ďťż
Micro liga sezon 2008/2009




Darek Mołodecki - Czw Cze 26, 2008 12:58 pm
" />Może czas zacząć przemyślenia nad nowym sezonem uważam że 3 watki są do poruszenia

1 silniki jakie będą dopuszczone
2. pakiety czy myślimy o lipolach
3. przepisy i terminy zawodów




Zaremba Lesław - Czw Cze 26, 2008 1:04 pm
" />Myślę że Pkt.2 narazie nie do dyskusji...



Michał Woszczek - Czw Cze 26, 2008 3:18 pm
" />myślę, że temat trzeba będzie zacząć dopiero po ostatniej eliminacji w Murowanej. Na pewno każdy z organizatorów i zawodników ma jakieś przemyślenia, na pewno będzie trzeba udoskonalić przepisy, na pewno będzie trzeba rozpisać solidny i pewny kalendarz, ale tak jak mówię- zakończmy sezon, zróbmy sobie kilka dni na złapanie oddechu i wtedy konstruktywnie i rzeczowo zabierzemy się za nowy sezon.

Pozdrawiam



Darek Mołodecki - Czw Cze 26, 2008 8:25 pm
" />i obudzimy się we wrześniu, i zaczniemy jeździć gdzieś okolo listopada. Temat rozpoczełem, zeby juz w Murowanej cos mozna bylo ustalic i przemyslec

ko listopada moze




Michał Woszczek - Czw Cze 26, 2008 10:45 pm
" />Czy teraz czy za kilka dni, nie ma znaczenia, ale jak się tak śpieszy to moje propozycje:

1. Jeśli mam być szczery to ideałem byłoby rozpocząć ligę Micro tak koło
listopada i zakończyć na koniec kwietnia, popatrzcie na ten sezon-
męczący!

2. Co do silników to sprawa jest na tyle prosta, że nie wymaga tak
wczesnej dyskusji,

3. Jeśli znany już będzie kalendarz sezonu halowego 2008/2009 to
dopasujemy się z terminami. Trzeba przy tym pamiętać, żeby imprezy
się nie pokrywały.

4. Każdy kto chce być organizatorem określa dokładny termin
zawodów, myślę, że to nie problem, jest jeszcze trochę czasu można
śmiało rezerwować halę, jeśli organizator nie wywiąże się z terminu-
kara finansowa.

5. Nauczeni doświadczeniem; zdarza się tak, że organizator dopłaca do
imprezy- zastanówmy się czy nie podnieść wpisowego o 10 zł, moim
zdaniem dla jednostki nie są to duże pieniądze, zbiorowo spowoduje
pokrycie tych brakujących kilku stów,

6. Każdy z organizatorów był i będzie zobowiązany do wpłacenia pewnej
kwoty pieniędzy na poczet nagród na koniec sezonu. Proponuję założyć
rachunek bankowy, na który w terminie 7 dni od daty imprezy
organizator będzie musiał wpłacić pieniądze, jedna-dwie osoby- często
jeżdżące na zawody będą miały do niego dostęp i w każdej chwili
będzie można sprawdzić ile tam jest. Poza tym te pieniądze pracują na
oprocentowanym Rorze (parę złotych ale zawsze coś). Organizator
ostatniej imprezy w sezonie po konsultacjach, kupuje nagrody,

7. Skoro to jest LIGA wprowadźmy zasay ligowe; 6 góra 7 eliminacji w
sezonie, liczymy 5 najlepszych, gdy taka sama ilość punktów decyduje
szósta. Bez żadnych finałów, po prostu ostatnia eliminacja, podliczenie
punktów i koniec. Dopuszczeni do końcowej klasyfikacji są tylko
zawodnicy, którzy brali udzieł w przy najmniej połowie eliminacji. Żeby
nie było tak kuriozalnych sytuacji jak w tej chwili w Openie.

8. Zmiana punktacji (propozycja Leszka Z)- 1=100, 2=99,3=98 itd-
zmniejszy to różnice punktowe i pozwoli walczyć o dobre miejsca nawet
gdy zawodnik nie był na jakiejś imprezie.

9. Zmiana przepisów technicznych; dopuszczenie modeli Shark i RC18R,
które jak wiadomo są trochę większe, do tego asso ma amorki olejowe
dopuszczenie w klasie OPEN i TRUCK silników 380 (konkretnie pod
Novaka- bezszczota z sensorami),

10. I na koniec; zakup choćby jeszcze jednego- dwóch urządzeń AMB. W
tej chwili wygląda to jak kolos na glinianej nodze. Uważam, że nie
dobrze jest, że cała Liga zależy od tego czy z Kłodzka dojedzie
urządzenie. Przy dwóch lub trzech urządzeniach stajemy się bardziej
mobilni i pewni. Korzystać można z freewarowego LAPS FREE, do
którego mamy polską instrukcję- każdy będzie mógł obsługiwać.

Pozdrawiam



Grzegorz Kopertowski - Czw Lip 03, 2008 10:43 pm
" />
">8. Zmiana punktacji (propozycja Leszka Z)- 1=100, 2=99,3=98 itd-
zmniejszy to różnice punktowe i pozwoli walczyć o dobre miejsca nawet
gdy zawodnik nie był na jakiejś imprezie.

Co to zmieni? Zmniejszą się tylko różnice w punktach IMHO nie wpłynie to w żaden sposób na kolejność w rankingu ani na trudność w odrobieniu straconych punktów, mogłem tu coś pokręcić więc proszę o wyjaśnienie na jakiej zasadzie ma to coś zmienić.

Moje propozycje:
Open:
bez LiPo, silniki max 380 szczotkowe i bezszczotkowe, amortyzatory olejowe, koła piankowe i gumowe.

Standard
mnie nie dotyczy więc nie powinienem się wypowiadać ale..
... Może silnik 300 + 4 celle, model powinien być dosyć wolny a 300 na 4 celach pewnie sporo by pożyła, dodatkowo koszt zakupu też nie jest wysoki. Problem mogą stanowić regulatory bo nie wszystkie działają przy 4 celach oraz może wystąpić kłopot z zamontowaniem takiego silnika w Micro rs4

Truck:
W Murowanej padła propozycja by wycofać bezszczotki z tej klasy co według mnie nie jest dobrym pomysłem bo koszt zakupu zestawu brushless to jakieś 300-400zł czyli tyle co regulator do szczotkowych + kilka silników. Jeżeli już to może lepiej podzielić klasę truck na 2 klasy standard i open. Liczba grup nie powinna się zwiększyć bo nastąpiłby podział aktualnie jeżdżących w klasie truck na 2 części. Pytanie tylko czy jest aż taka przewaga silników bezszczotkowych nad szczotkowymi, że jedne są z góry skazane na przegraną. Może podział poprawił by jakość jazdy w tej klasie



Michał Woszczek - Czw Lip 03, 2008 11:07 pm
" />
">
Co to zmieni?


Ano zmieni, pomyśl. Głównie chodzi o sytuacje gdy zawodnik na jednej imprezie był a na innej go nie było, w korelacji z innymi, oraz sytuację gdy na jednej imprezie wypadł dobrze a na drugiej słabo, na trzeciej słabo a na czwartej i piątej znów dobrze, lub wzorowo.


">Moje propozycje:
Open:
bez LiPo, silniki max 380 szczotkowe i bezszczotkowe, amortyzatory olejowe, koła piankowe i gumowe.


Uzasadnij dlaczego bez LiPo? Ja uważam, że jest to ważny temat tym bardziej, że zdania na ten temat są podzielone, więc każda taka propozycja powinna być uzasadniona.


">Standard
mnie nie dotyczy więc nie powinienem się wypowiadać ale..
... Może silnik 300 + 4 celle, model powinien być dosyć wolny a 300 na 4 celach pewnie sporo by pożyła, dodatkowo koszt zakupu też nie jest wysoki. Problem mogą stanowić regulatory bo nie wszystkie działają przy 4 celach oraz może wystąpić kłopot z zamontowaniem takiego silnika w Micro rs4


W założeniu staandard ma być klasą dla wchodzących w ten sport, bez zbędnego kombinowania. Poczytaj wcześniejsze tematy, silniki się już pojawiały. 300 mimo wszystko jest za droga, modle są produkowane pod 5 lub 6 cel i STD uważam, że powinien tak zostać (wielu zawodników ma już pakiety 5C), aczkolwiek warto by było propozycję |Grzegorza sprawdzić, tzn, jakie osiągi ma wózek na 4 celach i silniku 300. Uważam, że jest to warte zastanowienia.


">Truck:
W Murowanej padła propozycja by wycofać bezszczotki z tej klasy co według mnie nie jest dobrym pomysłem bo koszt zakupu zestawu brushless to jakieś 300-400zł czyli tyle co regulator do szczotkowych + kilka silników.


Uważam, że powinno się dopuścić bezszczotki na tych samych zasadach co Open (max 380). Pewnie rzucił taką propozycję ktoś kto liczył na wynik a tu go bezszczotą... fik i ktoś objechał Rozwój moi mili, postęp- nie zacofanie.


">Jeżeli już to może lepiej podzielić klasę truck na 2 klasy standard i open. Liczba grup nie powinna się zwiększyć bo nastąpiłby podział aktualnie jeżdżących w klasie truck na 2 części. Pytanie tylko czy jest aż taka przewaga silników bezszczotkowych nad szczotkowymi, że jedne są z góry skazane na przegraną. Może podział poprawił by jakość jazdy w tej klasie

Lepiej nic nie dzielić...

Pozdrawiam



Grzegorz Kopertowski - Czw Lip 03, 2008 11:47 pm
" />
">
Moje propozycje:
Open:
bez LiPo, silniki max 380 szczotkowe i bezszczotkowe, amortyzatory olejowe, koła piankowe i gumowe.


Uzasadnij dlaczego bez LiPo? Ja uważam, że jest to ważny temat tym bardziej, że zdania na ten temat są podzielone, więc każda taka propozycja powinna być uzasadniona.

Nie jestem absolutnie przeciw liPo ale chodzi mi przede wszystkim o koszty. Ładowarkę która obsługuje lipo to myślę, że większość posiada, balanser niekoniecznie czyli wydatek jakieś 100zł, do tego pakiety(minimum ze 2), których ceny co prawda są podobne do pakietów NiMh lecz NiMh mają wszyscy a LiPo pewnie niewielu, Do tego zakup torebki na akumulator czyli kolejne 40-50zł i robi się całkiem spora kwota, którą można by przeznaczyć choćby na zakup opon.


">Standard
mnie nie dotyczy więc nie powinienem się wypowiadać ale..
... Może silnik 300 + 4 celle, model powinien być dosyć wolny a 300 na 4 celach pewnie sporo by pożyła, dodatkowo koszt zakupu też nie jest wysoki. Problem mogą stanowić regulatory bo nie wszystkie działają przy 4 celach oraz może wystąpić kłopot z zamontowaniem takiego silnika w Micro rs4



">W założeniu staandard ma być klasą dla wchodzących w ten sport, bez zbędnego kombinowania. Poczytaj wcześniejsze tematy, silniki się już pojawiały. 300 mimo wszystko jest za droga, modle są produkowane pod 5 lub 6 cel i STD uważam, że powinien tak zostać (wielu zawodników ma już pakiety 5C), aczkolwiek warto by było propozycję |Grzegorza sprawdzić, tzn, jakie osiągi ma wózek na 4 celach i silniku 300. Uważam, że jest to warte zastanowienia.


Z 5- celowego pakietu nie trudno zrobić 4-celowy Co do ceny silnika to się pomyliłem, byłem prawie pewny, że 300 kosztuje w granicach 30zł



Michał Woszczek - Pią Lip 04, 2008 7:39 am
" />
">
Nie jestem absolutnie przeciw liPo ale chodzi mi przede wszystkim o koszty. Ładowarkę która obsługuje lipo to myślę, że większość posiada, balanser niekoniecznie czyli wydatek jakieś 100zł, do tego pakiety(minimum ze 2), których ceny co prawda są podobne do pakietów NiMh lecz NiMh mają wszyscy a LiPo pewnie niewielu, Do tego zakup torebki na akumulator czyli kolejne 40-50zł i robi się całkiem spora kwota, którą można by przeznaczyć choćby na zakup opon.


Znów pomyśl, nikt nie pisze że mają być tylko LiPo, ale żeby je dopuścić. Jak nie chcesz, nie musisz, tu chodzi o dnie wyboru i możliwość korzystania z nowych technologii (dla chętnych).

