ďťż
Zwoje--->Ampery? 17x4 vs 17x2?
Adrian Lutyński - Pią Lis 02, 2007 6:29 pm " />Witam, Czy ktoś się kiedyś pokusił o przybliżone podanie ile A bierze jaki silnik? Szukam i znaleźć nie mogę I jaka jest różnica między silnikiem 17x4 a 17x2? sumpirowicz - Pią Lis 02, 2007 6:42 pm " />17x2 jest nawijany podwójnym drutem, a 17x4 poczwórnym, więc (teoretycznie) 17x4 powinien mieć sporo większą moc niż ten 17x2. Jeżeli zaś chodzi o to, ile prądu pobiera który silnik to wszystko zależy od obciążenia - jedno jest pewne - dwa, o których piszesz na pewno będą miały różne charakterystyki, więc powstaje pytanie - w jakich warunkach chcesz porównać ich pobór prądu? Stan jałowy, stan maksymalnej efektywności, czy jeszcze inny? pozdrawiam Sławek Adrian Lutyński - Pią Lis 02, 2007 6:55 pm " />Zestawienie prądowe to szukam takie ogólne najlepiej, gdzie może byłyby podane pobory od zwykłych blaszaków 27T po jakies maluchy 10T i mniej oraz ciężarowe 55T. Chodzi o pobór przy największym obciążeniu i najwyższych obrotach. Mam kilka silników, kończy mi się blaszak i chce czymś go zastąpić co za dużo prądu nie żre. Do modelu drogowego chce wybrać najsilniejszy z silników które mam na chwile zabawy prędkością, tylko kurde A chce określić żeby z pakietami jakoś dać radę. A do monstera idzie mi integy 55T i wkładam go zamiast 600tki blaszanej, zastanawiam się czy dobrze robię i jakie on będzie miał zużycie pakietów na 19T i ew przy 21-23 jeśli się okaże zbyt wolny? Może zamaist 55T wsadzić mocne 17-11T? zbig - Pią Lis 02, 2007 8:33 pm " /> ">17x2 jest nawijany podwójnym drutem, a 17x4 poczwórnym, więc (teoretycznie) 17x4 powinien mieć sporo większą moc niż ten 17x2. Uwielbiam takie odpowiedzi. Precyzja poparta mocną teorią . Tak się składa, że 2 grubsze druty mają mniej więcej taki sam przekrój jak 4 cieńsze. Albo jak jeden gruby. Różnice mogą wynikać tylko z potencjalnie lepszego wykorzystania przestrzeni w rotorze. Przewinąłem sporo silników (głównie bezszczotkowych - nie ma problemu z wyważeniem ), zamieniając uzwojenie wielo na jedno przewodowe lub odwrotnie. Nie zauważyłem istotnej różnicy. Pomiary na hamowni też w granicach błędu pomiaru. sumpirowicz - Pią Lis 02, 2007 9:45 pm " /> ">Precyzja poparta mocną teorią . A teoria potwierdzona danymi katalogowymi. Polecam porównanie dwóch (pierwszych z "brzegu") silników Team Orion: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXJAJ0&P=7 http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXJAJ1&P=7 Faktycznie, różnice są minimalne, ale jednak są - chyba, że tak jak Carson oszukuje na parametrach swoich silników tak robi również Team Orion... Odpowiadając jednak na pytania Kajmana - 55T jest dobry do trialu i silnik powinien na nim pochodzić znacznie dłużej niż na blaszaku 27T. Jeżeli zależy Ci na przyzwoitej prędkości przy dobrej mocy to polecam silnik 23x2 - miałem taki i był OK. Średnio pakiet 4200mAh wytrzymywał ok. 15-25 min normalnej zabawy (nie katowania). Do on-roada wystarczy Saturn 20T - dosyć trwały, niedrogi. Na 4200mAh wytrzymuje kilkanaście minut. Oczywiście sporo zależy od przełożenia pozdrawiam Sławek Adrian Lutyński - Pią Lis 02, 2007 10:04 pm " />55T mam integy i jestem rozczarowany, ma mniej mocy i prędkości niż stalowa 600tka Mam jeszcze -Reedy Modifieds Mr.T 11x2 -Team Orion Euro Pro GT12x2 -Keil DTM 17x2 -Corally 17x2 -Lrp GT3 Turbo ni cholery nie wiem ile zwoi -LRP V10 Spec 2 17x4 I blaszaki Johnsona 25B (obecnie w monsterze) i 21B. 21B jest do niczego, 25B silniejszy od Integy, ale moze wlozyc któryś (który??) z w/w i dołożyć jeszcze jeden pakiet (czy wzrost wagi nie bedzie problemem?)