ďťż
Top- Stock, moze czas na zmiany?




Janusz Potepa - Pon Cze 27, 2005 5:06 pm
" />Obserwowałem przez dłuższą chwilę dyskusję, by wyrobić sobie obiektywne zdanie, szczególnie będąc bezpośrednio zainteresowany jako startujący w TS.
Mam kilka takich refleksji do dyskusji:
1. Nie jest możliwa zmiana przepisów w trakcie rozgrywania cyklu zawodów i to jest niepodważalne. Wynika z tego również niedopuszczalnośc startu w danej klasie modelu z poza przepisów. Szczególnie w TS gdzie wpływ odbiegającego możliwościami modelu na impulsywną psychikę zawodników mogło by doprowadzić do rzeczy niedobrych. Silnik bezszczotkowy w promocyjnej klasie mikro to zupełnie inna sprawa, bo defakto każdy silnik jest w niej dopuszczony.
Dlatego proponowałem włączenie sprinta w grę na zawodach po-mistrzowskich. I dalej podtrzymuję tę propozycję, właśnie aby spróbować tej różnicy a HPI "daje mi do ręki" model i pozwala go poznać.

2. Cena modelu jest ważna - na początku. Zaczynać powinno się od konstrukcji tanich i prostych /Nie ważne w jakim sie jest wieku! -wystarczy podział na kategorie wiekowe - w TS po prostu niezbędny/
Póżniej, a po dwu latach startów zarówno na hali jak i powietrzu mogę to spokojnie powiedzieć, po przeliczeniach wychodzi, że nie cena samego modelu jest najistotniejsza a "osprzętu" jakiego trzeba się dorobić /serwis jężdżący obecnie w bagażniku przewyższa wielokrotnie cene naszego "pakietu startowego" - tamiya Tl-01, aparatura AM, dwa pakiety i robiona ładowarka/ oraz WĘDROWANIU po Polsce. Teraz liczy się już inaczej i patrzy na ceny - jeśli zakupy dają wymierne korzyści na torze. Niestety trzeba dać się mocno wciągnąć w modelarstwo, niejednokrotnie poświęcając inne dziedziny życia aby "stanąć na pudle MP".

3. Proponuję /a nie mam w tym żadnego interesu/ wprowadzenie klasy pośredniej między TS a DTM standard na podwoziach klasy Sandardu a silnikach Stocka. To myślę jest wprowadzenie łagodności przejścia do wyższej klasy. HPI będzie mogła wejśc w rynek z modelem do takiej klasy a ktoś komu Stock już nie będzie wystarczał, będzie mógł próbować półki wyższej korzystając z zasobów jakie już posiada /aparatura,serwa, silniki itd./. Im wcześniej i zdecydowanie wejdzie tu HPI z HPI Chelenge opartym na swoich modelach tym szybciej osiągnie również swój cel marketingowy.
4.Aby przyciągnąć ludzi do modelarstwa trzeba przede wszystkim organizacji imprez. Kalendarz MP i organizacja eliminacji MP to rzecz święta dla organizatorów zawodów bo są one potrzebne dla pozyskania srodków na utrzymanie torów. Ale dla nowych modelarzy powinno być więcej zawodów lokalnych, klubowych na obiektach już istniejących /to znacznie obniża koszty a zaraża samym smakiem rywalizacji, Ci zarażeni bedą pojawiać się na zawodach ogólnopolskich, mówię to na własnym z Łukaszem przykładzie /. A przy okazji chciałbym Tu obudzić Tarnowskich modelarzy. Czas na zorganizowanie się w klubie i na istniejących torach!




Filip Zaremba - Pon Cze 27, 2005 5:49 pm
" />To co już pisałem kiedyś nie ma klasy dla modeli z "odzysku",tam zmieścił by się Sprint.Przecież są stare modele które kiedyś święciły tryumfy,a dzisiaj jeżdżą koło trzepaka i nie mają swojej klasy ,bo Standart już odjechał a TS to kużnia.Zrobić klasę np.Sport dowolne auta silnik jednolity .A TS zostawić tylko dla młodzików i juniorów zeby nie było zabawnych sytuacji.Przecież wypadły klasy 10 i 12.



Rafał Malczyński - Pon Cze 27, 2005 7:00 pm
" />Wiec w takiej klasie spokojnei beda mogly pojawic sie modele troche starsze - np. x-ray evo 1 tak? bo ja jestem prawie pewien, ze ktos wpadnie na pomysl zeby wystartowac modelem z wyzszej polki i spokojnie objedzie reszte ktora mozliwe ze bedzie ejzdzic jakimis zabytkami, albo modelami slabszymi... a pozatym jakos nie widze tego ,zeby znalazl sie czas na rozegranie jeszcze jedednej klasy... z micro juz Pan Matukin i nie tylko pisal, ze nie mozna dodac kalsy... dlatego teraz micro jezdzilo za e-12, a na asflacie za e-10. Chyba ze da sie jakos to zrobic...



Janusz Potepa - Pon Cze 27, 2005 7:19 pm
" />"Dla chącego, nic trudnego".
Jest Nas startujących ciągle jak na taki taki duży kraj za mało, czy rynek modlarstwa samochodowego jest np. w porównaniu do Czechów potężny???
Będą nas tysiące a i poziom się podniesie... do elimacji MP trzeba będzie rozgrywać eliminacje... a firmy modelarskie będą miały zbyt i obniżą ceny...
Pomarzyć nie można




Paweł Bień - Pon Cze 27, 2005 7:52 pm
" />hej hej ja nie chce być odżucony z top stock tylko dlatego że zaczołem się bawić w pużnym wieku modelami , przynajmniej jestem w opowiedniej grupie zawodników = umiejętnościami ,

co do stworzenia czegoś pośredniego jestem za bo czemu miałbym w przyszłości sobie nie sprwaić takiego sprinta lub coś innego by mieć więcej możliwości ustawieć i regulacji - nowy model w zagrodzie = nowy serwis do modelu i wiecej zabawy.

ps poza tematem ->

Zaczynam przygode z modelarstwem i wiem jak bardzo pieniądze mają wpływ na to czym i gdzie sie jeżdzi . Modele mimo że tanieją sa ciągle " drobie " licząc oczywiście całe przedsięwzięcie.
Co do zawodów to zdecydowanie wiecej powinno być regionalnych bo np mnie nie stać by pojechać sobie 300 km w jedną strone na 2 dni .
Powinno być wiecej regionalnych spotkań i impres by muc pojeądzić i wciągnąt nowych ludzi do naszego hobby.
Z przyjemnością sie pojawię w Kołodzu co jakiś czas by pośmigać z innymi jeśli tacy bedą.



Arkadiusz Flejszer - Pon Cze 27, 2005 8:11 pm
" />Witam kolejnego seniora w TS, cieszę się że nas przybywa i mam nadzieje że nie wykluczą Seniorów z klasy podstawowej. Przecież to klasa przejściowa bez względu na wiek. Może ktoś to zrozumie, bo narazie piszecie dla siebie czyli dla tych kórzy jak widzę bawią się w starty od kilku lat. A co z seniorami którzy uczą się jeździć, zresztą tak jak ja.

Pozdrawiam i widzimy się w Jelczu,



HPI Polska - Pon Lip 04, 2005 7:29 pm
" />Na zawodach w Tarnowie odbyła się dyskusja oraz praktyczne jazdy modelem Sprint 2. W ocenie sędziów i większości zawodników ujednolicenie parametrów silnika to podstawowy problem do rozwiązania nie tylko w klasie Top Stock.
Sprint 2 jeździł w zawodach wraz z innymi modelami na silniku stosowanym w klasie Top Stock. Testy praktyczne wykazały ze większe możliwości ustawień nie gwarantują wgranej. Próbowaliśmy różne ustawienia przełożeń, co wpływało na zmianę dynamiki prowadzenia modelu w zakrętach, ale nie miało większego wpływu na prostej.
Oficjalnie sędziowie dopuścili model do startów w klasie Top Stock a od sezonu halowego ma powstać nowa klasa stanowiąca wypełnienie luki pomiędzy klasami TS i Standard.

Każdy, kto ma ochotę startować w klasie Top Stock modelem Sprint 2 nie będzie z tego powody zdyskwalifikowany lub wykluczony z klasyfikacji.

Poza tematem Sprinta złożyliśmy wniosek o:

1. Stworzenie w sezonie halowym w klasie E-18 Micro podziału na Open (w obecnej postaci) oraz Standard – wersja z pudełka, z silnikiem 180, zasilanie 4 cele akumulatorki AA montowane zgodnie z instrukcją.

2. Stworzenie nowej klasy IC 10 Standard – dla modeli wyścigowych napędzanych silnikiem spalinowym T-15.

3. Powyższe wnioski mają na celu dostosowanie przepisów do potrzeb rynku i stworzenie warunków do łatwego startu przyszłych adeptów modelarstwa samochodowego.



ROJNA - Pon Lip 04, 2005 8:56 pm
" />1. Oficjalnie nie wolno wprowadzac zmian do przepisow w polowie sezonu.
2. W sezonie asfaltowy zostaly nam Mistrzostwa Polski, a do MP dopuszcza sie TYLKO tych ktorzy brali udzial w min. 2 eliminacjach.
3. W promocyjnej klasie ktora rusza od sezony halowego "DTM STOCK" bedzie mozna startowac DOWOLNYM podwoziem DTM. Czyli ASSOCIATED, XRAY, YOKOMO itd.

Modelem Sprint w tarnowie startowal zawodnik ktory nie byl w stanie pokonac jednego okrazenia na torze bez uderzenia w bandy conajmniej 3 razy.



HPI Polska - Pon Lip 04, 2005 9:02 pm
" />Startowali też tacy, co jeżdżą na nieprzepisowych silnikach
Dla czego wygrywają ???



ROJNA - Pon Lip 04, 2005 9:07 pm
" />Od tego sa sedziowie ktorzy przeprowadzaja kontrole techniczna modeli aby stwierdzic czy model jest zgodny z przepisami.
W Tarnowie nikt nie zglaszal protestu ani sedziowie nie zdyskwalifikowali ZADNEGO zawodnika w klasie Top Stock.
Wiec silniki byly zgodne z obowiązującymi przepisami.



ROJNA - Pon Lip 04, 2005 9:10 pm
" />
">1. Stworzenie w sezonie halowym w klasie E-18 Micro podziału na Open (w obecnej postaci) oraz Standard – wersja z pudełka, z silnikiem 180, zasilanie 4 cele akumulatorki AA montowane zgodnie z instrukcją.

Tak, nalezy rozdzieli tych 9 zawodnikow starujacych w klasie mikro modelami XRAY, na 2 grupy po 4 osoby, tak aby bylo wiecej klas



Marek Kusiakiewicz - Pon Lip 04, 2005 10:29 pm
" />1. To że nie było kontroli technicznej nie zwalnia od UCZCIWOŚCI startującego w zawodach.

2. Nikt nie mówi o zmianie w przepisach w trakcie sezonu, aczkolwiek takowa miała mijsce w sezonie halowym - dopuszczenie do startów modeli z regulatorem elektronicznym. Dlaczego wtedy nikt nie protestował?? Bo każdemu to pasowało.

3. Na GP Kłodzka w klasie TOP-STOCk pojadą modele TAMIYA i SPRINT 2 - zawody nie są punktowane w MP więc można zrobić eksperyment z połączeniem tych modeli w jednej klasie.

4. Modele micro nie są popularne TYLKO z jednego względu: my, zawodnicy startujący w tej klasie podnieśliśmy poprzeczkę i cenę tych modeli dość znacznie. I dalej ją podnosimy wprowadzając do mikrusów silniki bezszczotkowe już od sezonu halowego 2005/2006. A co maja powiedzieć Ci co mają mikrusy z pudełka? W łasnie z myślą o nich rozdzielamy tą klasę na 2 podklasy: Standard z silnikiem 180 (może z 280) i Open z silnikami bezszczotkowymi i silnikami typu 300-tka.

To samo tyczy się klasy IC-10TC RTR - z miejscem dla modeli RTR a nie wypasów za kilka tysięcy złotych, to raz a dwa że jak zawodnik początkujący chce pojeździć to nie razem z najlepszymi obijając im modele - tylko w klasie modeli takich jak np. HPI, TAMIYA, CARSOn czy inne RTR-y spalinowe.

Tylko jak we wszystkim, tak i w tym jest jedna podstawowa sprawa: trzeba spróbowac a nie ciagle NIE, NIE, NIE bo to , bo tamto, bo Sprint to powali na kolana wszystko inne co w top-stocku jeździ.

Pojeździcie w Kłodzku razem to zobaczymy wszyscy jak to jest naprawdę - czy rzeczywiście jest się czego obawiac ze strony Sprinta czy nie.

A klasa DTM 540 (czyli przedsionek do DTM standard) i tak pewnie powstanie z zastrzeżeniem że modele wyprodukowane w danym sezonie nie będa mogły w niej jeździć.