Pzdr



Wojtek Dopierała - Pią Lip 04, 2008 8:49 am
" />apropo 300tki uważam że na pewno jest to mądrzejsze niż 280 do którego model hpi i tak trzeba przerabiać a zamontować 300tkę to wywiercić otworki w płytce od silnika (robiłem to)
300tka kosztuje ok30zł w wersji bez pudełka ja na zawodach miałem po 33

open to open czemu niby bez li-poli?

co do trucków nie widziałem żeby była wielka róznica między sharkami ze std. silnikiem a innymi modelami z bezszczotkowymi silnikami

za zmianą punktacji nie jestem, ale może jest to sprawa do przemyślenia, jeśli już to pierwsze 3 miejsca co 2 pkt a potem co 1 żeby była jakaś premia za 1szą trójkę



Grzegorz Kopertowski - Pią Lip 04, 2008 9:44 am
" />Lipole są lżejsze co spowoduje, że będzie różnica w przyspieszeniu między modelem z NiMh a modelem z LiPo a wprowadzenie minimalnej wagi to byłaby trochę głupota. Kiedyś czytałem jakieś zagraniczne przepisy klas 1/18 tam w standardzie były dopuszczone jedynie zwykłe blaszaki + 5cell + opony gumowe/piankowe. W openie nie było żadnych ograniczeń nawet ilości cell w akumulatorze.



Przemek Morawski - Pią Lip 04, 2008 10:01 am
" />Co do standardu według mnie nie ma co kombinować. Fabryczne modele (HPI i Xray, nie wiem jak Nanda) mają silnik 180 i może niech tak zostanie. Silnik ten kosztuje około 20zł o ile dobrze pamiętam a na 5 celach wytrzyma cały sezon jak nie więcej. Ktoś pisał o regulatorach, że na 4,8V mogą pracować nieprawidłowo, kolejny argument za 5 celami. Oczywiście nikt nie zabrania jeździć na 4 celach. Co do silników to jestem za wprowadzeniem zakazu używania "czeskich diabłów", po prostu zwykły silnik 180.



Wojtek Dopierała - Pią Lip 04, 2008 10:42 am
" />a co z hpi45t?? albo zostajemy przy tym co jest teraz albo zakazujemy czeskich,45t i innych tuningowych 180. albo przechodzimy na inne silniki
ja jestem za tym żeby zostało tak jak jest a jeśli zmieniać silnik to nie na 280



Przemek Morawski - Pią Lip 04, 2008 12:50 pm
" />Tylko standardowy 180. Z dostępnością HPI a szczególnie szczotkami do niego był problem i nie wiem czy ten problem już zniknął. Nie może być tak, że ktoś mając zapas tych silników (czy po prostu szczotek do nich) będzie miał przewagę nad innymi tylko dlatego, że inni zawodnicy po prostu nie mogą tego silnika nigdzie kupić. Chyba że dystrybutor zobowiąże się do zapewnienia ciągłości dostaw szczotek co i tak będzie rozwiązaniem zbyt drogim jak na klasę standard (szczotki + wysyłka zapewne grubo przekroczy 20zł czyli koszt silnika 180).



Marek Kusiakiewicz - Pią Lip 04, 2008 8:01 pm
" />W kwestii LiPo: ZDECYDOWANIE SPRZECIW.

Na zawodach ładuje sie pakiety szybko. No standardowych akku byle jaka ładowarka wstraczy.

Poczytajcie jakie obostrzenia stosują inni w stosunku do uzywania LiPo w zawodach (kwestia ładowania)

Postęp postepem a bezpieczeństwo bezpieczeństwem.

380-tkaw OPENIE. Sorki - pomyłka. Wiem że wejdzie fajnie do S-18 i do Asso ale z M18 będzie problem.

Standard: 300 czy 280 - jedna cholerka. I tu i tu trzeba grzebać. HPI Micro RS4 odchodzi w przeszłość na rzecz nandy i m18. O tym wie nawet dystrybutor

TRUCK: bezszczotki jak najbardziej

2WD: zostaje jak jest - silnik max 300 szczotkowy + 4 cele



Zaremba Lesław - Pią Lip 04, 2008 8:25 pm
" />
">
Standard: 300 czy 280 - jedna cholerka. I tu i tu trzeba grzebać. HPI Micro RS4 odchodzi w przeszłość na rzecz nandy i m18. O tym wie nawet dystrybutor


Skoro 300 w Standardzie i ta klasa stanowi koło zapasowe dla Opena to po co podziały.



Barankiewicz Łukasz - Pią Lip 04, 2008 8:35 pm
" />Darku myśle, że nie ma nad czym dyskutować. Pan Zaremba skutecznie zniechęcił mnie do uczestniczenia w tej podwórkowej lidze kapselków. Najlepiej niech Filip od razu wygra wszystkie zawody nawet w klasach, w których nie startuje i sprawa załatwiona. Musi przecież gdzieś zdobywać te pucharki skoro w modified odnosi takie spektakularne sukcesy, że jest siódmy. Ja sam zaczynam starty od przyszłego sezonu i jak już będę startował razem z Filipem to grzecznie Pana Zarembe zapytam czy moge go (użyłem tu podmiotu domyślnego - Filipa) objechać.
Może w micro nie miałem "spektakularnych" sukcesów ale kilka razy podium (w standardzie) miałem. A moją "popierdułką" ze standarda objeżdżam połowe opena (wystarczy zobaczyć kto robił na finałach (w standardzie) najszybsze czasy okrążeń).
Chociaż nie wiem czy Pan Zaremba (który ma więcej postów napisanych niż Marek) pozwoli mi startować w Modified. Będę musiał zapytać, w końcu On decydje kto w jakiej klasie może jeździć.



Zaremba Lesław - Pią Lip 04, 2008 8:52 pm
" />
">Darku myśle, że nie ma nad czym dyskutować. Pan Zaremba skutecznie zniechęcił mnie do uczestniczenia w tej podwórkowej lidze kapselków. Najlepiej niech Filip od razu wygra wszystkie zawody nawet w klasach, w których nie startuje i sprawa załatwiona. Musi przecież gdzieś zdobywać te pucharki skoro w modified odnosi takie spektakularne sukcesy, że jest siódmy. Ja sam zaczynam starty od przyszłego sezonu i jak już będę startował razem z Filipem to grzecznie Pana Zarembe zapytam czy moge go (użyłem tu podmiotu domyślnego - Filipa) objechać.
Może w micro nie miałem "spektakularnych" sukcesów ale kilka razy podium (w standardzie) miałem. A moją "popierdułką" ze standarda objeżdżam połowe opena (wystarczy zobaczyć kto robił na finałach (w standardzie) najszybsze czasy okrążeń).
Chociaż nie wiem czy Pan Zaremba (który ma więcej postów napisanych niż Marek) pozwoli mi startować w Modified. Będę musiał zapytać, w końcu On decydje kto w jakiej klasie może jeździć.


Młody człowieku,a raczej gówniarzu zanim będziesz wycierał Swoją gębę moją osobą ,poczytaj przepisy techniczne ,zwłaszcza punkt 8 pszepisów wg.których rozgrywane są zawody MP.Będziesz wiedział,że to co zrobiłeś z ligą mikro ,nawet w LOK nie przechodzi i jeszcze dużo wody upłynie zanim staniesz na torze obok Filipa.



barankiewicz grzegorz - Pią Lip 04, 2008 8:57 pm
" />Marku, czy miąłeś może do czynienia z Lipo? Czy o tym ładowaniu piszesz tylko z tego, co gdzieś tam usłyszałeś, bo jeśli tak to trzeba zabrać dzieciakom zabawki elektryczne, które z lipo możesz nabyć w sklepach zabawkowych oraz idąc dalej nawet niektóre komórki? Przepisy widzę ze są ustalone juz wcześniej, a teraz czekamy na akceptacje reszty?
Powodzenia



Barankiewicz Łukasz - Pią Lip 04, 2008 9:29 pm
" />hmmm... jakkolwiek bym szukał w przepisach technicznych nie znalazłem punktu 8. jedyny punkt 8 jaki znalazłem jest w przepisach sportowych i mówi
"8. Podział na kategorie wiekowe.
W klasie E-18 Micro Standard,E-18 Micro Open i E-18 Micro Truck obowiazuje podział na
kategorie wiekowe do 16 lat i powy#ej 16 lat." i faktycznie nie ma tam kategorii "gówniarz" więc raczej nie powinienem startować.
Lesław jeśli jesteś animatorem ligi micro to domyślam się, że brałeś udział w układaniu tych przepisów... i nie znasz ich? Dlaczego więc zabierasz w ogóle głos i piszesz że "ja coś zrobiłem z ligą micro" ja nic nie robiłem z ligą micro. to Ty robisz lige micro więc jeżeli dopuszczono mnie do opena to nie z mojej winy tylko z Twojej i Twoich przepisów których nie znasz. Zamykam ten temat bo dyskusja jest bez celowa.



Grzegorz Nóżka - Pią Lip 04, 2008 10:25 pm
" />Dyskusja na tema MP Ligi Micro, jest już bez celowa. Open powinien sie odbyć w formie GP Murowanej Gośliny, z powodu braku pięciu zawodników w klasie (z opena, a nie mieszane ze standard). To moje zdanie i tyle.
Lecz na temat silników standard i punktacji powinniśmy wyrazić swoje opinie. Myślę że silniki 280 graupner-a powinny być dopuszczone, zamiast T45 lub razem jeśli okaże się, że szczotki do HPi będą dostępne. Na zawodach w Kobierzycach testowałem 280 i osiągi ma prawie identyczne jak T45. Silniki standard 180 padają po dwóch trzech imprezach. kosztują tyle co 280 a są nie trwałe. 280 bez problemu pasują do xray lub nanda, tak jak do Hpi dokupując mocowanie silnika też pasuje. Co do opena raczej nie będę startował więc o lipo sie nie wypowiadam (jest mi obojętne).



Barankiewicz Łukasz - Sob Lip 05, 2008 7:20 am
" />Grzegorz masz racje na temat tego jak powinny być rozegrane te finały opena. Ale powiedz Lesławowi kto o tym decyduje bo sie biedak zgubił i chyba tego nie rozumie. Wszystkie jego uwagi dotyczą tego co ja zrobiłem z ligą micro mając czelność zgłosić się do opena na finale i że niby zrobiłem to tylko po to żeby mieć puchar. Powołuje sie przy tym na nieistniejące przepisy - wymóg posiadania 2 modeli albo że standart wogóle nie spełnia wymogów opena. Mam już troche pucharków ze standarda i nie zależy mi. zgłosiłem sie do opena bo myślałem że bez 5ciu zawodników sie nie odbędzie i nie liczyłem na wiele. Chciałem sie z pawłem ścignąć ale Nie bedę już z Panem Zarembą dyskutował na ten temat.

Powiedz mi Grzesiu ten silnik 280 do HPI pasuje ale pewnie ja jakieś standardowe mocowanie nie? Tylny most od Integy pewnie nie da rady?



Zaremba Lesław - Sob Lip 05, 2008 8:42 am
" />
">hmmm... jakkolwiek bym szukał w przepisach technicznych nie znalazłem punktu 8. jedyny punkt 8 jaki znalazłem jest w przepisach sportowych i mówi
"8...


Kolejny raz dajesz dowód braku logiki myślenia.Jeśli poczytasz Swojego posta to jest w nim napisane jakie masz plany objechania Filipa w Modi...Ja Ci podałem punkt z przepisów LOK dotyczący twoich szans ,rychłego startu w Modi...
Jeszcze raz przeczytaj mojego posta za pomocą mózgu.
Jest tam napisane o przepisach wg których odbywają się MP.Wejdż w przepisy techniczne klasy 1:10 elektryków i znajdż pkt.8.
Jeśli go nie zrozumiesz to pytaj ,pomogę.