?? Co o tym sadzicie? sumpirowicz - Sob Lis 03, 2007 8:19 am " />Kajman, to skoro masz te wszystkie silniki to albo: - zakładaj po kolei i zostaw ten, na którym najlepiej Ci się jeździło, - kup urządzenie typu Muchmore MotorMaster i wybierz silnik, który wg Ciebie jest odpowiedni Przy okazji będziesz mógł sprawdzić (+/- 3 zwoje) jaki masz ten silnik GT3 pozdrawiam Sławek Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 8:39 am " />Szukam urządzenia do silników, widziałem takie Team Oriona, podaj moze co jeszcze polecisz w normalnych pieniądzach? Bo na oko to chlop w szpitalu umarl... Założę i będzie mi sie wydawalo że jest lepiej, ale przy różnicach 11-12T to czuje że pewności być nie będzie amonsul - Sob Lis 03, 2007 9:19 am " />po 1 pchasz do BONZA silniki z założenia słabsze (540) skoro producent wypuścił model z 600 był ku temu powód. Jak pragniesz prędkości to albo mocna szybka 600 - mig, graupner Albo bez szczotka Albo jak każdy myślący sprzedaj Bonza i kup E-maxa. Z tego co sie orientuje te silniki są w stanie pracować na max 8,4 V wiec poco 2 pakiet ) co najwyżej 1 cela więcej. jak chcesz 2 pakiety to zdecydowanie polecam MIG na 14,4V i model będzie latał, albo jak mój rozleci zębatki już na starcie. Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 9:26 am " />Uhm, na razie mam w Tigerze 600tke i ona daje rade. Mało zwojowe 540tki nie będą od niej mocniejsze? Prędkość ta co jest styka, mocy więcej chce. Nie widziałem mocnych 600tek, co polecisz? Czemu b/szczotka? Dlaczego E-max,czym się różni? Z myślącym nie przesadzaj. 2 pakiet dla pojemności, nie dla napięcia, dla dłuższej jazdy i większego prądu. amonsul - Sob Lis 03, 2007 10:06 am " /> ">Uhm, na razie mam w Tigerze 600tke i ona daje rade. Mało zwojowe 540tki nie będą od niej mocniejsze? Prędkość ta co jest styka, mocy więcej chce. Nie widziałem mocnych 600tek, co polecisz? Czemu b/szczotka? Dlaczego E-max,czym się różni? Z myślącym nie przesadzaj. 2 pakiet dla pojemności, nie dla napięcia, dla dłuższej jazdy i większego prądu. podpinając 2 pakiety nie uda ci sie podnieść pojemności a jedynie napięcie. szybciej tak dłużej nie. czemu b/szczot.... właśnie temu ze pragniesz mocy, 500 wat to standard dla takiego silnika. a dlaczego e-max 2 silniki zasilane na 14,4v model przystosowany do takich obciążeń i cena sporo niższa jak bonzer po tuningu. Mało zwojowe silniki przy przełożeniu 9,8:1 (to max dla bonza po przeróbkach) nie będą miały siły by go z miejsca ruszyć. obrazowo 160 koni z silnika 3,4 litra (600) i 160 koni z silnika 1,6 Vtec (540 17x2) moc ta sama a moment kolosalnie mniejszy. Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 10:22 am " /> ">podpinając 2 pakiety nie uda ci sie podnieść pojemności a jedynie napięcie. szybciej tak dłużej nie. czemu b/szczot.... właśnie temu ze pragniesz mocy, 500 wat to standard dla takiego silnika. a dlaczego e-max 2 silniki zasilane na 14,4v model przystosowany do takich obciążeń i cena sporo niższa jak bonzer po tuningu. Mało zwojowe silniki przy przełożeniu 9,8:1 (to max dla bonza po przeróbkach) nie będą miały siły by go z miejsca ruszyć. obrazowo 160 koni z silnika 3,4 litra (600) i 160 koni z silnika 1,6 Vtec (540 17x2) moc ta sama a moment kolosalnie mniejszy. Zaraz, przecież równolegle podpięte aku zwiększy pojemność nie napięcie. B/szczot wtedy zezre aku momentalnie?:) Ile prądu bierze 600tka blaszak? E max mi się technicznie średnio widzi, cenowo to jest 3xTiger(!), poza tym mam kartony części do TLki, jakoś aż w dwa silniki