To tyle wywodów w tym temacie z mojej strony



Rafał Malczyński - Pon Lip 04, 2005 11:09 pm
" />Marek... wszystko mi sie podoba, oprocz tego DTM 540 - bo np. x-ray evo 2 byl wyprodukowany w tamtym sezonie, wiec lapal by sie do tej klasy... i z gory starsze modele leca do tylu... a ktos bedzie im miejsca w sumie swierzymi modelami zajmowal . Z ta klasa sie nie pali... mozna na spokojnie wymyslic jakis sposob rozdzielenia nowosci od modeli starszych...



Marek Kusiakiewicz - Wto Lip 05, 2005 5:38 am
" />No nie I znów źle

To ma być przedsionek do DTM Standard i Open żeby sie ludzie po torze nie rozbijali. A czy on wystartuje Yokomo sprzed 3 lat czy X-Ray Evo 2 to nie ma znaczenia. SILNIK go ogranicza, a jak nie będzie umiał jeździć to mu nawet złote felgi nie pomoga i akusy selekcjonowane i nawet model z najwyższej półki. To jest klasa dla raczkujących a nie dla szalejących w standardzie i openie.



Filip Zaremba - Wto Lip 05, 2005 5:59 am
" />Rafał tu u Ciebie ewidentny brak konsekwencji.Bo przecież model z przed roku z silnikiem ograniczonym jest niczym innym dla starych modeli jak Sprint dla TL czy TT.Te różnice wyczówalne są w klasach wyższych.
A z tymi nowościami jesr róznie .Ja naprzykład w Kłodzku jeżdziłem słabo bo nie zauważyłem że wałek węglowy extra kupiony do mojego Pro4 się rozkleił i miałem napęd tylko na tył.A w domu się jeszcze okazało że przy skrętach serwo działało na ten wałek jak hamulec.



ROJNA - Wto Lip 05, 2005 7:09 am
" />
">1. To że nie było kontroli technicznej nie zwalnia od UCZCIWOŚCI startującego w zawodach.
kontrola byla, nawet nie jedna tylko az 2, znacznie zamalo ale to nie oznacze ze ktos w TS jezdzil na nieprzepisowym silniku. A jezeli sie myle a ktos wie cos wiecej, to pisac konkretnie kto oszukiwal, tak aby w przyszlosci wyeliminowac takich oszustow.


">2. Nikt nie mówi o zmianie w przepisach w trakcie sezonu, aczkolwiek takowa miała mijsce w sezonie halowym - dopuszczenie do startów modeli z regulatorem elektronicznym. Dlaczego wtedy nikt nie protestował?? Bo każdemu to pasowało.

Dopuszczajac inny model niz TL lub TT do klasy TS jest zmiana w przepisach. TAMIYA dopuscila regulatory elektroniczne to TS juz w sezonie 2004, dlaczego u nas tej zmiany nie bylo juz w 2004
To pytanie nalezy skierowac do organizacj odpowiedzialnej za utrzymywanie naszych przepisow aktualnych, to ze ktos przespal zmiany nie oznacza ze mamy byc 100 lat za muzynami. Pozatym 99% zawodnikow startujacych w klasie TS bylo za dokonaniem tej poprawki.


">3. Na GP Kłodzka w klasie TOP-STOCk pojadą modele TAMIYA i SPRINT 2 - zawody nie są punktowane w MP więc można zrobić eksperyment z połączeniem tych modeli w jednej klasie.

to ze sa nie punktowane nie oznacza ze mozna wprowadzac zmian do przepisow, chyba ze te zawody NIE opieraja sie na obowiazujacych przepisach czyli wolna amerykanka, bede mogl w TS wystartowac AE TC3, w klasie DTM Standard na 12 zwojowym silniku, a w klasie OPEN z 7 zwojowym silnikiem, tak zeby po "eksperymentowac"


">4. Modele micro nie są popularne TYLKO z jednego względu: my, zawodnicy startujący w tej klasie podnieśliśmy poprzeczkę i cenę tych modeli dość znacznie. I dalej ją podnosimy wprowadzając do mikrusów silniki bezszczotkowe już od sezonu halowego 2005/2006. A co maja powiedzieć Ci co mają mikrusy z pudełka? W łasnie z myślą o nich rozdzielamy tą klasę na 2 podklasy: Standard z silnikiem 180 (może z 280) i Open z silnikami bezszczotkowymi i silnikami typu 300-tka.

najlepiej stworyc jescze 5 klas, tak aby w kazdej startowalo po 10 osob

">Tylko jak we wszystkim, tak i w tym jest jedna podstawowa sprawa: trzeba spróbowac a nie ciagle NIE, NIE, NIE bo to , bo tamto, bo Sprint to powali na kolana wszystko inne co w top-stocku jeździ.

Klasa TS jest oparta na przepisach TAMIYA i stworzona dla posiadaczy modeli TAMIYA, nic nie trzeba probowac z modelami innych firm w tej klasie.

">A klasa DTM 540 (czyli przedsionek do DTM standard) i tak pewnie powstanie z zastrzeżeniem że modele wyprodukowane w danym sezonie nie będa mogły w niej jeździć.

A czym sie rozni model Xray z 2004 a z 2005 czy AE z 2004 czy 2005 czy YOKOMO z 2004 z 2005 kto bedzie sprawdzac rok produkcji danego podwozia Ktos nowy bedzie chcial wystartowac w tej klasie to bedzie zmuszony do zakupu UZYWANEGO modelu Czy chces powiedzie ze np. AE TC3 jezdzi gorzej od TC4



Rafał Malczyński - Wto Lip 05, 2005 8:42 am
" />
">No nie I znów źle

To ma być przedsionek do DTM Standard i Open żeby sie ludzie po torze nie rozbijali. A czy on wystartuje Yokomo sprzed 3 lat czy X-Ray Evo 2 to nie ma znaczenia. SILNIK go ogranicza, a jak nie będzie umiał jeździć to mu nawet złote felgi nie pomoga i akusy selekcjonowane i nawet model z najwyższej półki. To jest klasa dla raczkujących a nie dla szalejących w standardzie i openie.


Po tym co napisales wczesniej pomysllem ze glownym ogniczeniem bedzie podwozie a nie silnik bo tam nic o nim nie napsiales. Ale jak tak to spoko... Tylko teraz pytanie jaki silnik? Bo z tego co slyszlem to w TS maja byc 20T (chyba ze cos zle slyszalem, to sorry )



Jan Pasiut - Wto Lip 05, 2005 8:46 am
" />Festiwal Modelarstwa napisał:

Startowali też tacy, co jeżdżą na nieprzepisowych silnikach
Dla czego wygrywają ???

W klasie TS wygrał zawodnik z łodzi jeżdżący na nie przepisowym podwoziu Tb-02



ROJNA - Wto Lip 05, 2005 9:25 am
" />
">W klasie TS wygrał zawodnik z łodzi jeżdżący na nie przepisowym podwoziu Tb-02

Klase Top Stock wygral zawodnik z lodzi Ochociński Dominik, wielkie brawa dla mlodego zawodnika dokopal nie jednemu seniorowi

Dominik startowal na podwoziu TT01, a dysponowal tuningiem :
- silnik TAMIYA Sport Tuned
- lozyska
- walek napedowy aluminiowy
- regulaowane gorne zawieszenie
Nie jest to podwozie TB nawet slepy rozrozni podwozie TT od TB
Ale skoro ktos sie niezna, to po co zabiera glos i wprowadza ludzi w blad



Jan Pasiut - Wto Lip 05, 2005 9:47 am
" />Taką informację otrzymałem od sędziego głównego na zakończeniu zawodów.
Sam osobiście nie zaglądam zawodnikom w modele.



ROJNA - Wto Lip 05, 2005 9:52 am
" />Skoro zawodnik startowal na niedozwolonym podwoziu otrzym sedzia glowny wiedzial to dlaczego nie zostal zdyskwalifikowany

Chyba ze ktos slyszal ze ktos tam komus powiedzial ze jego brata szwagier baci od strony tescia dowiedzial sie od sedziego.



Jan Pasiut - Wto Lip 05, 2005 10:39 am
" />Sedzia główny twierdził że to podwozie jest dopuszczone zgodnie z przepisami .
Po powrocie sprawdziłem przepisy i nie znalazłem tego podwozia w wykazie.
Nie myslę rozwlekać tego tematu, widocznie zaszła jakaś pomyłka , skoro
model zwycięzcy oglądał wybitny znawca modelarstwa samochodowego.



Marek Kusiakiewicz - Wto Lip 05, 2005 6:59 pm
" />Witam poraz kolejny,

Ponieważ zawody serii GP rządzą się własnymi prawami - informuję zawodników klasy TOP-STOCK chcących startować w GP Kłodzka że w klasie TOP-STOCK startować będa z modelami HPI SPRINT 2



ROJNA - Wto Lip 05, 2005 7:04 pm
" />a modelami asso, xray, academy, carson, losi, schumacher, hpi itd. tez bedzie mozna mysle ze tak skoro dopuszcza organizator model klasy DTM to TS.

Skoro sa to zawody rangi GP i "rządzą się własnymi prawami" to moge zrozumiec ze w klasie DTM Standard bede mogl wystartowac na silniku 15 zwoi ??

Dlaczego na sile sa proby wcisniecia modelu Sprint do TS ?? dlaczego nie ma prob na modele innych firm ?? np. academy, traxxas i carson. Wszytkie te firmy produkuja model na poziomie Sprint. Dlaczego MUSIMY zrobic eksperyment ?? kto to jest MUSIMY ?? Z tego co wiem wszyscy co MUSZA nawet nie startuja w klasie TS. Wiec pytam jeszcze raz DLACZEGO MUSIMY ?? ?? ??
Zawodnicy startujacy w klasie TS powiedzieli ze nie chca Sprinta w TS.



Marek Kusiakiewicz - Wto Lip 05, 2005 7:23 pm
" />1. Nie musimy - JA jako organizator zawodów chcę dopóścić model SPRINT 2 na równi z modelami TAMIYA.

2. W kalsei DTM standard i w innych klasach startujemy wg. przepisów.

3. Zawodnicy nie powiedzieli że nie chca SPRINTA w Top-Stock.

4. W TOP-STOCK w GP Kłodzka wystartują modele TAMIYA TL-01 + TT-01 + Sprint 2. Ograniczeniem będzie WYŁACZNIE silnik RS-540.

5. Inne modele będa miały swoje miejsce w klasie DTM 540.

6. Skoro TAMIYA nie może zadbać o swoje interesy w klasie TOP-STOCk (przykład: GP TAMIYA w Tarnowie i zero stoiska TAMIA na zawodach) - to może HPI to zrobi. I proszę nie mówić o modelach TC3 czy innych - jak narazie NIKT z przedstawicieli tych firm sie nie interesuje możliwościa sponsoringu zawodów, startami modeli w zawodach itp. A ciągle słyszymy : NIE BO NIE i JUŻ.

Nie w Eliminacjach MP - rozumiem, ale nie w GP - nie rozumiem. Jak ktoś nie będzie chciał startować - trudno, jako organizator przeboleje to. Tylko nie weim dlaczego taki zawodnik obawai się konkurencji ?? Skoro ie traci punktów w Eliminacji MP?



ROJNA - Wto Lip 05, 2005 7:42 pm
" />1. dlaczego chcesz ?? masz w tym jakis interes ?? bo my zawodnicy z klasy TS niechcemy
2. skoro w innych klasach startujemy wg. przepisow to dlaczego nie w TS ??
3. Wlasnie ze to ZAWODNICY startujacy w klasie TS na zawodach w TARNOWIE powiedzieli NIE dla sprinta w TS. dlaczego klamiesz na forum ??
4. czyli bedzie mozna stosowac 8 ogniw ??
5. czyli w klodzku tez bedzie klasa DTM 540 ?? ale wniej sprint nie pojedzie ?? dlaczego ??
6. to w takim razie musimy ZAKAZAC w polsce jezdzeniem jakimkolwiek modelem we wszystkich klasach, ktory nie ma predstawiciela ze stanowiskiem na zawodach
Czyli bedzie mozna jezdzic tylko modelami HPI
A jaki TY masz w tym wszystkim interes ??



Jan Pasiut - Wto Lip 05, 2005 7:59 pm
" />Panie Marku.
Kiedy planuje Pan GP Kłodzka i w jakich klasach.
W kalendarzu 2005 nie ma tej imprezy ?