Barankiewicz Łukasz - Sob Lip 05, 2008 8:45 am
" />Co do silników to Lesław ma racje. skoro damy 300 w standardzie to nie ma sensu podział. Dla mnie i tak sie liga micro kończy bo nie wiem czy 280 w ogóle zamontuje do mojego rs4 a jeśli tak to ile przeróbek bede musiał zrobić. to już wole włożyć 300 i startować w openie. A nawet mam ochote po niepotrzebnym i bezsensownym starciu z Lesławem wystartować cały przyszły sezon opena moją popierdułką ze standardu... jeśli przepisy technicze sie nie zmienią. bo obecne jakie znalazłem pod tym adresem http://www.rcauto.pl/grafa_news/File/pr ... icro_2.pdf
spokojnie dopuszczają mój model w tej postaci do opena.
Co do przepisów sportowych to faktycznie trzeba na przyszły sezon wprowadzić wymóg żeby przed finałem pojechać przynajmniej połowę eliminacji. I sprawa osób ze standardu startujących w finale w openie będzie z głowy. Z drugiej strony WSZYSCY zgadzamy się z tym że sędziowie nie powinni byli puścić finału w MG w ten sposób. Czyli może zamist ciągle modyfikować przepisy skupmy się raczej na ich przestrzeganiu. Chociażby sam zapis że jeden sędzia siedzi przy laptopie a drugi obserwuje tor. Nie będą się zdarzać przykre sytuacje z nie liczącymi pchełkami.



Barankiewicz Łukasz - Sob Lip 05, 2008 8:47 am
" />Lesław faktycznie nie zrozumiałem że chodzi o przepisy 1:10. Myślałem że cały czas gryziemy sie o mikro. zaraz zajrze.



Barankiewicz Łukasz - Sob Lip 05, 2008 8:51 am
" />No to 3 sezony przede mną ciężkiej pracy. Ale będzie warto. Obserwowałem Filipa w tym sezonie micro i jeździ ładnie. Będzie wielką przyjemnością ścignąć sie z nim kiedyś w modifie.



Zaremba Lesław - Sob Lip 05, 2008 10:46 am
" />No to widzę swiatełko w tunelu.Zrozumiałeś pare rzeczy.
Najbardziej bolące jest to,że jeden z Nas pracujących nad przepisami sam podkreślił ich błędy zamiast wyciągnąć wnioski z nieprawidłowości bez podkreślania,faktu bezsensowności własnych przepisów.Te przepisy były tworzone dla Nas,a nie przeciwko...
a tak to wyszło..."Ojciec Wasz pies,Wasze gęsi gryzie...."



Grzegorz Kopertowski - Sob Lip 05, 2008 1:14 pm
" />Przebrnąłem właśnie przez temat "Przepisy dla klas E-18 Micro na sezon 2008/2009"

W tamtym temacie pojawiły się głosy aby ograniczyć ilość cell w Openie do 5 co miało spowodować spowolnienie tej klasy a w konsekwencji ograniczyć koszty. Ja zostawiłbym zapis max 6cell kto chce na 5 proszę bardzo nikt nie zabrania. Kolejna propozycja: tylko opony gumowe. Nie wiem, nie jeździłem na gumowych więc nie mogę nic powiedzieć o zachowaniu się modelu na torze ale jeżeli jest wyraźne pogorszenie przyczepności to zostawiłbym zapis dopuszczający zarówno gumy jak i pianki. Pianki z przodu wytrzymają jedne zawody z tyłu trochę dłużej a koszt zakupu nie jest tak tragicznie wysoki.


">OPEN- podobają i się przepisy z Niemiec- bez ograniczeń. W tym miejscu jednak kilku kolegów zmartwię (sorki). Zastanawiałem się ważąc wszystkie za i przeciw i osobiście uważam, że mimo wszystko klasa jest dla wielu osób zbyt droga. Spowodowane jest to faktem, że do tej pory "królował" Xray- a ten do tanich w eksploatacji nie należy...


Open nie jest dużo droższy od standardu. Zestawy BL kosztują 300-400zł czyli tyle ile trzeba wydać w standardzie na silniki, szczotki, regulator prędkości. Bezszczotka za to wystarczy na kilka sezonów więc jest to jednorazowy wydatek. Model Xray raczej się nie psuje, przynajmniej mi się nie udało nic złamać, zepsuć oprócz półosi które się ukręciły, więc uważam, że eksploatacja tego modelu nie wymaga większych nakładów finansowych i trzeba się naprawdę postarać by coś zniszczyć w tym modelu.

Przyjrzałem się bezszczotce Novaka( rozmiar 380) i w opisie zobaczyłem:

">Shaft Diameter: 1/8"

Czyli oprócz problemu zamocowania takiego silnika w Xrayu czy Nandzie wystąpił by problem z kupnem odpowiednich zębatek pasujących na taki wał. Może więc lepiej zostawić aktualny zapis o silnikach.



Marcin Sroka - Śro Lip 09, 2008 7:45 pm
" />Witam

Popieram pomysł wprowadzenia silników klasy 280 do standarta.
Nie wiem jak w innych modelach ale do Nandy nrx silnik ten pasuje bez problemu wystarczy tylko wymienić mocowanie.
Jeśli chodzi o zębatki atakujace tez nie widze problemu z Nandy wszystko pasuje do tego silniczka.



Michał Woszczek - Czw Lip 10, 2008 7:53 am
" />
">Przyjrzałem się bezszczotce Novaka( rozmiar 380) i w opisie zobaczyłem:

Shaft Diameter: 1/8"

Czyli oprócz problemu zamocowania takiego silnika w Xrayu czy Nandzie wystąpił by problem z kupnem odpowiednich zębatek pasujących na taki wał. Może więc lepiej zostawić aktualny zapis o silnikach.


Z zębatkami nie będzie problemu:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXUFE3&P=V,

Poza tym zawsze można spiłować wał bądź rozwiercić zębatkę.

Problem zębatek, to chyba problem zawodnika, a my tu rozprawiamy o przepisach. Jak się dopuści ten silnik to i się zębatki znajdą, a chętni przerobią sobie modele. Nie chodzi o nakaz, tylko możliwość.

To samo się tyczy Lio-Po. Nie chodzi o to żeby nagle wszystkim nakazać, tylko dać możliwość startów osobom, które chcą jeździćna Lio-Po. Nie są to akusy bardziej niebezpieczne niż NI-Mh, a odwdzięczają się bezobsługowością.

Wystarczy zapis w przepisach, że dopuszcza się pakiety takie i takie, napięcie dla Mi-Mh max 7,2V i 6 cel, dla Lio-Po 7,4V i sprawa załatwiona.

Może się okazać, że żadne z tych rozwiązań się nie sprawdzi, ale nie możemy z góry przekreślać tego pomysłu, bo do póki nie sprawdzimy obydwu rozwiązań w warunkach torowych, możemy tylko gdybać i narzekać.

Co do klasy STD, uważam, że 280 będzie dobrym rozwiązaniem- tanio i w miarę szybko, dodatkowo zostawmy w przepisach zapis o HPI 45T, na wypadek, gdyby były do tego szczotki.

Pozdrawiam



Przemek Morawski - Czw Lip 10, 2008 10:28 am
" />
">Z zębatkami nie będzie problemu:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wt ... LXUFE3&P=V,

Poza tym zawsze można spiłować wał bądź rozwiercić zębatkę.

Problem zębatek, to chyba problem zawodnika, a my tu rozprawiamy o przepisach. Jak się dopuści ten silnik to i się zębatki znajdą, a chętni przerobią sobie modele. Nie chodzi o nakaz, tylko możliwość.


Ale takie rzeczy jak rozwiercanie zębatek czy przeróbki modeli to chyba w klasach Open? Jeśli silnik Novaka miałby być dopuszczony do klasy Truck to należałoby wydzielić klasę Truck Open. Niech jeździ razem z Truck żeby nie tracić czasu ale klasyfikacja powinna być oddzielna bo są duże szanse że silnik Novaka będzie "trochę" lepszy innych dostępnych na rynku a nie każdy będzie chciał/mógł przerabiać model. Poza tym koszt zestawu Novaka (w Polsce zapewne 500-600zł) będzie dla wielu zawodników nie do przeskoczenia. Dlatego uważam, że Novak owszem ale w klasie Truck Open.



Wojtek Dopierała - Nie Lip 13, 2008 5:05 pm
" />witam
uważam że nie mogą być dopuszczone 280 i 180 zdecydujmy które silniki wybieramy
ja jestem przeciwnikiem 280tek (jeździłem i silnik dosłownie rozleciał się, odpadł jego tył - ten plastik) te silniki sa jakieś wybrakowane, nie uważam że wprowadzenie ich będzie dobrym pomysłem
uważam że powinny zostać te silniki jakie są na jednych szczotkach można pojeździć z 3-4 imprezy, a jeśli ktoś ma zamiar jeździć w czołówce to będzie kupował częściej



Michał Woszczek - Nie Lip 13, 2008 10:42 pm
" />
">Ale takie rzeczy jak rozwiercanie zębatek czy przeróbki modeli to chyba w klasach Open? Jeśli silnik Novaka miałby być dopuszczony do klasy Truck to należałoby wydzielić klasę Truck Open. Niech jeździ razem z Truck żeby nie tracić czasu ale klasyfikacja powinna być oddzielna bo są duże szanse że silnik Novaka będzie "trochę" lepszy innych dostępnych na rynku a nie każdy będzie chciał/mógł przerabiać model. Poza tym koszt zestawu Novaka (w Polsce zapewne 500-600zł) będzie dla wielu zawodników nie do przeskoczenia. Dlatego uważam, że Novak owszem ale w klasie Truck Open.

To może Przemek zróbmy Open Brushed i Open Brushless, Truck Open i STD...

Popatrz na choćby niemieckie przepisy, open to open, określone są pewne ramy a reszta jest dowolna.

Co do silnika to śmiać mi się trochę chce, bo piszesz, że 500 zł to dużo... I mówi to Zawodnik, któy jeżdzi elektrykami, 1/8 spalinowe, off roadem i micro. Zawodnicy Opena też by pewnie odetchnęli- jedne zawody to jeden- dwa silniki 300, razy 10 imprez to 10-20 silników po 38,90. Łatwo policzyć, że się zwraca szybko.

Więcej wydajesz na wydech do spalinki z kolankiem poaz tym jest łatwy sposób żeby zrobić drogie tanim. Dolar w piątek na zamknięcie kursów kosztował 2 zł. Cena zestawu to 155$ plus 25$ wysyłka.

Ale chyba odbiegamy od tematu. Nie ma znaczenia i le coś kosztuje, dyskusja jest nad zasadnością wprowadzenia pewnych nowinek i ulepszeń do ligi, i nie sądzę żeby cena miała tu jakieś znaczenie.

Pozdrawiam



Przemek Morawski - Pon Lip 14, 2008 5:43 am
" />Michale wszystko co piszesz to prawda tylko czy Truck to z założenia jest open?



Michał Woszczek - Pon Lip 14, 2008 7:10 am
" />
">Michale wszystko co piszesz to prawda tylko czy Truck to z założenia jest open?

Tak. Skoro nie ma ograniczeń większych niż max. rozmiar silnika i wolno nawet jeździć na kołach od DTMów, to tak. To jest OPEN.

PZDR



Marek Kusiakiewicz - Śro Lip 16, 2008 8:13 pm
" />PROPONOWANE ZMIANY W PRZEPISACH MISTRZOSTW POLSKI LIGI MICRO MODELI SAMOCHODÓW RC W SKALI 1:18

KLASA E-18 MICRO STANDARD

1. Bez zmian
2. Bez zmian
3. Model może być napędzany dowolnym nierozbieralnym silnikiem klasy 180 oraz silnikiem GRAUPNER SPEED 280. Zabrania się jakiegokolwiek ingerowania w konstrukcję silnika.
4. Bez zmian
5. Bez zmian
6. Bez zmian

KLASA E-18 MICRO OPEN

Przepisy bez zmian

KLASA E-18 MICRO 2WD

Przepisy bez zmian

KLASA E-18 MICRO TRUCK

Przepisy bez zmian

PRZEPISY SPORTOWE I ORGANIZACYJNE

Punkty 1-2 bez zmian

3. Obowiązkowe dyplomy dla 10 najlepszych zawodników w podziale na kategorie wiekowe. Podział na kategorie wiekowe – senior i junior – obowiązuje w klasch:
- E-18 Micro Standard
- E-18 Micro Truck
Wprowadza się jednolite nagrody za zajęcie 3 pierwszych miejsc w poszczególnych klasach modeli – statuetka Viktorii w trzech kolorach: złota, srebrna i brązowa.

Zakazuje się wprowadzania do eliminacji nagród rzeczowych. Nagrody rzeczowe dopuszczone są WYŁACZNIE w zawodach FINAŁOWYCH.