nie wiem czy chwilowo pojde, jednak podłubałbym jeden mocny? Z silnikami trafne porównanie A jak określiłbyś wtedy takiego Integy 55? amonsul - Sob Lis 03, 2007 12:00 pm " />sprobuje obrazowo cele w pakiecie są podpięte szeregowo tak, mamy 6 cel po 1,2V każda i pojemność 2000 mah lutujemy je w pakiet szeregowo (klasyczny pakiet) mamy 7,2 V i pojemność 2000 mah tak ? a teraz bierzemy 12 cel lutujemy i mamy 14,4V i pojemność 2000 mah tak? powiedz która wartość podniosła sie ? powiedz mi jak rodzaj lutowania wpłynie na zdolność magazynowania energii w pojedynczej celi ?? integy porównał bym do disla bez turbiny a teraz wracając do emaxa własnie planujesz zakupić amorki olejowe (ok 120-150 pln ) zamierzasz kupić silnik który pozwoli ci pojeździć (50-100 pln) niedługo wymienisz kadłub i zębatki ( komplet 100 + ok 20-30 pln na wzmocnienia miejść kture popekały ) zębatka stalowa odbierająca ( ok 180-300 pln) alu zawieszenie które wyeliminuje ciągłą walkę z luzami i wyrabiającymi sie mocowaniami (ok 200-300 pln) kardany (150 za pare) i pozostanie problem non stop rozpadających sie dyfrów, jak rozwiążesz problem urywających sie satelit (3 wiertła obciete i wsadzone na sztywno w miejsca urwanych patyków w oryginale rozwiążą problem) pozostaną zrywające sie wielowypusty. i nadal masz średnio fajny model z badziewna aparaturą i jeszcze gorszą elektroniką. czy warto odpowiedz sobie sam. a może warto kupić e-maxa i mieć kolosalną prędkość wielka moc (w porównaniu do TL) świetne wytrzymałość. a Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 1:47 pm " /> ">sprobuje obrazowo cele w pakiecie są podpięte szeregowo tak, mamy 6 cel po 1,2V każda i pojemność 2000 mah lutujemy je w pakiet szeregowo (klasyczny pakiet) mamy 7,2 V i pojemność 2000 mah tak ? a teraz bierzemy 12 cel lutujemy i mamy 14,4V i pojemność 2000 mah tak? powiedz która wartość podniosła sie ? powiedz mi jak rodzaj lutowania wpłynie na zdolność magazynowania energii w pojedynczej celi ?? 2 pakiety po 6 cel po 4000mAh każda połączonych równolegle zmagazynuje 2x więcej energii niż 6 cel. Prawda? ">integy porównał bym do disla bez turbiny Czyli qpa. ">a teraz wracając do emaxa własnie planujesz zakupić amorki olejowe (ok 120-150 pln ) 100, prawda, ale czy emax ma w serii olejowe? I ma ich 8... ">zamierzasz kupić silnik który pozwoli ci pojeździć (50-100 pln) Sie zgadza jeśli blaszak mi nie wystarczy po zmianie przełożeń. ">niedługo wymienisz kadłub i zębatki ( komplet 100 + ok 20-30 pln na wzmocnienia miejść kture popekały ) zębatka stalowa odbierająca ( ok 180-300 pln) To wszystko mam po kilka sztuk w kartonie w zapasie przypadkiem. ">alu zawieszenie które wyeliminuje ciągłą walkę z luzami i wyrabiającymi sie mocowaniami (ok 200-300 pln) Mam jeszcze 3 kpl w zapasie, nie wiem wlasnie czy nie taniej bedzie je poprostu ratowac a potem zmieniac? ">kardany (150 za pare) i pozostanie problem non stop rozpadających sie dyfrów, jak rozwiążesz problem urywających sie satelit (3 wiertła obciete i wsadzone na sztywno w miejsca urwanych patyków w oryginale rozwiążą problem) pozostaną zrywające sie wielowypusty. Kardany mam, dyfry też jeszcze mam zapasowe (ale dzięki za cenną uwagę jak ratować inne), wielowypusty też jeszce mam 2 kpl. Problem polega na tym,ze mam od diabla części które dostałem razem z modelem, sprzedawać chyba nie ma sensu, może zużyć,naumieć sie, pobawić i sprawdzić czy chce wydać 200eur, to co mam sie sprzeda i tak zawsze? ">i nadal masz średnio fajny model z badziewna aparaturą i jeszcze gorszą elektroniką. czy warto odpowiedz sobie