Paweł Żelazo - Wto Lip 05, 2005 8:20 pm
" />Szanowni "Dyskutancji".
Wiem że poszanowanie prawa w Polsce jest żadne. Ale nie utwierdzajmy w tym młodych.
Jeżeli są przepisy klasy Top-Stock to je szanujmy i przestrzegajmy. Jeżeli jest w nich napisane że mogą w niej startować podwozia TL czy TT , to tylko takimi wolno startować. Jak chcemy inaczej to zmieńmy przepisy.
Jak Marku chcesz dopuścić do startów w jednej klasie modeli TL, TT i HPI to jako organizator GP Kłodzka masz do tego pełne prawo. Ale na pewno nie wolno Ci tej klasy nazwać Top-Stock. Dlatego musisz nazwać ją inaczej. I opublikować przepisy w niej obowiązujące. A jak je sformułujesz to już Twoja sprawa. Tak jak sprawą każdego zawodnika jest ich ocena i zaakceptowanie lub nie.
I to by było na tyle w tym temacie. Pozdrawiam Wszystkich "dyskutantów".
Tadeusz Żelazo



Lech Pepliński - Wto Lip 05, 2005 9:01 pm
" />Jak nie wiadomo o co chodzi , to wiadomo że chodzi o pieniądze . Podnieść sprzedaż Sprinta 2 , to podłączyć się do bardzo popularnej klasy TOP-STOCK . Tak jest najprościej. JASNE ?



Jacek Ochociński - Wto Lip 05, 2005 10:10 pm
" />W sprawie modelu Dominika poproszę o wypowiedź sędziego, którego zdanie Pan Jan Pasiut przytacza. Przy okazji - jak juz Pan Matukin stwierdził, na forum dla zawodników wszystkich wymienia się z imienia i nazwiska - poproszę więc nie "młody zawodnik z Łodzi" a mój syn - DOMINIK OCHOCIŃSKI - bo on wygrał te zawody w klasyfikacji generalnej - po raz pierwszy w życiu - i nie jest to nazwisko Panu Pasiutowi nieznane.
Model Dominika PRZED zawodami oglądał Pan Matukin, został poinformowany o zmianach dokonanych w nim w porównaniu z zawodami w Kłodzku (zmiany te opisał już Grzegorz Rojna, podając jednocześnie imię i nazwisko zwycięzcy w klasie TOP STOCK w klasyfikacji generalnej i w kategorii młodzików - jak ktoś nie doczytał wcześniej - jest nim DOMINIK OCHOCIŃSKI z Łodzi - MÓJ SYN) i moją informację skomentował słowami - "dozwolony tuning". Oświadczam, że nigdy nie mieliśmy żadnego modelu firmy Tamiya z serii TB, a Dominik od początku tego roku jeździ modelem Tamiya TT-01, który JEST dopuszczony do tej klasy w przepisach technicznych.
To, że mój syn z drugiej dziesiątki w Nowym Sączu awansował do pierwszej trójki po zawodach w Tarnowie dowodzi jedynie jego postępów jako kierowcy i mojej wiedzy jako mechanika - wiedzy, którą zawdzięczam - w kolejności chronologicznej - SŁAWKOWI SIWECKIEMU, ARTUROWI DZIERZĘCKIEMU, GRZEGORZOWI ROJNA I ARKOWI GAJZLEROWI. To oni również stali z Dominikiem na podeście w trakcie treningów, nawet pożyczali - jak Arek Gajzler swojego T1FK05 z silnikiem OPEN własne - drogie modele do treningu. To ja spędzałem godziny na czyszczeniu łożysk i smarowaniu ich specjalnym olejem Runner Time, odpowiednim (po przestudiowaniu instrukcji Hudego) ustawieniu modelu na setupie. To ja czyściłem wysłużone silniki Sport Tuned w/g opisu podanego przez Pana Matukina na TYM forum.
Jeśli Pan Pasiut uważa, że źródłem ostatniego sukcesu było złamanie przepisów, to chyba marnował swój czas w Tarnowie, nie widząc finałów A Top Stocka - pierwszy finał Dominik wygrał o pół metra wyprzedzając Szymka Szymca na ostatnim wirażu, w trzecim finale, gdy Szymon go dogonił w ok. 4 minucie wytrzymał - w przeciwieństwie do goniącego go zdecydowanie szybszym modelem starszego kolegi psychicznie i nie dał się ponieść nerwom, dzięki czemu dowiózł zwycięstwo do końca.
Trzeba było oglądać, jak emocjonujące mogą być wyścigi tej klasy, a nie rzucać nie wiedząc walki - bezpodstawne oskarżenia, których po kim, ale po Panu - czytając Pana wcześniejsze wyważone wypowiedzi - bym się nie spodziewał.
A tak pozostaje mi czekać na opinię sędziego w tej sprawie.



Jan Matukin - Wto Lip 05, 2005 10:21 pm
" />W Tarnowie było wiecej kontroli i sprawdzano również modele indywidualnie, m. in. Dominika Ochocińskiego - jeśli uczestnik zawodów kwestionuje zachowania innego, ma prawo do złożenia protestu - w Tarnowie tego nikt nie uczynił, zatem stawianie zarzutu po zawodach, że zawodnik stosował nieprzepisowy model, jest bezprzedmiotowe.
W klasie TS wszyscy zawodnicy stosowali silniki RS 540, a z podwozi Tamiya nikt nie miał TB01. Mozliwe, że któryś z dyskutantów pomylił TB01 z TA03 lub TT01, dopuszczonych przepisami na rok 2005. Możliwe też, że osoba rozgłaszająca nieprawdziwe informacje, posługuje się innymi niż obowiązujące, przepisami. ZG LOK posiada aktualne przepisy, zatwierdzone na posiedzeniu CKM w grudniu 2004 r.
Zawody w randze GP mogą się odbywać wg reguł, ustanowionych przez organizatora, np. że w klasie XX dopuszcza się silniki typu AA, a w klasie YY dopuszcza sie podwozia BB lub opony producenta CCC - jeśli zawodnicy ich nie akceptują, to nie przyjeżdżają na jego zawody - vide Tarnów sprzed lat + informatory z archiwum.
W przedmiocie sprawy nie chodzi o włączenie podwozi sprint 2 do TS, tylko o ulokowanie ich na wybranych zawodach w startach razem z klasą TS jedynie po to, by zainteresowani zawodnicy mogli te modele przetestować przed nowym sezonem. Trudno bowiem organizatorowi tworzyć dodatkową grupę dla kilku zawodników, tym bardziej, że model sprint 2 pojawił się na rynku w trakcie obecnego sezonu - i nie chodzi tu o to by tamować drogę kolejnemu dealerowi, ale o to by stworzyć alternatywę dla poczatkujących modelarzy, zarówno młodzików jak i seniorów, którzy powinni mieć możliwość wyboru więcej niż jednego producenta.
Nie można więc twierdzić, że jedynie słuszny model dla początkującego modelarza to Tamiya.
Klasę TS pozostawi się w niezmienionym kształcie. Skoro stworzona jest ona dla posiadaczy modeli Tamiya, to będzie w niej dopuszczony jedynie silnik Tamiya RS 540 .
Dla zawodników nie mających możliwości nabycia modeli Tamiya i silnika Tamiya lub preferujących modele innych firm oraz rozpoczynających swoje starty w zawodach, planuje się utworzenie klasy DTM 540. Dopuszczone będzie w niej każde podwozie 4wd lub 2wd (jak w klasach DTMO, DTMS i TS), natomiast obowiązującym silnikiem będzie standardowy RS 540, którego typ lub nazwę producenta będzie określał aneks do przepisów na dany sezon.
W przepisach sportowych planuje się wprowadzić zmianę, polegającą na dopuszczeniu do startów zawodników poczatkujących wyłącznie do klas TS, Formula i DTM 540. Bedą mogli oni wystartować w klasach DTMO i DTMS po co najmniej rocznym "stażu" w swoich klasach i udziale w MP.
Sugestia taka jest konsekwencją wprowadzenia licencji - jako mająca w swojej nazwie "sportowa" winna odzwierciedlać przede wszystkim umiejętności zawodnika, a nie tylko to czy zawodnik jest ubezpieczony lub czy jest zrzeszony czy nie.



Marek Kusiakiewicz - Śro Lip 06, 2005 6:31 am
" />
">1. dlaczego chcesz ?? masz w tym jakis interes ?? bo my zawodnicy z klasy TS niechcemy

Chcę WYŁACZNIE z jednego powodu: żeby umożliwić start kilku ludziom tym modelem w tej klasie i pokazać wszystkim że o zwycięstwie nie decyduje model tylko umiejętności zawodnika zwłaszcza przy stosowaniu tego samego silnika.


">2. skoro w innych klasach startujemy wg. przepisow to dlaczego nie w TS ??

OK. Tylko w zgłoszeniach będzie to klasa TOP-STOCK. Razem z informatorem opublikuję OSOBNE przepisy i nazwę dla klasy gdzie będa jeździły modele z TOP-STOCK i SPRINTY 2. A to mi juz jako organizatorowi wolno.


">3. Wlasnie ze to ZAWODNICY startujacy w klasie TS na zawodach w TARNOWIE powiedzieli NIE dla sprinta w TS. dlaczego klamiesz na forum ??

Możliwe. Jeżeli skłamałem - PRZEPRASZAM.


">4. czyli bedzie mozna stosowac 8 ogniw ??

Nie będzie można.


">5. czyli w klodzku tez bedzie klasa DTM 540 ?? ale wniej sprint nie pojedzie ?? dlaczego ??

Nie pojedzie klasa DTM 540.


">6. to w takim razie musimy ZAKAZAC w polsce jezdzeniem jakimkolwiek modelem we wszystkich klasach, ktory nie ma predstawiciela ze stanowiskiem na zawodach
Czyli bedzie mozna jezdzic tylko modelami HPI
A jaki TY masz w tym wszystkim interes ??


Nic nie będziemy zakazywać.

A mam jeden interes. A mianowicie taki: na każdych zawodach widzieć coraz więcej zawodników, młodych zawodników. Umożliwić przetestowanie modeli w warunkach zawodów. Skoro nie można tego robić na eliminacjach do MP to można w prosty sposób zrobic to na zawodach rangi GP.

I żeby rozwiać wszelkie watliwości: NIE CHODZI TU O PIENIĄDZE. NIE MAM Z TEGO NIC I NIE CHCĘ MIEĆ NIC POZA SATYSFAKCJĄ.



Jan Pasiut - Śro Lip 06, 2005 7:55 am
" />Wracając do mojej poprzedniej wypowiedzi, chciałbym przeprosić Pana Jacka Ochocińskiego i jeg syna za moją nie sprawdzoną wypowiedż, opartą na informacji od według mnie najbardziej kompetentnej osoby na zawodach modelarskich.
Życzę im osiągania coraz większych sukcesów w zawodach modeli samochodów.
Głownym moim zamiarem było wyjaśnienie startu modeli z podwoziem TB w klasie TS.
Pozdrawiam !



ROJNA - Śro Lip 06, 2005 8:36 am
" />
">Chcę WYŁACZNIE z jednego powodu: żeby umożliwić start kilku ludziom tym modelem w tej klasie i pokazać wszystkim że o zwycięstwie nie decyduje model tylko umiejętności zawodnika zwłaszcza przy stosowaniu tego samego silnika.

Skoro ci zalezy na rozwoju do dlaczego tylko SPRINT2 ?? dlaczego nie TAMIYA TB01, TB02, FF, ACADEMY STR4, TRAXXAS 4-Tec, HPI RS4 Sport ???? Dopuszczajac wiecej typow podwozia bedzie wiecej startujacych
Tych wymienionych modeli troche jest w polsce, skoro to eksperyment przed nowym sezonem dla DTM 540, to dlaczego nie dopuscic tych modeli ktore beda startowac w DTM 540 ??
Tu sie zaslaniacie ze TS to monopol dla TAMIYA a sami robicie monopol dopuszczjac tylko HPI do klasy stworzonej i na przepisach TAMIYA.

Skoro tak bardzo ci zalezy na eksperymencie to zamiast TS na GP zrob DTM 540, wtedy wszyscy beda mogli wyprobowac nowej klasy zanim ona wejdzie, czy bedzie startowal TL01 czy AE TC4 FT to bez roznicy bo to w koncu tylko eksperyment.



Filip Zaremba - Śro Lip 06, 2005 9:12 am
" />Może jest to dobry pomysł.Otworzyć na GP klasę na inne modele z zastrzeżeniem silnika 540.,zbadać wszystkie modele przed zawodami,spisać nazwy i po zawodach przeprowadzić głębszą analizę jak się mają wyniki do modeli.Sprawa silników musi być tylko 100% pewna.
I w ten sposób Kłodzko będzie poligonem doświadczalnym,a otwarcie na inne modele wykluczy podejrzenia odnośnie Sprinta.
Jeszcze pytanie czy silnik na stronie HPI jest legalny w TS bo jest to 540?



Wojtek Kotlorz - Śro Lip 06, 2005 9:19 am
" />
">Może jest to dobry pomysł.Otworzyć na GP klasę na inne modele z zastrzeżeniem silnika 540.,zbadać wszystkie modele przed zawodami,spisać nazwy i po zawodach przeprowadzić głębszą analizę jak się mają wyniki do modeli.Sprawa silników musi być tylko 100% pewna.
I w ten sposób Kłodzko będzie poligonem doświadczalnym,a otwarcie na inne modele wykluczy podejrzenia odnośnie Sprinta.
Jeszcze pytanie czy silnik na stronie HPI jest legalny w TS bo jest to 540?


właśnie czy ten silnik http://www.hpi.pl/sklep/product_info.ph ... cts_id/574
jest dopuszczony do TS to jest typ 540 chyba coś typu stinger ????



