Digi Sport Max), żaden szał, ale działa Przekładam z modelu do modelu jeśli zmieniam.


">a może warto kupić e-maxa i mieć kolosalną prędkość wielka moc (w porównaniu do TL) świetne wytrzymałość.
a


A emax ma podwozie/zawieszenie w serii plastik?
Czy ma olejowe aluminiowe amory w serii?
Jaki tam jest odbiornik i aparatura w serii, warte uwagi?
Czy przypadkiem nie jest droższy jeśli chodzio części? Choć wydaje mi się żę sa za to szerzej dostępne jeśli chodzi o tjuninki? I na ile jazdy wystarczają tam te 2 pakiety? Jak mocne są seryjne silniki w nim?



amonsul - Sob Lis 03, 2007 2:49 pm
" />http://www.traxxas.com/products/electri ... etails.htm



Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 4:01 pm
" />No git, poza tym ze jest strasznie brzydki Ile na jakich aku to pojeździ?
I e-savage i e-zilla to to samo?



Wiktor Sułek - Sob Lis 03, 2007 4:11 pm
" />Ja popieram Kajmana bo jak sie połączy pakiety tak:

||||||
||||||

to osiągniemy dwukrotnie wieksza pojemnosc a woltarz zostanie

(jak gadam głupoty to skorygujcie) Na chłopski rozum tak to działa

|||||||||||| = 14,4V 2000maH

||||||
|||||| = 7,2 V 4000mah



zbig - Sob Lis 03, 2007 5:03 pm
" />Tu nie ma co popierać, taka jest fizyka .
Równolegle to nie jest zalecany sposób łączenia dla akusów NiCD/MH, ale zadziała i da sumę pojemności. Oczywiście zalecam identyczne pakiety,
a do ładowania koniecznie je rozepnij i ładuj oddzielnie. Inaczej ładowarka może zgłupieć (nie wykryć prawidłowo deltaV)



Wiktor Sułek - Sob Lis 03, 2007 5:09 pm
" />Czyli teoretycznie mozna uzyskac pakiet 43000 mAh łącząc 60 cel Problem bedzie z umiejscowieniem takiej "elektrowni"



Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 5:24 pm
" />No ale wlasnie o to mi chodzilo, mozna wiec wsadzic silnik o poteznej sile, a zeby pradu wystarczylo spiac 2 pakiety rownolegle i sprawa bangla
A teraz z innej beczki, bo skonczylem naprawiac mnstera i z ciekawosci zmierzylem silnik, bo nie pamietalem czy wsadzalem 560 czy 600. Od czego do czxego sie mierzy silnik? Sama obudowa?



Wiktor Sułek - Sob Lis 03, 2007 5:28 pm
" />Tak, chyba bez grotu/trzonu/cyngla/nie wiem jak to jeszcze nazwac Silnik 600 powinien miec 60mm bez tego gdzie sie zaklada zebatke



zbig - Sob Lis 03, 2007 5:41 pm
" />Rzuć okiem na wymiary typowego blaszaka Mabuchi 540
http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rs_540rhsh



Wiktor Sułek - Sob Lis 03, 2007 5:45 pm
" />Jest napisane ze 50 tylko czego? Cali, czy mm?

Nie wazne jak sie mierzy, zmierz dwa i ten wiekszy to bedzie 600



Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 6:00 pm
" />Mm.
To teraz zagadke, dlaczego moj Johnson którego wsadziłem do monstera ma 650mm??



Wiktor Sułek - Sob Lis 03, 2007 6:04 pm
" />Dobra nie powiedzialem tego co wczesniej musiałem cos pochranic albo ty cos zle mierzysz



Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 6:08 pm
" />Pewnie chodzi o wirnik. Obudowa ma u mnie jak byk 650-660.
Mam silniki od drogówek-maja 500mm sama blacha, do konca wirnika od strony szczotek maja 540,
mam troche większe blaszaki które mają 570-560mm obudowe no i 2 blaszaki co maja po 650-660 na obudowie



Adrian Lutyński - Nie Lis 04, 2007 10:01 pm
" />
">http://www.traxxas.com/products/electric/emaxx/trx_emaxx_details.htm

Chyba strona Pirzola dała radę, kwestia emaxx, e-zilla czy e-savage?



sumpirowicz - Pon Lis 05, 2007 6:53 am
" />EMaxx na bezszczotce - widziałem jak to jeździ - potwór
pozdrawiam
Sławek



Adrian Lutyński - Pon Lis 05, 2007 7:39 am
" />No o tym wlasnie mysle, Hacker na początek
Powered by WordPress, ©