sam. Aparature mam swoją (Graupner 40mHz), elektronikę też (Mtronics Digi Sport Max), żaden szał, ale działa Przekładam z modelu do modelu jeśli zmieniam. ">a może warto kupić e-maxa i mieć kolosalną prędkość wielka moc (w porównaniu do TL) świetne wytrzymałość. a A emax ma podwozie/zawieszenie w serii plastik? Czy ma olejowe aluminiowe amory w serii? Jaki tam jest odbiornik i aparatura w serii, warte uwagi? Czy przypadkiem nie jest droższy jeśli chodzio części? Choć wydaje mi się żę sa za to szerzej dostępne jeśli chodzi o tjuninki? I na ile jazdy wystarczają tam te 2 pakiety? Jak mocne są seryjne silniki w nim? amonsul - Sob Lis 03, 2007 2:49 pm " />http://www.traxxas.com/products/electri ... etails.htm Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 4:01 pm " />No git, poza tym ze jest strasznie brzydki Ile na jakich aku to pojeździ? I e-savage i e-zilla to to samo? Wiktor Sułek - Sob Lis 03, 2007 4:11 pm " />Ja popieram Kajmana bo jak sie połączy pakiety tak: |||||| |||||| to osiągniemy dwukrotnie wieksza pojemnosc a woltarz zostanie (jak gadam głupoty to skorygujcie) Na chłopski rozum tak to działa |||||||||||| = 14,4V 2000maH |||||| |||||| = 7,2 V 4000mah zbig - Sob Lis 03, 2007 5:03 pm " />Tu nie ma co popierać, taka jest fizyka . Równolegle to nie jest zalecany sposób łączenia dla akusów NiCD/MH, ale zadziała i da sumę pojemności. Oczywiście zalecam identyczne pakiety, a do ładowania koniecznie je rozepnij i ładuj oddzielnie. Inaczej ładowarka może zgłupieć (nie wykryć prawidłowo deltaV) Wiktor Sułek - Sob Lis 03, 2007 5:09 pm " />Czyli teoretycznie mozna uzyskac pakiet 43000 mAh łącząc 60 cel Problem bedzie z umiejscowieniem takiej "elektrowni" Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 5:24 pm " />No ale wlasnie o to mi chodzilo, mozna wiec wsadzic silnik o poteznej sile, a zeby pradu wystarczylo spiac 2 pakiety rownolegle i sprawa bangla A teraz z innej beczki, bo skonczylem naprawiac mnstera i z ciekawosci zmierzylem silnik, bo nie pamietalem czy wsadzalem 560 czy 600. Od czego do czxego sie mierzy silnik? Sama obudowa? Wiktor Sułek - Sob Lis 03, 2007 5:28 pm " />Tak, chyba bez grotu/trzonu/cyngla/nie wiem jak to jeszcze nazwac Silnik 600 powinien miec 60mm bez tego gdzie sie zaklada zebatke zbig - Sob Lis 03, 2007 5:41 pm " />Rzuć okiem na wymiary typowego blaszaka Mabuchi 540 http://www.mabuchi-motor.co.jp/cgi-bin/catalog/e_catalog.cgi?CAT_ID=rs_540rhsh Wiktor Sułek - Sob Lis 03, 2007 5:45 pm " />Jest napisane ze 50 tylko czego? Cali, czy mm? Nie wazne jak sie mierzy, zmierz dwa i ten wiekszy to bedzie 600 Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 6:00 pm " />Mm. To teraz zagadke, dlaczego moj Johnson którego wsadziłem do monstera ma 650mm?? Wiktor Sułek - Sob Lis 03, 2007 6:04 pm " />Dobra nie powiedzialem tego co wczesniej musiałem cos pochranic albo ty cos zle mierzysz Adrian Lutyński - Sob Lis 03, 2007 6:08 pm " />Pewnie chodzi o wirnik. Obudowa ma u mnie jak byk 650-660. Mam silniki od drogówek-maja 500mm sama blacha, do konca wirnika od strony szczotek maja 540, mam troche większe blaszaki które mają 570-560mm obudowe no i 2 blaszaki co maja po 650-660 na obudowie Adrian Lutyński - Nie Lis 04, 2007 10:01 pm " /> ">http://www.traxxas.com/products/electric/emaxx/trx_emaxx_details.htm Chyba strona Pirzola dała radę, kwestia emaxx, e-zilla czy e-savage? sumpirowicz - Pon Lis 05, 2007 6:53 am " />EMaxx na bezszczotce - widziałem jak to jeździ - potwór pozdrawiam Sławek Adrian Lutyński - Pon Lis 05, 2007 7:39 am " />No o tym wlasnie mysle, Hacker na początek |