Dawid Głowacki - Śro Lip 06, 2005 10:43 am
" />Silnik Saturn, bo o nim mowa na ma sobie napis 20T. Jeżeli litera "T" odnosi się do ilości zwoi na wirniku, to motor ten jest nieklasowy.



HPI Polska - Śro Lip 06, 2005 10:54 am
" />
">
A jaki TY masz w tym wszystkim interes ??

Pytanie w prawdzie nie do mnie ale tu Pan Rojna przesadził z jego bezprzedmiotowymi zarzutami.

Interes panie Rojna jest w tym dla wszystkich którzy myślą o:

1. Rozwoju tej klasy
2. Wprowadzenie do klasy modelu – współczesnego.
3. Szanowanie prawa równości i wyboru.
4. Pozyskanie nowych zawodników.
5. Pozyskaniu nowych sponsorów.
6. Pozyskaniu nowego zaangażowanego organizatora imprez.
7. Rozgrywania zawodów na przyzwoitym poziomie.
8. I wiele innych ale nie będę pisał książki

Jak na razie jedynie Pan wciąż ma jakiś ogromny problem z tego powodu.
Zawodnicy na zawodach w Tarnowie oglądali Sprinta z dużym uznaniem i poparciem dla pomysłu. Nie wiem na jakiej podstawie uważa Pan ze jest reprezentantem wszystkich zawodników i może Pan zabierać głos w ich imieniu.
Mam wrażenie że nie może się Pan pogodzić z tym że kiedyś był Pan przez chwilę dystrybutorem HPI ale coś nie wyszło.
Może dlatego, ze Pana wyobraźnia nie obejmuje rozwiązań jakie są przyjęte na całym świecie.

Poza tym jest wszystkim wiadomo że jakiś czas temu wszedł Pan w posiadanie dość dużej dostawy podróbek modeli Tamiya z dalekiego wschodu. Więc niech Pan nie zadaje pytań kto jaki ma w tym interes bo oponując nieustannie w tej sprawie to Pan broni swoich partykularnych interesów.

Co do modeli innych firm już wcześniej Panu odpowiadałem że na pojawiająca się propozycję zmian w klasie sam złożyłem wniosek o dopuszczenie Sprinta 2 do klasy Top Stock.
Nie mam najmniejszego zamiaru interesować się innymi modelami ani innymi firmami. Tu zostawiamy pole do popisu ich dystrybutorom.



Jan Matukin - Śro Lip 06, 2005 11:00 am
" />
">...chciałbym przeprosić Pana Jacka Ochocińskiego i jego syna za moją nie sprawdzoną wypowiedż, opartą na informacji od według mnie najbardziej kompetentnej osoby na zawodach modelarskich...moim zamiarem było wyjaśnienie startu modeli z podwoziem TB w klasie TS.
Pozdrawiam !

Do Pana Pasiuta i Pana Ochocińskiego.
Rozmawiałem w Tarnowie z wieloma osobami i zapoznawałem się z aktualnym zapleczem serwisowym zawodników, posiadających modele Tamiya jak i stanem technicznym samych modeli. W jednym z boksów oglądałem model TB01 i zwróciłem zawodnikowi uwagę, że nie jest zgodny z przepisami. Oglądałem też model TT01 Pana Ochocińskiego oraz model TA03 zawodnika z Rudy.
Stąd może całe niepotrzebne zamieszanie - w ogniu dyskusji mogliśmy coś od osób trzecich niedosłyszeć lub przejęzyczyć się bądź pomylić nadawcę nieprawdziwej informacji - w każdym bądź razie w Tarnowie chodziło o podwozie TA03 - z paskiem i bez regulacji zawieszenia, zaś nikt z zawodników nie startował w klasie TS modelem TB01.



ROJNA - Śro Lip 06, 2005 11:39 am
" />pokazuje sie pan FESTIWAL na zawodach 3 raz, i juz jest najwiekszym znawcom w modelarstwie Jeszcze daleka droga przed panem, panie FESTIWIAL

1. Klasa TS sie rozwija, kazdy kto w niej startuje to wie.
2. Model TT01 jest wspolczenym modelem
3. Co roku pokazuja sie nowi zawodnicy w roznych klasach
4 - 8. Co to ma wspolnego z klasa TS


">Jak na razie jedynie Pan wciąż ma jakiś ogromny problem z tego powodu.
Zawodnicy na zawodach w Tarnowie oglądali Sprinta z dużym uznaniem i poparciem dla pomysłu. Nie wiem na jakiej podstawie uważa Pan ze jest reprezentantem wszystkich zawodników i może Pan zabierać głos w ich imieniu.

zawodnicy w tarnowie startujacy w klasie TS powiedzieli NIE dla SPRINTA w TS


">Mam wrażenie że nie może się Pan pogodzić z tym że kiedyś był Pan przez chwilę dystrybutorem HPI ale coś nie wyszło.
Może dlatego, ze Pana wyobraźnia nie obejmuje rozwiązań jakie są przyjęte na całym świecie.

Mam wrazenie ze nie moze sie PAN pogodzic z tym ze MY mamy lepsze ceny na produkty HPI
A co do rozwiazan na calym swiecie, to niech nam pan FESTIWAL pokaze gdzie na swiecie startuje SPRINT w klasie TOP STOCK
Sprint na swiecie ma swoje miejsce w HPI CHALLANGE, i to jest pana FESTIWAL obowiazek jako dystrybutor HPI, zorganizowac HPI Challnge w Polsce, nie jest to obowiazek LOKu.


">Poza tym jest wszystkim wiadomo że jakiś czas temu wszedł Pan w posiadanie dość dużej dostawy podróbek modeli Tamiya z dalekiego wschodu. Więc niech Pan nie zadaje pytań kto jaki ma w tym interes bo oponując nieustannie w tej sprawie to Pan broni swoich partykularnych interesów.
Tak byla probna dostawa modeli z chin w 2004 roku, no i ?? nie byla to tajemnica, jaki ma to zwiazek z klasa TS ?? 99% z tych modeli nigdy nie zobaczymy na zawodach, JA tez moge napisac ze jest wszystkim wiadomo że jakiś czas temu wszedł Pan w posiadanie dość dużej dostawy modeli SPRINT i probuje pan zrobic interes.

Wiec skoro nie dopuszczono srpinta do klasy TS w kolejnym sezonie tylko bedzie stworzona klasa DTM 540, gdzie sprint bedzie mial pole do popisu, ponawiam pytanie do Marka, dlaczego na GP beda lamane przepisy ??


">Co do modeli innych firm już wcześniej Panu odpowiadałem że na pojawiająca się propozycję zmian w klasie sam złożyłem wniosek o dopuszczenie Sprinta 2 do klasy Top Stock.
Nie mam najmniejszego zamiaru interesować się innymi modelami ani innymi firmami. Tu zostawiamy pole do popisu ich dystrybutorom.

Czyli jak sam pan FESTIWAL pisze, pan FESTIWAL broni tylko swoich interesow.

Ja natomiast nie jestem dystybutorem TAMIYA, i nie bronie wlasnych interesow, bronie przepisow jakie obowiazuja w danej klasie.

Sedziowie juz zadecydowali ze klasa TS zostaje przy aktualnych przepisach, a Sprint bedzie mogl pokazac czego jest wart w klasie DTM 540.

A jezeli panu Festiwalowi zalezy na klasie wylacznej dla Sprinta to nic innego nie pozostaje jak zorganizowanie HPI Challange, tak jak to caly swiat robi. Ale to jest pana Festiwal obowiazek jako dystrybutor HPI. A jezeli taka klase podczas HPI Challange sie przyjmie to napewno LOK podciagnie klase Sprint pod swoje skrzydla.


">Pan Rojna przesadził z jego bezprzedmiotowymi zarzutami.
To pan Festiwal przesadza juz z probami na sile wcisniecia modelu Sprint do klasy TS.



Rafał Malczyński - Śro Lip 06, 2005 11:57 am
" />Jak chodzi o sprinta w TS to ja slyszlaem zupelnie cos innego... i to od sily wyzszej Rozmawialem z kilkoma osobam ina zaowdach i wieksza czesc z nich nie miala nic przeciwko sprintowi w TS (nie wszyscy jezdza w TS, ale swoje zdanie maja) wiec niebardzo rozumiem, dlaczego Pan Rojna, caly czas sie upiera przy tym, ze sprint sie nie nadaje do TS.



ROJNA - Śro Lip 06, 2005 12:06 pm
" />Tak RAFLEE

Juz kiedys miales problemy ze sluchem.

Tak samo slyszales ze wszscy zawodnicy startujacy w TS chca Sprinta jak Jan Pasiut slyszal ze ktos powiedzial ze Dominik jezdzil na podwoziu TB

W tym dziale piszemy konkret, z nazwiska a nie "sila wysza"

Przeczytaj sobie co Jan Matukin napisal wyzej, temat Sprinta w TS jest zamkniety.



ROJNA - Śro Lip 06, 2005 12:19 pm
" />
">Klasę TS pozostawi się w niezmienionym kształcie. Skoro stworzona jest ona dla posiadaczy modeli Tamiya, to będzie w niej dopuszczony jedynie silnik Tamiya RS 540

Panie Janku, ktory to silnik bedzie dopuszczony ??
TAMIYA ma w sumie 3 rodzaje
- 53068 Sport tuned $22,50 USD
- 58148 pod tym numerem jest problem bo raz przychodzi MABUSCHI a raz JOHNSON $17,50 USD

Duzo latwiej bedzie dokonywac kontroli technicznej silnika 53068, przedewszystkim ma czarny kolor



Rafał Malczyński - Śro Lip 06, 2005 12:23 pm
" />ze wzrokiem a nie sluchalem

przeciezn ie napsailem ze chca, tylko porpstu nei mieli nic przeciwko... Pan Jan Matukin zreszta tez I jka stalismy kolo stanowiska HPI (tzn. ja, Maciek Barabasz, Pawel Zelazo i chyba Arek Gazjler tez ) ulyszelismy slowa, z ktorcyh wszyscy zrozumielismy, ze sprint bedzie jezdzil w TS I niech mi nikt nie wmawia, ze mam problemy ze sluchem :>

PS. Jak jest zamkeniety, to dlaczego dalej piszemy ?



ROJNA - Śro Lip 06, 2005 12:32 pm
" />z wszystkich osob wymienionych ZADNA nie startuje w klasie TS.
Ja tez moge powiedziec ze JA nie mam nic przeciwko ze w klasie E18 startowaly by rowniez modele E12
Temat Sprinta w TS jest zamkniety ale jest otwarty temat na jakim silniku bedziemy jezdzic w TS I czy w Klodsku klasa TS bedzie jezdzic zgodnie z przepisami.



Rafał Malczyński - Śro Lip 06, 2005 12:45 pm
" />A co za znaczenie ma czy startuja, czy nie, jak tu chodzi o to, ze slyszeli ?



Wojtek Kotlorz - Śro Lip 06, 2005 12:48 pm
" />
">Silnik Saturn, bo o nim mowa na ma sobie napis 20T. Jeżeli litera "T" odnosi się do ilości zwoi na wirniku, to motor ten jest nieklasowy.

A stinger to co?? niemam gdzie kupić stingera to kupie tego wkońcu też typ 540!!!



Jan Pasiut - Śro Lip 06, 2005 1:39 pm
" />Słuchaj no Rojna, przeczytaj sobie dokładnie moje wypowiedzi, jest dokładnie napisane od kogo to słyszałem.
Naucz się kulturalnej dyskusji na tym forum i nie wypisuj nazwisk osób w sprawie która Ciebie nie dotyczy.



ROJNA - Śro Lip 06, 2005 1:44 pm
" />
">W klasie TS wygrał zawodnik z łodzi jeżdżący na nie przepisowym podwoziu Tb-02

Sluchaj no Jan Pasiut, jezeli nie jestes pewien, to nie pisz glupot.



HPI Polska - Śro Lip 06, 2005 1:49 pm
" />
">pokazuje sie pan FESTIWAL na zawodach 3 raz, i juz jest najwiekszym znawcom w modelarstwie Jeszcze daleka droga przed panem, panie FESTIWIAL
Nigdy nie twierdziłem, że jestem największym zawodowcem ale dziękuję Panu za ocenę moich możliwości.


">Mam wrazenie ze nie moze sie PAN pogodzic z tym ze MY mamy lepsze ceny na produkty HPI
HPI Polska pracuje zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami celno podatkowymi oraz podziałami na Europę i resztę świata. Poza tym mamy w magazynie towar w przeciwieństwie do Pana gdzie wchodząc na stronę widać tylko opisy towaru a poza tym ciągle „chwilowy brak towaru”.
Ale jeśli bardzo Pan prosi o to abym zajął się tym tematem obiecuję, że zwróce się do centrali europejskiej HPI w Pana sprawie.