Punkty 4-7 bez zmian

8. W klasach modeli E-18 Micro Standard oraz w E-18 Micro Truck – podział na dwie kategorie wiekowe: JUNIOR do 16 roku życia, SENIOR powyżej 16 roku życia. Zawodnik zaczynający sezon w ktegorii wiekowej JUNIOR – również kończy sezon w tej kategorii bez względu na to, iż w trakcie sezonu został SENIOREM.

9. W klasyfikacji łącznej całego sezonu liczy się ilość eliminacji pomniejszona o JEDEN najgorszy wynik. Zawody FINAŁOWE NIE SĄ wliczane do klasyfikacji końcowej. Zawody Finałowe rozgrywane są w formie Grand Prix z wręczeniem nagród za sezon.
Aby dana klasa wystartowała w zawodach wymagana jest obecność minimum 3 zawodników

10. Wprowadza się dodatkową opłatę w kwocie 5zł za użyczenie transpondera. (podyktowane jest to wymianą 4 transponderów w trakcie trwania Ligi Micro)

11. Proponowana punktacja:

1. 100
2. 99
3. 98
4. 96
5. 94
6. 92
7. 90
8. 88
9. 86
10. 84
Miejsca od 11 w dół: różnica 3 punkty pomiędzy miejscami.

Punkty 12-15 bez zmian



Artur Dzierzęcki - Śro Lip 16, 2008 9:19 pm
" />
">

Zakazuje się wprowadzania do eliminacji nagród rzeczowych. Nagrody rzeczowe dopuszczone są WYŁACZNIE w zawodach FINAŁOWYCH.



Możesz to uzasadnić?
Gdy byłem przy ustalaniu zasad na zakończony sezon była rozmowa o przekazywaniu z każdej eliminacji jakąś tam kwotę na zakup nagród na finał, coś z tego wyszło?? Może właśnie nagrody na lokalnych imprezach będą jedynymi w tym cyklu imprez. Potencjalny sponsor nagród ma głęboko w poważaniu ich wręczanie gdzieś tam w kraju, jego interesuje środowisko lokalne.
Sami zakopiecie sie w ilości tych klas.



Przemek Morawski - Śro Lip 16, 2008 11:04 pm
" />
">
9. W klasyfikacji łącznej całego sezonu liczy się ilość eliminacji pomniejszona o JEDEN najgorszy wynik. Zawody FINAŁOWE NIE SĄ wliczane do klasyfikacji końcowej. Zawody Finałowe rozgrywane są w formie Grand Prix z wręczeniem nagród za sezon.


Protestuję Jeśli przyjąć taki sposób liczenia eliminacji to jeśli komuś wypadną dwie imprezy (przyczyny losowe typu choroba, jakaś uroczystość rodzinna czy cokolwiek innego) lub ktoś uszkodzi mu model tak, że nie będzie mógł ukończyć finału (co szczególnie w klasie Truck nie jest aż tak nierealne) może w zasadzie pożegnać się z walką o tytuł. Jestem za liczeniem "większej" połowy eliminacji tak jak to było do tej pory oraz za normalnym liczeniem finału bo niby jaki jest cel rozgrywania finału w formie GP? GP niech sobie będzie na koniec cyklu już po finałach.



Marek Kusiakiewicz - Czw Lip 17, 2008 6:21 am
" />Arturze,

Uzasadnienie jest bardzo proste: widząc nagrody zawodnicy dostaja jakiegos amoku i na bok idzie sportowa walka.

Przemku,

Właśnie po to jest ta dyskusja - aby przedyskutować propozycję zmian i ustalić dobre przepisy. W przypadku tego sezonu to bedzie w sumie 4 eliminacje - X, XI, I, II i finał w marcu. Wieksza połowa to 3 eliminacje (czyli jedna mniej )



Michał Woszczek - Czw Lip 17, 2008 7:14 am
" />Nie zgadzam się z Markiem,

- Co do nagród rzeczowych; od tego są sędziowie, żeby amok opanować, nagrody mają zachęcić,
- co do braku zmian w przepisach OPEN- czyli mam rozumieć, że nie dopuszczmy Li-Po i innych modeli niż Xray i HPI, nie dopuszczamy również Novaka 380 na sensorach???!!!
- co do klasy Truck- rozumiem, że podobnie jak wyżej???
- co do ilości liczonych eliminacji- zgadzam się z Przemkiem, nie można nie liczyć tylko jednej eliminacji, dodatkowo ostatnia impreza NIE MOŻE być Grand Prix, tylko ostatnią eliminacją.

Marku, do żadnej ze swoich propozycji nie podałeś argumentacji.



Marek Kusiakiewicz - Czw Lip 17, 2008 7:16 am
" />To podam do wypowiedzi o finale:

przypomnę sprawę opena w murowanej jeżeli chodzi o liczenie czy nie liczenie finału. Prosze o konsekwencję w swoich poglądach.



Grzegorz Kopertowski - Czw Lip 17, 2008 7:18 am
" />
">KLASA E-18 MICRO STANDARD

2. Bez zmian

Proponuje dopuścić amortyzatory olejowe ze względu na S18 i RC18R


">Aby dana klasa wystartowała w zawodach wymagana jest obecność minimum 3 zawodników

Co w przypadku jeżeli zgłoszą się 4 osoby a przyjadą 2 tak jak to miało miejsce w klasie open podczas tegorocznego finału? Czy skończy się na tym, że zawodnicy przejadą pół Polski by oglądać starty w innych klasach? Jeżeli chodzi o zaoszczędzenie czasu to może lepiej w takim przypadku łączyć starty różnych klas ze sobą (np. 2WD z openem)

">W przypadku tego sezonu to bedzie w sumie 4 eliminacje - X, XI, I, II i finał w marcu. Wieksza połowa to 3 eliminacje (czyli jedna mniej )
Trochę mało tych eliminacji, trudno

Co do finału potraktowałbym go jako kolejną eliminację na której dojdzie do podsumowania całego sezonu(punkty liczone normalnie jak podczas każdej eliminacji)



Darek Mołodecki - Czw Lip 17, 2008 7:36 am
" />Moja propopzycja . jeśli chcemy zeby open sie rozwujal i niedochodzilo do takich sytuacji jak w tym roku zrobmy kateorie wiekowe w nim mlodzi chca sie scigac ale i tez miec wyniki przynajmniej w swojej grupie wiekowej. Tak wynika z psychologi tego wieku.

Druga sprawa ilosc zawodow 5 imprez dlaczego ?, bo jest konflikt z zawodami 10 ? czy inymi . Chcialbym wiedziec ile osob z mikro jezdzi czyms innym w innych zawodach . Jaki procent stanowia w liczbie jezdzacych w micro. Dla mnie sezon powinien konczyc sie w maju czyli 8 imprez



Przemek Morawski - Czw Lip 17, 2008 8:03 am
" />Tak jak napisał Darek, 8 imprez i koniec cyklu w maju jest optymalnym rozwiązaniem. A jeśli będzie kolizja z zawodami 1/10 to liczmy większą połowę eliminacji i wtedy chyba każdy da radę obskoczyć i 1/10 i 1/18. Jednak tak jak Darek zapytał, ile tak naprawdę osób startuje w 1/10 i 1/18? Cztery, pięć osób? Co do nagród rzeczowych to niech organizator decyduje czy mają być czy nie ale niech je dostają wszyscy bez względu na to jakim modelem jeżdżą, nie dzielmy środowiska mikro na "naszych" i "tych od konkurencji". Jeszcze kwestia dyplomów, czy potrzeba ich aż dla całej dziesiątki zawodników? Przecież wypisanie tylu dyplomów zajmie sporo czasu i opóźni powrót do domu o co najmniej godzinę.



Michał Woszczek - Czw Lip 17, 2008 10:57 am
" />
">To podam do wypowiedzi o finale:

przypomnę sprawę opena w murowanej jeżeli chodzi o liczenie czy nie liczenie finału. Prosze o konsekwencję w swoich poglądach.


Zaraz zaraz nie mylmy pojęć. Ostanie zawody jako eliminacja, nie grand prix, to jest różnica. ty proponujesz GP, czyli niezależne liczenie, ja proponuję eliminację, czyli jak ktoś nie przyjedzie to mu się po prostu nie policzy.



Michał Woszczek - Czw Lip 17, 2008 10:58 am
" />



Michał Woszczek - Czw Lip 17, 2008 11:09 am
" />
">To podam do wypowiedzi o finale:

przypomnę sprawę opena w murowanej jeżeli chodzi o liczenie czy nie liczenie finału. Prosze o konsekwencję w swoich poglądach.


Zaraz zaraz nie mylmy pojęć. Ostanie zawody jako eliminacja, nie grand prix, to jest różnica. ty proponujesz GP, czyli niezależne liczenie, ja proponuję eliminację, czyli jak ktoś nie przyjedzie to mu się po prostu nie policzy.


">
Tak jak napisał Darek, 8 imprez i koniec cyklu w maju jest optymalnym rozwiązaniem. A jeśli będzie kolizja z zawodami 1/10 to liczmy większą połowę eliminacji i wtedy chyba każdy da radę obskoczyć i 1/10 i 1/18. Jednak tak jak Darek zapytał, ile tak naprawdę osób startuje w 1/10 i 1/18? Cztery, pięć osób?


koniec maja? Ludzie, znów się zoramy...

Co do ilości osób jeżdżących w innych klasach od kwietnia (przepraszam, że bez autoryzacji):
1. Michał Woszczek,
2. Gzegorz Nóżka,
3. Cichy I
4. Cichy II,
5. Robert Podrazik,
6. Patryk Dykas,
7. Grzegorz Barankiewicz,
8. Filip Zaremba,
9. Wojciech Bukryj,
10. Artur Dzierzęcki,
11. Marcin Sroka,
12. Wojciech Sroka,
13. Prezio,
14. Papaj,
15. Paweł Michalski,
To już prawie dwie grupy a pewnie i tak kogoś pominąłem. Jak kolejny sezon będzie się znów tak ciągnął ostatnie eliminacje mogą mieć podobną frekwencję jak w tym sezonie.

Co myślicie (podparte sensownymi argumentami) o LiPo i bezszczotkach, bo jak na razie nikt w tej kwestii się nie wypowiedział?

Pozdrawiam



Przemek Morawski - Czw Lip 17, 2008 11:14 am
" />Michał nie chodzi mi o sezon letni tylko halowy bo to właśnie hala pokrywa się z mikro. A żeby już nie mieszać sezonów to niech finał mikro będzie w ostatnim tygodniu kwietnia i po sprawie.



Michał Woszczek - Czw Lip 17, 2008 11:31 am
" />
">Moja propopzycja . jeśli chcemy zeby open sie rozwujal i niedochodzilo do takich sytuacji jak w tym roku zrobmy kateorie wiekowe w nim mlodzi chca sie scigac ale i tez miec wyniki przynajmniej w swojej grupie wiekowej. Tak wynika z psychologi tego wieku.

Druga sprawa ilosc zawodow 5 imprez dlaczego ?, bo jest konflikt z zawodami 10 ? czy inymi . Chcialbym wiedziec ile osob z mikro jezdzi czyms innym w innych zawodach . Jaki procent stanowia w liczbie jezdzacych w micro. Dla mnie sezon powinien konczyc sie w maju czyli 8 imprez


A modified 1/10 jest jakiś podział? Open micro to odpowiednik, podziały są w klasach niższych.



barankiewicz grzegorz - Czw Lip 17, 2008 11:38 am
" />Co do kalendarza to jestem przeciwny "rozlazłemu" terminarzowi, liga mikro jest jedna z kilku w całym roku. Optymalne miesiące to stary od listopada do marca. Kwiecień to juz starty na asfalcie, niezapominajmy ze liga powstawała tak, aby można było ścigać się w okresie zimowym. Twierdzicie ze kilku tylko zawodników jeździ tez w 1/10 w klasie open, to przynajmniej 8 zawodników, którzy zaczynają stary w kwietniu i bedą musieli wybierać, następnie dochodzi kilku zawodników ze standarta. Mamy przykład startów w zakończonej lidze i rozegranych finałów, jednej klasy można było nie rozgrywać z powodu braku frekwencji.
Jestem za 5-6 imprezami, w podanym okresie.
Co do przepisów powinien dojść zapis o posiadaniu modelu do każdej z klas, tak aby nie mieć przypadków startów jednym modelem w oponie i standarcie , oraz zapis o klasie open o dopuszczeniu silnika min 300 lub bezszczotek po to, aby modele były o zbliżonych parametrach. Wyeliminujemy startujących ze standarta, jeżdżących w celach rekreacyjnych. Zdanie o Lipo moje znacie, nie zmienia się, wręcz wiem ze jest około 5 zawodników z opena, którzy nie maja nic przeciwko, po rzeczowej rozmowie, rozwialiśmy wiele wątpliwości. Co do kategorii wiekowej w openie to wtedy, kiedy będzie tych młodzików przynajmniej 6, wtedy będzie miało to sens. Na ta chwile będzie to tylko jazda po puchar. W wolnym tłumaczeniu "parcie na puchary".
Pozdrawiam



Grzegorz Nóżka - Czw Lip 17, 2008 12:05 pm
" />Finał jest ostatnia eliminacja i musi być liczony, jak nie ma 5 zgłoszonych zawodników w klasie to nie jedzie i trzeba obserwować listę zgłoszeń czy w ogóle jechać na taka eliminację. Tak jak było w tym roku nie powinien sie odbyć i podział powinien być na podstawie eliminacji. Na początku sezonu ostrzegałem, że taka ilość imprez do czerwca może nie wypalić.
Przynajmniej dwie eliminacje muszą być nie liczone (nie zawsze można wystartować: 4 elim to dwie +finał, jak 5 elim 3+ finał itd.)

