ďťż
Żyro EK2-0704 na D-Box




IgorCh - Nie Lut 15, 2009 9:03 am
" />Witam
Wpadłem dziś na pomysł czy nie można byłoby zastąpić D-Box'a(cena ok.200zł) żyroskopem E-Sky EK2-0704 (jest on na standardowym wyposażeniu np: BELT'a - CP) jest to podstawowa najprostsza wersja żyroskopu, kosztuje 50-65zł na allegro nowy a uzywany mozna kupić za 30-40zl. W heli działa na zasadzie ze jak heli zaczyna sie obracać w którąś strone(wzg. włas. osi) zyro wysyła odpowiedni sygnał do serwa które zmienia kąt pochylenia łopat wirnika ogonowego, z tych filmików prezętac. hpi co ogladałem wynika ze d-box działa na identycznej zasadzie, np: gdy poruszamy modelem na boki koła pojazdu wychylaja sie w dana przeciwna strone - czyli jest to taka sama zasada działania.

Słyszałem ze d-boxa uzywaja nie którzy modelarze w modelach off-road, podobno pomaga w opanowaniu auta z napedem 2wd, działa jak kontrola trakcji. Posiadam model e-firestorm (to jest 2wd) i chciałbym sie dowiedzić czy na gyro tez to tak zadziała. Takie gyro ma ustwienie czułości i revers, wiec nie powinno byc problemu z ustwieniem.

Moze ktoś z modelarzy posiada model auta i heli z takim gyrem i mógłby to obadać. Prosze wszystkich o opinie czy to zadziała czy nie.

LINK (o takie gyro mi chodzi):
http://www.allegro.pl/item548036467_ek2 ... _wawa.html
http://modele.sklep.pl/product_info.php ... ts_id=5724




Bartosz Giza - Nie Lut 15, 2009 3:40 pm
" />Witaj!

Prawda jest taka że Dbox od HPI to dokładnie to samo co żyroskop - to taka ściema, żeby tylko i wyłącznie zarobić...



amonsul - Pon Lut 16, 2009 9:24 am
" />D-box to dokładnie żyro ale z "hedlokiem"

d-box nie ma za zadanie wymusić na modelu jazdy na wprost ale utrzymać zadany kąt skrętu.



IgorCh - Pon Lut 16, 2009 9:50 am
" />a czym sie różni żyro z head lock od tego bez, bo nie zabardzo wiem o co z tym biega?
Czy gyro bez headlock spełniało by zadanie? czy musiało by być z hl?




Maciek Ostry - Pon Lut 16, 2009 9:52 pm
" />Z helikopterów ale różnicę działania wyjaśnia:
http://heli.waldorf.pl/viewtopic.php?t= ... =head+lock

Tu pozwolę sobie zacytować istotną informację:
"Zyroskopy do poprawnej pracy wymagaja wlasciwych warunkow czyli poprawnego ich umieszczenia (blisko osi obrotu modelu) oraz wyeliminowania drgan, ktore czesto oglupiaja zyroskop.
Nowoczesne, dobre zyroskopy posiadaja filtry eliminujace czesciowo efekt drgan (np. filtry Kalmana) ale i tak najlepiej montowac je na specjalnych gabkach klejacych (czesto dostarczanych z zyroskopem)."



IgorCh - Wto Lut 17, 2009 9:19 am
" />przeczytałem, ale nie dokońca wiem jak to do konca działa(miałem kiedys lame v4, ale tam jest inaczej to rozwiazanebo sa dwa rotory gł.).

Chodzi mi o to ze:
Jezeli bysmy załozyli zwykłe gyro do modelu auta to po skrecie, żyro przestawiło by serwo o dany kat (skret kół), ale czy serwo wróciło by do neutrum czy zostało w danej pozycji? - to mnie interesuje czy serwo wróci do neut. czy zostanie w danym miejscu?

A zyro hl to chyba jak by model skrecił ono by zapamietało o ile sie obrocił i by nam model wyprostowało i jeszcze go wracało do poprzedniej pozycji przed skretam.

Czy mógłby ktos wypróbować czy zwykłe zyro do obrocie modelu wraca do neutrum czy zostaje w danej pozycji?
Powered by WordPress, ©