">A co do rozwiazan na calym swiecie, to niech nam pan FESTIWAL pokaze gdzie na swiecie startuje SPRINT w klasie TOP STOCK
Już wcześniej pytałem Pana gdzie na świecie w mistrzostwach kraju jest klasa w której może jeździć model tylko jednej marki i dla czego LOK ma promować tylko modele Tamiya w tej klasie ? Nie dostałem do dziś odpowiedzi.
Klasa Top Stock jest klasą zapożyczoną z przepisów Tamiya Cup bo wcześniej w Polsce inne modele były rzadkością. Więc proponuję Panu aby zorganizował Pan Tamiya Cup tylko dla modeli Tamiya.


"> JA tez moge napisac ze jest wszystkim wiadomo że jakiś czas temu wszedł Pan w posiadanie dość dużej dostawy modeli SPRINT i probuje pan zrobic interes.
Nigdy tego nie ukrywałem bo jest to dobry model za niską cenę. Podobnie jak inne modele HPI.


">Czyli jak sam pan FESTIWAL pisze, pan FESTIWAL broni tylko swoich interesow.
Tak - cieszę się że chociaż w tej kwestii jesteśmy zgodni.


">Ja natomiast nie jestem dystybutorem TAMIYA, i nie bronie wlasnych interesow, bronie przepisow jakie obowiazuja w danej klasie.
Bez komentarza.


">A jezeli panu Festiwalowi zalezy na klasie wylacznej dla Sprinta to nic innego nie pozostaje jak zorganizowanie HPI Challange, tak jak to caly swiat robi. Ale to jest pana Festiwal obowiazek jako dystrybutor HPI. A jezeli taka klase podczas HPI Challange sie przyjmie to napewno LOK podciagnie klase Sprint pod swoje skrzydla.
Jest to oczywiste co Pan napisał. Natomiast również namawiam Pana na zorganizowanie Tamiya Cup w której będą jeździły tylko modle Tamiya.
Ponownie podkreślam, że nie widzę powodu aby w obecnej sytuacji rynkowej w Mistrzostwach Polski funkcjonowały przepisy które preferują w jakiejkolwiek klasie model tylko jednego producenta. Zarzuca mi Pan coś co właśnie dotyczy marki Tamiya i to jest fakt.


"> To pan Festiwal przesadza juz z probami na sile wcisniecia modelu Sprint do klasy TS.
Nie przesadzam tylko mam w zwyczaju doprowadzać sprawy do końca. I obiecuję Panu, że nie zrezygnuję z wprowadzenia Sprinta do klasy TS lub zmiany tych przepisów gdyż są one nie zgodne z zasadami równości i konkurencji. Pana ciągłe protesty utwierdzają mnie w przekonaniu o słuszności takiego postępowania.



ROJNA - Śro Lip 06, 2005 2:02 pm
" />
">HPI Polska pracuje zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami celno podatkowymi
ROJNA Modelsport rownierz pracuje zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami celno podatkowymi

">Ale jeśli bardzo Pan prosi o to abym zajął się tym tematem obiecuję, że zwróce się do centrali europejskiej HPI w Pana sprawie.

alez nalegam.

">Więc proponuję Panu aby zorganizował Pan Tamiya Cup tylko dla modeli Tamiya.
jak pisalem wczesniej nie jestem przedstawicielem TAMIYA na Polske, Przedstawicielem TAMIYA na Polske jest firma HIT BIS z Rzeszowa.

">Natomiast również namawiam Pana na zorganizowanie Tamiya Cup w której będą jeździły tylko modle Tamiya.

To nalezy do dystrybutora TAMIYA na Polske.

">I obiecuję Panu, że nie zrezygnuję z wprowadzenia Sprinta do klasy TS
bez komentarza.



HPI Polska - Śro Lip 06, 2005 2:14 pm
" />Panie Rojna bardzo proszę aby nie pomijał Pan istotnych kwestii i nie robił dziecinady na forum. Notoryczne unika Pan odpowiedzi.
Proszę w końcu zająć stanowisko lub nie męczyć wszystkim swoim widzi mi się.

1. Już wcześniej pytałem Pana gdzie na świecie w mistrzostwach kraju jest klasa w której może jeździć model tylko jednej marki i dla czego LOK ma promować tylko modele Tamiya w tej klasie ? Nie dostałem do dziś odpowiedzi.
Klasa Top Stock jest klasą zapożyczoną z przepisów Tamiya Cup bo wcześniej w Polsce inne modele były rzadkością.

2. Ponownie podkreślam, że nie widzę powodu aby w obecnej sytuacji rynkowej w Mistrzostwach Polski funkcjonowały przepisy które preferują w jakiejkolwiek klasie model tylko jednego producenta. Zarzuca mi Pan coś co właśnie dotyczy marki Tamiya i to jest fakt.



Marek Kusiakiewicz - Śro Lip 06, 2005 2:20 pm
" />
">W klasie TS wygrał zawodnik z łodzi jeżdżący na nie przepisowym podwoziu Tb-02

Sluchaj no Pasiut, jezeli nie jestes pewien, to nie pisz glupot.

Grzegorz, przywołuję Cie publicznie do porządku. Pan Janek Pasiut to nie gówniarz z ulicy i proszę o zwracanie się do niego z należytym szacunkiem.
O ile sie nie mylę to w nicku Pana janka figuruje "Jan Pasiut" a w Twoim "Rojna". Więc prosze o kulturę w tym temacie.



ROJNA - Śro Lip 06, 2005 2:28 pm
" />Tez nie jestem gowniarzem z ulicy, mam juz swoje lata i tez wymagam by sie do mnie zwracano z należytym szacunkiem.

Do pana Festiwal
Nie unikam odpowiedzi, wypowiadam sie jako zawodnik a nie jako przedstawiciel, ktorym nie jestem dla TAMIYA ani HPI
Interesuje sie tym co tyczy klasy w ktorej biore udzial.
Panskie uwagi prosze kierowac do odpowiednich wladz zajmujacymi sie modelarstwem w Polsce.



Marek Kusiakiewicz - Śro Lip 06, 2005 2:29 pm
" />
">Panie Marku.
Kiedy planuje Pan GP Kłodzka i w jakich klasach.
W kalendarzu 2005 nie ma tej imprezy ?


Panie Janku, GP Kłodzka wyskoczyło nagle Odbędzie się w dniach 27-28.08.2005r. W kalendarzu tez zostanie dodane. Informator pojawi się niebawem na stronie.

OK. tyle odpowiedzi dla Pana Janka

Dla ucięcia wszelkich domysłów związanych z klasą TOP-STOCK w Kłodzku: w zgłoszeniach będzie figurować jako klasa TOP-STOCK + SPRINT 2. Przepisy odnosnie tej klasy zostana podane do publicznej wiadomości w poniedziałek 11.07.2005r. ok. godz. 21:30 na stronie RC-AUTO.
Z racji tego że jest to GP moge jako organizator dopuścić takie rozwiązanie. Jednoczesnie nie jest wykluczone że bedziemy również promować klasy: DTM 540, IC-10TC RTR jak również E-18 Micro Standard. Wszytsko zależy od ilości zgłoszeń i możliwości finansowych.



Jan Pasiut - Śro Lip 06, 2005 2:31 pm
" />Panie Marku przyznaję że mnie trochę poniosło, mam porywczy charakter
i czasem załuję swoich słów.
Nie będę już dyskutował z "Panem Rojną" bo nie widzę takiej potrzeby.
Dziękuję za zajęcie stanowiska w tym temacie, ci którzy dokładnie czytali moję wypowiedzi wyciągną odpowiednie wnioski.
Pozdrawiam



Filip Zaremba - Śro Lip 06, 2005 3:06 pm
" />Mam propozycję dla Pana Festiwala.Może jak pisze w swoim poście zacznie jako organizator zaangażowany w modelarstwo i zorganizuje zawody właśnie w klasie 540 np.w Łodzi,bo narazie czytamy deklaracje że to wszystko będzie jak sasłużymy zgadzając się na Sprinta.Tak nawiase mówiąc gdzie ambicje i promocja Pro 4 tak żeby jeżdzili nim najlepsi,bo raczej uciekają (Dzwigaj,Ciechalski,Gajzler- przepraszam jeśli przekręciłem któreś nazwisko).Bo zacznę żałować że sam mam Pro4.
Pytanie do Rafała-czy Ty uważasz się za Kaszpirowskiego polskiego modelarstwa,że wiesz co i gdzie trzeba poprawić,byle nie przed własnym nosem.Czy te klasy w których startujesz są super i nie wymagają Twojej uwagi.Sprawdż jeszcze łódki i samoloty może za wysoko latają i np.trzeba coś zmienić.
Uważam że nie można zmian wprowadzać pochopnie i przy biurku.



HPI Polska - Śro Lip 06, 2005 3:25 pm
" />Już parę imprez zrobiliśmy, więc czuje się w pełni upoważniony do dyskusji na forum i składania takich deklaracji. Może być Pan spokojny że mają pokrycie. A co do Sprinta to proszę nie traktować go jako karty przetargowej w dyskusji, choć nie ukrywam ze chciałbym mieć jakiś powód do organizacji imprez.
Poza tym zaproponowałem w Tarnowie kilka terminów i czekam na ich potwierdzenie. Sezon halowy zapowiada się interesująco.
Jeśli chodzi o dalsze sprawy to przygotowujemy propozycję sponsoringu dla zawodników we wszystkich klasach modeli oferowanych przez HPI w Polsce. Pytanie tylko czy będziecie chcieli bo jak widać po Sprincie to mamy mocno pod górkę.



Rafał Malczyński - Śro Lip 06, 2005 5:22 pm
" />
">Pytanie do Rafała-czy Ty uważasz się za Kaszpirowskiego polskiego modelarstwa,że wiesz co i gdzie trzeba poprawić,byle nie przed własnym nosem.Czy te klasy w których startujesz są super i nie wymagają Twojej uwagi.Sprawdż jeszcze łódki i samoloty może za wysoko latają i np.trzeba coś zmienić.
Uważam że nie można zmian wprowadzać pochopnie i przy biurku.


A czy tylko ja tu pisze, ze od jakiegos czasu koniecznie sie chce Pan do mnie przyczepic... nastepne takie poprostu bede ignorowal. Ja mam swoje zdanie i szczerze powiem, ze nie obchodzi mnei to, czy przez to ktos przestanie mnie lubiec czy cos... zeby sie cale forum do mnie przyczepilo to zdania nie zmienie. "taki mam charakter" - wszystko jasne? Teraz rozmawiamy o TS, wiec pisze o TS. Rozmowa o standardzie juz byla, wiec ?

PS. jak ktos nie ma co przy kompie robic to zapraszam na www.kurnik.pl - mozna sobie pograc i sie zrelaksowac...

To by bylo na tyle...

Pozdrawiam
Raflee



Paweł Żelazo - Śro Lip 06, 2005 5:37 pm
" />Ponieważ parę osób pisało o zmianach które mają zaowocować rozwojem uprawianego przez nas sportu, to może otworzymy oddzielny temat. Tam osoby chcące dokonywać zmian przedstawią swoje zdanie, napiszą jaki chcą osiągnąć cel i jakimi drogami będą do niego dążyły. Bo teraz z tej dyskusji wynika że nie ma żadnej koncepcji rozwoju naszej dyscypliny. Są tylko doraźne działania. Może wreszcie zdobędziemy się na odwagę i rozpoczniemy rzeczową dyskusję o przyszłości naszego sportu. Bo na razie są tylko doraźne i partykularne interesy. Oraz zwykła "pyskówka".
Tadeusz Żelazo
PS. Co się zaś tyczy kontroli technicznej na zawodach w Tarnowie. Nie sprawdzałem osobiście silnika Grzegorza w DTM Standart. Ale z jego wypowiedzi wygłaszanych głośno i wyraźnie zrozumiałem że co najmniej w jednym biegu zastosował niedozwolony silnik. I jaka była reakcja sędziów. Żadna. Nie po raz pierwszy. Może nie warto zostawiać modeli do "pseudo" kontroli technicznej. Po co ważyć modele, jak waga nie ma legalizacji. A jeżeli już przeprowadzono kontrolę wagi modeli, to czy ją powtórzono aby sprawdzić jak zareagowali zawodnicy. Dlatego w poście w temacie oceny zawodów w Taronwie pozwoliłem sobie napisać " reszta po staremu ". Wprowadzajmy Sprinta do TS. Gotójmy się w "polskim" piekiełku. Bo Świat coraz bardziej nam ucieka. Życzę powodzenia tym wszystkim którzy modelem Sprinta chcą zacząć wychowanie naszych przyszłych mistrzów Europy i Świata.