Nagrody maja motywować i zachęcać, sędzia od tego żeby ustawić zawodników.

Nie jestem za li-po (waga ich daje przewagę, a nie każdy chce je kupować, jeżdżąc w open i standard trzeba mieć inne baterie) silnik 380 to za dużo i tak już jest za szybko, nie każdy tor może być duży żeby wykorzystać moc silników które są teraz do dyspozycji.

imprezy powinny się kończyć najdalej w kwietniu

opłaty do pchełek sensowne

tyle dyplomów nie zgadzam się (w kobierzycach był problem z AMB i nawet nie było czasu pisać dyplomów dla tylu zawodników a jeszcze podział na klasy i wiek. Większość osób i tak nie szanuje dyplomu za np.7 czy 9 miejsce.

open podział na kategorie wiekową, wystarczy min 5 zawodników, ale to musi być jasna deklaracja na początku sezonu i tak jak wyżej napisałem nie ma 5 zawodników taka klasa, czy taki podział) nie jedzie eliminacji.

kara finansowa jak ktoś się zgłosi na zawody i nie przyjedzie.50zł
w przed dzień tel do organizatora, że nie mogę bo....i wtedy organizator informuje na forum o frekfencij danej klasy lub telefonicznie lub na meila zainteresowanych. pieniądze przeznaczyć na nagrody lub AMB

Brak możliwości startu jednym modelem w dwóch klasach, po co sztucznie robić tłok i tak jest tyle kategorii, że trudno w jeden dzień sie wyrobić. w momencie zgłaszania się na zawody wybrać klasę i zastanowić sie czy będzie frekfencja. Mamy do siebie telefony zawsze można ustalić kto z kim i gdzie lub pisać na forum

silniki 280 i 180 ok jak marek napisał

pozdrawiam



Grzegorz Kopertowski - Pią Lip 18, 2008 7:40 am
" />
">Co do kalendarza to jestem przeciwny "rozlazłemu" terminarzowi, liga mikro jest jedna z kilku w całym roku. Optymalne miesiące to stary od listopada do marca.


Ok, rozumiem, że jest grupka osób, które nie mogą się wyrobić z obskoczeniem wszystkich imprez na których chcieliby być. Lecz dla większości liga micro trwająca od listopada do marca oznaczałaby pół roku bez jazdy modelem. Jestem również przeciwny odwoływaniem startów danej klasy gdy zgłosi się mniej niż 5 osób. Czy przez to, że niektórym nie chciało się przyjechać reszta ma cierpieć z tego powodu? Zwłaszcza gdy zawodnik jeździ tylko w jednej klasie, która nie jedzie z powodu małej frekwencji( Czy na prawdę nie lepiej łączyć starty różnych klas)



barankiewicz grzegorz - Pią Lip 18, 2008 8:25 am
" />Grzes cytat: [Nie jestem za li-po (waga ich daje przewagę, a nie każdy chce je kupować, jeżdżąc w open i standard trzeba mieć inne baterie) silnik 380 to za dużo i tak już jest za szybko, nie każdy tor może być duży żeby wykorzystać moc silników które są teraz do dyspozycji.
] Grześ będę wredny, ale dlaczego mamy wszystko zwalniać, dlatego ze jest za szybko dla ciebie. Ja jestem za przyspieszaniem, jak będzie za szybko i latka polecą to przejdę do standarta.



Przemek Morawski - Pią Lip 18, 2008 8:40 am
" />Jeśli chodzi o LiPo to używam ich niemal codziennie w samolotach i bardzo je polubiłem Jednak kwestia bezpieczeństwa ich użytkowania a na zawodach również ładowania jest ważna. Wiadomo że na zawodach nie ma za dużo czasu na ładowanie i wiele osób podbije prąd ładowania powyżej 1C aby zdążyć przed następnym biegiem co może skończyć się bardzo źle nie tylko dla pakietu. Również w czasie biegu może dojść do mechanicznego uszkodzenia pakietu, osobiście wyciągałem kilkucentymetrową drzazgę spod pakietu w M18 a przecież nic poza przeszorowaniem bokiem po drewnianej bandzie nie zrobiłem. Gdyby taka drzazga przebiła LiPo mogłoby być po zawodach nie tylko dla mnie ale i dla całej reszty bo wykładzina raczej chętnie by się zapaliła. Tak więc mimo całej sympatii dla LiPo jestem sceptycznie nastawiony.



Paweł Mołodecki - Pią Lip 18, 2008 9:22 am
" />
">Co do ilości osób jeżdżących w innych klasach od kwietnia (przepraszam, że bez autoryzacji):
1. Michał Woszczek,
2. Gzegorz Nóżka,
3. Cichy I
4. Cichy II,
5. Robert Podrazik,
6. Patryk Dykas,
7. Grzegorz Barankiewicz,
8. Filip Zaremba,
9. Wojciech Bukryj,
10. Artur Dzierzęcki,
11. Marcin Sroka,
12. Wojciech Sroka,
13. Prezio,
14. Papaj,
15. Paweł Michalski,
To już prawie dwie grupy a pewnie i tak kogoś pominąłem. Jak kolejny sezon będzie się znów tak ciągnął ostatnie eliminacje mogą mieć podobną frekwencję jak w tym sezonie.

Co myślicie (podparte sensownymi argumentami) o LiPo i bezszczotkach, bo jak na razie nikt w tej kwestii się nie wypowiedział?

Pozdrawiam


troche staystyki
standart 63 osoby
poen 22 osoby
truck 35
2wd 12

razem 132 osoby

patrzac na przedsatwiona liste to wiekszosc osob to open, ktory i tak ma problemy

gros jezdzoczych osob to standart i truck i oni tak naprawde decyduja ,ze zawody są bo bez nich sam open by nie istniał.

Ci zawodnicy traktuja Lige Mikro bardzow poważnie Teraz Powiem zdanie ,które może wywołac kontrowersje "Osoby jeżdżace w innych Klasach czy to w 10 czy 8 traktuja lige Mikro bardziej jak "zabawe" w czasie kiedy nie odbywaja sie ich zawody"

Wiec zadajmy sobie pytanie czym ta liga ma byc ?
przerwa zimową dla jezdzacych w lecie czy zawodami dla tych ktorzy te zawody traktuja jako glówne pole swoich wyscigow

dla nich cykl pazdziernik poczatek maja czyli 7-8 imprez to ich caly sezon jazd

przepraszam za bledy ale pisze z komorki z wakacji



Michał Woszczek - Pią Lip 18, 2008 10:21 am
" />
">
Ok, rozumiem, że jest grupka osób, które nie mogą się wyrobić z obskoczeniem wszystkich imprez na których chcieliby być. Lecz dla większości liga micro trwająca od listopada do marca oznaczałaby pół roku bez jazdy modelem.


Jest to miecz obusieczny. Dla Ciebie jest to pół roku bez jazdy modelem, dla innych jest to kolejna klasa. Niestety w polskich realiach, gdy nie ma gdzie trenować dla wielu zawodników micro jest właśnie formą treningu. Moja propozycja jest taka, ażebyś rozpoczął starty również w innych klasach a wtedy zrozumiesz dalczego naciskamy na sprawnie przeprowadzony sezon do kwietnia.


">
Jestem również przeciwny odwoływaniem startów danej klasy gdy zgłosi się mniej niż 5 osób. Czy przez to, że niektórym nie chciało się przyjechać reszta ma cierpieć z tego powodu? Zwłaszcza gdy zawodnik jeździ tylko w jednej klasie, która nie jedzie z powodu małej frekwencji( Czy na prawdę nie lepiej łączyć starty różnych klas)


Połączenie startów było już przerabiane i niestety nie zdaje egzaminu. pisaliśmy już o tym na forum. Pół biedy gdy w jednej grupie wystartują zawodnicy reprezentujący podobny poziom. Problem zaczyna się pojawiać, gdy startują zawodnicy rażąco różniący się od siebie przygotowaniem. Kogo obarczysz winą jeśli mało doświadczony zawodnik z innej niż twoja klasy, przypadkowo uszkodzi Tobie model w eliminacjach i przez to nie wystartujesz w finale głównym?


">
...Michał nie chodzi mi o sezon letni tylko halowy bo to właśnie hala pokrywa się z mikro...



Mi też nie, wielu z nas zimą jeździ spalinami na zawodach zagranicznych, do tego dochodzi faktycznie hala, do tego dochodzi początek sezonu w kwietniu, analizuj Przemek całość eventów modelarskich, osoby, które wymieniłem jeżdżą w kilku klasach, a zakończenie obecnego sezonu tylko potwierdza, że w kwietniu jest już po ptokach, bo wielu z nas mając do wyboru spaliny na otwartch torach, elektryki 1/10, 1/12 czy spaliny na hali po prostu na micro nie przyjedzie.

Jako puentę potraktuj napisane kilka zdań wyżej stwierdzenie o mieczui treningach.

Nie mam nic do micro, na prawdę podoba mi się atmosfera i adrenalina, sportowa rywalizacja i miłe grono modelarzy. Dlatego jeździłem. Nie zapominajmy również, co było już podkreślane wielokrotnie, że jest to przedsionek do większego ścigania i tak należy to traktować. Rozwój tej ligi jest tak samo ważny jak starty w EMP. Dlatego nie można pozwolić na uwstecznienie przepisów tylko dla tego, że coś jest zbyt drogie, albo nie zmieści się do modelu (śmieszne). Niech młodzierz i wszyscy, którzy zaczynają przygodę mają świadomość, że aby doścignąć czołówkę potrzeba treningu i inwestycji. Zatrzymując się na kosmetyce przepisów powodujemy nie dość, że zacofanie sprzętowe, to brak chęci nauki nowego powoduje też zacofanie umysłowe.
Dlatego tak walczę o bezszczoty i liopole.



Przemek Morawski - Pią Lip 18, 2008 10:26 am
" />Michał, może czas na specjalizację? Zauważ, że są osoby które jeżdżą wyłącznie mikro i nie za bardzo ich obchodzi kalendarz dziesiątek czy innych klas. Śmiem nawet twierdzić, że osób tych jest nawet więcej tyle że głosu w tej dyskusji nie zabierają.

EDIT: I jeszcze jedno Michale, dla Ciebie mikro to przedsionek do wielkiego ścigania i traktujesz mikro raczej jako zabawę. Ale są tacy dla których mikro jest wielkim ściganiem i nie planują iść dalej w stronę tego "lepszego" wielkiego ścigania bo mikro ich zadowala, zmusisz ich żeby szli dalej uszczęśliwiając ich na siłe? Nie może być więc tak, że cały cykl jest ustawiany pod potrzeby osób które można powiedzieć z nudów na mikro przyjeżdżają bo akurat nie ma zawodów w ich klasach 1/10 czy spalinowych. Michał, jeśli jedziesz do kogoś w gościnę to na czas pobytu wprowadzasz swoje zasady i zmuszasz gospodarzy do ich przestrzegania ? Wątpię.



barankiewicz grzegorz - Pią Lip 18, 2008 1:35 pm
" />No to sprowadzimy zapaleńców rozlazłego sezonu na ziemie. Kto będzie wam sędziował jak zacznie się sezon spalinowy, a Marek z Leszkiem będą w rozjazdach? Nie zapominajcie ze jest jedno AMB i zacznie ono być wykorzystywane na asfalty, to w kłodzku lub jelczu, ewentualnie na innych imprezach letniego sezonu. Chyba ze Marek zrezygnuje z domowych pieleszy. Pamiętajcie ze wszyscy mamy rodziny.



Darek Mołodecki - Pią Lip 18, 2008 1:58 pm
" />
">No to sprowadzimy zapaleńców rozlazłego sezonu na ziemie. Kto będzie wam sędziował jak zacznie się sezon spalinowy, a Marek z Leszkiem będą w rozjazdach? Nie zapominajcie ze jest jedno AMB i zacznie ono być wykorzystywane na asfalty, to w kłodzku lub jelczu, ewentualnie na innych imprezach letniego sezonu. Chyba ze Marek zrezygnuje z domowych pieleszy. Pamiętajcie ze wszyscy mamy rodziny.

Nie wiem jaka jest sytuacja prawna AMB ale wolałbym , żeby na ten temat wypowiedział sie Marek. a co do sędziowania przypomnij sobie pierwszy sezon jest wiecej osób co to robiły



barankiewicz grzegorz - Pią Lip 18, 2008 2:33 pm
" />Darku, miałem możliwość porozmawiania z Markiem na ten temat, proponuje telefon i rozmowę, może dojdziecie do porozumienia z terminem ligi.



Darek Mołodecki - Pią Lip 18, 2008 2:46 pm
" />Pisalem ze 7-8 imprez to byloby idalnie ale tak naprawde bedzie to zalezalo od ilosci chetnych do zrobienia imprez i to tak naprawde pokaze jaki jest potencjal w ilosci zawodow. Poczekajmy tez na deklaracje organizacji zaawodow wtedy naprawde bedziemy wiedzieli jak to wyjdzie



Grzegorz Nóżka - Pią Lip 18, 2008 6:24 pm
" />Dziewięć osób z listy Michała jeździ też w standard i kilku w truckach. Więc proszę pisać rzeczowo, tak samo jak przy tych 163 zawodnikach gdzie kilku startuje w 2 lub 3 klasach na jednych zawodach. Na zawody personalnie przyjeżdża około 50 zawodników, więc proszę nie lać wody.
Grześ możecie sobie przyspieszać opena, ale będzie potem słychać głosy ale ten tor za wolny lub za mały (bo nie każdy będzie mógł stworzyć duży szybki tor) Ja i tak w przyszłym roku zastanawiam sie nad startami w openie, więc na mój głos nie patrzcie. Ja traktuje Ligę Micro i poważnie i zabawowo, ale nie lubię jak coś się robi na siłę. Mam w klubie kilku zawodników, którzy mogą się na tych zawodach po ścigać na dobrym poziomie. Wprowadziłem ich do klasy standard, bo tam o wygranej decydują umiejętności i jeździ tam najwięcej zawodników i o wygranej nie decyduje przypadek, tak jak a truckach, które jeżdżą jak kiedyś wyśmiewane "MAD frajery". Co do łączenia klas przy braku zawodników to tak jak Grześ napisał to nie ma sensu. Trzeba się dostosować i zgłaszać do tych klas które zapewniają frekfencje. Kiedyś jak zaczynałem wyścigi to kupiłem taki model do takiej klasy żeby wygrana nie polegała na tym że pięciu sie zgłosiło dwóch nie dojechało i trzej pozostali byli na podium.
Dlatego nie jestem za tym żeby dzielić trucki na open i inne, bo coraz więcej klas zniszczy Ligę. Podziały wiekowe jak najbardziej żeby młodzi wiedzieli, że choć są na dalszych pozycjach to najlepsi z młodzików.



Zaremba Lesław - Pią Lip 18, 2008 6:40 pm
" />
">
Nie wiem jaka jest sytuacja prawna AMB ale wolałbym , żeby na ten temat wypowiedział sie Marek. a co do sędziowania przypomnij sobie pierwszy sezon jest wiecej osób co to robiły


Darku sprawę prawną AMB wyjaśnię bardzo prosto.Należy do członków Klubu UKS Sudety.Bo nawet nie do klubu.Zostało zakupione za pieniądze składkowe .
Proponowałbym Wam też takie rozwiązanie.Wykładzinę z Poznania zawłaszczyłeś i jakoś jeszcze ani razu nie posłużyła modelarzom a martwisz się o AMB.
W Murowanej macie powd kupic wlasne tzle klubow co u Was...
Patrząc trochę z boku na propozycje przepisów widzę,że zdobywcy pucharów dalej w odwrocie.Niezdrowe podziały,brak reakcji na tegoroczne anomalia.A może najpierw ustalić kto deklaruje organizacje zawodów i pewne sprawy rozwiązać z Nimi,a nie słuchać sugestii tych ,Ktorzy na Mikro lige wpadaja.Podzial na klasy wiekowe zalezy od organizatora jesli stac Go bedzie na 50 pucharow to moza rozdac kazdemu nawet rodzicom.
ps.Darek,a Pawel probowal karierz w 10,i co



Zaremba Lesław - Pią Lip 18, 2008 6:55 pm
" />
">Michał, może czas na specjalizację? Zauważ, że są osoby które jeżdżą wyłącznie mikro i nie za bardzo ich obchodzi kalendarz dziesiątek czy innych klas. Śmiem nawet twierdzić, że osób tych jest nawet więcej tyle że głosu w tej dyskusji nie zabierają....

_________________
Xray: 2xM18, M18T, XB8
Robitronic: Scalpel
Serpent: Impulse
Corally: SP12M
Tamiya: 2xTG-10
Edam: Exer PRO (Razor)

I kto to pisze...
Przemek nawet przecież w klasie 1:8 zdobyłeś puchar w Jelczu...



Michał Woszczek - Pią Lip 18, 2008 7:32 pm
" />
">Michał, może czas na specjalizację? Zauważ, że są osoby które jeżdżą wyłącznie mikro i nie za bardzo ich obchodzi kalendarz dziesiątek czy innych klas. Śmiem nawet twierdzić, że osób tych jest nawet więcej tyle że głosu w tej dyskusji nie zabierają.

EDIT: I jeszcze jedno Michale, dla Ciebie mikro to przedsionek do wielkiego ścigania i traktujesz mikro raczej jako zabawę. Ale są tacy dla których mikro jest wielkim ściganiem i nie planują iść dalej w stronę tego "lepszego" wielkiego ścigania bo mikro ich zadowala, zmusisz ich żeby szli dalej uszczęśliwiając ich na siłe? Nie może być więc tak, że cały cykl jest ustawiany pod potrzeby osób które można powiedzieć z nudów na mikro przyjeżdżają bo akurat nie ma zawodów w ich klasach 1/10 czy spalinowych. Michał, jeśli jedziesz do kogoś w gościnę to na czas pobytu wprowadzasz swoje zasady i zmuszasz gospodarzy do ich przestrzegania ? Wątpię.


tym bardziej jeśli są zawodnicy dla których micro to jedyne ściganie, powinni oni mieć możliwość korzystania z najnowszych technologii, przecież nie wydają pieniędzy na inne klasy, więc mogą inwestować w nowe technologie w micro.

Przemek, nie będę nikomu na siłę udowadniał swoich racji, poza tym to dyskusja, która ma na celu ustalenie przepisów i co chyba ważniejsze-potwierdzonych organizatorów, z których jak na razie tylko Paweł M. próbuje coś wyliczyć i na siłę podzielić klasę, choć niewiele to da dla wyników młodzieży.

Argumenty Twoje i wyliczenia Pawła M. bardziej pasują mi do ustalania przepisów Podwórkowej Ligi Micro, czepiacie się wszystkiego, i zajmujecie sprawami, które nie są priorytetowe.

Co do samej Ligi i ścigania, to bynajmniej traktuję micro jak zabawę, choć staram się mieć specjalizację. dzięki startom w micro mogę osiągać rozwojowe wyniki w innych klasach, i to jest dla mnie, albo do nie dawna było, bardzo ważne.

Jeśli chcemy przyjmować dalej zaściankowe, małomiasteczkowe myślenie, nie róbmy nic wielkiego z przepisami, skoncentrujmy się na kosmetyce zmian: 1. bez zmian, 2. bez zmian.... itp i cieszmy(cie) się z faktu, że nie będzie nikogo na lepszym sprzęcie i będzie możnazaoszczędzić 150 zł na nowy pakiet, a model się jakoś kupy trzyma to też ok.

Tylko potem nasi jadą za granicę i się okazuje, że sprzętowo i treningowo odstają o kilka lat od czołówki, choć niby wszystko wygląda na to samo.

Niechęć zmierzenia się z nowymi wyzwaniami, takimi jak duża moc na krętych torach, niektórym jest na rękę- nie trzeba kombinować, a nóż się "trafi" pudło. Tory mają być takie, żeby ten czy tamten dał radę, podziały wiekowe takie, żeby ten czy tamten był na pudle, choć w generalce będzie 15! W openie to nie powinno występować, jest to klasa dla najszybszych i równo walczą o punkty. Podziały wiekowe w standardzie, ok- popieram na 100%.

Przemkowi w Li-po wbije się na pewno drzazga i rozsadzi pół hali?!

Ludzi wytrzyjcie gile z pod nosa i niech zacznie się konkretna dyskusja, którą proponuję by rozpoczęli organizatorzy, jako osoby najbardziej zainteresowane.
1. kto?
2. kiedy?
3. co będzie?
4. atrakcje?
5. jakie klasy chcą promować?

A potem zawodnicy.



Darek Mołodecki - Pią Lip 18, 2008 8:19 pm
" />
">
Nie wiem jaka jest sytuacja prawna AMB ale wolałbym , żeby na ten temat wypowiedział sie Marek. a co do sędziowania przypomnij sobie pierwszy sezon jest wiecej osób co to robiły


Darku sprawę prawną AMB wyjaśnię bardzo prosto.Należy do członków Klubu UKS Sudety.Bo nawet nie do klubu.Zostało zakupione za pieniądze składkowe .
Proponowałbym Wam też takie rozwiązanie.Wykładzinę z Poznania zawłaszczyłeś i jakoś jeszcze ani razu nie posłużyła modelarzom a martwisz się o AMB.
W Murowanej macie powd kupic wlasne tzle klubow co u Was...
Patrząc trochę z boku na propozycje przepisów widzę,że zdobywcy pucharów dalej w odwrocie.Niezdrowe podziały,brak reakcji na tegoroczne anomalia.A może najpierw ustalić kto deklaruje organizacje zawodów i pewne sprawy rozwiązać z Nimi,a nie słuchać sugestii tych ,Ktorzy na Mikro lige wpadaja.Podzial na klasy wiekowe zalezy od organizatora jesli stac Go bedzie na 50 pucharow to moza rozdac kazdemu nawet rodzicom.
ps.Darek,a Pawel probowal karierz w 10,i co

Wykładziny nie zawłaszczyłem, jeszcze zapłaciłem za transport , gdybym sie nia nie zainteresował do by trafiła pocieta na śmieci. jest zabezpieczona i do wykorzystania. Paweł jechał 2 razy 2 10 raz off i raz on. i tylko dlatego ze raz byl to poznan a raz kłodzko na ktorym Marek mnie prosil o sędziowanie. Niestety imprezy 10 są 2 dniowe i i związku z tym doadtkowo kosztuja wiecej i jazdy tam tez za dużo nie ma. Dlatego wolimy jeździć mikro.

A w podziale na grupy wiekowe nie chodzi o puchary im młodym chodzi o rywalizacje między sobą. Im wystarczy rywalizacja o miejsce w grupie wiekowej.



barankiewicz grzegorz - Pią Lip 18, 2008 8:19 pm
" />Grześ nigdy z moich ust nie usłyszałeś ani nie usłyszysz narzekania na tor, jeżdżę na każdym, ponarzekać mogę ewentualnie na nawierzchnie lub przygotowanie. Tor jest taki sam dla wszystkich i twierdze ze tylko od wiedzy zawodnika zależy, aby dogadał się z modelem i torem.
Jak mam być szczery to najlepsze zawody mikro, na jakich byłem to te u ciebie na malej salce, ciasno technicznie i potężna dawka adrenaliny w czasie wyścigów. Może znalazłaby się możliwość zrobienia takiej zabawy jeszcze raz?