Jan Pasiut - Śro Lip 06, 2005 7:14 pm
" />Panie Tadeuszu sedziowałem nie jeden raz zawody i wiem jak trudno jest utrzymac czasy kolejnych wyścigów przeprowadzając równoczesnie dokładną kontrolę techniczną. Zakładając możliwie jak najwięcej eliminacji nie da się zrobić dłuższej przerwy między biegami.
Silniki typu 540 różnią się między sobą dość znacznie parametrami technicznymi wirników i materiałem z którego wykonano magnesy.
Nie możemy ( jako sędziowie ) z góry zakładać że mamy do czynienia z samymi oszustami. Większość zawodników podchodzi do biegów w uczciwy sposób. Ale są tez tacy (ale to są raczej wyjątki) którzy chcą wygrać za wszelką cenę. I jak zauważyłem czytając wypowiedzi na tym forum ci zawodnicy mają najwięcej pretensji do sędziów, widoczne upatróją podobnych działań u pozostałych. Znam tez takiego zawodnika który po 15 latach startów i prób w różnych klasach odnalazł się wreszcie w klasie przeznaczonej ( z założenia ) dla początkujących modelarzy.
Kontroli technicznej nie musi sie przeprowadzać po każdym biegu, nie należy dawac zawodnikom odczucia że nie ma się do nich zaufania.
Jednak jak się okazuje najlepszą kontrolą techniczną są sami zawodnicy
ilustrując nawet ostatnio niektóre przykłady fotkami.
Co do legalizacji wagi to jest to raczej tylko pobożne życzenie, trzba by było ją przeprowadzać co najmniej raz w roku a to troche kosztyje.
Stosują na zawodach jedną wagę wszystkie modele są traktowane jednakowo, i gsyby nawet wskazywała niedowagę (co zdarza sie najczęściej) to wskaże ją jednakową we wszystkich ważonych modelach.
Zaskoczenie modelarzy doważających swoje modele "na włos" wynika z tego że nie biorą oni pod uwagę rozbieżności w wadze różnie polutowanych pakietów akumulatorów, cyna jednak trochę waży.
Myslę że powinni oni poważyć i opisać wage swoich poszczególnych pakietów.
Sedziowałem wiele zawodów w których starałem się możliwie jak najbardziej wywiązać ze swoich obowiązków a i tak znaleźli sie tacy ktrzy byli niezadowoleni.
Na zawodach w Tarnowie widziałem czterech sędziów a nie dwóch jak ktoś napisał i nie przypuszczam aby z lenistwa nie prowadzili kontroli technicznej modeli.
Pozdrawiam



Filip Zaremba - Śro Lip 06, 2005 8:10 pm
" />Po pierwsze Rafał do czasu kiedy zaczniesz pisać po Polsku proponuję żebyś wogóle ignorował forum.Czytaj i ucz się.Ja jestem Filip mam 13 lat i Pan nie bardzo pasuje do mnie.Czasami jestem kontrolowany pod względem polszczyzny żeby nie robić obciachu rodzinie....
Poza tym w którymś poście pisałeś że się nie będziesz już wypowiadał na ten temat,wszyscy znają twoje zdanie.
Po drugie na wszytkich zawodach wyższej rangi zwycięzcy są kontrolowani czy to antydopingowo na zawodach nie samochodowych czy w rajdach i wyścigach zgodność z grupami.I to wcale nie uwłacza zawodnikom,mało to ich utwierdza w dumie że byli czyści.
Na "naszych zawodach"też można dokładnie sprawdzać tych z górnego pułapu czyli np.3 pierwszych.
Silniki- należu określić ilość obrotów tak jak jest w HPI Chalenge i sprawdzać.Paru z nas ma urządzenia do sprawdzania i pożyczy,ja mogę być pierwszy.



Rafał Malczyński - Śro Lip 06, 2005 8:40 pm
" />
">Po pierwsze Rafał do czasu kiedy zaczniesz pisać po Polsku proponuję żebyś wogóle ignorował forum.Czytaj i ucz się.Ja jestem Filip mam 13 lat i Pan nie bardzo pasuje do mnie.Czasami jestem kontrolowany pod względem polszczyzny żeby nie robić obciachu rodzinie....
Poza tym w którymś poście pisałeś że się nie będziesz już wypowiadał na ten temat,wszyscy znają twoje zdanie.


Nie wiem kto pisze wiec, wolalem napsaic na "pan". Milo mi, jestem Rafal mam 16 lat. Jestem dyslektykiem.

Jakbys nie zauwazyl to pisalem do Pana Rojny... wiec niebardzo rozumiem co ty masz do tego.

Mam nadzieje, ze na tym zakonczymy. Nie chce mi sie wiecej juz z toba klucic.



Paweł Żelazo - Śro Lip 06, 2005 8:49 pm
" />Szanowny Panie Janie.
Część dotycząca kontroli technicznej była tylko PS, co w wolnym tłumaczeniu oznacza " na dodatek, poza tym ". Szkoda że nikt nie reaguje na część zasadniczą. Może nie warto i nie ma o czym dyskutować. Już kiedyś jedna osoba napisała mi że jak mi się nie podoba, to nie muszę startować na zawodach krajowych. jak jest lepiej za granicą, to tam mamy z Pawłem startować.. Dlatego jeszcze raz pragnę powiedzieć że dla Pawła mam zaplanowaną "ścieżkę' startów w modelarstwie RC. Ale jak biorę udział w zawodach i widzę co jest , to mnie to rusza. Mam trochę wolnego czasu i mógłbym go poświęcić dla dobra innych. Ale nie w takich warunkach jakie panują obecnie. Mówi się o obowiązujących przepisach ( powołują się na nie pp. Matukin, Ciećwierz ). A ja kolejny raz pytam się gdzie te przepisy są opublikowane w ogólnie dostępnej formie. Pytań takich można mnożyć.
Wracając do kontroli technicznej. Ma Pan całkowtą rację w sprawie wagi. Ale nie odpowiedział Pan na pytanie czemu nie przeprowadzono ponownej kontroli wagi. Kolejny raz wykazano się niekonsekwencją. To może lepiej nie robić wogóle kontroli, skoro nie ma żadnych jej efektów.
Co się zaś tyczy zastosowania niedozwolonego silnika. Może wynika to z mojego doświadczenie zawodowego, ale wiem że wiele spraw można wyłapać analizując dokumentację. Jeżeli zawodnik w czterech biegach osąga określone wyniki poszczególnych kółek, a w piątym biegu znacznie poprawia swój wynik - to nikt mnie nie przekona że jest to tylko i wyłącznie efekt lepszej jazdy zawodnika.

Ale jeszcze raz chcę zwrócić uwagę na to, że głównym motywem mojego postu było wywołanie dyskusji o przyszłości modelarstwa kołowego RC. A jak nie będzie odzewu to będę wiedział że kolejny raz występuję przed szereg.
Pozdrawiam wszystkich czytających ten post.
Tadeusz Żelazo



Jan Pasiut - Śro Lip 06, 2005 9:23 pm
" />Nie byłem sędzią na tych zawodach i nie wiem czemu nie przeprowadzono dodatkowych kontroli.
Moja odpowiedź potraktowałem jako formę dyskusji na okreslone tematy
a nie polemike z Panem.
Cieszę sie że w kilku sprawach się zgadzamy, mnie też zależy na rozwoju sport modelarskiego.
Co di przepisów to jedyne dostępne z których i ja korzystam są opublikowane na tej witrynie.
Poadrawiam wszystkich czytających nasze dyskusje.



Krzysztof Trella - Śro Lip 06, 2005 9:32 pm
" />przepisy w ogolnie dostepnej formie sa tutaj :

przepisy sportowe http://www.lok-zg.org.pl/modelarze/przepisy_sportowe20041.htm

przepisy techniczne http://www.lok-zg.org.pl/modelarze/przepisy_techniczne2004.htm



Jan Pasiut - Śro Lip 06, 2005 9:49 pm
" />Dziękuję Panie Krzysztofie za linki do przepisów.
Dawno nie zaglądałem na stronę ZG LOK bo nie było po co, ale widzę że i w LOK-u coś sie zmienia.
Pozdrawiam.



HPI Polska - Czw Lip 07, 2005 4:18 am
" />
">Ale jeszcze raz chcę zwrócić uwagę na to, że głównym motywem mojego postu było wywołanie dyskusji o przyszłości modelarstwa kołowego RC. A jak nie będzie odzewu to będę wiedział że kolejny raz występuję przed szereg.
Pozdrawiam wszystkich czytających ten post.
Tadeusz Żelazo


Jeśli nie jest to pytanie retoryczne to w czym mogę pomóc.
Jestem chętny. Proszę o konkrety.



Paweł Żelazo - Czw Lip 07, 2005 5:27 am
" />Pytanie nie jest retoryczne. Nie jest też skierowane do nikogo konkretnego lecz do wszystkich. Jaką mają wizję rozwoju sportu modelraskiego : jakie klasy, gdzie i kiedy zawody, jakie drogi do pozyskania sponsorów, jakie nakłady finansowe i organizacyjne ze strony LOK-u, sprawa udziału naszych zawodników w imprezach międzynarodowych ( jako oficjalna reprezentacja Polski czyli ME MŚ czy GP ). Jak widać pytanie nie jest retoryczne. Natomiast dotychczasowa dyskusja jest "jałowa". Jak ktoś ma wizję to niech ją przedstawi. Wprowadzamy takie klasy, dzięki czemu uzyskujemy takie efekty. Uwaga dla p. Darka. Czyli chodzi mi o zrobienie takiego biznesplanu tylko dla modeli aut RC. Jeżeli potrzeba to przedstawię główne punkty które musi posiadać każdy biznesplan.
Co się zaś tyczy przepisów. Linki do tych stron znam. Moje pytanie było prowokacyjne. Raz "oficjalną"stroną jest rcauto raz lok-zg. Zależy od potrzeb. Dodatkowo na stronach rcauto nie ma przepisów sportowych.
PS. Ja też nie traktuję tego jako polemiki z Panem. Chcę zwrócić uwagę na pogłębiający się problem kontroli technicznej. Od zawodów w Nowym Sączu problem się pogłębia. A to może rodzić opinie o bezkarności. A to może być najgorsze.



HPI Polska - Czw Lip 07, 2005 6:48 am
" />Forma „pytanie retoryczne „ nie miała być złośliwa niemniej w ten sposób próbuję udowodnić, że brakuje wśród Panów osób, które poza ciągłymi wymaganiami nie organizują ani imprez ani w żaden aktywny sposób nie uczestniczą fizycznie lub finansowo w sprawach organizacyjnych.
Jeśli mówi Pan o biznes planach to zapewne zdaje sobie sprawę ze bez pieniędzy nie zrealizuje Pan wielu z wymienionych przez siebie punktów.
Nie chcę nikogo obrazić, ale na forum większość Panów to wizjonerzy, ale coś nie widać tych, co wasze wizje wcielają w życie.
Więc równie prowokacyjnie pytam, co potrzebujecie to chętnie pomogę w ramach moich możliwości.
Jak na razie zrobiłem Festiwal Modelarstwa.
Kupiłem urządzenie do pomiaru czasu ARC firmy Ko Propo.
Kupiłem wykładzinę dywanową na tor halowy
Mam dostęp do fajnych band, które widzieliście na ostatnim Festiwalu.
Zorganizowałem zawody w Zgierzu
Zorganizowałem treningi w Zgierzu.
Zbudowałem tor terenowy w Zgierzu.
Chcę organizować imprezy.
Chcę fundować nagrody dla zawodników
Chcę sponsorować najlepszych zawodników.
Pytam co jeszcze potrzebujecie ??????????? i czy to mało
A wniosek jest taki, że poza „bla bla bla” i oskarżeniami o prywatę nic konkretnego nie słyszę.

Jeśli chodzi o brak propozycji to proszę - odpowiadam konkretnie.
1. Komplikowanie sędziom życia i dokładanie obowiązków raczej jest nierealne i niepotrzebne. Jest ich tak naprawdę kilku a powinno być kilkunastu.
2. Pojawiają się sie propozycje wprowadzenia określonego silnika w każdej klasie.
3. Ze swojej strony w nowej klasie 540 mogę zaoferować silniki, które mamy z HPI – http://www.hpi.pl/sklep/advanced_search_result.php?keywords=saturn Jeśli wymogiem dla wszystkich startujących będzie stosowanie tego silnika mogę je zaoferować dla każdego organizatora zawodów w cenie 30 zł brutto loco magazyn HPI w Łodzi. Jest to silnik nierozbieralny 20 zwojowy. Dodatkowo możemy je ocechować/zaplombować tak, aby sędzia patrzył tylko na obudowę i poprawność zabezpieczenia. Jeśli znajdziecie w Polsce lepszy, zabezpieczony przed ingerencją silnik za takie pieniądze to proponuje przyjąć lepszą ofertę. Niestety to rozwiązanie wymaga kupienia przez zawodnika silnika i z pewnością ani HPI ani inna firma nie ufunduje za darmo silników dla wszystkich zawodników w Polsce. Jeśli pomysł by się przyjął mogę rozważyć dostarczenie bezpłatnie nowych silników na finały MP w klasie 540. Niestety ten silnik jest zbyt mocny do klasy Top Stock dla tego nie oferuję go w tej klasie.
4. Podobny układ mogę zaproponować z oponami. Tu oferta jesz bardzo szeroka i bardzo proszę – wybierzcie sobie konkretny typ opony a zastosujemy dla niej promocyjny upust na zawody.
5. Uważam ze silnik i opony to podstawowe elementy mające wpływ na zrównanie szans zawodników we wszystkich klasach.