Zaremba Lesław - Sob Lip 19, 2008 5:10 pm
" />
">... by trafiła pocieta na śmieci. jest zabezpieczona i do wykorzystania. ...

A w podziale na grupy wiekowe nie chodzi o puchary im młodym chodzi o rywalizacje między sobą. Im wystarczy rywalizacja o miejsce w grupie wiekowej.


Darek Filip do zeszłego roku był młodzikiem,w tym roku jest juniorem.Jakoś ,żaden z młodych nie podjął próby rywalizacji,a nawet niektórzy starzy wykombinowali jak pozbyć się tejże.Mógł Paweł wystartować w Openie w Murowanej i został by V-ce mistrzem.Sukcesu było by na jakiś czas...
ps.rozumiem,że w tym sezonie będą dwie niezależne imprezy w Murowanej Goślinie z pełnym podziałem na grupy wiekowe.



Marek Kusiakiewicz - Sob Lip 19, 2008 7:28 pm
" />Panowie,

Podział na kategorie wiekowe w openie pokazał gdzie młodzi maja opena.
Poza kol. Kopertowskim (uznanie za odwagę) NIKT nawet nie pomyśli aby ze standarda przejśc na stałe do opena.

Darujmy sobie stwierdzenia co to będzie - bo nic nie będzie. 99% młodziezy woli tłuc się w standardzie i nosićłowę wysoko w chumurach jacy sa dobrzy. Open szybko takich ludzi weryfikuje.

Zreszta wzorem dziesiatek - open to najtrudniejsza klasa i dla odważnych - więc rywalizacja jest na najwyższym poziomie.

Co do AMB - jak już leszk napisał - to własnośc klubu UKS Sudety Kłodzko.

Co do rozciagłości Ligi Micro - ten sezon pokazał że takowe rozciagnięcie nie ma sensu.

Propozycja: 5 eliminacji i koniec - z tego liczone 3 najlepsze. (5 eliminacja to ta finałowa - w przypadku remisu punktowego po 5 eliminacjach - decyduje miejsce zajete w finowej - 5 - eliminacji.



Wojtek Dopierała - Sob Lip 19, 2008 7:45 pm
" />ja miałem zamiar w przyszłym sezonie przejść do opena
więc raczej nie wszyscy się tak tego boją i mają w d...
ale nie wiem czy wyrobię z funduszami
muszę to przeliczyć i podjąć decyzję
raczej dlatego mniej młodzieży jeździ w openie bo ich nie stać

a apropo młodzierzy w openie wyobraźcie sobie taki finał C standarda w openie (na szybszym sprzęcie nie utrzymali by sie w torze) - nie mam zamiaru nikogo obrażać, przechodzi sie do opena jak sie zaczyna być w czołówce standarta i uważa się że jest sie gotowym na "transfer"

po drugie standard jest techniczną klasą(w tym samym stopniu co open), jak jest tak ściśnięta czołówka to wtedy każdy drobny błąd i może się to wiązać ze stratą pozycji,
dlatego nie ważne na jakich silnikach ważne jak sobie zawodnik z modelem radzi

a w sprawie lipoli w porównaniu do nimh (bezpieczeństwo)
pare dni temu cela nimh przy 1A ładowania zapaliła mi sie w pokoju
dlatego uwazam że nimh też są nie bezpieczne, a jednak ich używamy (prawie wszyscy)



Marek Kusiakiewicz - Pon Lip 21, 2008 6:30 am
" />Wojtek, co chcesz przeliczać?
Pakujesz 5 cel i silnik 300 i kasy nie wydajesz więcej niż w standardzie.



Wojtek Dopierała - Pon Lip 21, 2008 8:20 am
" />nie wydaje więcej kasy i nie mam szans na czołówkę
ja na jednym komplecie gum potrafię jechać cały sezon
a pianki muszę zmieniać max co 2 imprezy to koszty już podskakują
muszę wymienić komplet półosi na alu, znów sporo kasy
no i myślałem nad bezszczotą bo bezsensem jest zmiana silników co 2-3 biegi skoro można zastąpić te wymiany bezszczotką
części szybciej będą się zużywać niż w standardzie
same obciążenia finansowe

z resztą mamy tutaj dyskutować o przepisach a na razie nie ma konkretów
powinniśmy sie zająć bezpośrednio przepisami



Marek Kusiakiewicz - Nie Lip 27, 2008 7:55 am
" />Powrót tematu na właściwe tory.

W klasie OPEN: dopuścić modele LRP oraz Team Associated

W klasie STANDARD: dopuścić możliwośc używania jednego z dwóch rodzajów silników - HPI 45T lub Graupner Speed 280

Ilość eliminacji (włacznie z ostatnią finałową) - max 5, czyli październik, listopad, styczeń, luty i marzec.

Miesiące wiosenno-letnie: proponuję organizować zawody w węższym gronie czyli regionalne aby nie wyjść z wprawy a zawodnicy jeżdżący wyłacznie mikrusami mogli jeździć również w lecie.

Ewentualnie zorganizować Letnią edycje Ligi Micro.

Akku: pozostawić bez zmian.

Silniki: w klasie OPEN, TRUCK i 2WD - bez zmian.



Marcin Sroka - Nie Lip 27, 2008 3:04 pm
" />Witam

Proponuje sprawdzić dostępność silników Graupner speed 280 bo z tego co mnie słuchy doszły to go poprostu nie ma.



Marcin Grygiel - Pon Sie 04, 2008 12:09 pm
" />Ja mam pytanie kiedy ukarzą się zdjęcia na stronie z finału ligi micro z murowanej gośliny.



Jakub Kusiewicz - Pon Sie 04, 2008 4:22 pm
" />Jestem za podziałem na kategorie wiekowe w Open,ponieważ coraz więcej młodzików i juniorów startuje w tej klasie.



Grzegorz Kopertowski - Pon Sie 04, 2008 7:39 pm
" />Jestem przeciwko podziałowi na kategorie wiekowe w openie, ponieważ jak ktoś wcześniej wspomniał jest to klasa dla najszybszych (co ja tam robię to nie wiem) a jak ktoś chce wygrywać w swojej kategorii wiekowej to od tego jest standard. Natomiast proponuję jednak rozważyć możliwość łączenia klas w przypadku małej ilości osób.



Jan Pawlak - Wto Sie 19, 2008 9:56 pm
" />a może dopuścić do OPENa SCALPELe na 6 celach ? Mogło by zrobićsię ciekawie. W końcu OPEN to klasa otwarta... myśle, że na nowości również



Jakub Kusiewicz - Śro Sie 20, 2008 7:13 am
" />Jestem Za,nie jedziłbym na 6 celach ale fajny pomysł:)

Pozdrawiam



Andrzej Siwy - Śro Sie 20, 2008 10:00 pm
" />Do rozpoczęcia sezonu zostało niewiele czasu. Może warto byłoby wszystko posumowac i wprowadzić zmiany w regulaminie?
Kiedy pojawi się kalendarz imprez? Mam nadzieję,że nie będzie tak jak w ubiegłym sezonie, ze o danej imprezie dowiadywaliśmy sie TYLKO z 2 miesięcznym wyprzedzeniem.
CAŁY,DOKŁADNY(czas i miejsce) kalendarz powinien być znany przez rozpoczęciem sezonu - zapewne wpłynie to na frekfencje.



Michał Woszczek - Śro Sie 20, 2008 10:51 pm
" />
">Do rozpoczęcia sezonu zostało niewiele czasu. Może warto byłoby wszystko posumowac i wprowadzić zmiany w regulaminie?
Kiedy pojawi się kalendarz imprez? Mam nadzieję,że nie będzie tak jak w ubiegłym sezonie, ze o danej imprezie dowiadywaliśmy sie TYLKO z 2 miesięcznym wyprzedzeniem.
CAŁY,DOKŁADNY(czas i miejsce) kalendarz powinien być znany przez rozpoczęciem sezonu - zapewne wpłynie to na frekfencje.


Popieram, tym bardziej, że Liga ma ruszyć od września a na razie wygląda, że nikt nie chce organizować zawodów- czyli nie ruszy.

Poza tym, jak na razie kilkanaście osób wypowiedziało swoje zdanie, a tak na prawdę to nic z tego nie wynika. Bo każdy broni swojej racji (do czego ma pełne prawo- 380 bezszczotki do Opena i Li-Po!!!!!!!!!!!!!! Tak, tak, tak!!!!!!), i również z tego nic nie wynika. Przydałaby się osoba, taki ARBITER przepisów, który swoim doświadczeniem i obiektywnym podejściem zebrałby wszystki uwagi i stworzył przepisy ver1.- konkretne i rzeczowe.

Choć patrząc na rozciągłość procesu (zobaczcie kiedy był pierwszy post), zapowiada się "po łebkach" i na kolanie, jak w Loku- a tego chyba byśmy chcięli wszyscy uniknąć...



Marek Kusiakiewicz - Czw Sie 21, 2008 6:16 am
" />Wypowiem swoje zdanie:

czekam do końca sierpnia na odzew organizatorów (liga ma ruszyć od października a nie od września). Jeżeli go nie będzie - moja osoba znika z koordynacji Ligi Micro - będę TYLKO zawodnikiem jeżdżacym na imprezy.

Jestem przeciw 380 i lipo w openie - spowoduje to tylko degrengoladę na torze zwłaszcza u młodych zawodników.



Michał Woszczek - Czw Sie 21, 2008 8:11 am
" />
">
Jestem przeciw 380 i lipo w openie - spowoduje to tylko degrengoladę na torze zwłaszcza u młodych zawodników.


Marek powtarzasz się, zresztą ja też, ale powtórzę jeszcze raz;

Niechodzi mi o zmianę aku i silników, tylko dopuszczenie, a to są dwie różne sprawy. Młody zawodnik nie sięgnie po rozwiązania hi-endowe, skupi się raczej na NI-Mh i 300.

Jeśli Open ma być Openem- wszystkie chwyty dozwolone- tak jak jest to na całym świecie.

Li-Po sa dopuszczone, podobnie jak FASST 2,4, i inne rozwiązania, modelarstwo należy rozwijać, nie cofać.

A co do organizatorów- gdybyśmy mieli pewną salę we Wro, na pewno bym się zgłosił, ale są inni, którzy mogą zrobić zawody i już o tym wiedzą- nie przeciągajcie decyzji na ostatnią chwilę- pewnie wszyscy byśmy chcięli aby ten sezon był najlepszy w historii Ligi Micro- czy się mylę?

A jako dodatkowy argument podam fakt, że 380 i Li-Po idealnie pasują do modelu HPI Micro, a chyba zależy nam na napływie nowych zawodników a nie rozdrobnieniu i zamknięciu środowiska. Hpi jest modelem tańszym, nawet z mega tuningiem- więc koszty startów będą niższe lub porównywalne z Xrayem.



Grzegorz Kopertowski - Czw Sie 21, 2008 9:56 am
" />
">Niechodzi mi o zmianę aku i silników, tylko dopuszczenie, a to są dwie różne sprawy. Młody zawodnik nie sięgnie po rozwiązania hi-endowe, skupi się raczej na NI-Mh i 300.
Lecz prawda jest taka, że wszyscy którzy chcieliby trzymać się czołówki musieliby zainwestować w nowe silniki i akumulatory.


">A jako dodatkowy argument podam fakt, że 380 i Li-Po idealnie pasują do modelu HPI Micro, a chyba zależy nam na napływie nowych zawodników a nie rozdrobnieniu i zamknięciu środowiska. Hpi jest modelem tańszym, nawet z mega tuningiem- więc koszty startów będą niższe lub porównywalne z Xrayem.
Od kiedy to do standardowego micro rs4 idealnie wchodzi 380? Przy tak dużym silniku byłby problem również z założeniem małej zębatki atakującej.



Michał Woszczek - Czw Sie 21, 2008 10:32 am
" />
">Od kiedy to do standardowego micro rs4 idealnie wchodzi 380? Przy tak dużym silniku byłby problem również z założeniem małej zębatki atakującej.

To zobacz wymiary Novaka 380 microbrushless, już o tym rozmawialiśmy


">Lecz prawda jest taka, że wszyscy którzy chcieliby trzymać się czołówki musieliby zainwestować w nowe silniki i akumulatory.

Nie chce mi się wałkować po raz kolejny tego wątku, ale zrobię wyjątek:

[size=14] Moim zdaniem klasa Open jest tańszym odpowiednikiem Modified 1/10, raczej początkujący zawodnicy nie będą osiągaćwtej klasie dobrych wyników, co nie znaczy, ze nie mogą startować.