Jeśli macie inne potrzeby proszę o konkretne propozycje.



Jan Pasiut - Czw Lip 07, 2005 7:52 am
" />Bardzo ciekawa i konkretna propozycja !!!
Jako organizator imprezy typu GP jestem nią zainteresowany, szczególnie ceną silnika. nie sądzę aby był za mocny do DTM-ów.
Przypuszczam że na MP w Rudzie Śląskiej ze względów czasowych jest raczej nie możliwe zorganizowanie dodatkowej klasy typu 540, ale jeszcze w tym roku są planowane dwie takie imprezy.
Pierwsza u Pana Marka Kusiakiewicza w Kłodzku pod koniec sierpnia i u nas w Nowym Sączu na początku października.
Wrzucę nowy temat do dyskusji, aby przekonać się jak widzą to zawodnicy modelarze.
Pozdrawiam.



Jan Matukin - Czw Lip 07, 2005 8:03 am
" />
">... z tej dyskusji wynika że nie ma żadnej koncepcji rozwoju naszej dyscypliny... Może...rozpoczniemy rzeczową dyskusję o przyszłości naszego sportu...
Jaka jest więc Pana koncepcja???



HPI Polska - Czw Lip 07, 2005 9:47 am
" />Cieszę się ze w końcu coś drgnęło.
Aby zakończyć temat mojej propozycji informuję ze obecnie mamy od ręki 7 szt. takich silników i jeśli zawodnicy lub zainteresowani organizatorzy mają ochotę je zakupić w obniżonej cenie np. w celu przeprowadzenia testów proszę zamówić je w sklepie z dopiskiem „Do celów testowych” http://www.hpi.pl/sklep
Przy większych ilościach ważne jest aby pamiętać o procesie związanym ze sprowadzeniem tych silników czy opon do Polski. Jeśli zapadnie jakaś wiążąca decyzja w tej sprawie proszę o złożenie zamówienia z 2 tygodniowym wyprzedzeniem lub proszę LOK / sędziów o szybkie opublikowanie przepisów które regulują ten temat. Wówczas sprowadzimy silniki przy najbliższej dostawie nie czekając na zamówienie. Będą one po prostu u nas w magazynie od ręki.



Aureliusz Ciechalski - Czw Lip 07, 2005 11:23 am
" />Chcialem poruszyc jeszcze jedna rzecz ,mianowicie :beda na magazynie od reki . Bedac na zwodach w Lodzi na FM chcialem kupic cos do modelu tzn zebatki do pro 4 Podchodze do stanowiska pytam sie o zebatki tak tak wszystko jest tylko ze na magazynie.My zaowdnicy nie chcemy zeby to bylo na magazynie tylko dostepne od reki na zawodach .Na zwaodach w lodzi musialem jezdzic na uszkodzonej zebatce .Wiec np;P.F.M powinien zakupic wiecej takich silnikow zeby byly dostepne od reki .Zapewne czolowi zawodnicy ktorzy beda jezdzic na tych silnikach beda chciali miec mozliwosc kupna nowego silnika np na finaly.



HPI Polska - Czw Lip 07, 2005 11:59 am
" />Wszystko się zgadza.
Założeniem HPI Polska nie jest sprzedaż produktów bezpośrednio klientowi ostatecznemu.
Chcemy realizować sprzedaż za pośrednictwem przedstawicieli regionalnych.
Sklep powstał ze względu na realia, które zmusiły nas do takiego działania. Natomiast w przyszłości będzie to portal dla dystrybutorów.
Jednym z przedstawicieli jest Wasz kolega Arek Gajzler, z którym umówiliśmy się, że będzie z serwisem na większości imprez i na dzień dzisiejszy najlepiej zwracać się do Arka.
Zdaję sobie sprawę ze brak sprzedaży części spowodował pewien problem na Festiwalu i postaramy się uniknąć w przyszłości takich sytuacji. Arek w tym czasie miał komunie brata i siła wyższa spowodowała, że sam nie startował w MP.
Mam nadzieję ze w niedługim czasie pojawią się inni zainteresowani współpracą handlową i zabezpieczą dostępność części w swoich regionach kraju. Serdecznie namawiam do współpracy – zainteresowanych proszę o kontakt na priv (nie jest to temat na forum).

Co do silników oczywiście tak będzie, ale muszą powstać jak pisałem wcześniej pewne uregulowania formalne. Obecnie silnik Saturn ze względu na ilość 20 zwoi nie jest używany przez Was w żadnej klasie, więc nie było potrzeby sprowadzania ich w nadmiernych ilościach. Jest on oferowany jako standardowy silnik do Sprinta 2.

A co do czołowych zawodników – to właśnie przygotowujemy ofertę Sponsorską. Mam nadzieję ze będą mile zaskoczeni.



Filip Zaremba - Czw Lip 07, 2005 4:52 pm
" />Zbliżają się wakacje może ktoś wpadnie na pomysł zorganizowania np.warsztatów modelarskich w jakimś mieście z torem,tam można by wymienić się uwagami,skożystać z czyjegoś doświadczenia,pojeżdzić różnymi modelami no i wieczorami dyskutować.W lecie koszty takiego spotkania można obniżyć bo są namioty.
W sprawie Sprinta moje zdanie jest nadal takie,że Sprint tak ale i inne modele które są za dobre do TS i za słabe do innych klas.To samo tyczy umiejętności początkujący nie musi zaczynać od Tamyji ale żeby mógł startować.Więc wniosek prosty potrzebna chyba nowa klasa,nawet kosztem pozostawienia 18 w takim stanie jak jest (open z możliwością bezszczotkowców bo i tak nie każdy je będzie potrafił wykożystać



Paweł Żelazo - Czw Lip 07, 2005 9:47 pm
" />
">Nie chcę nikogo obrazić, ale na forum większość Panów to wizjonerzy, ale coś nie widać tych, co wasze wizje wcielają w życie.

Nie iwedziałem że w tak młodym wieku można już mieć problemy z pamięcią. Dlatego pozwolę sobie przypomnieć o naszej rozmowie w piątek na torze w Tarnowie. Wtedy przedstawiłem swoją propozycję organizacji zawodów halowych. Do chwili obecnej nie usłyszałem od Pana Darka F. opini na ten temat. Propozycję taką przedstawiłem też innej osobie. I też cisza.

">. Komplikowanie sędziom życia i dokładanie obowiązków raczej jest nierealne i niepotrzebne. Jest ich tak naprawdę kilku a powinno być kilkunastu.

Czegoś tu nie rozumiem. Czy przeprowadzanie rzetelnej kontroli technicznej to komplikowanie życia. Bo jeżeli tak, to bardzo przepraszam za wszystkie komplikacje.
Właściwie do każdego zdania mam swój komentarz. Ale może rzeczywiście pora przejść do konkretów.
Dlatego p. Janie pozwalam sobie przedstawić Panu jak i szerszemu ogółowi swoją koncepcję zmian.
1. Należy dokonać wyboru nowych członków sekcji modelrastwa kołowego. Powinni to być ludzie chcący coś zrobić i mogący na to poświęcić swój czas. "Odmłodzona" sekcja powinna dokładnie przyjrzeć się obecnym źródłom finansowania oraz podjąć działania w celu pozyskania sponsorów. Powinna wspomagać kluby w ich kontaktach z samorządami i pozyskiwaniem od nich środków na działalność tych klubów. Bo nazwiski Zelazo czy też inne nic nie znaczy. Ale nazwa LOK jest znana wszystkim. Firmy ubezpieczeniowe z mocy prawa muszą część środków przeznaczać m in na prewencję. Można próbować coś ugryźć z tego tortu. Następnie należy przedstawić koncepcję podziału na klasy. I poddać ją pod dyskusję. Moja koncepcja to pozostawienie tylko 3 klas DTM i 18. Jeżeli ma być klasa TS czy Formuła to niech ją organizują i sposorują zainteresowane firmy. Zmienił bym formułę rozgrywania zawodów w tym i MP. Zorganizowałbym tylko dwie eliminacje do MP. Każdy kto uzyskał by miejsce w pierwszej 30 na chociaż jednych z tych eliminacji, miałby prawo wystartować w MP. O tytule decydował by wyniki tylko z zawodów w ramach MP. Pozostałe terminy mogłyby zagospodarować np. firmy sponsorskie ( HPI. Xray ) czy też np. organizatorzy GP NS cz GP Kłodzka. Określił bym zasady uzyskiwania nominacji do reprezentacji Polski. Zadbałbym o starty naszych zawodników w ME czy MŚ a także imprezach z serii GP. Pewnie piszę bardzo chaotycznie, ale jestem po 12 godzinach wyczerpującej pracy zawodowej. Ale wiem jedno. Potrzebne jest spotkanie wszystkich zainteresowanych i rzeczowa dyskusja. Ostatni raz cos takiego próbowano zrobić w Murowanej Goślinie dwa lata temu. I od tamtej pory cisza. Każdy szepsze po kontach.
A swoją drogą chętnie poznam Panie Janie Pana koncepcję.[/quote]



Krzysztof Trella - Czw Lip 07, 2005 10:31 pm
" />Czy pod nickiem FILIP ZAREMBA pisze jedna osoba czy raz syn a raz ojciec ?



Jan Pasiut - Czw Lip 07, 2005 11:07 pm
" />Panoe Tadeuszu proszę napisać o którego Jana Panu chodzi, bo jest dwóch piszących w tym temacie.



Filip Zaremba - Pią Lip 08, 2005 5:32 am
" />Generalnie pisze syn,czasami pod dyktando(dla wprawki),a czasami "stary"siądzie i coś skrobnie.



HPI Polska - Pią Lip 08, 2005 6:43 am
" />
"> pozwolę sobie przypomnieć o naszej rozmowie w piątek na torze w Tarnowie. Wtedy przedstawiłem swoją propozycję organizacji zawodów halowych. Do chwili obecnej nie usłyszałem od Pana Darka F. opini na ten temat.

Już pisze
Po to między innymi pojechałem do Tarnowa i zaproponowałem następujące terminy:
23/24-07-2005 – Impreza Tor terenowy w Zgierzu.
22/23-10-2005 – Impreza halowa w Zgierzu
10/11-12-2005 - Impreza halowa w Zgierzu
Celowo pisze, że impreza halowa bo ostatnio LOK nie jest pewny czy jesteśmy godni rangi Eliminacji do Mistrzostw Polski. No i nie wiem czy będę miał prawo zorganizować jakieś imprezy bo bo siła wyższa może spowodować ze w tym samym terminie będą eliminacje do MP gdzie indziej co już miało miejsce parę razy.
Jeśli macie Panowie jakieś inne propozycje proszę o konkrety.


">Czy przeprowadzanie rzetelnej kontroli technicznej to komplikowanie życia.

Panowie nie jestem zawodnikiem i nie ukrywam tego ale pomimo młodego wieku ( tu zrobiło mi się bardzo miło ) zrobiłem już parę imprez masowych w życiu nie koniecznie tak małego formatu jak Mistrzostwa Polski. I wiem jedno – najgorszy jest problem kabelka który na długości 1km jest przerwany tylko nie wiadomo gdzie.
Na tej podstawie uważam że jeśli mamy zbyt mało sędziów to dokładanie im obowiązków i tak nic nie zmieni. Potrzeba więcej sędziów ( = więcej pieniędzy a nie gadania) lub stworzenia warunków do szybkiej kontroli nie budzącej wątpliwości. Przykład tego rozwiązani podałem w propozycji z silnikiem i oponami.


"> pozwalam sobie przedstawić Panu jak i szerszemu ogółowi swoją koncepcję zmian.

Jak najbardziej zgadzam się z większością Pana propozycj ale niech Pan mi powie kto ma to zrobić i za czyje pieniądze. Jeśli ja w Zgierzu własnymi siłami zbudowałem tor terenowy a wiodąca organizacja nie chce powiesić tam swojej flagi to czy liczy Pan na to ze znajdą się pieniądze na Pana plany. Nie wnikając w szczegóły uważam, że nie ma innego wyjścia jak wziąć się do roboty i działać na miarę własnych możliwości. Piszę Pan, że Pana nazwisko nie jest ważne. Jak Pan zauważył z uporem podpisuję się jako Festiwal Modelarstwa i mam dużo frajdy jak ludzie piszą do mnie Panie Festiwalu ale uważam ze nie ważne jest moje nazwisko a jedynie to czego dokonałem i jestem z tego bardzo dumny.


">Potrzebne jest spotkanie wszystkich zainteresowanych i rzeczowa dyskusja.
Jeśli chcecie zrobić jakieś spotkanie mam propozycję. Jest lato, mamy w Zgierzu dość ładny obiekt rekreacyjny w terminie 23/24-07-2005 planujemy na nim imprezę dla samochodów terenowych. Można spać w namiotach na specjalnie dla was wydzielonym polu namiotowym. Zapraszam na dzień, dwa lub cały tydzień. Na dokładkę powiem że mamy tu już kawałek asfaltu – niestety trochę mały 20x40 i będzie na nim boisko do siatki i tenisa ale też można pojeździć modelami dla treningu.
Jeśli ten termin wam nie odpowiada zaproponujcie inny – ja się dostosuję. Jesłi spotkanie będzie gdzie indziej chęnie przyjadę.