Dla początkujących bądź lubiących klasę techniczną jest STD.

A twoja wypowiedź przestawię nieco: Zawodnicy z czołówki muszą inwestować w nowe silniki i akumulatory jeśli chca być w czołówce. Po to właśnie jest open[/size]



Andrzej Siwy - Nie Sie 31, 2008 7:24 pm
" />To co z tą ligą? Ruszy? Nie ruszy?



Marek Kusiakiewicz - Pon Wrz 01, 2008 5:48 am
" />A widzisz gdzieś Organizatorów?

Jeżeli ruszy to w Kłodzku, Kobierzycach, Pabianicach, Katowicach, Wrocławiu.

Ja już napisałem że z dużej organizacji ligi micro sie wycofuję.

Każdy coś chce ale jak trzeba podać terminy miesięczne organizowania imprez - chętni są tylko ci co wyżej a reszta ma to gdzieś.



Darek Mołodecki - Pon Wrz 01, 2008 8:33 am
" />rozmowy w szkolach tak naprawde mozna dopiero rozpoczac w tym tygodniu. Ja jestem umowiny np w Poznaniu na rozmowe na przyszly tydzie dyrektor na wczesniejszy termin powiedzial nie mam mowy ma rok szkolny na glowie



Mariusz Zachacz - Pon Wrz 01, 2008 3:57 pm
" />Witam,
Co do przepisów w standardzie, to proponuję poprostu dopuścić silniki 280 i pozostać przy aku 5 x 2/3A oraz oczywiście oponach gumowych. Silniki Graupnera 280 RACE są już zdaje się dostępne za 20 zł. Silniczki 180 modified od HPI są stosunkowo drogie i jest problem z dostępnością szczotek.

Co do innych klas nie wypowiadam się, ponieważ nie mam w nich wiele doświadczenia. Jeśli nawet mnie podkusi to dostosuję się.

Ważne jest dla mnie czy i kiedy liga ruszy i tu mam nadzieję, że z początkiem roku szkolnego organizatorzy rzeczywiście się zaktywizują.

Proponuję też założyć wątek (sam jestem zbyt mało aktywnym forumowiczem, żeby go moderować) dot. tego kto i w jakiej klasie planuje się pościgać.

Pozdrawiam,
Mariusz



barankiewicz grzegorz - Śro Wrz 03, 2008 12:05 pm
" />Czekając na organizatorów może warto zebrać przepisy i zakończyć temat. Zostaną tylko sprawy organizacyjne.



Michał Woszczek - Śro Wrz 03, 2008 12:17 pm
" />
">Czekając na organizatorów może warto zebrać przepisy i zakończyć temat. Zostaną tylko sprawy organizacyjne.

podobno przepisy już są;

Bez zmian, bez zmian, bez zmian...

Więc zostają sprawy organizacyjne...



Andrzej Siwy - Śro Wrz 03, 2008 5:18 pm
" />
">Czekając na organizatorów może warto zebrać przepisy i zakończyć temat. Zostaną tylko sprawy organizacyjne.

podobno przepisy już są;

Bez zmian, bez zmian, bez zmian...

Więc zostają sprawy organizacyjne...

Przepisy sportowe miały ulec zmianie



Grzegorz Kopertowski - Pon Wrz 08, 2008 1:41 pm
" />Jak wygląda sprawa z przepisami? Uległo coś zmianie? Czy ustalony jest już kalendarz, albo chociaż wiadomo gdzie i kiedy odbędzie się I Eliminacja?



Jakub Kusiewicz - Sob Wrz 13, 2008 6:28 am
" />nic się. Nie dzieje więc napisze...

Mamy połowę września liga mikro miała by sie zacząć na początku października , a tu. Niestety nie ma ustalonych zadnych przepisów i żadnego kalendarza zawodów ,to nikogo nie mam pretensji ale uwazam ze jeśli chcemy jezdIc trzeba sie zabrać za ligę .mam 12 lat i sam niestety nie zoorganizuje zawodów w krk jeździmy mikro chłopcy z conecta proboja coś rpzkrecic mikro w domu kultury ale na razie mamy grupke 7-8 osób to za malo.

Pozdrawiam
Kuba

P.S sorry czasami za błędy pisze z iphona...



Andrzej Siwy - Sob Wrz 20, 2008 3:20 pm
" />
">rozmowy w szkolach tak naprawde mozna dopiero rozpoczac w tym tygodniu. Ja jestem umowiny np w Poznaniu na rozmowe na przyszly tydzie dyrektor na wczesniejszy termin powiedzial nie mam mowy ma rok szkolny na glowie

W poniedziałek zacznie się czwarty tydzień szkoły,a efektow tej rozmowy nie widać do dzis...



Darek Mołodecki - Sob Wrz 20, 2008 4:58 pm
" />niestety w Poznaniu chca kase za wynajem sali ale szukam dalej bo ne ma 1 tys zeby na to wydac



Marek Kusiakiewicz - Sob Wrz 20, 2008 5:14 pm
" />Panowie,

Kalendarz Ligi Micro wisi już na stronie głównej.
Przepisy podwieszę w dniu jutrzejszym.

Terminy zawodów sa juz dawno ustalone - czekałem na JAKIKOLWIEK sygnał od organizatorów przez 2 miesiące. Nikt poza Katowicami, kobierzycami, Pabianicami, Kłodzkiem i Wrocławiem sie nie odezwał.

Zawody sa już ustalone i teraz tylko od Was zależy czy będziecie na nie jeździć.

ps. Brak I Eliminacji - ustalam z Katowicami termin zawodów.



Grzegorz Kopertowski - Sob Wrz 20, 2008 9:18 pm
" />
"> Nikt poza Katowicami, kobierzycami, Pabianicami,
Kłodzkiem i Wrocławiem sie nie odezwał.


W Kłodzku będzie jakaś eliminacja ligi micro? W kalendarzu jest tylko Wrocław, Pabianice i Kobierzyce(x2)



Mateusz Purgał - Sob Wrz 20, 2008 9:24 pm
" />fajnie, że wreszcie coś wiadomo:)



Marek Kusiakiewicz - Nie Wrz 21, 2008 7:15 am
" />Kłodzko się zgłosiło - jednak czy zrobimy eliminację - nie wiadomo. Wszystko zależy od Katowic - oni mają priotytet



Grzegorz Kopertowski - Wto Wrz 23, 2008 8:10 pm
" />
">W dziale PRZEPISY zamieszczono przepisy techniczne i sportowe dla Ligi Micro.
Uprzejmie proszę Zawodników o szczegółowe zapoznanie się z przepisami


Zapoznałem się z przepisami i to chyba nawet zbyt szczegółowo
Konkretnie chodzi mi o ten podpunkt:

">5. Sdziowie.
Minimum 2 sdziów, 1 ­ obsluguje komputer, 2 ­ obserwuje wycig.

Jeżeli dobrze liczę to powinno być minimum 3 sędziów ale może ja nie potrafię liczyć


">Pewno należało to przeczytać:
"... jeden obsługuje komputer, drugi obserwuje wyścig."


EDIT: Liczyć to może i potrafię ale jak widać gorzej z czytaniem



Andrzej Siwy - Wto Wrz 23, 2008 8:16 pm
" />
">W dziale PRZEPISY zamieszczono przepisy techniczne i sportowe dla Ligi Micro.
Uprzejmie proszę Zawodników o szczegółowe zapoznanie się z przepisami


Zapoznałem się z przepisami i to chyba nawet zbyt szczegółowo
Konkretnie chodzi mi o ten podpunkt:

">5. Sdziowie.
Minimum 2 sdziów, 1 ­ obsluguje komputer, 2 ­ obserwuje wycig.

Jeżeli dobrze liczę to powinno być minimum 3 sędziów ale może ja nie potrafię liczyć :lol:

Pewno należało to przeczytać:
"... jeden obsługuje komputer, drugi obserwuje wyścig."



Marek Kusiakiewicz - Wto Wrz 23, 2008 9:09 pm
" />Jak dobrze pójdzie to na Ligę Micro przyedzie sporo Czechów. U siebie mają kryzys micrusów więc jest szansa że będą rywalizować u nas z nami

I wcale nie będzie łatwo



Grzegorz Kopertowski - Pon Wrz 29, 2008 8:41 pm
" />Mam małe pytanie dot. przepisów. W przepisach do klasy E18 standard jest zapis że silnik nie może być rozbieralny oraz nie można ingerować w jego konstrukcje. W przepisach do 2WD nie ma tego zapisu to znaczy że silnik może być rozbieralny, modyfikowany etc.?

PS. Być może na jakiejś eliminacji pojadę w 2WD (Ktoś przecież musi być ostatni)



Michał Woszczek - Pon Wrz 29, 2008 9:00 pm
" />
">Mam małe pytanie dot. przepisów. W przepisach do klasy E18 standard jest zapis że silnik nie może być rozbieralny oraz nie można ingerować w jego konstrukcje. W przepisach do 2WD nie ma tego zapisu to znaczy że silnik może być rozbieralny, modyfikowany etc.?

Grzegorzu,

Nauczony doświadczeniem powinieneś wiedzieć, że skoro czegoś nie ma w przepisach to znaczy, że masz rację.

Jeżeli nie ma tego w przepisach to nawet bym się nie zastanawiał...

Tak samo nie ma w przepisach odnośnie szerokości przednich opon, jest podana maksymalna szerokość opon w ogóle. To znaczy, że jak masz zbyt małą przyczepność przodu to możesz założyć koła tylne i też nikt nic nie powie (czesi nie znają aż tak dobrze polskiego, a deklaracje są bardzo proczeskie)

A swoją drogą to po co kombinować w 2WD. Jest od tego sezonu zapis, że wystarczy tylko trzech zawodników w klasie, więc trzeba bacznie obserwować listę zgłoszeń i jeździć tylko na te zawody, gdzie będzie trzech, max. czterech w klasie, pucharków się nazbiera a i tytuł Mistrza lub Wicemistrza jakoś wpadnie.

Nawet jak nie wyjdzie sezon, to finał jest liczony x1,35, pomysł idealny, zapożyczony od kolegów pływających, na prawdę zdaje egzamin, zwłaszcza w klasach gdzie jest mało chętnych. Można zostać mistrzem, robiąc zawody tak daleko, żeby tylko nieliczni dotarli na jeziorko- do tego wcale nie trzeba być w czołówce, jak takowa nie dotrze to się nie liczy, a braki umiejętności można nadrobić mnożnikiem.

Także nie przejmuj się...



Grzegorz Kopertowski - Pon Wrz 29, 2008 9:22 pm
" />
">
A swoją drogą to po co kombinować w 2WD. Jest od tego sezonu zapis, że wystarczy tylko trzech zawodników w klasie, więc trzeba bacznie obserwować listę zgłoszeń i jeździć tylko na te zawody, gdzie będzie trzech, max. czterech w klasie, pucharków się nazbiera a i tytuł Mistrza lub Wicemistrza jakoś wpadnie.

Nawet jak nie wyjdzie sezon, to finał jest liczony x1,35, pomysł idealny, zapożyczony od kolegów pływających, na prawdę zdaje egzamin, zwłaszcza w klasach gdzie jest mało chętnych. Można zostać mistrzem, robiąc zawody tak daleko, żeby tylko nieliczni dotarli na jeziorko- do tego wcale nie trzeba być w czołówce, jak takowa nie dotrze to się nie liczy, a braki umiejętności można nadrobić mnożnikiem.

Także nie przejmuj się...


Ech... Szkoda słów. Po co wtrąca się Pan i powoduje niepotrzebne dyskusje twierdząc że jeżdżę dla pucharów itd. Zadałem konkretne pytanie mając nadzieję, że uzyskam na nie odpowiedź. Nie mam zamiaru podkręcać silników byłem tylko ciekawy czy jest to dopuszczalne. Dziękuje za wykład "Jak zostać mistrzem nic nie robiąc" Mi się nie przyda bo dla mnie liczy się przede wszystkim zabawa ale Pan niech przemyśli regularne starty w micro bo można za nic zgarnąć pucharki i pochwalić się znajomym, że jest się mistrzem. Z mojej strony koniec off-topic`u. Następnym razem proszę powstrzymać się od takich komentarzy.



Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 278 postów • 1, 2
Powered by WordPress, ©