Tomek Massalski - Pią Lip 08, 2005 8:05 am
" />
">Na tej podstawie uważam że jeśli mamy zbyt mało sędziów to dokładanie im obowiązków i tak nic nie zmieni. Potrzeba więcej sędziów ( = więcej pieniędzy a nie gadania) lub stworzenia warunków do szybkiej kontroli nie budzącej wątpliwości. Przykład tego rozwiązani podałem w propozycji z silnikiem i oponami.
Jeśli mówimy o zawodach, gdzie jest rzeczywiście jeden sędzia to masz w 100% racji. Natomiast na większości zawodów jest 4 (słownie: czterech) sędziów. Nie chodzi o dokładanie obowiązków tylko o w miare poprawne ich wykonywanie. Jest taki dokument, który nazywa się Przepisy Sportowe. Tam jest dokładnie opisane jaki jest podział obowiązków przy obsadzie czterch sędziów. Do obowiązków jednego z nich należy kontrola techniczna. Co więcej jest tam napisane, kiedy koniecznie należy dokonać kontroli technicznej i jakie kary grożą za jazdę modelem niezgodnym z przepisami.



HPI Polska - Pią Lip 08, 2005 11:20 am
" />W swojej wcześniejszej wypowiedzi nie twierdzę że tak nie powinno być, ale skoro nie jest to możemy dyskutować na ten temat jeszcze długo tylko, co to zmieni ???. W tej sprawie kierujcie uwagi do kogo innego. Ja chętnie pomogę w zakresie moich możliwości.



Paweł Żelazo - Pią Lip 08, 2005 3:09 pm
" />Ponieważ zostałem wywołany do tablicy przez p.Jana Matukina, pozwoliłem sobie pominąć nazwisko. Ale jak czytam swój wczorajszy post to widzę że jest bardzo nieprecyzyjny. Cóz intensywana praca zawodowa w moim wieku wyczerpuje wiele sił , w tym i intelektualnych. W krótce napiszę nowy temat w którym postaram się bardziej precyzyjnie przedstawić swoje propozycje.
Już mnie nie irytuje ale zaczyna śmieszyć twierdzenie że jak jest mało sędziów to nie róbmy albo róbmy namiastkę kontroli technicznej. W ten sposób możemy zacząć patrzeć przez palce np. na złodziei. jest mało policjantów, mają dużo papierkowej roboty i nie bardzo im się chce, to złodzieje niech sobie kradną. Nie tędy droga. Może być klasa z ograniczeniami, ale są ludzie którzy zawsze będą kombinowali. I dopuki będą bezkarni, będą wrzodem na naszej "d...". Wrzodem który sami chowamy.
Co sięzaś tyczy terminu spotkania. Jeżeli bedzie to impreza o zasięgu ogólnopolskim z udziałem czołówki zawodników, na pewno z Pawłem przyjedziemy. Jeżeli nie to wolę zawody w Czechach . Spokojniej, życzliwiej, bez szwindli, a poziom sportowy co najmniej równy naszemu.
Wracając do sprawy rozmowy z p.Darkiem w sprawie zawodów. Przypomnę że chodziło mi o cykl imprez w róznych miastach, w tym i w Lublinie. Przedstawiłem propozycję finansowania tego cyklu. I nic.



HPI Polska - Pią Lip 08, 2005 3:31 pm
" />
">Przypomnę że chodziło mi o cykl imprez w róznych miastach, w tym i w Lublinie. Przedstawiłem propozycję finansowania tego cyklu. I nic.
Przepraszam, ale w Tarnowie rozmawiałem o tak wielu sprawach, że mogło mi coś umknąć. Proszę o przypomnienie szczegółów propozycji. A najlepiej założyć nowy temat na forum.



Jan Matukin - Wto Lip 12, 2005 1:28 am
" />Kto ma namiary (www) na konkretne parametry silnika 540 nr kat 58148 (wg Tamiya) - najczęściej natykam się na to co wszyscy, ale nigdzie nie znalazłem danych jak napięcie, zwoje, obroty, moc, moment etc.????



Arkadiusz Flejszer - Wto Lip 12, 2005 6:14 am
" />W taki razie ja mam również pytanie , co to jest, http://tamiyaeurocup.type3b.co.uk/cars/motors.htm ITEM 53068 (OP68)
RS540 Sport-Tuned Motor . Ztego co wiem to w silnikach Sport-Tuned Motor (czarne) też są rozbieżności, mam katalog TAMIYA 2002 i jest napisane że kręci 17000r.p.m, a są i takie czarne które kręcą 22000r.p.m. Więc jak tu zająć lepsze miejsce????



Jan Pasiut - Wto Lip 12, 2005 6:29 am
" />A ja myslę że parametry silnika nie są ważne, wazne jest to aby wszyscy mieli jednakowe, łatwe do sprawdzenia, tanie i dostępne na każdych zawodach.
Podwozi też nie nalezy ograniczać gdyż są już ograniczone w klasie TS.
Pozdrawiam.



Rafał Malczyński - Wto Lip 12, 2005 6:32 am
" /># This is an economical, high performance electric motor specifically designed for on and off-road radio controlled vechicles.
# Usable voltage range is 6V - 8.4V.
# RPM at best efficiency: 18,300 RPM (7.2V).
# Torque at best efficiency: 350 g/cm.
# The motor is designed for high PRM abd low battery drain.
# Size and diameter is the same as the popular Mabuchi RS-540S motor.
# This highly sophisticated motor will satisfy R/C enthusiasts from novice to expert alke.

Ja tyle znalzlem



Jacek Ochociński - Wto Lip 12, 2005 7:32 am
" />Silnik SPORT TUNED można bez problemu kupić - jak już koledzy wcześniej sugerowali w przypadku innych detali Tamiya - w Niemczech - ostatnio znalazłem je po 23 Euro - nie jest to więc silnik tani. My jeździmy na "demobilach", które praktycznie powinny już dawno leżeć w koszu na śmieci - dowodem czego jest jeden z wyścigów ostatnich zawodów, gdzie jedna ze szczotek zniknęła. Czas więc ustalić jeden konkretny model silnika - taki, który nie będzie stwarzał problemów początkującym zarówno jeśli chodzi o budżet, jak i zbyt wysokie parametry.



HPI Polska - Wto Lip 12, 2005 2:25 pm
" />Przy tej okazji chciałbym przypomnieć o naszej propozycji.
Jeśli chcecie przetestować silnik Saturn to specjalnie z tej okazji możemy go sprzedać po 30 zł brutto.
Cena 23 Euro to lekko licząc = 92 zł.
Jakby nie było to 3 x więcej od Saturna.
Natomiast chętnie usłyszę wasze opinie na temat jego możliwości.



HPI Polska - Pią Lip 15, 2005 8:25 am
" />W dyskusjach na inny temat pojawił się problem, ale jednocześnie ciekawa propozycja.
Wielu z Was zastanawia się nad tym, jakie inne modele mogą lub powinny jeździć w klasie Top Stock lub nowej 540. Na jakiej podstawie ocenić czy jakiś model zasłuży na to lub nie.

Podstawowa koncepcja polega na zmodyfikowaniu obecnych i stworzeniu nowych klas dla początkujących i nie chodzi tu o wyścig zbrojeń.
Przepisy natomiast powinny być możliwie proste, ale jednocześnie chronić szanse wszystkich zawodników.
Uważam, że tak do końca nikt dziś nie zna wszystkich modeli różnych firm. W związku z tym proponuję, aby poza przepisami ogólnymi (podstawowe ograniczenia- silnik itd.) sędziowie na wniosek zainteresowanego zawodnika lub dystrybutora obejrzeli każdy nowy model, który pojawi się w klasie i zwykłym ogłoszeniem bez czekania na CKM dopisali go lub nie do listy modeli dopuszczonych w danej klasie.
Co wy na to?



Lech Pepliński - Pią Lip 15, 2005 8:31 am
" />Czy dobrze rozumien ? Do X-RAY FK05 włożę silnik SATURN i mogę startować w klasie DTM 540 ?



Łukasz Kowalczyk - Pią Lip 15, 2005 8:35 am
" />Panie Leszku musialby Pan dorobic do tego modelu podwozie z laminatu szklanego. Gdzies tutaj widzialem wpis Sedziego, ze przewiduja dopuszczenie modeli ktore maja podwozie zrobione z materialow innych niz wlokno weglowe. Mozna tez z mebloscianki. Widzialem kiedys cos takiego u 2 zawodnikow.



Marcin Mazurek - Pią Lip 15, 2005 9:05 am
" />A moze warto utworzyc jedynie 4 klasy modeli elektrycznych torowych?

1. Top Stock - w takiej formie jak teraz, bez zadnych zmian czyli tylko dwa podwozia Tamijki

2. klasa 540 czyli dopuszczone wszystkie podwozia modeli TC, z maksymalnym tuningiem, ale konkretny motor, najlepiej ocechowany (mysle ze cena 30zl za silnik jest rewelacyjna, bez wzgledu na marke - to moja ocena Staurna), konkretne przelozenie oraz jeden typ opon i wkladow

3. TC Open - jak dotychczas, ale jak zwykle proponuje jeden konkretny typ opon i wkladow.

4. Klasa Micro - w takim ukladzie jak jest teraz

Dzieki powyzszemu rozwiazaniu mamy klasy "dla kazdego":

1. Dla tego co chce poscigac sie po jak najnizszych kosztach (Tamijka) - poczuc smak rywalizacji oraz zglebic podstawy modelarstwa (np. czym sie rozni odbiornik od nadajnika i dlaczego czerwony podlacza sie do czerwonego)

2. "540" - Dla tego kto lubi krecic, regulowac, tuningowac i jednoczesnie miec pewnosc ze najwazniejsze czynniki gwarantujace zwyciestwo w zawodach (motor i kola) u wsztstkich sa jednakowe, a o zwyciestwie decyduje umiejetnosc prowadzenia oraz odrobina szczescia. Szeroki wybor modeli dostepnych na rynku powinien zadowalic najbardziej wybrednych

3. TC Open dla wszystkich tych, ktorzy powaznie mysla o startach poza granicami Polski.

Mysle, ze klasa 540 tego typu spokojnie zastapilaby TC Stock i mamy jednoczesnie rozwiazany problem plynnego przejscia do kalsy wyzszej (540 - Open)

Prosze powyzsza wypowiedz traktowac jako czysto teoretyczna.

Marcin Mazurek



HPI Polska - Pią Lip 15, 2005 10:00 am
" />Temat ma już 12 stron i raczej wystarczy nowych koncepcji. W tym, co Pan proponuje nie widzę zbyt wielu różnic w stosunku do obecnej sytuacji.
Powodem całego zamieszania jest potrzeba modyfikacji starych i stworzenie nowych klas dla początkujących. Zmiany w Top Stock, powstająca klasa 540 oraz klasa Micro Standard, która również będzie dla początkujących. Nie chodzi nam o to, aby coś zmieniać w klasach wyższych. Tu inicjatywa powinna wyjść od zawodników.



Tomek Massalski - Pią Lip 15, 2005 10:12 am
" />
">Tu inicjatywa powinna wyjść od zawodników.
No właśnie wyszła.

Choć wydaje mi się dziwna chęć likwidowania najliczniejszej klasy w Polsce.



HPI Polska - Pią Lip 15, 2005 10:29 am
" />
"> Choć wydaje mi się dziwna chęć likwidowania najliczniejszej klasy w Polsce.
O jakiej klasie Pan myśli?
Nie widzę żadnej klasy, która miałaby być zlikwidowana.



Jacek Ochociński - Pią Lip 15, 2005 11:09 am
" />Tomek myśli o klasie, o której "zapomniał" kolega Mazurek DTM STANDARD - gdzie startuje w każdych zawodach 40-60 osób - a może nie startował w żadnych zawodach, więc pamiętać nie może - zaróno w rankingu halowym, jak na otwartym powietrzu nie znalazłem sklasyfikowanego kolegi. Jakoś też zapomniał zupełnie o "mojej" klasie E-10F, która jest nieco inna od Top-Stock, ale również przeznaczona dla takich jak ja początkujących zawodników. Po co w takim razie proponuje podział na klasy, w startach w których nie bierze udziału?
Chyba, że jest to tylko chwilowa przerwa w startach w związku z pobytem zagranicą, a mój staż w modelarstiwe jest za mały, żebym go poznał osobiście. Pytanie w takim razie, kiedy ma zamiar wziąć udział w klasie 540 czy jakiejś innej nowo wymyślonej?

Pozdrawiam wszystkich niekrzyczących.



Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 390 postów • 1, 2, 3
Powered by WordPress, ©